Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Variatie pastasaus

<<

Anoniem312

Bericht 23 Jun 2021 11:27

Variatie pastasaus

Ik maak vanavond een mengseltjes van volkoren penne, mager gehakt en 250 groentepakket. ( te veel groente erin vinden wij niet lekker maar eten er plakjes komkommer bij)

Voorheen aten wij dit altijd met een tomaten saus (een pot of vers)maar zijn daar ontzettend op uit gekeken. Misschien iemand een goede, gezonde tip om hem lekker te maken? Wij houden niet van knoflook en van andere sterke kruiden maar houden van zachte en niet overheersende smaken :-)
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jun 2021 11:33

Re: Variatie pastasaus

Ik kook vaak wortel en pureer deze glad. Mengen met wat tomatensaus en je krijgt een lekkere milde zoete saus.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Jun 2021 11:37

Re: Variatie pastasaus

Ik maak weleens pastasaus met ricotta, mascarpone of cottage cheese, maar dan zit daar wel altijd iets van tomatenblokjes of passata doorheen. Zo maak je de saus wel wat milder. Offf je kunt een sausje maken met iets romigs erdoor en gepureerde, geroosterde paprika of andere groente. Dat werkt denk ik ook wel.

Of een sausje van room en citroen, lekker met gebakken schijfjes courgette en tonijn of zalm vind ik.

Of rode pesto, maar misschien vinden jullie dat ook te kruidig.

Of een sausje van spinazie met roomkaas of kruidenkaas.

Veel mogelijkheden maar met gehakt en een groentepakket kom ik al wel snel op een saus obv tomaat uit.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2021 11:43

Re: Variatie pastasaus

Ik heb gisteren een saus gemaakt van tomaten passata met spinazie (beetje klein knippen) en ricotta. En dat even in de oven met de pasta. Was erg lekker.

Ipv gladde tomatensaus kun je ook (gekleurde) cherry tomaatjes roosteren in de oven en dat een beetje plettend door de pasta roeren. Met mozzarella en worstjes bijv.

Of tomatensaus variaties met aubergine, courgette, kappertjes.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2021 12:08

Re: Variatie pastasaus

Of met spinazie a la crème!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jun 2021 12:18

Re: Variatie pastasaus

Of gewoon een soort Mac & Cheese? Die geraspte cheddar van AH is daar heel goed voor, dan hoef je alleen die kaas er maar door te roeren, dat wordt echt glad. Dat gehakt zou ik dan misschien wel voor een andere dag bewaren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jun 2021 13:00

Re: Variatie pastasaus

Spinazi, pesto, kip eventueel tomaten erbij.

Of blauwschimmel kaas, artisjokken en runder reepjes

Of gele paprika, rivier kreeft en bearnaisesaus
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 23 Jun 2021 14:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2021 13:07

Re: Variatie pastasaus

Housebird schreef:

Of blauwschimmel kaas, artisjokken en einder reepjes



Heerlijk maar niet echt zachte smaken natuurlijk. 😅
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jun 2021 13:13

Re: Variatie pastasaus

Marin schreef:
Housebird schreef:

Of blauwschimmel kaas, artisjokken en einder reepjes



Heerlijk maar niet echt zachte smaken natuurlijk. 😅

Ja klopt 🤭 maar is te lekker om niet te noemen.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 23 Jun 2021 13:41

Re: Variatie pastasaus

Wij roosteren vaak een stuk of 4 paprika's, deze ontvellen en in de blender met olijfolie, zout en peper, beetje knoflook (kan je weglaten) en basilicum en creme fraiche. Wij eten dit meestal met uit elkaar gevallen kabeljauw maar kan ook prima met gehakt.

Geitenkaas (zonder korst) door de tomatensaus roeren maakt het ook super lekker, al zou ik dan het gehakt weglaten.

Roomsaus van kookroom, kruidenkaas, en dan met spinazie, cherry tomaatjes en pijnboompitten.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Jun 2021 14:05

Re: Variatie pastasaus

Housebird schreef:
Marin schreef:
Heerlijk maar niet echt zachte smaken natuurlijk. 😅

Ja klopt 🤭 maar is te lekker om niet te noemen.


Wat is einder? Of is het een typo?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2021 14:11

Re: Variatie pastasaus

Runder.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jun 2021 14:22

Re: Variatie pastasaus

O ik dacht eierreepjes. Dat leek me al niet zo'n lekkere combi, maar runderreepjes op zich wel. Of biefstukpuntjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2021 14:37

Re: Variatie pastasaus

Ow zo’n zakje groenten in de saus vind ik zelf ook echt niet lekker! Zo’n kant en klare saus gaat nog wel maar simpele tomatensaus vind ik persoonlijk veel te zurig.
Mijn grootste gruwel is de macaroni die mijn ouders vroeger maakte met een blikje tomatenpuree als saus, harde stukken wortel en champignons, brrrr.

Mijn kinderen houden helemaal niet van ( zichtbare) groenten in de saus. Wat ik altijd doe is of een bolognaise saus maken en uren laten pruttelen zodat de groenten echt verdwenen zijn ( met wortel, bleekselderij, ui, tomatenblokjes, bouillon, half om gehakt, spekjes ed).
En mijn snelle variant is twee ( niet al te grote) winterwortels schillen en grof raspen en aan fruiten met een ui, en een rode paprika ( om wat extra groenten toe te voegen) in blokjes, tomatenblokjes, een ( runder) bouillonblokje en een klein beetje water en dat dan een tijdje laten pruttelen ( ik doe er ook allerlei Italiaanse kruiden in) en vervolgens helemaal glad pureren en gehaktballen er in. Door de wortel wordt de saus inderdaad zoet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem332

Bericht 23 Jun 2021 17:40

Re: Variatie pastasaus

Susan schreef:O ik dacht eierreepjes. Dat leek me al niet zo'n lekkere combi, maar runderreepjes op zich wel. Of biefstukpuntjes.


Ja vaak een plak biefstuk die in stukken gesneden wordt. Dat is het aller lekkerste!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jun 2021 08:39

Re: Variatie pastasaus

Mijn simpele maar lekkere pastasaus zijn 2 blikken tomatenblokjes en Italiaanse kruiden daardoor heen.

Pasta een keer niet eten met een saus op basis van tomaten is ook lekker.
Bijv. bij zalm en courgette met penne gaat goed cremefresh en dille er goed bij.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 26 Jun 2021 23:55

Re: Variatie pastasaus

Mijn tip is zeker niet gezond maar wel ontzettend lekker en ook heel zacht van smaak. Pure chocolade toevoegen aan de tomatensaus. Krijg je echt een hele lekkere smaak mee.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 08 Jul 2021 22:58

Re: Variatie pastasaus

Grappig. Ik gooi altijd een lepel cacaopoeder door de Chili con carne. Geeft inderdaad een lekkere smaak.

Ik snij altijd wat groenten in grove stukken (tomaat, courgette, paprika, wortel, ui en knoflook met peper/zout) en grill dat even in de oven. Daarna pureer ik het glad samen met een half pakje gezeefde tomaten, eetlepel Italiaanse kruiden en verse basilicum. Gehaktballetjes erbij, 10 minuten laten pruttelen en klaar is mijn saus. Echt een vitaminebom. Vooral als je ipv pasta het met courgetti eet.

En Mac ‘n cheese maak ik ook wel eens. Totaal niet gezond met die grote hoeveelheid kaas maar daarvoor heb ik weer een salade on the side :wink:
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jul 2021 08:28

Re: Variatie pastasaus

Pasta met doperwten en courgette!

Courgette beetje bakken, doperwten erbij. Half bakje ricotta. Beetje kookvochy van je pasta. Dat in de blender en je hebt echt een mega zachte saus.

Je kunt allerlei smaakmakers toevoegen. Zelf maak ik het vaak af met rivierkreeftjes, gebakken walnoten, garnalen, heel soms stukjes kip en wat Parmezaanse kaas.
11.21
10.23

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers