Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jun 2021 18:39

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja, als het wordt opgenomen in het vaccinatieprogramma. Hoewel ik zelf goed ziek ben van het vaccin, maar dat hoeft bij hen natuurlijk niet zo te zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 23 Jun 2021 19:42

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nu, nee. Maar ik kan me voorstellen dat ik daar anders over ga denken als er meer informatie komt over de voors en tegens.
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 19:45

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Elliot schreef:
Max schreef:Het was een grap.

Oh excuses, ik dacht dat dit een reactie van Kira was, dat het op Facebook stond. Ik zie nu pas dat het een reactie van Max is.


https://www.lc.nl/buitenland/CDC-onderz ... 43595.html

Ik zag dit nieuwsbericht op Facebook, jeetje wat een muggenzifterij hier.
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 19:50

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Susan schreef:
Elliot schreef:Kira, ik merk dat jouw reacties bij mij best wel in het verkeerde keelgat schieten omdat ik het gevoel heb dat je dingen die je op internet leest als waarheid aanneemt. Ik zie je hier en ook in het algemene vaccinatietopic dingen typen over jongeren die zouden zijn overleden en veel verhalen over bijwerkingen. Je onderbouwt die dingen echter niet met bronnen en verwijst nu naar Facebook, waar letterlijk iedere gek kan typen wat hij of zij maar wil.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als mensen zich niet willen laten vaccineren, dat is een persoonlijke keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar jouw berichten lijken een beetje stemming- of bangmakerij en dat vind ik vervelend. Het kan voor mensen die nog twijfelen tot gevolg hebben dat ze de vaccinatie niet nemen, terwijl ze die keuze dan baseren op onwaarheden of in ieder geval onbevestigde verhalen.


Eens, dat irriteert mij dus ook.


Het is een nieuwsbericht dat op meerdere mediakanalen te zien is, ook de door jullie goed gekeurde. Ik verzin het niet, en ik neem ook niet zomaar een Facebook post van iemand als waar aan. Ik vind het op mijn beurt dan weer heel vervelend dat ik blijkbaar zo laag word ingeschat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jun 2021 20:09

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Maar daar staat toch niet in dat die jongeren zijn overleden?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 23 Jun 2021 20:23

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja als het wordt opgenomen in het vaccinatieprogramma.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jun 2021 20:29

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Gevoelsmatig neig ik nu naar nee, maar als het opgenomen wordt in het rijksprogramma en/of dringend geadviseerd wordt door de instanties die er verstand van hebben, dan zal me dat meer vertrouwen geven en dan zullen we er ws voor gaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2021 20:32

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:
Het is een nieuwsbericht dat op meerdere mediakanalen te zien is, ook de door jullie goed gekeurde. Ik verzin het niet, en ik neem ook niet zomaar een Facebook post van iemand als waar aan. Ik vind het op mijn beurt dan weer heel vervelend dat ik blijkbaar zo laag word ingeschat.


Waar dan, want ik kan het gewoon echt niet vinden, niet in het Engels noch Nederlands. Misschien ligt het aan mijn zoektermen.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jun 2021 20:46

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Elliot schreef:On topic: als het onderdeel wordt van het rijksvaccinatieprogramma zou ik ze laten vaccineren ja. Maar ik zou het nu denk ik nog niet doen, omdat de gevolgen van Corona voor kinderen zo minimaal zijn. Ik zie op dit moment de meerwaarde niet. Zelf haal ik het vaccin vanwege de groepsimmuniteit en het feit dat dit helpt met het wederopenen van de wereld. Niet omdat ik bang ben voor de gevolgen voor mezelf.


Precies dit.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 20:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Susan schreef:Maar daar staat toch niet in dat die jongeren zijn overleden?


In dit specifieke bericht niet maar ik heb het op verschillende sites gezien en daar hadden ze het over overleden tieners.

Maar het is goed zo, laat maar zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2021 20:58

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:
Maar het is goed zo, laat maar zitten.


Nou nee! Eigenlijk niet. Ik bedoel, je mag het nu wel laten zitten, maar dan valt dit toch absoluut onder bangmakerij. Er vragen meerdere mensen naar bronnen en je kunt geen enkele goede bron leveren. Sorry maar dit is dus precies waardoor mensen het irritant of kwalijk vinden. Je strooit met informatie over dood van twee tieners en je kunt niet eens een concrete bron noemen. Dit is dus precíes waarom mensen er moeite mee hebben als je (men) dit soort loze informatie deelt.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2021 21:58

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira schreef:
Elliot schreef:Oh excuses, ik dacht dat dit een reactie van Kira was, dat het op Facebook stond. Ik zie nu pas dat het een reactie van Max is.


https://www.lc.nl/buitenland/CDC-onderz ... 43595.html

Ik zag dit nieuwsbericht op Facebook, jeetje wat een muggenzifterij hier.

Wat vind je nu precies muggenziften dan? Dat we vragen waar je de informatie vandaan haalt? Ik vind het een legitieme vraag. Als ik hier nu zou schrijven dat het eten van, ik noem maar iets geks, waterijsjes schadelijk is en dat er kinderen zijn overleden na het eten van een waterijsje, dan vraag jij toch ook waar ik dat vandaan heb?

Het lijkt er gewoon heel erg op dat je ongefundeerde berichten aangrijpt om te “bewijzen” dat het vaccin schadelijk is of kan zijn. Maar ook in dat nieuwsbericht dat je deelt staat dat het, als het al door het vaccin komt, maar heel weinig voorkomt. Elk medicijn kan bijwerkingen hebben. Wat maakt de zeldzame bijwerkingen van een vaccin voor jou zo veel enger dan de zeldzame bijwerkingen van een simpele paracetamol?

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2021 22:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

En voordat je hierover begint; ik sta oprecht niet negatief tegenover mensen die het vaccin niet nemen. Ik probeer je er niet van te overtuigen dat je die prik moet halen. Ik vind je geen complotgekkie. Ik sta absoluut open voor argumenten waarom jij je niet prettig voelt bij die prik, en ook het argument “ik voel me er gewoon niet goed bij” vind ik legitiem genoeg. Het enige waar ik me aan erger, is dat je met je posts suggereert dat het vaccin gevaarlijk is en extreem veel bijwerkingen heeft. Dat is gewoon niet waar.

♥♥
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 22:38

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Joh, dat was niet eens m'n bedoeling. Ik uitte gewoon m'n zorgen niet meer en niet minder. Ik zuig m'n informatie echter niet uit m'n duim maar ik ben ook wel een beetje klaar met het moeten bewijzen. Bewijs maar eens dat zo'n vaccin over 10 jaar niet met gekke bijwerkingen komt. Het maakt me oprecht niks uit wat iedereen doet. Maar dit is mijn forum niet meer helaas, want heb echt lief en leed gedeeld.
<<

Anoniem319

Bericht 24 Jun 2021 02:24

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Kira, ik zie dat je je account wilt laten verwijderen, waarschijnlijk was dit de druppel. Maar is het niet een béétje zo dat je de discussie steeds zelf weer opzoekt?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jun 2021 05:19

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik vind het ook wel wat flauw. Je begint zelf over van alles en nog wat en als er dan vragen worden gesteld is dit ineens “jouw forum niet meer” en “was het niet je bedoeling”. Wat was dan de bedoeling? Je zegt die dingen toch met een reden?

♥♥
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 24 Jun 2021 05:59

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Als het vaccin wordt opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma of als het dringend geadviseerd wordt, dan zou ik mijn kinderen zeker inenten.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jun 2021 06:27

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb wel ja gestemd.
Al vind ik het wel lastig, op dit moment zijn kinderen niet heel ziek van het virus.
Maar stel dat er een heftige mutatie komt…
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jun 2021 07:36

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Marin schreef:
Kira schreef:Waarom waterpokken Minx? Dat is toch een vrij onschuldige kinderziekte?


In Amerika verklaren ze ons Nederlanders echt voor gek. Is ook gewoon cultureel bepaald dat je dit zo benoemt als onschuldige kinderziekte. Ben het denk ik met je eens hoor maar ik snap de visie van vaccineren want er is een vaccin voor ook wel weer.

Ik zou wat meer onderzoek willen lezen maar ik neig wel naar vaccineren tegen corona voor kinderen


Ik heb mijn zoon nog nooit zo ziek gezien als toen hij de waterpokken had, hele stukken huid waren ontveld. Hij krijste het uit van de pijn, echt hartverscheurend. Meerdere soorten antibiotica gehad toen en hoewel het nu 1.5 jaar geleden is zijn de littekens nog goed zichtbaar ( kinderarts benoemde het laatst nog bij een lichamelijk onderzoek).

En ik ken ook wel mensen die op oudere leeftijd heel erg ziek zijn geworden van gordelroos, het is natuurlijk niet alleen de waterpokken doormaken en klaar, het virus zit daarna wel in je lichaam. Wat dat betreft ben ik zeker voor het vaccineren tegen de waterpokken als dat vaccin veilig is en goed onderzocht.

Wat betreft het vaccineren voor Corona denk ik er hetzelfde over als Marin. Ik zou wat meer onderzoek willen zien maar ik neig eerder naar ja dan naar nee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jun 2021 08:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Het waterpokkenvirus kan ook een hersenontsteking veroorzaken. Dit gebeurt zelden, maar het gebeurt. En dat kan verstrekkende gevolgen hebben.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 24 Jun 2021 08:40

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee, ik vind het niet nodig. Kinderen worden over het algemeen niet zo ziek van Corona en verder kunnen volwassenen zich laten vaccineren als ze dat willen dus om die te beschermen hoeven ze het ook niet te doen.
Zoon is overigens ook doodsbang voor prikken dus die krijgt alleen wat (in mijn ogen) echt nodig is.
2010 2012
<<

Linvi

Bericht 24 Jun 2021 09:04

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

minoessepoes schreef:. Ik zou wat meer onderzoek willen zien maar ik neig eerder naar ja dan naar nee.


Dit dus, voor nu wel meer ja dan nee!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 24 Jun 2021 11:50

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Minx schreef:Waterpokken verloopt over het algemeen inderdaad niet heftig. Echter blijft het virus in je lichaam in een soort slaapstand en kan dan wanneer je volwassen bent gordelroos veroorzaken wat wel heftige bijwerkingen kan geven. Door te vaccineren kun je dat ook voorkomen. Er is een vaccin en het is veilig dus waarom je lichaam dan niet een beetje helpen.


Mijn schoonbroer heeft een tijd terug gordelroos gehad. Ik vond het echt eng hoe ontzettend ziek hij ervan was. Ik dacht altijd dat 't gewoon een huidaandoening was, maar hij voelde zich heel beroerd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2021 12:11

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Iemand die ik ken heeft dat laatst in haar oog gehad. Vreselijk naar.
Let's discover the world together.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 24 Jun 2021 13:05

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik zeg voor nu nee. Denk dat er eerst meer informatie over bekend moet zijn voor ik ze überhaupt tegen corona wil laten vaccineren.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers