Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 31 Jan 2022 20:53

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Karnemelk schreef:
SophieZMY schreef:Voor de mensen van wie hun kind al
Gevaccineerd is: hoe moet je toestemming van beide ouders aantonen? Ik zie nergens iets wat getekend moet worden oid?



Er is mij toen niet naar gevraagd. Maar ze kunnen toch ook nergens zien dat je als kind gescheiden ouders hebt?


Is ook voor niet gescheiden ouders, in principe moeten beide ouders er achter staan, gescheiden of niet.
Juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2022 20:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Als het gezag bij beide ouders is gebleven kunnen ze dat nergens zien nee. Als nog maar 1 ouder het gezag heeft (en dat was eerst niet zo) dan staat dat in het gezagsregister.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 31 Jan 2022 20:55

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik had een afspraak staan maar toch afgezegd. Net wat hierboven staat, de kans dat ze besmet raken tussen de eerste en tweede is groot.
Maar ook om het feit dat ik enorm twijfelde. De ene keer was het meer ja en de andere keer nee. Ik heb veel mensen om advies gevraagd. Ik ken veel mensen die werken bij een huisarts. Ze hebben het allemaal aan de dokters gevraagd om hun mening en wat zij (zouden) doen. Niemand ging vaccineren dus ik heb de afspraken geannuleerd.

Maar ik twijfel nog steeds! We hebben ook nog geen corona gehad dus ik weet niet hoe mijn kinderen gaan reageren. Maar het spookt nog steeds wat als...
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2022 21:53

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee joh niet voor gescheiden ouders.
Wij zijn gewoon samen. Maar staat zo nadrukkelijk in de brief dat beide ouders toestemming moeten geven, maar nergens hoe je dat dan moet aangeven (want er mag maar 1 ouder mee). Mijn man gaat met haar, dus hij kan wel zeggen dat ik ook toestemming geef, maar vroeg me af of dat dan voldoende is (niet dat ze dus dadelijk voor niks bij die prikhal staan)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2022 21:55

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Patsy schreef:
SophieZMY schreef:Voor de mensen van wie hun kind al
Gevaccineerd is: hoe moet je toestemming van beide ouders aantonen? Ik zie nergens iets wat getekend moet worden oid?


Mij werd gevraagd of de "andere gezaghebbende het er ook mee eens was". Dat is ie dus ik zei dat ook, maar ik vind het wel een rare gang van zaken eigenlijk.



Ahh check. Nou als dit voldoende is dan prima.
Maar wel beetje vaag idd 😅

Toen ik vorige week een testafspraak wilde maken voor de kinderen moest mijn man ook aan de telefoon komen om te bevestigen dat hij toestemming gaf voor testen. 🤷🏼‍♀️ En dan voor prikken gewoon zo.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 31 Jan 2022 22:09

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

O echt? Tijdens het maken van de afspraak is mij niks gevraagd🤷‍♀️.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Feb 2022 09:47

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik vind dit lastig. Mijn vriend wil de kinderen niet laten vaccineren. Zijn ex wel. En ik zie het ook gebeuren dat ze dit dus gewoon gaat doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem327

Bericht 01 Feb 2022 09:56

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

SophieZMY schreef:Nee joh niet voor gescheiden ouders.
Wij zijn gewoon samen. Maar staat zo nadrukkelijk in de brief dat beide ouders toestemming moeten geven, maar nergens hoe je dat dan moet aangeven (want er mag maar 1 ouder mee). Mijn man gaat met haar, dus hij kan wel zeggen dat ik ook toestemming geef, maar vroeg me af of dat dan voldoende is (niet dat ze dus dadelijk voor niks bij die prikhal staan)


Ja wonderlijk. Mijn vriend vroeg er bij het maken van de afspraken naar, hoe hij moest aantonen dat ik er ook achter stond. ‘Als u zegt dat zij erachter staat is het goed’. Prima voor ons, maar moet je voorstellen wat een ellende je kunt krijgen wanneer je van mening verschilt.
Voor onze beide kinderen zijn de afspraken gemaakt. De oudste erin betrokken, hij is bijna 10 en wil de prik. Voor de jongste is het een gegeven.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Feb 2022 10:25

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Weet iemand dit: Mijn jongste zoon heeft 1 vaccinatie gehad, hij heeft nu Corona (zelftest is positief, vanmiddag naar de ggd). Moet hij dan nog wel een 2e vaccinatie?

Ik kan het online niet vinden.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Linvi

Bericht 07 Feb 2022 11:16

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

In ieder geval als dat al zou mogen mag dat pas na 3mnd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Feb 2022 12:40

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dat hele toestemmingsverhaal is sowieso een beetje een wassen neus. Als je dit voor een rechter laat komen wat zou kunnen heeft de ouder die voor was tot nu toe altijd gelijk gekregen. Het is dus eerder uitstel dan afstel.
2015 💙
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Feb 2022 19:12

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik zie t nergens heel duidelijk staan patsy.
Maar bij rivm staat wél dit:

Ook als je ná je 1ste vaccinatie corona krijgt, is het advies om (8 weken na de positieve testuitslag) nog wel de 2de vaccinatie te halen. We weten niet of één vaccinatie voldoende beschermt als je na je eerste vaccinatie COVID-19 hebt gekregen. Dit geldt niet voor kinderen van 5-11 jaar oud, zij zijn voldoende beschermd als zij corona hebben gehad. Zij hoeven dus geen vaccinatie meer te krijgen, maar als zij dat willen kunnen zij één prik krijgen. Voor kinderen met een hoog medisch risico is het advies om wel altijd twee prikken te halen, ook als zij al corona hebben gehad.


Dus ik denk dat ie dan tweede prik niet meer hoeft nu hij besmet is (geweest)?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Feb 2022 19:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Oh en ik zie nu dit (ook op de site van rivm):

Kinderen krijgen 2 vaccinaties aangeboden voor goede bescherming tegen corona.

Na een infectie met COVID-19 ligt dit anders. Door de besmetting met corona heeft een kind al afweer opgebouwd tegen het coronavirus. Daardoor is een kind al beschermd. Na het doormaken van een besmetting met corona is de kans op ernstige ziekte en MIS C minimaal. Kinderen die al corona hebben gehad, hebben geen vaccinatie nodig om goede bescherming op te bouwen. Er is geen bezwaar als ouders hun kind(eren) toch willen vaccineren, bijvoorbeeld om besmetting van kwetsbare huisgenoten en anderen te voorkomen. In dat geval kan een kind één vaccinatie krijgen 3 maanden na de besmetting. Als kinderen na de 1ste vaccinatie een besmetting met corona krijgen is een 2de vaccinatie ook niet meer nodig.

Voor kinderen uit de medische hoog risico groep is het advies om wel 2 prikken te krijgen, ook als zij al een keer corona hebben gehad.


Geen tweede prik meer dus, tenzij medische hoog risico groep
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Feb 2022 19:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Oh wat goed dat je dat gevonden hebt, Sophie! Bedankt!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 08 Feb 2022 07:25

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dat had ik inderdaad ook gevonden. Ze hebben het hier nu alle 3 gehad dus vaccineren is in principe niet meer nodig.

Waar ik dan nog wel mee zit is het reizen. De oudste is nu 11 en gaat 2 talig onderwijs doen. Daar horen ook een aantal studiereizen en werkweken bij. Zonder vaccinatie kan hij daar waarschijnlijk niet aan mee doen. Nu is ook in het nieuws dat de groep 12-18 niet geboosterd gaat worden waardoor ze in sommige landen niet welkom zijn. Juist die reizen maken het TTO zo leuk en de taalontwikkeling zo goed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2022 15:36

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Mijn dochter (10) heeft vorige week haar eerste vaccinatie gekregen. We hebben het overlegd met haar en ze wilde het zelf ook.
Ze is van de vaccinatie goed ziek geweest, 2.5 halve dag hoge koorts (rond de 40 graden), spierpijn, hoofdpijn etc.
Haar zelftesten zijn tot nu toe allemaal steeds negatief.
Er is dan toch een stemmetje dat zegt: Als ze nu van de inenting al zo ziek geworden is, hoe ziek zou ze dan zijn van een besmetting?

Ze is echter al zo vaak dicht bij het vuur geweest, maar blijft negatief.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 10:58

Bericht 09 Feb 2022 15:44

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

@lejow mijn collega is alle keren goed ziek geweest van de vaccinaties en heeft momenteel Corona, maar meer dan een kriebel in de keel heeft ze niet dus gelukkig is dat niet zo.
💙 2016
💙 2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2022 16:08

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee, terwijl ik zelf ingeënt ben, daar van beide geen last van gehad heb (op 1 half uurtje na koude rillingen), maar van corona zelf toch echt goed ziek ben geweest.
Je weet het toch nooit denk ik ;)
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 09 Feb 2022 21:26

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Hier beide keren erg last van de vaccinatie gehad. En ook echt ziek van de vaccinatie geweest. Van de booster heb ik weinig last gehad.
Toch ben ik vorige week wel ziek geweest door corona. En ken er meer die behoorlijk ziek zijn geweest door corona met 3 vaccinaties.
Mijn kinderen hebben dan geen vaccinatie gehad, bewuste keus. Vorige week thuis met corona. Ze hadden alleen last van verkoudheid en moe en hoofdpijn, dit was bij hun met 3 dagen wel over. Dus echt ziek? Ja, van korte duur, maar niet doodziek. Zij hadden veel energie.
Ik ben nog snel moe. Mijn vriend zijn klachten zijn gister pas echt begonnen en zou morgen er weer uit mogen. Gaat hem niet worden. Hij ligt om 19:00 uur plat met mega hoofdpijn en moe.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers