Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 09:10

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

AMM schreef:
Peinture schreef:I also choose to believe in love ❤️

Dat denk iedereen als ze happy de peppie gaan samenwonen en trouwen, huizen kopen enz. Realiteit wijst ook uit dat 40% van de stellen uit elkaar gaat.


Precies, en m'n 14jarige zet zulke teksten onder foto's van z'n vriendinnetje op insta.
<<

Anoniem326

Bericht 23 Jun 2021 09:10

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Peinture schreef:Lieve Lejow, ik wens je een leven vol met liefde en geluk 🍀
Zo te horen ben je heel hard op weg en als je je zaakjes goed samen regelt komt het allemaal in orde.
I also choose to believe in love ❤️


I also choose to believe in love en dat betekent voor mij dat de liefde voor mijn kinderen voorop staat. En dat ik op geen enkele manier zou willen dat ze na de scheiding van hun vader opnieuw een scheiding meemaken. Waarbij ze niet alleen hun stiefbroertjes en zusjes kwijtraken maar ook het huis waarin ze wonen. En omdat ik in liefde geloof, geloof ik dat ik je met jonge kinderen ook eerst kan latten. En de stabiliteit voor kinderen als hoogste prioriteit kan stellen. En het is niet alles of niks. Dan kan je best een relatie hebben en dan kan je kind ook best een fijne band opbouwen met stiefouder. Maar dan behoud je tegelijkertijd de stabiliteit van je eigen gezin.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 23 Jun 2021 09:17

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Eloise mag ik als gescheiden man vinden dat je er wel heel kil, zakelijk in zit? Ik ben blij dat ik in een tweede relatie gewoon weer samen een huis heb durven kopen, ook als ik daar veel meer eigen geld in heb zitten dan mijn vriendin en ook als de inkomensverhoudingen scheef zijn. Ik heb een relatie uit liefde, wil ook gewoon graag goed regelen, dan ga ik toch niet als een soort investeringsmaatschappij alleen maar kijken hoe ik er het meeste aan overhoud?
<<

Anoniem310

Bericht 23 Jun 2021 09:26

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

kerel schreef:Eloise mag ik als gescheiden man vinden dat je er wel heel kil, zakelijk in zit? Ik ben blij dat ik in een tweede relatie gewoon weer samen een huis heb durven kopen, ook als ik daar veel meer eigen geld in heb zitten dan mijn vriendin en ook als de inkomensverhoudingen scheef zijn. Ik heb een relatie uit liefde, wil ook gewoon graag goed regelen, dan ga ik toch niet als een soort investeringsmaatschappij alleen maar kijken hoe ik er het meeste aan overhoud?

Ik beweer nergens dat ik zo denk. Dat maak jij ervan.

Eens met HG!
<<

Anoniem326

Bericht 23 Jun 2021 09:39

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

kerel schreef:Eloise mag ik als gescheiden man vinden dat je er wel heel kil, zakelijk in zit? Ik ben blij dat ik in een tweede relatie gewoon weer samen een huis heb durven kopen, ook als ik daar veel meer eigen geld in heb zitten dan mijn vriendin en ook als de inkomensverhoudingen scheef zijn. Ik heb een relatie uit liefde, wil ook gewoon graag goed regelen, dan ga ik toch niet als een soort investeringsmaatschappij alleen maar kijken hoe ik er het meeste aan overhoud?


Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat Lejow haar huis uit moet als haar nieuwe relatie stukloopt. Dat heeft impact op het leven van haar dochter. Dat heeft het sowieso omdat ze nog een keer een scheiding mee moet maken, maar als ze dan ook nog haar vertrouwde huis moet verlaten krijgt ze er nog een klap bovenop. En het is allemaal heel mooi dat je gelooft in de liefde voor jezelf. En ik vind ook best dat je kan gaan samenwonen met je nieuwe partner in een samengesteld gezin. Want bovenal wil je je kind liefde geven en laten zien en laten opgroeien in gezin waar liefdevolle relaties bestaan. Maar de oproep hier is om als man en vrouw onafhankelijk te blijven, waardoor je de stabiliteit van het dagelijks leven van je kinderen kan waarborgen.
<<

Anoniem310

Bericht 23 Jun 2021 11:42

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

HollyGolightly schreef:
kerel schreef:Eloise mag ik als gescheiden man vinden dat je er wel heel kil, zakelijk in zit? Ik ben blij dat ik in een tweede relatie gewoon weer samen een huis heb durven kopen, ook als ik daar veel meer eigen geld in heb zitten dan mijn vriendin en ook als de inkomensverhoudingen scheef zijn. Ik heb een relatie uit liefde, wil ook gewoon graag goed regelen, dan ga ik toch niet als een soort investeringsmaatschappij alleen maar kijken hoe ik er het meeste aan overhoud?


Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat Lejow haar huis uit moet als haar nieuwe relatie stukloopt. Dat heeft impact op het leven van haar dochter. Dat heeft het sowieso omdat ze nog een keer een scheiding mee moet maken, maar als ze dan ook nog haar vertrouwde huis moet verlaten krijgt ze er nog een klap bovenop. En het is allemaal heel mooi dat je gelooft in de liefde voor jezelf. En ik vind ook best dat je kan gaan samenwonen met je nieuwe partner in een samengesteld gezin. Want bovenal wil je je kind liefde geven en laten zien en laten opgroeien in gezin waar liefdevolle relaties bestaan. Maar de oproep hier is om als man en vrouw onafhankelijk te blijven, waardoor je de stabiliteit van het dagelijks leven van je kinderen kan waarborgen.

Eens.

Ik hoop toch dat je het belang, de veiligheid en de stabiliteit van je kinderen voorop stelt ipv dat je in een waas van verliefdheid al je zekerheden overboord gooit, want hij is zo lief en liefde overwint alles.

Ik vind het erg naïef.
<<

Anoniem326

Bericht 23 Jun 2021 11:53

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Ik zeg niet wat Eloise zegt. Ik zeg niet dat je het in een waas van verliefdheid doet. Ik wil geenszins zeggen dat lejow niet het beste met haar kind voor heeft. Ik reageer nu met name op de reacties die de keuze om hetzelfde soort stappen als lejow bewust niet te maken kil en zakelijk is. Ik zie die keuze meer als liefde voor je kind.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 23 Jun 2021 12:14

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Joh lejow doet wat ze wil, daar hoeft toch niet zo uitgebreid over gediscussieerd te worden?

Lejow, heel veel geluk samen en ik hoop dat jullie samen een prachtige thuis creëren voor jullie kinderen! ❤
<<

Anoniem319

Bericht 23 Jun 2021 12:44

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

kerel schreef:Eloise mag ik als gescheiden man vinden dat je er wel heel kil, zakelijk in zit? Ik ben blij dat ik in een tweede relatie gewoon weer samen een huis heb durven kopen, ook als ik daar veel meer eigen geld in heb zitten dan mijn vriendin en ook als de inkomensverhoudingen scheef zijn. Ik heb een relatie uit liefde, wil ook gewoon graag goed regelen, dan ga ik toch niet als een soort investeringsmaatschappij alleen maar kijken hoe ik er het meeste aan overhoud?

Nou dit is inderdaad hoe ik het ook zie, als (ook) gescheiden vrouw met inmiddels al heel lang weer een relatie. Ik vind de wending in dit topic echt heel bijzonder. De vraag ‘zou je dat nu wel doen, zo snel?’ mag uiteraard altijd gesteld worden, maar dit is gewoon drammen en zagen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jun 2021 13:29

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Bedankt Toetie en Maple!
Bij deze eindig ik de discussie ook.
Via een notaris en hypotheek adviseur hebben we de juiste gegevens en in september is het zo ver!
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 14:47

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Maar een topic mag toch of topic gaan? Lejow heeft al lang aangegeven alle adviezen in de wind te slaan. Maar dan mag er toch nog wel over gepraat worden, of niet?
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jun 2021 14:54

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Kira schreef:Maar een topic mag toch of topic gaan? Lejow heeft al lang aangegeven alle adviezen in de wind te slaan. Maar dan mag er toch nog wel over gepraat worden, of niet?



Oei, wel een beetje grappig dat dit van jou kant komt 😆
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 14:56

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Mis ik iets? Ik geloof dat ik nog nooit een discussie heb gesloten?
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jun 2021 15:02

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Oh nee vast niet. Misschien heel vaak ervaren hoe het is als je adviezen in de wind slaat en toch iets anders doet. En meerdere malen aan geeft hoe jij ergens in staat, en hoe het voelt wanneer bijna iedereen daar iets van vind, roept, en er toch over door gaat terwijl het duidelijk is hoe jij er over denkt.

Volgens mij moesten we hier iets meer los laten dat hoe jezelf iets doet, voor een ander ook zou moeten gelden.
Adviezen over het gevraagde is 1 ding. Adviezen of eigenlijk de veroordeling daarover misstaat vele mensen hier echt.
Fijn dat mensen alleen blijven voor hun kinderen. Fijn dat er mensen zijn die het niet doen, want jeetje wat ontzeg je je zelf ook veel.
Super dat je zelf het idee hebt alles al beste te doen, want jij moet het doen.
Maar iets minder veroordelen, en wat minder roepen over hoe slecht kinderen het wel niet zouden hebben, het zou een hele verademing zijn.
<<

Kira

Bericht 23 Jun 2021 15:06

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Oh wow, ik heb sowieso nergens gezegd dat kinderen het slecht hebben. En al helemaal niet dat ik alles het beste doe. Jeetje mina 😳
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jun 2021 15:15

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Ik zeg niet dat jij dat zegt. Zit een alinea tussen hè.

Lees maar eens terug wat er nou daadwerkelijk wel gezegd word. Gewoon in zijn algemeenheid.
<<

Anoniem310

Bericht 23 Jun 2021 15:21

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Popcorn schreef:Oh nee vast niet. Misschien heel vaak ervaren hoe het is als je adviezen in de wind slaat en toch iets anders doet. En meerdere malen aan geeft hoe jij ergens in staat, en hoe het voelt wanneer bijna iedereen daar iets van vind, roept, en er toch over door gaat terwijl het duidelijk is hoe jij er over denkt.

Volgens mij moesten we hier iets meer los laten dat hoe jezelf iets doet, voor een ander ook zou moeten gelden.
Adviezen over het gevraagde is 1 ding. Adviezen of eigenlijk de veroordeling daarover misstaat vele mensen hier echt.
Fijn dat mensen alleen blijven voor hun kinderen. Fijn dat er mensen zijn die het niet doen, want jeetje wat ontzeg je je zelf ook veel.
Super dat je zelf het idee hebt alles al beste te doen, want jij moet het doen.
Maar iets minder veroordelen, en wat minder roepen over hoe slecht kinderen het wel niet zouden hebben, het zou een hele verademing zijn.

Ik heb niemand zien schrijven dat ze voor eeuwig alleen moet blijven na een scheiding? Hoe kom je daarbij? Misschien een beetje beter lezen wat mensen hier schrijven?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jun 2021 16:01

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Ik bedoelde, dat ik het gesprek hier beëindig. Het topic mag zeker doorgaan, maar voor mij is het klaar ;) .
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jun 2021 16:18

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Als het over geld gaat in onze relatie, ben ik ook heel zakelijk. Mijn vriend erft dus ook niet mijn spaargeld en niet alles wordt op de grote hoop gegooid.

Verder, hebben wij een samenlevingscontract om vast te leggen wat van wie is in ons huis. De hypotheek staat op beide namen. Ook heeft mijn vriend een schulddocument getekend, omdat ik heel veel spaargeld in de verbouwing heb gestoken. Bij verkoop van het huis, moet hij mij de helft van die investering terugbetalen aan mij.

In jouw situatie zou ik zelf kiezen dat hij zich inkoopt in het huis met bijvoorveeld zijn spaargeld en bijgeschreven wordt op de hypotheek. Ik zou niet de hypotheek verhogen, voor het geval iemand minder wil gaan werken of andere dingen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jun 2021 16:43

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Tabbie schreef:Als het over geld gaat in onze relatie, ben ik ook heel zakelijk. Mijn vriend erft dus ook niet mijn spaargeld en niet alles wordt op de grote hoop gegooid.

Verder, hebben wij een samenlevingscontract om vast te leggen wat van wie is in ons huis. De hypotheek staat op beide namen. Ook heeft mijn vriend een schulddocument getekend, omdat ik heel veel spaargeld in de verbouwing heb gestoken. Bij verkoop van het huis, moet hij mij de helft van die investering terugbetalen aan mij.

In jouw situatie zou ik zelf kiezen dat hij zich inkoopt in het huis met bijvoorveeld zijn spaargeld en bijgeschreven wordt op de hypotheek. Ik zou niet de hypotheek verhogen, voor het geval iemand minder wil gaan werken of andere dingen.


Toch nog even reageren ;)
Het gaat om een relatief klein bedrag, we zitten nog steeds verder onder de max.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Jun 2021 17:49

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Minx schreef:
Luisa schreef:Jouw situatie is sowieso anders Minx omdat je nu dus zelf geen huis hebt. Nu zou je ook op straat komen te staan toch als jullie uit elkaar gaan? Jij gaat er door die koop dus op voorruit. De situatie van Lejow is eigenlijk omgekeerd.


Ja alleen voor mijn vriend geldt dan toch ook dat hij er op achteruit gaat door samen te wonen. En dat vind men normaal en wordt niet over gevallen.



Jouw vriend heeft toch geen kinderen? Dat verschil zie je toch wel. Gaat mij puur om kind(eren). Wat HGL ook goed heeft verwoord.
<<

Anoniem320

Bericht 23 Jun 2021 17:57

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Tabbie schreef:Als het over geld gaat in onze relatie, ben ik ook heel zakelijk. Mijn vriend erft dus ook niet mijn spaargeld en niet alles wordt op de grote hoop gegooid.


Waarom erft jouw vriend niet je spaargeld? Naar wie gaat dit dan wel? Puur uit nieuwsgierigheid.
Mijn vriend erft alles van mij, behalve de beleggingen die ik met een familielid heb. Die gaan naar dat familielid, maar als dat familielid eerder overlijdt dan ik dan gaat het wel naar mijn vriend.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jun 2021 18:07

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Nu gaat het naar onze kinderen. Maar daarvoor ging het naar mijn ouders.
<<

Anoniem310

Bericht 23 Jun 2021 22:51

Re: Samenlevingscontract/ inkopen in hypotheek/ trouwen

Luisa schreef:
Minx schreef:
Ja alleen voor mijn vriend geldt dan toch ook dat hij er op achteruit gaat door samen te wonen. En dat vind men normaal en wordt niet over gevallen.



Jouw vriend heeft toch geen kinderen? Dat verschil zie je toch wel. Gaat mij puur om kind(eren). Wat HGL ook goed heeft verwoord.

Dit is een groot verschil. In je eentje is het makkelijker en ben je zoveel flexibeler. Je kunt desnoods tijdelijk op een kamer gaan wonen, of bij vrienden, of terug naar familie.

Mijn kinderen zou ik dat niet aan willen doen. Die hechten aan hun eigen huis en zijn gebaat bij een veilige en stabiele omgeving vlakbij school, vrienden en sportclubs.

Dat kunnen bieden zou op prioriteit nummer 1 moeten staan, niet de belangen van je nieuwe vriendje.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers