Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindboete

<<

Anoniem310

Bericht 25 Jun 2021 10:59

Re: Kindboete

Tabbie schreef:Ik verdien juist meer na het krijgen van mijn eerste kind hihi.

Maar hier heeft vriend dus ingeleverd.

28 uur werken is heel moeilijk te krijgen en eerlijk: dat is geen vetpot. Dus of je dan een huis kan kopen in deze tijd als moeder. Ik denk dat dat echt lastig is.

Of het vetpot is ligt aan je functie. Veel hogeropgeleiden vrouwen die ik ken werken pt, maar verdienen alsnog een stuk meer dan bijvoorbeeld een mannelijke mbo-er die fulltime werkt.

Een huis kopen is als alleenstaande op dit moment heel erg moeilijk, dat geldt voor iedereen wel zo'n beetje man/vrouw, wel/geen kind. . Heel veel mensen zullen dit niet voor elkaar krijgen met zo weinig uren werk.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jun 2021 11:01

Re: Kindboete

Toen mijn dochter werd geboren ben ik van 34 uur (dat is fulltime in de organisatie waar ik werk) naar 25:30 uur gegaan (een volledige dag minder dus). Ik wilde dat heel graag. Ondertussen is mijn dochter nu 2 en wil ik weer graag terug naar de 34 uur (gaat ook gebeuren vanaf volgende week).

Ik heb natuurlijk inkomen ingeleverd die 2 jaar, maar ben wel blijven stijgen in salaris (onder andere doordat ik tussendoor een tijdje ergens anders ben gaan werken). Nu ik weer terug ga naar de oorspronkelijke uren, stijgt dat mee. Dus ik heb 2 jaar lang salaris ingeleverd door een dag minder te werken, maar dat is dan ook m’n verlies. Het is niet zo dat ik als ik dat niet had gedaan nu met 34 uur meer had verdiend dan ik nu weer ga verdienen met die uren. Overigens had ik me als ik alleenstaand was geworden ook wel gered obv die 25:30 uur. Obv 34 uur helemaal.

Wat ik stom vind is dat ik meerdere malen de opmerking heb gehad dat dat wel heavy is om weer 34 uur te gaan werken. Terwijl m’n vriend sinds dochter altijd 36 uur is blijven werken en tegen hem wordt dat niet gezegd. Ik ben recent een tijdje overspannen geweest (meerdere oorzaken), maar mensen bedoelden het niet in die context maar in relatie tot het hebben van een gezin. Iets wat ze zich over m’n vriend nooit hebben afgevraagd.

Wat ik ook stom vind is dat we een wens hebben voor nog een kind en nu ik net weer een baanwisseling heb (terug naar m’n oude organisatie) met een tijdelijk contract ook daar meningen over gedeeld worden of dat je dat nu wel moet doen. Terwijl als m’n vriend nu van baan zou wisselen met een tijdelijk contract ik vrijwel zeker weet dat niemand zich zou afvragen of je aan je kinderwens moet beginnen. Ik vind dat ook een vorm van ongelijkheid.
Laatst gewijzigd door Gympie op 25 Jun 2021 11:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jun 2021 11:04

Re: Kindboete

Hier wel een ‘traditionele’ verdeling: ik ben van 40 naar 24 uur gegaan, vriend is 40 blijven werken. 32-32 had ik ook prima gevonden maar kon bij vriend niet. Ik zou het alleen niet redden gok ik, maar ach, ik ga er niet van uit dat dat gaat gebeuren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem310

Bericht 25 Jun 2021 11:16

Re: Kindboete

Gympie schreef:Wat ik ook stom vind is dat we een wens hebben voor nog een kind en nu ik net weer een baanwisseling heb (terug naar m’n oude organisatie) met een tijdelijk contract ook daar meningen over gedeeld worden of dat je dat nu wel moet doen. Terwijl als m’n vriend nu van baan zou wisselen met een tijdelijk contract ik vrijwel zeker weet dat niemand zich zou afvragen of je aan je kinderwens moet beginnen. Ik vind dat ook een vorm van ongelijkheid.

Dit herken ik heel erg. Wij werken allebei 32 uur, dit vinden mensen heel erg veel als je moeder bent, maar voor een vader vinden ze het fanatisch dat hij zoveel tijd doorbrengt met zijn kinderen.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 25 Jun 2021 11:18

Re: Kindboete

Wat wel heel vervelend was, was de mentaliteit van het bedrijf van mijn man. Ik wilde eigenlijk van 4,5 dag naar 4 dagen werken en mijn man naar 3 dagen. Maar hij kreeg dat op zijn bedrijf gewoon niet voor elkaar.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Jun 2021 11:25

Re: Kindboete

In de 5 jaar dat ik moeder ben, ben ik minder gaan werken (eigen keuze, dat wilde ik sowieso) maar meer gaan verdienen. Het heft elkaar denk ik wel op.

Mijn man heeft een nieuwe baan en maakt lange dagen om maar op woensdagmiddag bij ons kind te kunnen zijn omdat hij zijn functie niet part-time kan/mag doen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jun 2021 11:29

Re: Kindboete

Ik ben trouwens wel flink achteruit gegaan in salaris, maar ik denk dat ik dat de komende jaren wel inloop.

Vriend brengt zoon overigens altijd naar de opvang en haalt ook als het nodig is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jun 2021 11:46

Re: Kindboete

Ik ben 2 dagen minder gaan werken, mijn man 1 dag minder. Ik wou/wil heel graag 2 dagen thuis zijn bij de kinderen. Mijn man is 1 dag thuis bij de kinderen, ook conform zijn wens. Dus wij zijn hier heel tevreden over. Ik ben de afgelopen jaren wel aanzienlijk meer gaan verdienen en ik ben financieel onafhankelijk dus dikke prima wat ons betreft
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Jun 2021 12:14

Re: Kindboete

SoGood: Hier is dat dus net zo, dat man niet parttime mag werken van de baas. Wat ik echt onzin vind, gezien hij al 4 jaar een dag ouderschapsverlof heeft per week en ze hem dan verder ook niet missen. Dan moet je daarna gewoon vast naar 4 dagen kunnen lijkt me, maar daar doen ze dus ontzettend moeilijk over.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem310

Bericht 25 Jun 2021 12:21

Re: Kindboete

Arwyn schreef:SoGood: Hier is dat dus net zo, dat man niet parttime mag werken van de baas. Wat ik echt onzin vind, gezien hij al 4 jaar een dag ouderschapsverlof heeft per week en ze hem dan verder ook niet missen. Dan moet je daarna gewoon vast naar 4 dagen kunnen lijkt me, maar daar doen ze dus ontzettend moeilijk over.

Vreemd. Werken er ook vrouwen in dat bedrijf? Hoe hebben die het geregeld?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Jun 2021 12:43

Re: Kindboete

Ik ben 3 uur minder gaan werken waardoor ik een dag meer thuis ben en mijn man is een hele dag minder gaan werken. Ik verdien meer dan mijn man. Ik heb wel wat salaris ingeleverd, maar dat is inmiddels ook weer bijgetrokken door stijging. Als m'n ov op is denk ik dat ik gewoon zo blijf werken. Bevalt mij prima.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 12:48

Re: Kindboete

Marin schreef:
Eloise schreef:
24-32 uur is in de meeste gevallen voldoende.



Maar ik was in de veronderstelling dat dit nog steeds niet het streven is maatschappelijk gezien, maar liever nog meer uur werken. Ik vroeg me dit gewoon af, omdat ik in de veronderstelling was dat juist ook de part time cultuur onderdeel van het probleem is. Ik heb juist het idee dat oa jij en Caulfield bijvoorbeeld daar tegen zijn, dat vrouwen zoveel uur inleveren.

Ik heb verder helemaal geen zin om er een discussie over te maken over wie er genoeg voor de kinderen zorgt, ik denk dat we allemaal met onze hart en ziel voor onze kinderen zorgen op welke wijze en in welke mate dan ook.


Ik zou mezelf en mijn ideeen niet als het maatschappelijk streven willen positioneren, dat voorop. Persoonlijk denk ik dat een goeie werk-privé balans voor iedereen waardevol is, zowel voor mannen als voor vrouwen. Een flinke parttime baan lijkt me voor beiden mooi, of ft - waar ik niet voor zou kiezen is een klein parttime baantje waar je niet zelfstandig mee bent. En dat gebeurt wel veel. Het belangrijkst voor mij is de totale ongelijke verdeling tussen mannen en vrouwen. Dát is het probleem, en niet of iemand nou 30, 32, 36 of 40 uur werkt.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jun 2021 12:50

Re: Kindboete

Ik lees meerdere reacties over dat salaris weer gestegen is en dat dat het minder werken opheft. Dat je met minder werken salaris inlevert en het op den duur weer bijtrekt is wel logisch. Alleen die artikelen zeggen vooral dat vrouwen hoe dan ook inkomen mislopen. Want het salaris was ook gestegen als er niet minder was gaan werken. Voor jezelf trek je het recht naar het niveau van voor je kinderen had, maar onderaan de streep had dat meer kunnen zijn natuurlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Jun 2021 12:53

Re: Kindboete

Scandic schreef:Ik vraag me steeds af wat ze bedoelen met dat veel vrouwen niet financieel zelfstandig meer zijn. Hoe wordt dat gezien? Zijn dat dan echt vrouwen die ook niet genoeg verdienen om een eigen huurwoning te betalen?

Ja er zijn genoeg mensen, vooral vrouwen, die in hun eentje niet genoeg verdienen om een huurwoning fatsoenlijk te kunnen betalen.
Ik ben denk ik volgens de definitie wel financieel zelfstandig. Als ik nu alleen zou komen te staan, zou ik niet genoeg verdienen om m'n leven op een fijne manier zoals nu in te delen en alles te kunnen doen wat ik wil. Ik voel me nu niet financieel zelfstandig.

Niet parttime kunnen werken nu de kinderen jong zijn, is voor ons een no go. Ik zie dat in mijn omgeving ook wel bij mannen en hun werkgevers. Ik vind het in veel gevallen alsnog een keuze om daar in mee te gaan. Wij zouden beide in ieder geval niet voor een werkgever willen werken, die daar moeilijk over doet of zelfs echt niet accepteert.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 13:02

Re: Kindboete

Joey schreef: Wij zouden beide in ieder geval niet voor een werkgever willen werken, die daar moeilijk over doet of zelfs echt niet accepteert.


Same.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jun 2021 13:12

Re: Kindboete

Caulfield schreef:
Joey schreef: Wij zouden beide in ieder geval niet voor een werkgever willen werken, die daar moeilijk over doet of zelfs echt niet accepteert.


Same.


Toch vind ik dat ook wel een uitspraak die je vooral kan doen vanuit de bevoorrechte positie dat je bij een organisatie werkt die dezelfde idealen hierin deelt. Soms zit iemand niet op z’n plek, of passen eigen idealen niet bij die van een organisatie, of..etc. Er kunnen meerdere redenen zijn om daar wel of niet iets aan te (kunnen) veranderen. Ik vind het bijna een soort shamen richting mensen in zo’n situatie dat het je eigen schuld dan ook is dat je in die situatie zit met je werkgever. Zal niet zo bedoeld zijn denk ik hoor.
<<

Anoniem318

Bericht 25 Jun 2021 13:14

Re: Kindboete

Mijn inkomen is alleen maar gestegen, maar uiteraard was het hoger geweest, was ik ft blijven werken na de eerste. We zijn overigens allebei pt gaan werken, vanaf dat de oudste ongeveer 2 jaar was. Hij werkt 80% / 32 uur, en ik 90% / 36 uur.

Financieel onafhankelijk wil voor mij zeggen dat een man of vrouw zich kan redden bij een scheiding of overlijden, zonder te hoeven lenen. Hiervoor hoef je inderdaad niet ft te werken, ik zie ook niet waar dat als ideaalbeeld geschetst wordt. Denk dat een goede work-life balance wel vaak aangehaald wordt als belangrijk, icm financiële onafhankelijkheid.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Jun 2021 13:18

Re: Kindboete

Ik vind persoonlijk 40 uur werken per week niet meer van deze tijd. Ik vind de balans tussen werk en privé heel belangrijk. Ik heb verschillende soorten uren gewerkt. Vroeger schommelde ik bij verschillende banen al tussen 32 en 40 uur. Toen ik zwanger raakte had ik een baan voor 40 uur en ging ik na mijn zwangerschap 32 uur werken. Uiteindelijk moest ik intern wel op een andere functie solliciteren wegens lichamelijke klachten waardoor ik financieel iets achteruit ging. Toen mijn dochter echter naar school ging kon ik daar geen opvang regelen voor alle dagen (zeer ruim van te voren geprobeerd te regelen) en moest ik dus ook nog eens minder gaan werken. Echt zo belachelijk. Ik ging toen dus naar 24 uur en had echt een poepsalaris maar met toeslagen kon ik mijn onafhankelijkheid daarin zeker wel behouden. Het was krap maar te doen zeg maar. Heeft een jaar geduurd en toen kreeg ik eindelijk de ontbrekende dag bij de opvang erbij. Andere baan gevonden voor 32 uur. Deze stond voor 36 uur overigens op de vacature. Zo zie je maar, gewoon gaan en vragen wat er mogelijk is. In dit geval was het geen probleem en kon ik direct aan de slag voor een ruim hoger salaris en dus meer uur.

Dat ik achteruit ging heeft dus niks met mijn instelling te maken gehad. Ik denk ook dat dit soort artikelen alleen maar meer druk uit lijken te willen oefenen op vrouwen. Vrouwen die minder willen werken en dus minder gaan verdienen die hebben die vrije keuze toch? Ja, ik vind het belangrijk dat je je onafhankelijkheid blijft behouden maar als een ander dat minder belangrijk vindt dan ga je die toch niet aan het werk krijgen. En ja, als ze dan van hun vent af willen en dat niet 1, 2, 3 gaat dan is dat gelijk een belangrijke levensles denk ik dan maar. Voor hetzelfde geld leven ze nog lang en gelukkig. Wie ben ik dan om te zeggen dat die vrouw ook 40 uur moet gaan werken? Feit is ook nog dat in de meeste huishoudens de meeste huishoudelijke taken en mental load op de vrouwen neer komt. Ik denk ook niet dat dat veranderd als ze 40 uur gaat werken. Maar in hoeverre de overheid daar iets in kan veranderen? Ik denk dat zoiets behoorlijk wat tijd kost en geen 5-jaren plan gaat zijn. Die hele load beperk je behoorlijk door al 1 dagje minder te gaan werken. Ik doe het sowieso alleen maar merk dat die ene dag extra vrij toch echt wel fijn is. Vond ik ook al zonder kinderen overigens. Of het feit dat die moeders gewoonweg graag hun kinderen op willen zien groeien (0-4 jaar) i.p.v. dat ze voor de volle 5 dagen naar de opvang moeten. Met beide kanten is niks mis als je het mij vraagt. Ze moeten zich alleen wel bewust zijn van het risico inderdaad. Zelf werk ik er liever gewoon bij. 32 Uur is in mijn geval zo veel als mogelijk en we zitten financieel op deze manier best ruim dus het loont. Ik zou niet weten waarom ik verder hele dagen vrij zou moeten zijn als mijn kind hele dagen op school zit.

Overigens kan het aan mij liggen maar ik zie juist om me heen dat ook meer mannen naar 32 uur gaan zodra er kinderen komen. Hoezo kan dat verschil dan helemaal 0 zijn? Dat vind ik wel een beetje gek in het artikel.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 13:35

Re: Kindboete

Gympie schreef:
Caulfield schreef:
Same.


Toch vind ik dat ook wel een uitspraak die je vooral kan doen vanuit de bevoorrechte positie dat je bij een organisatie werkt die dezelfde idealen hierin deelt. Soms zit iemand niet op z’n plek, of passen eigen idealen niet bij die van een organisatie, of..etc. Er kunnen meerdere redenen zijn om daar wel of niet iets aan te (kunnen) veranderen. Ik vind het bijna een soort shamen richting mensen in zo’n situatie dat het je eigen schuld dan ook is dat je in die situatie zit met je werkgever. Zal niet zo bedoeld zijn denk ik hoor.


Ja, en nee. Ik zou zelf niet snel kiezen voor een dergelijke werkgever, en als ik erachter zou komen dat mijn werkgever zulke traditionele ideeen zou hebben, zou ik ergens anders gaan werken. Dat zou mijn eigen keuze zijn.
Dat gezegd hebbende, realiseer ik me dat ik met mijn achtergrond en opleiding me op een bevoorrechte positie bevind en daarom die keuzevrijheid heb. Dat is bijvoorbeeld aan de onderkant van de arbeidsmarkt al weer heel anders. Maar ook dat is weer een reden om altijd te blijven investeren in je loopbaan, ook als je kinderen krijgt. Want die positie en keuzevrijheid komt je niet aanwaaien.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 13:40

Re: Kindboete

DronkenTaart schreef: Vrouwen die minder willen werken en dus minder gaan verdienen die hebben die vrije keuze toch?


Tja, dat is dus de vraag. ´Vrije keuze´is een lastig begrip - veel wetenschappers gaan er vanuit dat het niet bestaat. Je omgeving vormt je keuzes. En als we op maatschappelijk niveau zien dat vrouwen veel sterker de negatieve effecten van kinderen krijgen op je loopbaan ervaren dan mannen, dan is er sprake van kansenongelijkheid. Het is de taak van de overheid zorg te dragen voor een rechtvaardige samenleving, en kansenongelijkheid is per definitie niet rechtvaardig.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Jun 2021 14:07

Re: Kindboete

Ik heb de keuze gemaakt 24u te werken verspreid over 4dgn. Straks als ze oudste kleuter is en 5dgn naar school gaat ga ik het ws over 5dgn spreiden zodat ik enkel onder schooltijd werk.
Daarnaast volg ik nog een opleiding. Als ze wat ouder is weet ik niet wat ik ga doen qua uren/dagen/tijden. Nu vind ik het heerlijk zoals het is.
Financieel onafhankelijk ben ik wel maar alleen kopen kan ik zeer zeker niet.
30-04-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Jun 2021 14:17

Re: Kindboete

Caulfield schreef:
DronkenTaart schreef: Vrouwen die minder willen werken en dus minder gaan verdienen die hebben die vrije keuze toch?


Tja, dat is dus de vraag. ´Vrije keuze´is een lastig begrip - veel wetenschappers gaan er vanuit dat het niet bestaat. Je omgeving vormt je keuzes. En als we op maatschappelijk niveau zien dat vrouwen veel sterker de negatieve effecten van kinderen krijgen op je loopbaan ervaren dan mannen, dan is er sprake van kansenongelijkheid. Het is de taak van de overheid zorg te dragen voor een rechtvaardige samenleving, en kansenongelijkheid is per definitie niet rechtvaardig.


Ik ben groot fan van onafhankelijk blijven maar ik heb ook een kind gekregen om daar tijd mee door te willen brengen. Vijf dagen vol werken is voor mij persoonlijk te veel. Die vrije keuze bedoel ik dan dus ook. Hoe die vrije keuze ontstaat is wellicht de vraag maar het lijk me niet dat tijd willen doorbrengen met je kind iets verkeerds is of iets dat koste wat het kost moet veranderen. Het voelt nu een beetje alsof de overheid eigenlijk vindt dat je gewoon fulltime moet blijven werken, ook als je kinderen hebt gekregen. Ik bedoel dus dat het onderaan de streep wel een eigen keuze moet blijven. En ja, in hoeverre eigen keuze een eigen keuze is? Iemand die bv heel gelovig op is gevoed en vanwege die opvattingen wil stoppen met werken, zou daar ook vrij in moeten blijven. Vrouwen moeten al zo veel in deze maatschappij, komt dit er ook nog eens bij...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 15:03

Re: Kindboete

Kees schreef:Financieel onafhankelijk ben ik wel maar alleen kopen kan ik zeer zeker niet.


In deze huizenmarkt kan vrijwel niemand dat, wat een ellende.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2021 15:12

Re: Kindboete

DronkenTaart schreef:
Caulfield schreef:
Tja, dat is dus de vraag. ´Vrije keuze´is een lastig begrip - veel wetenschappers gaan er vanuit dat het niet bestaat. Je omgeving vormt je keuzes. En als we op maatschappelijk niveau zien dat vrouwen veel sterker de negatieve effecten van kinderen krijgen op je loopbaan ervaren dan mannen, dan is er sprake van kansenongelijkheid. Het is de taak van de overheid zorg te dragen voor een rechtvaardige samenleving, en kansenongelijkheid is per definitie niet rechtvaardig.


Ik ben groot fan van onafhankelijk blijven maar ik heb ook een kind gekregen om daar tijd mee door te willen brengen. Vijf dagen vol werken is voor mij persoonlijk te veel. Die vrije keuze bedoel ik dan dus ook. Hoe die vrije keuze ontstaat is wellicht de vraag maar het lijk me niet dat tijd willen doorbrengen met je kind iets verkeerds is of iets dat koste wat het kost moet veranderen. Het voelt nu een beetje alsof de overheid eigenlijk vindt dat je gewoon fulltime moet blijven werken, ook als je kinderen hebt gekregen. Ik bedoel dus dat het onderaan de streep wel een eigen keuze moet blijven. En ja, in hoeverre eigen keuze een eigen keuze is? Iemand die bv heel gelovig op is gevoed en vanwege die opvattingen wil stoppen met werken, zou daar ook vrij in moeten blijven. Vrouwen moeten al zo veel in deze maatschappij, komt dit er ook nog eens bij...


Tuurlijk, maar zoals HGL al aangaf: een flinke baan hebben betekent niet dat je geen tijd doorbrengt met je kinderen. Die tegensteling is vals.
Daarnaast gaat het er niet zozeer om dat alle vrouwen maar 40h moeten gaan werken, maar dat de verdeling nu zo godsgruwelijk scheef is dat letterlijk elk stapje naar een eerlijker verdeling al goed zou zijn. Nederlandse vrouwen werken gewoon heel weinig. De stap naar 'iedereen fulltime' is onwaarschijnlijk groot, een onhaalbaar (en wat mij betreft niet perse gewenst) streven.
Je laatste zin: 'vrouwen moeten al zo veel' vind ik in deze wel heel mooi. Wat moeten vrouwen meer dan mannen? En waarom, van wie? Hoe zou het zijn als vrouwen niet meer of minder zouden moeten dan mannen, maar gewoon zo ongeveer grofweg hetzelfde?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 25 Jun 2021 15:33

Re: Kindboete

Ik ben minder gaan werken toen de eerste werd geboren en nu sinds een paar maanden weer iets meer. Als ik alleen zou zijn zou ik met dit salaris ook rond kunnen komen (uitgaande van een normale huur).

Ik zou best meer willen werken maar ik heb zoveel andere dingen thuis rondom mijn werk dat ik daar geen energie voor heb. Ik doe nu een studie naast werk maar ik ben blij als die klaar is zodat ik weer wat meer tijd voor mezelf heb.
2010 2012
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers