Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2021 10:43

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Maple schreef:
Marin schreef:Dat van die trappen heb ik ook Maple! Ik wijt dat altijd aan hoogtevrees. Die error voel ik precies zo en die gazen trappen ook. Laatst was ik met m'n zoontje op zo'n gazen trap en viel hij. Aaaaah. Kon ik niet aan. Dat vond ik enger dan de glijbaan waar we vanaf gingen. Ik moet dan ook echt de leuning vasthouden, al is het met één vinger. Maar anders ga ik wiebelen.

Oh ja zo herkenbaar! Bij mij is het trouwens geen hoogtevrees, ik ga bijvoorbeeld met liefde 5x in de Efteling helemaal voorin de Baron zitten. Maar trappen, dat snappen mijn hersenen niet ofzo.


Ja idem dito hoor! Het heeft ook iets met controle zelf te maken denk ik. Bij zo'n achtbaan heb ik er geen controle over en kan ik 'tjuist wel los laten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jun 2021 10:59

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik heb heel veel rare gewoontes. Weet niet waar de lijst moet beginnen of eindigen.

Veel die hier worden genoemd zijn herkenbaar. Dat met het boek, die Hugo noemt, heb ik ook. Het is zelfs zo erg dat, al lees ik maar één woord van het nieuwe hoofdstuk, ik van mezelf al moet doorlezen tot het hoofdstuk uit is.

Verder herken ik mezelf wel in Max. Maar als er onverwacht visite komt, raak ik volledig in paniek, want dan moet alles last minute worden opgeruimd en schaam ik me voor mijn troep.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Jun 2021 11:19

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik kan overigens niet tegen rommel. Dus op t oog is alles heel opgeruimd en schoon, maar dan als je een kast deurtje open doet is t een rommeltje. Onder de bank stofzuigt alleen de schoonmaakster, dat zou ik zelf nooit doen. Maar de kussentjes staan wel altijd recht op de bank.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 27 Jun 2021 11:44

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik scheur altijd het eerste stuk toiletpapier af en gooi dat weg. Overal, op elk toilet.

En ik hou van symmetrie. Ik heb bijvoorbeeld 2 dezelfde planten maar de 1 is groter dan de ander, dus die mogen niet naast elkaar staan. Óf gelijk óf heel ver uit elkaar.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jun 2021 11:56

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

HollyGolightly schreef:Ik ben zo ongeduldig, onrustig en nieuwsgierig dat ik nooit een liedje kan afluisteren op de radio in de auto. Ik ben steeds opzoek of er ergens anders nog iets leukers is. Ik lees binnen de eerste dertig bladzijdes van een boek al de laatste. Ik zoek sowieso op hoe het eindigt. Ook bij series. Ook bij films. Films afkijken lukt me niet. Daar spoel ik gewoon door heen. Als ik bij een spannende aflevering van een serie ben (waarvan ik dus al weet hoe het eindigt) spoel ik door en bekijk ik alvast de belangrijke/spannende momenten inclusief het eind. En daarna kijk ik aflevering pas. Dit was een probleem in relaties.


Dit is zo herkenbaar. Je moet met mij echt geen film willen kijken. Series kijken kan ik alleen op mijn telefoon. Tv is te groot, te veel om te zien en dan kijk ik niet meer.

Ik zit en slaap het liefst in kleermakerszit. Ik heb in mijn thuis kantoor een wiebelkruk en ook daarop zit ik altijd lekker opgevouwen.
R. 2013
D. 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 27 Jun 2021 12:07

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Bij mensen uit mijn directe omgeving kort ik lange namen altijd af en maak ik korte namen altijd langer. Bij namen waar dat niet fatsoenlijk kan maak ik er iets heel anders van. Ik ben er ook niet aan gewend dat mijn familie of vriend mij bij mijn volledige voornaam noemen.

Ik verzin altijd eigen liedjes. Soms een andere tekst op bestaande melodie, maar vaak schud ik gewoon een tekst en melodie uit mijn mouw om iets te zingen ipv te zeggen. Dat doe ik voornamelijk binnen mijn eigen huis trouwens. Slaapliedjes die ik altijd zing voor mijn dochters zijn zelfverzonnen en leveren zo een probleem op, want dan wordt er geklaagd dat papa ze niet kent als hij ze naar bed brengt. Mijn kinderen en hun vriendinnetjes kijken ook niet meer raar op van mijn gekke liedjes, de jongste doet het nu soms ook :love:

Ik ben een chaoot in huis, maar in sommige dingen heb ik wel een vaste structuur. In de vaatwasser heb ik vaste plekken voor theekoppen etc. Als vriend dat anders erin zet, doe ik het stiekem weer opnieuw. In de kledingkasten hang en leg ik alles op volgorde van koel naar warm (korte mouw, lange mouw, vesten / korte broek, rokjes, leggings, zomerbroeken, dikkere broeken). Ook daar word ik kriegelig als mijn vriend het anders doet en doe ik het opnieuw.

Ik laat heel vaak deuren op een kier in plaats van ze helemaal dicht te doen.

Ik kan nooit maar 1 doosje smarties eten, dan pak ik er direct twee. En sorteer ik de smarties op kleur, waarbij ik eerst de kleuren op eet waar er (op volgorde) het minste van zijn :laughcry:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jun 2021 12:14

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Veel herkenbaar.

Verder vind ik dat bij het eten er een tafelkleed of placemat moet liggen, anders is de tafel voor mijn gevoel niet gedekt.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Jun 2021 13:03

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik heb een heel specifieke structuur waarin wasgoed gevouwen moet worden, zodat het even breed is en de vouwlijnen dezelfde kant opzitten. Dit is iets wat mijn man daarom nooit doet, want dan wil ik het over doen 🙈

Wanneer bestek aluminiumfolie heeft aangeraakt, pak ik nieuw bestek.

Bij kleine borden, hoort klein bestek en bij dinerborden, groot bestek. Behalve patat, dat kan wel met klein bestek op een groot bord.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Jun 2021 21:17

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Als er ergens patat zoals hierboven zeggen dat het friet is want patat zijn aardappelen.

Met name bijzondere eetgewoonten:
Suiker op de boerenkool doen.
Pindakaas met hagelslag

Vroeger bij het tafeltennissen als ik een competitiewedstrijd speel wilde ik pas beginnen met de wedstrijd als ik bij het inspelen niet als laatste de bal uit het spel had gespeeld. Soort van bijgeloof dat ik anders de wedstrijd niet zou winnen.
<<

Anoniem319

Bericht 27 Jun 2021 21:21

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Patat, Fred.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jun 2021 09:28

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Wat een grappig topic! Ik ben heel raar, maar niet qua gewoontes maar andere dingen.
Enige gewoonte die ik heb is dat ik elke dag voor het avondeten iets van suiker nodig heb. Mijn hele leven heb ik dat al. Ik eet daarna nog prima een maaltijd op.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 28 Jun 2021 22:34

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Mijn kleding in de kast hangt op volgorde van (op dit moment) topjes,t-shirts, shirt met 3/4, shirt met lange mouwen en vesten. Dat mag niet door elkaar komen want dan word ik echt akelig omdat ik het anders niet kan vinden.
Met winterkleding doe ik hetzelfde van dun naar dik…

Ik hou niet van a-symetrie in alles eigenlijk. Dus mij zal je niet snel met een a-symmetrisch kapsel zien of dat mijn interieur a-symmetrisch is ingericht. Daar krijg ik echt zo’n jeuk van😅
Dat betekent ook dat als iets niet recht staat, niet in het midden of niet á-symmetrisch dat ik het dus goed moet zetten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Jun 2021 23:14

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Wat een bijzondere dingen komen hier voorbij!
Holly, is dat doorspoelen om een stukje spanning weg te nemen misschien?
Dat van die trap heb ik ook. Helemaal als ik me erop ga concentreren dan lukt het niet meer. Of op mijn werk met koffie en hakken de trap op. Dan moet ik echt nadenken over iets anders dan de trap. Of van die roosters als traptreden. Horror.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Jun 2021 23:37

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Hilarisch en herkenbaar topic.
Ik drink bijna nooit de laatste slok uit een glas op. Gooi het altijd weg. Behalve bij wijn :razz:
<<

Anoniem326

Bericht 28 Jun 2021 23:49

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Wat grappig van die trappen. Dat herken ik helemaal niet.

Ik geloof niet echt dat ik spanning wil wegnemen. Maar ik wil gewoon weten hoe het zit. Echt spannende of enge dingen kijk ik sowieso niet. En ik doe het bijvoorbeeld ook bij working moms. Daar spoel ik hele personages door.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Jun 2021 23:54

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Oh dat van die trappen is zo herkenbaar. Ik word dan gewoon duizelig. Ik durf ook nooit goed op roltrappen te stappen vanaf boven. Heb wel eens rondjes in een winkel gelopen om mezelf moed in te spreken weer die roltrap af te gaan.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 29 Jun 2021 09:57

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

HollyGolightly schreef:Wat grappig van die trappen. Dat herken ik helemaal niet.

Ik geloof niet echt dat ik spanning wil wegnemen. Maar ik wil gewoon weten hoe het zit. Echt spannende of enge dingen kijk ik sowieso niet. En ik doe het bijvoorbeeld ook bij working moms. Daar spoel ik hele personages door.


Ik heb dat met boeken. Moet mezelf dan tegenhouden niet verder te bladeren. Met een e reader gaat dat lastiger gelukkig haha.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jun 2021 13:04

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Een bolletje met hagelslag, vlokken of chocopasta en een beker melk of kop thee als ontbijt. Iedere ochtend, geen uitzonderingen. Anders klopt mijn dag niet of zo.

Verder kan ik niet echt iets bedenken.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 29 Jun 2021 19:09

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Dit;

- In mijn koelkast en voorraadkast staat alles netjes gesorteerd en met het etiket naar voren.
- Het volume op de tv & van de radio moet op een even aantal.
- Mijn boodschappenlijstjes zijn altijd op volgorde van de gangpaden van de supermarkt.
- Een boek tussendoor wegleggen? Alleen als het hoofdstuk af is óf als de pagina eindigt met een punt.

Daarnaast
- Ik moet acht uur slaap hebben. Als ik de wekker zet en ik heb nog maar een kwartier om de 8u te halen, dan ga ik direct op bed.
-Ik drink bijna altijd Coca Cola Light en alleen bij mijn moeder en haar man wil ik weleens een Jumbo Cola light drinken.
-Koffie kan alleen maar van Douwe Egberts zijn. Anders lust ik het niet.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 29 Jun 2021 21:52

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Oh ik bedenk er nu nog één, die me vandaag dus veel geld gekost heeft, ik heb behoorlijk erge belangst!

Ik word echt zenuwachtig van bellen, als ik een belafspraak heb zit ik al een tijd van tevoren in de stress, en ik kan echt niet op vakantie ofzo mijn moeder bellen, want dan ga ik huilen.🥲
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 29 Jun 2021 22:15

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Herkenbaar moesje. Hier ook echte belangst. Vroeger schreef ik de gesprekken van te voren zelfs uit als ik echt moest bellen. Nu neemt man de meeste dingen voor rekening mbt bellen.

Verder;
- Ik spoel mijn glazen iedere keer als hij leeg is opnieuw om, ook de buitenkant. Anders vind ik het vies en drink ik het niet meer. Bij mokken geen problemen mee.
- Ik krijg een paniekaanval in een reuzenrad. Maar durf wel gemakkelijk in een achtbaan te stappen.
- Ik verschoon mijn beddengoed ook heel vaak. Meerdere keren per week. Zo fijn die eerste dag in een schoon bed.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 29 Jun 2021 23:02

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Poeh, ik heb er ook veel.

- handdoeken moeten altijd op één manier gevouwen worden, met het label naar binnen;
- ik hang de wc-rol altijd op met het eerste nieuwe velletje aan de voorkant, als ik ergens ben waar het andersom hangt, draai ik ‘m om;
- net als Exo stop ik alleen met lezen als het hoofdstuk afgelopen is;
- als ik ergens aan begin móet ik het afmaken, ik kan niet tussendoor iets anders gaan doen;
- als ik het bed verschoon moet het eerst strak opgemaakt worden, zelfs als we direct na het opmaken naar bed gaan;
- als ik pizza eet, eet ik altijd eerst de randjes en daarna pas de rest;
- ik drink altijd uit hetzelfde glas, als iemand een ander glas voor me pakt schenk ik het over;
- alles staat op een vaste plek in de kast, op grootte en op kleur, als het anders staat zet ik het zoals het hoort;
- in de vaatwasser heeft ook alles een vaste plek, als spullen anders staan zet ik ze ‘goed’;
- ik eet m&m’s of andere snoepjes in verschillende kleuren per kleur op, en dan ook nog op volgorde van minst naar meest;
- het volume moet op een even getal staan of op een veelvoud van 5.

Vast nog meer maar ik vond dit wel even genoeg 😅
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 30 Jun 2021 10:34

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Ik ben best wel een chaoot, dus ik heb weinig dingen die op een bepaalde manier moeten. Alleen de vaatwasser inruimen moet op een bepaalde manier.

Een best aparte gewoonte is dat een pijnkreet bij mij nooit ‘au’ is maar altijd ‘haaa’ en ik er vervolgens meestal ‘llelujah’ achteraan plak.

En deze is ook heel onzinnig maar ik eet geen blauwe m&m’s want ik ben ‘smurfetarier’
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem325

Bericht 30 Jun 2021 13:58

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Moesje schreef:Oh ik bedenk er nu nog één, die me vandaag dus veel geld gekost heeft, ik heb behoorlijk erge belangst!

Ik word echt zenuwachtig van bellen, als ik een belafspraak heb zit ik al een tijd van tevoren in de stress, en ik kan echt niet op vakantie ofzo mijn moeder bellen, want dan ga ik huilen.🥲


Deze heb ik ook inderdaad. Ik moest eens de zorgverzekering bellen ergens voor, maar was zo bang dat ik in de auto ben gestapt, erheen ben gereden en daar de vraag heb gesteld. Best erg nu ik dit zo typ, maar ik krijg echt zweetoksels en paniek als ik moet bellen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Jul 2021 00:21

Re: Welke rare/bijzondere gewoontes heb jij?

Auxo en Moesje, ik herken het maar dan in het Engels. Ik heb 2 jaar hier niet durven bellen, man (toen vriend) moest overal heen bellen voor me. Was zo bang dat ik ze niet kon verstaan of me verstaanbaar maken. Gelukkig is dat weggeëbd, weet eigenlijk niet waarom. Maar ben zelfs poos secretaresse geweest en nergens meer last van. Gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers