Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen

<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 16:53

Boodschappen

Vertel, wanneer doe jij ze?

Ik ga vanaf komende maandag 5 dagen per week werken, en weet niet zo goed wanneer ik boodschappen moet gaan doen.
Op zaterdagochtend is een hele dikke no-go want dan is het zo druk in het centrum, dat wil ik echt niet. De maandagochtend vervalt dus helaas, dus ik wat is een goeie optie?
Ik kan prima voor een week boodschappen halen, dus kan het beperken tot 1x per week.
<<

Anoniem322

Bericht 24 Jun 2021 16:57

Re: Boodschappen

Ik laat mijn boodschappen bezorgen. Ideaal!
Sinds ik thuiswerk vaak op maandagochtend.
Soms laat ik ze voor het weekend ook nog eens komen.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Jun 2021 17:02

Re: Boodschappen

Ik doe altijd donderdagochtend, maar ik heb nu nog verlof dus dat is makkelijk. Weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik weer ga werken.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:04

Re: Boodschappen

Senne schreef:Ik laat mijn boodschappen bezorgen. Ideaal!
Sinds ik thuiswerk vaak op maandagochtend.
Soms laat ik ze voor het weekend ook nog eens komen.


Ja slim! Ik heb er naar gekeken maar de enige winkel die hier levert is de poiesz, en dat vind ik echt te duur. Daar klapt het geld je de beurs uit voor een paar dagen eten. Dus dat is niet echt een optie helaas. Jammer genoeg. Had er anders graag gebruik van gemaakt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Jun 2021 17:07

Re: Boodschappen

Wij laten ze ook bezorgen maar dat is voor jou geen optie lees ik.
Ik zou ze anders op een avond doen gelijk na het eten of op dinsdag rond 17u als dochter bij oma eet.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2021 17:09

Re: Boodschappen

Ik doe ze meerdere keren per week, wanneer de zuivel of het fruit dreigt op te raken. Het liefst ga ik op zaterdagochtend.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jun 2021 17:10

Re: Boodschappen

Hier ook bezorgen, voor 4 personen weekboodschappen is echt heel veel en heb geen tijd voor zo’n sjouwpartij. Voor meerdere runs al helemaal niet :smile: maar ik ga in het weekend wel graag even naar de kaasboer, groentenboer, wijnwinkel etc.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:12

Re: Boodschappen

Exogenesis schreef:Ik doe ze meerdere keren per week, wanneer de zuivel of het fruit dreigt op te raken. Het liefst ga ik op zaterdagochtend.



Dan is het bij jullie niet druk?
Ik was afgelopen zaterdag, op 2 grote parkeerplekken niet kunnen parkeren, en beetje vlot winkelen is sowieso geen doen.
En ik vind het al een pittige taak, boodschappen doen.
Maar dat is een erfenisje van mijn hoofd na het overlijden van mijn schoonzus. Sindsdien overzie ik het niet, stel ik het uit, krijg ik dat niet structureel op de rit.
We gaan nu zo straks samen. Even kijken of dat wat is, maar heb altijd het idee dat aan het einde van de dag alles niet voorradig meer is?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jun 2021 17:16

Re: Boodschappen

Lekker vroeg gaan, rond 8h, dan is het niet druk.
<<

Anoniem319

Bericht 24 Jun 2021 17:16

Re: Boodschappen

In jouw geval zou ik laten bezorgen, Popcorn.
Edit: Oh maar ik zie nu je eerdere reactie. Misschien kun je via de Poiesz in elk geval alleen de zware en houdbare dingen laten bezorgen, eens per maand? Da hoef je wekelijks al iets minder te halen.
Laatst gewijzigd door Anoniem319 op 24 Jun 2021 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:17

Re: Boodschappen

Maple schreef:In jouw geval zou ik laten bezorgen, Popcorn.



Zal toch nog eens een rondje kijken wat hier wel levert. De Plus misschien, maar ben niet heel bekend met die winkel en hun aanbod.
<<

Anoniem319

Bericht 24 Jun 2021 17:18

Re: Boodschappen

Haha ik plaats net een edit!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:22

Re: Boodschappen

Ik zie het 😆

Ik gebruik inderdaad veel voorraad. Yogho yoghurt vla en beleg haal ik maandelijks. Het aanbod vers bij de poiesz is ook minimaal. Pas sinds kort hebben ze gehoord van lente- ui 🤣

Maar goed. Ik moet me nog maar even een rondje informatie zoeken. Elke zaterdagochtend 8u ergens staan past me ook niet goed. De hele week ben ik vroeg genoeg, dus dat vind ik niet zo’n weekendding.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2021 17:29

Re: Boodschappen

Caulfield schreef:Lekker vroeg gaan, rond 8h, dan is het niet druk.


Dit ja!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2021 17:38

Re: Boodschappen

Caulfield schreef:Hier ook bezorgen, voor 4 personen weekboodschappen is echt heel veel en heb geen tijd voor zo’n sjouwpartij. Voor meerdere runs al helemaal niet :smile: maar ik ga in het weekend wel graag even naar de kaasboer, groentenboer, wijnwinkel etc.


Dit! Wel tijd, maar geen zin, trouwens. Niet goed voor m'n rug en gedoe met kinderen.

Op maandagochtend bezorgen (ik wil persé op maandag want dan begint de week, iets andere logica werkt niet voor mij) en dan voor maandag tm donderdag. En dan op vrijdag een luxe rondje weekend. (wat vaak vele malen duurder is dan de doordeweekse boodschappen ondanks dat 't voor minder dagen is haha).

Misschien is zondag een goed boodschappen moment voor jou, Popcorn?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem310

Bericht 24 Jun 2021 17:53

Re: Boodschappen

Ik ga graag 's ochtends vroeg, dan is het rustig en is alles voorradig en vers. Mijn man of ik gaan 2-3x per week, omdat we het fijner vinden om voor een paar dagen vooruit te plannen en niet voor een hele week.

We houden ervan om spontaan te bedenken waar we zin in hebben ipv alles te plannen.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:58

Re: Boodschappen

Eloise schreef:Ik ga graag 's ochtends vroeg, dan is het rustig en is alles voorradig en vers. Mijn man of ik gaan 2-3x per week, omdat we het fijner vinden om voor een paar dagen vooruit te plannen en niet voor een hele week.

We houden ervan om spontaan te bedenken waar we zin in hebben ipv alles te plannen.



Ik hou niet van spontaan. Structuur moet er zijn. :)

Zondagochtend is ook nog een goeie optie inderdaad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jun 2021 17:59

Re: Boodschappen

Ik dacht dat AH overal wel bezorgt, maar dat is dus niet zo? Ik vind het heerlijk, de boodschappen laten bezorgen. Dat plannen van eten bevalt me ook beter dan ik altijd dacht. En als ik ergens een keer echt geen zin heb, eten we het wel een dag later. Ik laat ze nu altijd op vrijdagochtend bezorgen en tussendoor halen m'n vriend of ik nog weleens wat kleine dingen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2021 18:03

Re: Boodschappen

Doordeweeks houd ik van structuur. Dan eten we ook gewoon relatief simpele maaltjes. In het weekend wil het nogal wel eens anders lopen als we spontaan wat met vrienden doen enzo. Dus vandaar voor ons de verdeling van maandag en vrijdag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 18:06

Re: Boodschappen

Marin schreef:Doordeweeks houd ik van structuur. Dan eten we ook gewoon relatief simpele maaltjes. In het weekend wil het nogal wel eens anders lopen als we spontaan wat met vrienden doen enzo. Dus vandaar voor ons de verdeling van maandag en vrijdag.



Slim idee 😆
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jun 2021 18:11

Re: Boodschappen

Op zaterdagavond is het heel rustig in de supermarkt, dus misschien is dat een optie. Als er niet bezorgd wordt, dan is er misschien een pick-up point in de buurt? Daar kun je dan eventueel na werk ook nog naartoe rijden om boodschappen even op te pikken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 24 Jun 2021 18:12

Re: Boodschappen

Popcorn schreef:Ik zie het 😆

Ik gebruik inderdaad veel voorraad. Yogho yoghurt vla en beleg haal ik maandelijks. Het aanbod vers bij de poiesz is ook minimaal. Pas sinds kort hebben ze gehoord van lente- ui 🤣

Maar goed. Ik moet me nog maar even een rondje informatie zoeken. Elke zaterdagochtend 8u ergens staan past me ook niet goed. De hele week ben ik vroeg genoeg, dus dat vind ik niet zo’n weekendding.


Ik bestel iedere donderdag mijn boodschappen bij plus voor vrijdag. Ik rijd dan meteen uit mijn werk door naar de plus.
Op woensdag, mijn vrije dag, haal ik brood en kaas voor de hele week en eventueel nog wat vers.
Bevalt mij erg goed op deze manier, kost mij slechts 2,50 voor het bijelkaar zoeken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 18:12

Re: Boodschappen

June schreef:Op zaterdagavond is het heel rustig in de supermarkt, dus misschien is dat een optie. Als er niet bezorgd wordt, dan is er misschien een pick-up point in de buurt? Daar kun je dan eventueel na werk ook nog naartoe rijden om boodschappen even op te pikken.


Hoopte ik, maar ook niet helaas.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jun 2021 18:26

Re: Boodschappen

Verhuizen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jun 2021 18:27

Re: Boodschappen

Ik doe op zondag met 1 Vd jongens boodschappen voor de hele week. Ik ga dan meestal met de auto naar een grote appie die in een dorp hier vlakbij zit, of naar de grote jumbo. Daar is het vaak lekker rustig dan. Alleen op vrijdag of zaterdag halen we dan nog wat verse dingen en/of eten voor het weekend.

Ik vind het altijd wel een gezellig en leuk moment 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers