Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Jun 2021 14:58

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Voor nu nee, als ze het opnemen in het rijksvaccinatieprogramma wel. Wel ben ik benieuwd of er dan kinderen tussen wal en schip vallen omdat ze bijv. de leeftijd gepasseerd zijn waarop die vaccinatie gegeven gaat worden. Maargoed dat zien we dan wel weer.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Jun 2021 14:59

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb trouwens ook gordelroos gehad op mijn rug en die plek is nooit helemaal weg gegaan. Is af en toe nog steeds een pijnlijke plek.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 15:44

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik zou er over na gaan denken als het tot de mogelijkheden behoort. Nu nog niet gedaan. Mijn zoon heeft met 4 jaar gordelroos gehad in plaats van waterpokken, dat was echt niet leuk. En zo uit de maat omdat de meerderheid ruim volwassen is wanneer je het krijgt.
Is dus ook niet uitgesloten dat hij op latere leeftijd de waterpokken nog krijgt en dat vind ik wel heel vervelend. En vaak verloopt het dan ook vervelend.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jun 2021 16:41

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik denk niet dat de prik in het Rijksvaccinatieprogramma komt, ik denk dat het voor nu goed is als kinderen zich laten vaccineren zodat we de gewenste vaccinatiegraad behalen, maar als corona eenmaal onder controle is denk ik niet dat het nog nodig is, alleen nog voor de griepprikgroep. Sowieso betwijfel ik of het zover gaat komen dat kinderen van voor 2009 ook moeten.

Hier gaat het natuurlijk wel spelen, want we hebben al grotere kinderen, ik heb alleen nog geen idee hoe het met E moet, liefst laat ik hem wel vaccineren, maar dat gaat wel een hele uitdaging worden. Tot nu toe heeft hij alle vaccinaties uit het programma gehad, maar hij is wel wat groter en sterker dan bij de laatste keer en toen was het al pittig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jun 2021 16:48

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja ik zou mijn zoon laten vaccineren mocht hij aan de beurt zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 17:08

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Susan schreef:Ik denk niet dat de prik in het Rijksvaccinatieprogramma komt, ik denk dat het voor nu goed is als kinderen zich laten vaccineren zodat we de gewenste vaccinatiegraad behalen, maar als corona eenmaal onder controle is denk ik niet dat het nog nodig is, alleen nog voor de griepprikgroep. Sowieso betwijfel ik of het zover gaat komen dat kinderen van voor 2009 ook moeten.

Hier gaat het natuurlijk wel spelen, want we hebben al grotere kinderen, ik heb alleen nog geen idee hoe het met E moet, liefst laat ik hem wel vaccineren, maar dat gaat wel een hele uitdaging worden. Tot nu toe heeft hij alle vaccinaties uit het programma gehad, maar hij is wel wat groter en sterker dan bij de laatste keer en toen was het al pittig.


Welk geboortejaar heeft hij? Met 2009 zouden wij er toch ook over na moeten denken.
Ik hij extra vatbaar voor Corona? Of wel een goede gezondheid?
Lastig inderdaad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jun 2021 18:32

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Hij is uit 2007 dus hij zou zeker in aanmerking komen als ze die leeftijdsgroepen gaan vaccineren. Hij zit niet in een risicogroep, maar ik vind het toch wel een fijn idee omdat hij niet zo goed snapt dat hij afstand moet houden.

Dochter is uit 2009, maar ze wordt wel pas in oktober twaalf, dus ik weet niet hoe dat dan werkt. Meestal gaat het bij zo'n prik wel zo dat het hele geboortejaar wordt uitgenodigd, al moeten ze nog jarig worden, nu met achttien is dat wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 18:36

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ah ik heb mijn dochter van februari 2009.
Zal eens met haar vader overleggen is, beslis het natuurlijk ook niet zelf.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Jun 2021 22:26

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik denk het niet. Maar vorig jaar juni dacht ik ook dat ik mijzelf niet zou laten vaccineren. Hij zit er toch echt al in.

Maar nu dus een nee.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jun 2021 22:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Op dit moment niet, ik ben zelf ook (nog) niet gevaccineerd. Ik heb gewoon nog teveel twijfel en de druk op vaccineren voelt voor mij niet goed. Maar mogelijk dat ik (zowel voor mijn kinderen als voor mezelf) nog wel bijdraai als er meer bekend is op de langere termijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem310

Bericht 25 Jun 2021 08:22

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja, ik zou dit wel doen als het wordt opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma, maar ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren, aangezien de ziekte weinig risicovol is voor kinderen.

Ik zou er wel moeite mee hebben als kinderen de vaccingraad omhoog moeten krikken, alleen maar omdat te veel volwassenen daar te beroerd voor zijn. Dan zou ik wel twijfelen of ik mijn kinderen daarvoor ga gebruiken. Uiteindelijk is het in ieders belang, maar ik zou daar moeite mee hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2021 08:29

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Eloise schreef:Ik zou er wel moeite mee hebben als kinderen de vaccingraad omhoog moeten krikken, alleen maar omdat te veel volwassenen daar te beroerd voor zijn. Dan zou ik wel twijfelen of ik mijn kinderen daarvoor ga gebruiken. Uiteindelijk is het in ieders belang, maar ik zou daar moeite mee hebben.


Hier heb ik zeker ook moeite mee, maar goed, ik wil ook niet graag dat het onder kinderen rond blijft gaan, ook al hebben de meeste kinderen er minder last van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem312

Bericht 25 Jun 2021 11:47

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Jazeker.

Over de waterpokken mijn kind is nu verminkt ( ja hij is hij maar het is zo jammer gewoon) 8 grote ontstoken waterpokken op zijn buik en ook nog wat op zijn rug, armen en zelfs gezicht wat nu lelijke witte plekjes zijn. Het is jammer! Super veel last van gehad, 3x daags antibiotica zalf, huisartsenposten bezocht, 10 dagen lang het wat een HEL.
Hier was het dus niet zo onschuldig.

En daarna de waterpokken waren aan het indrogen en de 6de ziekte kwam erbovenop dus had 2 keer bultjes door elkaar heen en heeel veeeel jeuk.

5 kilo afgevallen, hoge koorts en dat voor een 5 jarige vind ik nogal wat.

Dus waterpokken is bij mij JA!
<<

Anoniem312

Bericht 25 Jun 2021 11:53

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Jammer dat ik hier geen foto van die pokken kan laten zien (weer niet hoe moet)
Maar het was echt heel erg!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 25 Jun 2021 17:09

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik twijfel. Voor nu neig ik naar 'nee', omdat er eigenlijk nog veel te weinig bekend is over de vaccins. Het Rijksvaccinatieprogramma gaat al jaren mee, dat is ver genoeg doorgetest. Maar deze is zo nieuw. Kinderen hebben over het algemeen toch ook minder klachten van corona, dus dat voelt als minder nodig.

Ook vind ik niet dat kinderen ingezet moeten worden om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Wat Eloise ook zegt dus.

Redenen om wel te vaccineren zouden zijn die zeldzame aandoening die kinderen na een coronabesmetting kunnen krijgen (kom even niet op de naam) en de gevolgen voor ons gezin bij een besmetting. Ik zie nu bij de dochter van een oud klasgenoot hoeveel last dat meisje nog heeft van die aandoening, dat is echt heel heftig. Terwijl ze door de besmetting zelf heen is gefietst en niks gemerkt heeft.

Voor mezelf heb ik overigens geen moment getwijfeld, nog geen vijf minuten nadat ik een afspraak mocht maken, had ik hem staan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jun 2021 17:38

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Bedoel je long-covid of Multi System Inflammatory Syndrome?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 25 Jun 2021 18:49

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Susan schreef:Bedoel je long-covid of Multi System Inflammatory Syndrome?


Even opgezocht: MIS-C/PIMS TS (Multisystem Inflammatory Syndrome in Children).
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Jun 2021 19:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

In 1e instantie zeg ik voor nu nee.
Aan de andere kant twijfel ik wel.
Nora is vlak voor de corona hier begon erg ziek geweest. De diagnose die toen gegeven is was reactieve artritis. Echter alles wat ze had is precies zo als bij MIS-C. Ze is nu ruim 1.5 jaar later nog steeds aan het herstellen. Soms denk ik weleens was misschien corona hier al wat eerder in Nederland en heeft ze dat gehad met dus uiteindelijk MIS-C.
Als ik dan zie hoe zoiets je hele wereld op zijn kop zet dan twijfel ik dus.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 26 Jun 2021 16:32

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik twijfel nog. Wij zijn wel gevaccineerd. Bij kinderen is het niet zo ernstig als dat dit bij volwassen kan zijn. Dus in dat opzicht zie ik niet in waarom ze gevaccineerd moeten worden. En idd om de vaccinatie graad op te hogen, nee dank je.

Echter sta ik er wel voor open wanneer het noodzakelijk zal zijn op welke manier dan ook. Maar ik heb helaas met een ex partner te maken die een vriendin heeft en zich daadwerkelijk een wappie mag noemen. Die serieus mijn zoon de meest idiote verhalen rondom corona vertellen en overal tegenin gaan. Mijn ex nog niet zo heel erg maar hij is er fel op tegen. Hij is ook tegen testen. Hij is ook tegen medicatie voor zijn adhd. Dus tja........ ik hoop dat ik dit gevecht niet hoef te gaan leveren en dat mijn zoon zelf zijn keuze maakt hierin.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Jul 2021 11:57

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Lastig lijkt mij dat Stuiterbal, om het eens te worden over zulke dingen.

Ik twijfel best. Onze oudste is 12 en zal dus een oproep gaan krijgen. Als ik het nu vraag zegt ze nee omdat ze als de dood voor prikken is. Maar goed, nog even goed voorlichten etc. Omdat ze na de vakantie naar de middelbare school gaat is het wel fijn als ze wel gevaccineerd zou zijn. Wij zijn beide ook (deels) gevaccineerd nu.
Echt nog even goed lezen en voorlichten.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Jul 2021 20:48

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 07 Jul 2021 23:56

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

https://www.hpdetijd.nl/2021-07-06/de-s ... 6wzD8CVGI8

Het is in wel meer stukken benoemt dat er een onderzoek gaande is naar het overlijden van 7 kinderen ik de VS.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 11 Jul 2021 20:45

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Mamsie schreef:https://www.hpdetijd.nl/2021-07-06/de-stelling-het-is-verstandig-om-ook-kinderen-12-17-jaar-te-vaccineren-tegen-covid-19/?share_code=bfPecnTec717&fbclid=IwAR33OAGGUUoPNADUR4lO2Ny_W8rzDBSgHSXnqKt2hTAirpu2k6wzD8CVGI8

Het is in wel meer stukken benoemt dat er een onderzoek gaande is naar het overlijden van 7 kinderen ik de VS.


Ik zie dat er in dat HP de Tijd artikel wordt gelinkt naar een CNN artikel over 7 kinderen die zijn overleden. Maar als ik het artikel lees, dan staat er toch juist dat 7 jongeren verschijnselen hadden die leken op een hartaanval maar dat ze allemaal binnen een paar dagen volledig hersteld zijn?

Of kijk ik nu zo scheef?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Jul 2021 20:55

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dat lees ik ook inderdaad.

"The patients all were better within days. Different treatments were tried, including aspirin, ibuprofen and steroids."
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 11 Jul 2021 21:00

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wat raar dan van HP de Tijd, om dat op deze manier te suggereren.
Zo zie je maar dat je altijd goed moet opletten met bronnen vertrouwen en citeren.

Hoe dan ook, onze dochter van 12 wil graag gevaccineerd worden. Dus dat gaat ook gebeuren. Als ze het niet had gewild, dan hadden we het niet gedaan.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers