Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jun 2021 16:16

Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Een vraag die me al een tijdje bezighoudt. Ik zie het er uiteindelijk wel van komen dat ze kinderen ook willen gaan vaccineren. Zouden jullie dat laten doen?
Laatst gewijzigd door Lady op 23 Jun 2021 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 16:16

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jun 2021 16:19

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja, hij krijgt ook alle vaccins van het rijksvaccinatieprogramma en had hem eigenlijk ook tegen waterpokken willen laten vaccineren maar daar was ik te laat voor.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 16:22

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Waarom waterpokken Minx? Dat is toch een vrij onschuldige kinderziekte?
M'n zoon heeft vorig jaar de meningitis wel gehad, ik was er wat huiverig voor maar hij wilde hem zelf. Hij heeft nu al aangegeven tegen corona geen vaccin te willen dus dat is duidelijk dan.
Mijn mening is gebaseerd op dat ik natuurlijk zelf ook geen vaccin tegen Corona neem, maar ook dat er toch best gevallen zijn van bijwerkingen, met zelfs de dood tot gevolg in onder andere Amerika bij kinderen. Dat gaat nu onderzocht worden. Het zijn maar een aantal gevallen maar het zou je maar gebeuren. Plus dat hij het zelf ook niet wilt.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 23 Jun 2021 16:22

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Misschien is een poll een goede voor dit topic?
Ik heb er ook aangedacht en wilde de vraag ook hier neer leggen.
Ik twijfel nog. Voor mijzelf absoluut niet maar hun hebben nog eem heel leven voor zich. Het vaccin bestaat nog niet zo lang om alles te weten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jun 2021 16:25

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Toetie schreef:Misschien is een poll een goede voor dit topic?
Ik heb er ook aangedacht en wilde de vraag ook hier neer leggen.
Ik twijfel nog. Voor mijzelf absoluut niet maar hun hebben nog eem heel leven voor zich. Het vaccin bestaat nog niet zo lang om alles te weten.

Gedaan!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2021 16:50

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:Waarom waterpokken Minx? Dat is toch een vrij onschuldige kinderziekte?


In Amerika verklaren ze ons Nederlanders echt voor gek. Is ook gewoon cultureel bepaald dat je dit zo benoemt als onschuldige kinderziekte. Ben het denk ik met je eens hoor maar ik snap de visie van vaccineren want er is een vaccin voor ook wel weer.

Ik zou wat meer onderzoek willen lezen maar ik neig wel naar vaccineren tegen corona voor kinderen
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Jun 2021 16:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Toetie schreef:Misschien is een poll een goede voor dit topic?
Ik heb er ook aangedacht en wilde de vraag ook hier neer leggen.
Ik twijfel nog. Voor mijzelf absoluut niet maar hun hebben nog eem heel leven voor zich. Het vaccin bestaat nog niet zo lang om alles te weten.


Dit, ik zit al haast op de helft van m'n leven, zij heeft nog heel wat jaren extra te gaan.
30-04-2017
<<

Anoniem320

Bericht 23 Jun 2021 16:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb geen kinderen, maar ik zou kinderen vanaf 12 jaar zelf laten meebeslissen of ze het willen of niet. Kinderen van onder de 12 zou ik laten vaccineren zonder eigen mening te vragen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jun 2021 17:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 17:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Marin schreef:
Kira schreef:Waarom waterpokken Minx? Dat is toch een vrij onschuldige kinderziekte?


In Amerika verklaren ze ons Nederlanders echt voor gek. Is ook gewoon cultureel bepaald dat je dit zo benoemt als onschuldige kinderziekte. Ben het denk ik met je eens hoor maar ik snap de visie van vaccineren want er is een vaccin voor ook wel weer.

Ik zou wat meer onderzoek willen lezen maar ik neig wel naar vaccineren tegen corona voor kinderen


Het is net wat je gewend bent natuurlijk, dat is zo. Maar als ik naar m'n zoon kijk, hij was wel een paar dagen echt ziek maar daarna ben je er van af. Vind vaccineren daarom onnodig en vraag me af wat Mix haar beweegreden dan zou zijn.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jun 2021 17:33

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb 'ja' geantwoord. Mijn dochter gaf zelf al aan dat ze zich wel wilde laten vaccineren en ik vind het goed van haar dat zij zelf zo'n keuze kan en wil maken. Het scheelt dat ik zelf ook een vaccinatie haal, wellicht zou ik er anders in staan wanneer ik tegen die vaccinatie zou zijn.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Jun 2021 17:37

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:
Marin schreef:
In Amerika verklaren ze ons Nederlanders echt voor gek. Is ook gewoon cultureel bepaald dat je dit zo benoemt als onschuldige kinderziekte. Ben het denk ik met je eens hoor maar ik snap de visie van vaccineren want er is een vaccin voor ook wel weer.

Ik zou wat meer onderzoek willen lezen maar ik neig wel naar vaccineren tegen corona voor kinderen


Het is net wat je gewend bent natuurlijk, dat is zo. Maar als ik naar m'n zoon kijk, hij was wel een paar dagen echt ziek maar daarna ben je er van af. Vind vaccineren daarom onnodig en vraag me af wat Mix haar beweegreden dan zou zijn.

Voor kinderen is het inderdaad vrij onschuldig, voor volwassenen niet. Als je als kind niet het virus hebt gehad en het op volwassen leeftijd krijgt kun je daar ernstig ziek van worden. Voor zwangere vrouwen is het helemaal gevaarlijk, de foetus kan er aan overlijden.

Over vaccineren van mijn kinderen: ik ben er nog niet over uit. Ik denk het wel, maar wil er wel eerst meer over weten en lezen.
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jun 2021 17:50

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:Waarom waterpokken Minx? Dat is toch een vrij onschuldige kinderziekte?
M'n zoon heeft vorig jaar de meningitis wel gehad, ik was er wat huiverig voor maar hij wilde hem zelf. Hij heeft nu al aangegeven tegen corona geen vaccin te willen dus dat is duidelijk dan.
Mijn mening is gebaseerd op dat ik natuurlijk zelf ook geen vaccin tegen Corona neem, maar ook dat er toch best gevallen zijn van bijwerkingen, met zelfs de dood tot gevolg in onder andere Amerika bij kinderen. Dat gaat nu onderzocht worden. Het zijn maar een aantal gevallen maar het zou je maar gebeuren. Plus dat hij het zelf ook niet wilt.


Heb je een link naar een gedegen nieuwssite waarop dat wordt vermeld? Want als ik zoek, vind ik alleen een site waarop wordt benoemd dat het verhaal rondgaat over een vijftienjarige jongen die is overleden na een vaccin, maar dat dat dus absoluut NIET is bevestigd en dat het Pfizervaccin nog niet eens werd gegeven aan jongeren toen dit gebeurd zou zijn.

Op de site van het CDC zie ik ook helemaal niks hierover.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem320

Bericht 23 Jun 2021 17:52

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Stond op Facebook Susan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jun 2021 17:58

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Max schreef:Stond op Facebook Susan.


Daar kan iedereen alles opzetten. Ik bedoel echt een nieuwssite.

Het enige wat ik vind is dat een klein aantal jongeren myocarditis heeft ontwikkeld na het vaccin, maar dat niet zeker is of dat daadwerkelijk door het vaccin komt, bovendien zijn er ook jongeren die na het doormaken van een corona-infectie myocarditis ontwikkelen. Allebei heel zeldzaam dus. Ik lees in het stuk niet dat de jongeren die het na het vaccin kregen er ook aan zijn overleden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2021 17:59

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira, ik merk dat jouw reacties bij mij best wel in het verkeerde keelgat schieten omdat ik het gevoel heb dat je dingen die je op internet leest als waarheid aanneemt. Ik zie je hier en ook in het algemene vaccinatietopic dingen typen over jongeren die zouden zijn overleden en veel verhalen over bijwerkingen. Je onderbouwt die dingen echter niet met bronnen en verwijst nu naar Facebook, waar letterlijk iedere gek kan typen wat hij of zij maar wil.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als mensen zich niet willen laten vaccineren, dat is een persoonlijke keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar jouw berichten lijken een beetje stemming- of bangmakerij en dat vind ik vervelend. Het kan voor mensen die nog twijfelen tot gevolg hebben dat ze de vaccinatie niet nemen, terwijl ze die keuze dan baseren op onwaarheden of in ieder geval onbevestigde verhalen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jun 2021 18:03

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Elliot schreef:Kira, ik merk dat jouw reacties bij mij best wel in het verkeerde keelgat schieten omdat ik het gevoel heb dat je dingen die je op internet leest als waarheid aanneemt. Ik zie je hier en ook in het algemene vaccinatietopic dingen typen over jongeren die zouden zijn overleden en veel verhalen over bijwerkingen. Je onderbouwt die dingen echter niet met bronnen en verwijst nu naar Facebook, waar letterlijk iedere gek kan typen wat hij of zij maar wil.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als mensen zich niet willen laten vaccineren, dat is een persoonlijke keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar jouw berichten lijken een beetje stemming- of bangmakerij en dat vind ik vervelend. Het kan voor mensen die nog twijfelen tot gevolg hebben dat ze de vaccinatie niet nemen, terwijl ze die keuze dan baseren op onwaarheden of in ieder geval onbevestigde verhalen.


Eens, dat irriteert mij dus ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2021 18:04

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

On topic: als het onderdeel wordt van het rijksvaccinatieprogramma zou ik ze laten vaccineren ja. Maar ik zou het nu denk ik nog niet doen, omdat de gevolgen van Corona voor kinderen zo minimaal zijn. Ik zie op dit moment de meerwaarde niet. Zelf haal ik het vaccin vanwege de groepsimmuniteit en het feit dat dit helpt met het wederopenen van de wereld. Niet omdat ik bang ben voor de gevolgen voor mezelf.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jun 2021 18:05

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Waterpokken verloopt over het algemeen inderdaad niet heftig. Echter blijft het virus in je lichaam in een soort slaapstand en kan dan wanneer je volwassen bent gordelroos veroorzaken wat wel heftige bijwerkingen kan geven. Door te vaccineren kun je dat ook voorkomen. Er is een vaccin en het is veilig dus waarom je lichaam dan niet een beetje helpen.
2015 💙
<<

Anoniem320

Bericht 23 Jun 2021 18:07

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Susan schreef:
Max schreef:Stond op Facebook Susan.


Daar kan iedereen alles opzetten. Ik bedoel echt een nieuwssite.


Het was een grap.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jun 2021 18:08

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Elliot schreef:On topic: als het onderdeel wordt van het rijksvaccinatieprogramma zou ik ze laten vaccineren ja. Maar ik zou het nu denk ik nog niet doen, omdat de gevolgen van Corona voor kinderen zo minimaal zijn. Ik zie op dit moment de meerwaarde niet. Zelf haal ik het vaccin vanwege de groepsimmuniteit en het feit dat dit helpt met het wederopenen van de wereld. Niet omdat ik bang ben voor de gevolgen voor mezelf.


Dit.

Op dit moment zou ik mijn kinderen dan ook absoluut nog niet laten vaccineren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2021 18:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Max schreef:
Susan schreef:
Daar kan iedereen alles opzetten. Ik bedoel echt een nieuwssite.


Het was een grap.

Oh excuses, ik dacht dat dit een reactie van Kira was, dat het op Facebook stond. Ik zie nu pas dat het een reactie van Max is.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jun 2021 18:11

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Jun 2021 18:38

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

We hebben het er toevallig vanmiddag over gehad en nee, ik zou ze nu niet laten vaccineren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers