Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 25 Jun 2021 15:14

Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik trap af:

- In mijn koelkast en voorraadkast staat alles netjes gesorteerd en met het etiket naar voren.
- Het volume op de tv & van de radio moet op een even aantal.
- Mijn boodschappenlijstjes zijn altijd op volgorde van de gangpaden van de supermarkt.
- Een boek tussendoor wegleggen? Alleen als het hoofdstuk af is óf als de pagina eindigt met een punt.

Ohh ik had er veel meer bedacht onder de douche maar ik weet ze niet meer.

Nu jullie!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Jun 2021 15:27

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Die heb ik ook 😂
Alles in de koelkast heeft een vaste plank alleen snapt mijn man die logica niet 🙈
In de badkamer hebben wij een rek met 4 planken, alles heeft daar ook een vaste plek. Zo zie ik ook meteen of er iets op is en besteld moet worden.
Ik tel alles en het moet even zijn. Als ik zakje snoepjes heb met verschillende kleuren, dan tel ik tot een even getal en als er dan nog 1 over is, krijgen mijn kinderen die. Ze weten overigens niet dat dit de reden is zodat ze dit niet overnemen.
Ik ben heel erg van de structuren 😇
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 25 Jun 2021 16:16

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Boodschappenlijstje idd op volgorde van de route in de supermarkt.
De was hang ik ook gesorteerd op het droogrek. Weet niet of dat ‘raar’ is, maar ik heb wel altijd ruzie met m’n man als hij de was op heeft gehangen en ik haal het af. Hij hangt alles door elkaar, zo onhandig.
03/2019
11/2020
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Jun 2021 17:38

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Kaat schreef:Boodschappenlijstje idd op volgorde van de route in de supermarkt.
De was hang ik ook gesorteerd op het droogrek. Weet niet of dat ‘raar’ is, maar ik heb wel altijd ruzie met m’n man als hij de was op heeft gehangen en ik haal het af. Hij hangt alles door elkaar, zo onhandig.


Bij mij moet het juist op een bepaalde manier van de lijn ivm kreukels dus geen broek bovenop een blouse.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2021 17:47

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

* pakken vla met dop omhoog in de koelkast. Kwark met etiket naar voren
* Boodschappen ook hier op volgorde
* Ik loop altijd in het midden van een stoeltegel en loop nooit op een put.
* ik tel bij veel dingen tot 10 geen idee waarom
* was hang ik hier ook per categorie, ook met opvouwen netjes bij elkaar. Zo vreselijk als mij man het ophangt
* in de voorraad kast ook alles per categorie. Plank met koffie/thee plank met koekjes. Plank met pasta dingen enz
* in de woonkamer ook alles moet precies zo staan. Ik kan zo niet tegen rommeltjes overal. Heel onhandig met een baby. Mijn man laat ook overal dingen slingeren in de ochtend ligt de slab, monddoekje en andere doek overal.
* Volume ook altijd een even getal
* mijn telefoon moeten de apps precies op hun plek en niet anders. Al jaren heb ik dat. Heb laatst een andere achtergrond gedaan jemig dat is al wennen.
* cruise control op een even getal, heb ik bij veel dingen
* muziek lijstjes bij Spotify moeten echt geen 100 nummers op daar word ik onrustig van. niet teveel erop

Ik ben soms een beetje gek haha
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Jun 2021 21:05

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

- onze kruiden staan gelabeld en op alfabetische volgorde in de la. Mijn vriend vond het onzin tot hij een paar keer vroeg waar staat dit en als antwoord kreeg bij de (vul letter in)
- ik heb verschillende soorten kledinghanger. Met en zonder deuk om het zo maar even te noemen, overhemden truien en blazers hangen aan een hanger met deuk, jurken en broeken aan een hanger zonder deuk ik raak serieus geïrriteerd als er iets verkeerd hangt. Of mijn vriend de wasmand uitgepakt heeft en ik dan weer kleren vind die moeten hangen ipv liggen. Ik vouw die vaak even snel want dat is makkelijker met opruimen anders heb je nog steeds zo’n rommel in de mand.

Ik heb er ongetwijfeld veel meer maar dit schiet me zo even te binnen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2021 21:18

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Hugo schreef:
Ohh ik had er veel meer bedacht onder de douche maar ik weet ze niet meer.


Mijn rare gewoonte is ook dit soort nutteloze topics en andere gekke gedachten bedenken in de douche. Om het vervolgens weer te vergeten.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Jun 2021 21:30

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Marin schreef:
Hugo schreef:
Ohh ik had er veel meer bedacht onder de douche maar ik weet ze niet meer.


Mijn rare gewoonte is ook dit soort nutteloze topics en andere gekke gedachten bedenken in de douche. Om het vervolgens weer te vergeten.


Reddit heeft daar een hele sub voor er zijn meer mensen die dat doen.

Las er laatst 1: een regenboog smaakt naar water….
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 25 Jun 2021 21:33

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Haha! Ik ben zo chaotisch dit soort dingen werken nooit bij mij, zoals bijv een kruidenlade helemaal op alphabet, maar ik heb écht serieus een beddenfetisj. Het bed verschonen doe ik hier echt zelf, en niemand mag het verder aanraken. Het moet echt precies zoals ik het wil. En tis drama want ik verschoon mijn bed om de paar dagen want ben ook verslaafd aan schoon beddengoed.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 26 Jun 2021 10:50

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik praat niet alleen tegen mijn dieren(ja..ook tegen mn wandelende takken)....maar ook tegen mn oude auto..(ik weet dat je oud en op bent...blijf t alsjeblieft nog even doen).
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Jun 2021 12:37

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Veel van bovenstaand is herkenbaar. Ik zal nog nadenken over aanvullingen. Eentje die ik sowieso heb:
Ik praat tegen iedereen Nederlands, behalve tegen familie en de hond. Daar tegen praat ik Limburgs. Daarnaast spreek ik de hond aan met u, “gaat u mee wandelen” (maar dan in het Limburgs) 🤣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem320

Bericht 26 Jun 2021 13:55

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik praat altijd Engels tegen m'n huisdier.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 26 Jun 2021 14:21

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik verzin een eigen tekst op bestaande liedjes en zing dat voor mijn kat.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jun 2021 21:21

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ja die volumeknop, altijd een even getal óf een veelvoud van vijf bij mij! Briefgeld moet altijd gekopt in mijn portemonnee zitten (al heb ik dat niet meer zo vaak in huis, maar goed). Verder weet ik het even niet, maar ik heb genoeg gekke dingen in elk geval.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem319

Bericht 26 Jun 2021 21:45

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Chava schreef:Ik verzin een eigen tekst op bestaande liedjes en zing dat voor mijn kat.

Hahaha deze vind ik geweldig 😂
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jun 2021 22:20

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik ben zo ongeduldig, onrustig en nieuwsgierig dat ik nooit een liedje kan afluisteren op de radio in de auto. Ik ben steeds opzoek of er ergens anders nog iets leukers is. Ik lees binnen de eerste dertig bladzijdes van een boek al de laatste. Ik zoek sowieso op hoe het eindigt. Ook bij series. Ook bij films. Films afkijken lukt me niet. Daar spoel ik gewoon door heen. Als ik bij een spannende aflevering van een serie ben (waarvan ik dus al weet hoe het eindigt) spoel ik door en bekijk ik alvast de belangrijke/spannende momenten inclusief het eind. En daarna kijk ik aflevering pas. Dit was een probleem in relaties.
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jun 2021 22:21

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Al die structuur dingen heb ik juist niet. Ik ben enorm chaotisch.

Nog een ik wil niet altijd dezelfde route lopen/fietsen/ rijden. Ik wissel dus af ook al is het langer. Dat deed ik als kind al met naar school lopen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Jun 2021 07:13

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Dat laatste doet mijn vriend ook Holly! Die neemt nooit dezelfde route.
Ik heb niet echte vaste dingen, daar ben ik te ongeorganiseerd voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2021 07:59

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ja dat doe ik ook!
En dat ongeorganiseerde heb ik ook.
Ik vind het ook fijn dat wanneer ik wel een heel net huis heb (wat zelden voorkomt) ik net iets even scheef neer leg expres voor een wat speelser effect. Wat amper nodig is want binnen no time is het toch weer een rommeltje, maar ik hou van net dat ene haakje wat anders is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 27 Jun 2021 08:31

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik ben ook super ongeorganiseerd maar juist daardoor heb ik juist van die rare gewoontes. Ik kan alleen zo snel niets bedenken.
Behalve deze: ik vind het heel vervelend om te ontbijten/lunchen/avondeten als ik weet dat er nog werk in huis op me ligt te wachten. Het gebeurt dus regelmatig dat ik, als ik ‘s avonds alleen ben, pas rond half 9 eet omdat ik laat thuis ben en eerst wil stofzuigen/de was doen etc en daarna dus pas ga koken. Nu ook, ik zit er tegenaan te hikken om het bed uit te gaan omdat ik vind dat ik eerst de kattenbak moet verschonen voordat ik aan m’n ontbijt begin.

Oh en ik pak bij voorkeur geen grote/brede trappen. Stationstrappen sla ik bij voorkeur sowieso over en pak ik liever de lift. Niet omdat ik lui ben, maar mijn brein snapt zulke trappen niet ofzo. Ik krijg halverwege een error, bevries dan en kan niet meer voor- of achteruit. De Spaanse trappen in Rome zouden voor mij een nachtmerrie zijn :laughcry: Brede/hoge trappen met open treden of van die ‘gazen’ trappen overigens ook. Langs de leuning gaat het redelijk en naar beneden gaat makkelijker dan naar boven. Oh en ik durf ook geen dingen van boven naar beneden en beneden naar boven te verplaatsen waarbij ik geen hand aan de leuning meer vrij heb. Blij dat ik gelijkvloers woon, haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2021 08:50

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Dat van die trappen heb ik ook Maple! Ik wijt dat altijd aan hoogtevrees. Die error voel ik precies zo en die gazen trappen ook. Laatst was ik met m'n zoontje op zo'n gazen trap en viel hij. Aaaaah. Kon ik niet aan. Dat vond ik enger dan de glijbaan waar we vanaf gingen. Ik moet dan ook echt de leuning vasthouden, al is het met één vinger. Maar anders ga ik wiebelen.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jun 2021 09:25

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik raak liever geen rouwe kip aan, wanneer ik dat moet snijden dan pak ik het met een vleesvorkje. Als ik kip moet paneren of zoals vandaag 2kg pekelen en 2kg in de dry rub dan trek ik handschoenen aan.
2015 💙
<<

Anoniem320

Bericht 27 Jun 2021 09:28

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Chava schreef:Ik verzin een eigen tekst op bestaande liedjes en zing dat voor mijn kat.

Haha dit klinkt enorm gezellig!
<<

Anoniem319

Bericht 27 Jun 2021 09:30

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Marin schreef:Dat van die trappen heb ik ook Maple! Ik wijt dat altijd aan hoogtevrees. Die error voel ik precies zo en die gazen trappen ook. Laatst was ik met m'n zoontje op zo'n gazen trap en viel hij. Aaaaah. Kon ik niet aan. Dat vond ik enger dan de glijbaan waar we vanaf gingen. Ik moet dan ook echt de leuning vasthouden, al is het met één vinger. Maar anders ga ik wiebelen.

Oh ja zo herkenbaar! Bij mij is het trouwens geen hoogtevrees, ik ga bijvoorbeeld met liefde 5x in de Efteling helemaal voorin de Baron zitten. Maar trappen, dat snappen mijn hersenen niet ofzo.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Jun 2021 09:34

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

HollyGolightly schreef:Al die structuur dingen heb ik juist niet. Ik ben enorm chaotisch.

Ik ook niet. Ik doe alles met de franse slag. Vind het zonde teveel tijd te besteden aan dingen die ik niet leuk vind/weinig plezier uithaal. Zoals schoonmaken, opruimen, een mega overzichtelijk keukenkastje etc.

Mijn moeder is het tegenovergestelde. Die laadt zelfs haar boodschappenkarretje geordend in alsof het een tetris spelletje is. Ik mocht vroeger ook niet zomaar iets in het karretje gooien, alles had een plek. Vervolgens werd dat na het afrekenen weer als tetris spel ingepakt in een kratje.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers