Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuiswens en huidige woning

<<

Anoniem314

Bericht 19 Jun 2021 22:29

Verhuiswens en huidige woning

Net als veel mensen zijn wij op zoek naar een andere woning. We hebben specifieke wensen dus houden er rekening mee dat het nog een hele tijd kan duren voordat het lukt. En dat vinden we (voorlopig iig) prima. Onze huidige woning is op zich goed, maar wel wat klein. Mijn man wil in afwachting van een nieuwe woning liever niet of iig niet teveel meer investeren in onze woning, maar liever spaargeld aanvullen of hypotheek aflossen. Ik heb eigenlijk altijd wel ideeën voor aanpassingen in huis. Zou bijvoorbeeld best nog een nieuwe badkamer willen, zeker als we hier nog 4 jaar ofzo moeten wonen. Maar ook nieuwe meubels die hier goed passen. Maar op alles zit een levertijd dus het kan ook zo zijn dat we in de tussentijd ons droomhuis kunnen kopen. Zijn er mensen die dit herkennen? Waar kies je voor? Ik heb niet zo’n zin om jaren af te wachten maar het is ook zonde van het geld als je veel uitgeeft zonder er echt plezier van te hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2021 22:43

Re: Verhuiswens en huidige woning

Wij hebben bewuste keuzes gemaakt. Met de kerst bv nog de trap gedaan. Ergerden ons groen en geel aan hoe die er uit zag. Een aantal weken terug hebben we de zolder nog behangen. Uiteindelijk zijn dat dingen geweest waardoor alles super netjes afgewerkt was. Een nieuwe keuken of badkamer zou ik niet meer doen. Meubels hebben wij ook bewust mee gewacht. We wilden graag een nieuw bed maar deze vandaag pas gekocht.
2015 💙
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 19 Jun 2021 22:51

Re: Verhuiswens en huidige woning

Wij hadden dit met onze vorige woning. We hebben toen we het net hadden gekocht, vrij vlot de keuken vervangen. Toen was het geld. Toen we weer geld hadden voor veranderingen, hebben we er voor gekozen om de hypotheek extra te gaan aflossen. Het was voor ons duidelijk dat we over 4 a 5 jaar wilden verhuizen. De huizenmarkt was op dat moment ruk en we stonden onder water. Achteraf gezien maar goed dat we extra hebben afgelost, want daardoor hebben we het huis met een minimaal verlies verkocht.

Ik ga er vanuit dat jullie niet onder water staan momenteel, gezien de huidige markt. Als je iets zou aanpakken, zou dat de waarde van het huis verhogen? Zijn er dingen die echt aan vervanging toe zijn?
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 20 Jun 2021 07:02

Re: Verhuiswens en huidige woning

Als je er misschien nog 4 jaar moet wonen zou ik de veranderingen die meerwaarde opleveren wel overwegen. Eventueel een taxateur laten langskomen zodat helder wordt wat de waarde nu is en na die aanpassingen en dan beslissen om het wel of niet te doen.

Meubels zou ik er vanaf laten hangen hoe vaak je normaal de meubels vervangt en de prijscategorie daarvan. Eventueel de voordelige veranderingen wel en de duurdere laten wachten tot na de verhuizing.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2021 08:31

Re: Verhuiswens en huidige woning

Ik herken het wel. Wij willen ook wel verhuizen, maar er is weinig of we vinden het te duur. Afgelopen jaar hebben we uiteindelijk wel kunststof buitendeuren laten plaatsen, gang aangepakt, nieuwe vloer beneden, airco en binnenkort nog rolluiken. Totaal een investering van ongeveer € 13.000.

Momenteel hebben we het idee hier nog 2 jaar ongeveer te wonen. Overwaarde hebben we sowieso en deel krijgen we met verkopen er ook wel uit of scheelt ons uiteindelijk andere kosten, maar aanpassingen geven ook meer comfort! Dat laatste is ook zeker belangrijk.
08/2018
05/2021
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Jun 2021 10:07

Re: Verhuiswens en huidige woning

Wij zitten in een vergelijkbare situatie. Wij gaan waarschijnlijk voor nieuwbouw en willen dan graag zo veel mogelijk spaargeld meenemen. Dus wij kiezen ervoor om maximaal te sparen.
Een nieuwe badkamer zou hier ook niet misstaan, maar de kosten zijn waarschijnlijk veel meer dan dat het oplevert bij verkoop van het huis.
Nieuwe meubels wachten wij ook mee, dan weten we ook zeker dat het goed past in en bij het nieuwe huis
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem314

Bericht 20 Jun 2021 10:41

Re: Verhuiswens en huidige woning

Fijn om jullie reacties te lezen! Ik denk idd dat investeringen die meerwaarde opleveren nog best kunnen. Ik zou het ook niet erg vinden als we een badkamer maar een half jaar zelf zouden gebruiken. Wel als je weet dat je over 4 maanden een nieuwe badkamer krijgt en nu je droomhuis op de markt komt. Ik denk dat het ook lastig is om te bepalen of je de investering eruit haalt. Huizen gaan sowieso heel hard in onze wijk. Ook in de huidige staat zou het snel verkocht zijn. Ik denk dat we sowieso dit jaar nog even afwachten. Dan hebben we misschien ook een realistischer beeld van hoe lang het nog gaat duren. Er is nu in een half jaar tijd 1 woning op de markt geweest en die was binnen no time verkocht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jun 2021 10:55

Re: Verhuiswens en huidige woning

Wat het ook gewoon lastig maakt is het plannen. Nieuwe badkamer kun je nu kopen maar de markt gaat zo snel dat je je huis al verkocht en overgedragen kan hebben voor de badkamer überhaupt geplaatst kan worden.
Als je nou zeker wist van er gaat dan en dan een huis komen dan maakt dat de keuze wel een stuk makkelijker maar die onzekerheid is vervelend.
2015 💙
<<

Anoniem314

Bericht 20 Jun 2021 11:27

Re: Verhuiswens en huidige woning

Minx schreef:Wat het ook gewoon lastig maakt is het plannen. Nieuwe badkamer kun je nu kopen maar de markt gaat zo snel dat je je huis al verkocht en overgedragen kan hebben voor de badkamer überhaupt geplaatst kan worden.
Als je nou zeker wist van er gaat dan en dan een huis komen dan maakt dat de keuze wel een stuk makkelijker maar die onzekerheid is vervelend.


Dat is het inderdaad. En als je nu niks meer doet komt er wel weer een moment dat je bepaalde zaken wel echt moet gaan aanpakken. En dan is de tijd dat je er zelf van kunt genieten ook weer korter, ervan uitgaande dat we ooit dat huis gaan vinden.
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 14:38

Re: Verhuiswens en huidige woning

Wij hebben 5 jaar in een (gekocht) huis gewoond, dat op zich prima was, maar waarvan we wisten dat we er niet heel lang wilden wonen.

We hebben bijna geen aanpassingen gedaan, alles gehouden zoals het was, alleen wat kleine klussen gedaan als dit nodig was.

Vervolgens hebben we het voor anderhalf ton meer kunnen verkopen. Dit konden we mooi meenemen naar ons nieuwe huis. Toen hadden we genoeg spaargeld om het nieuwe huis wel aan te pakken.

Ik zou je aanraden om pas echt te gaan investeren in een huis als je weet dat je er langer in gaat wonen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jun 2021 00:28

Re: Verhuiswens en huidige woning

Hier een beetje zelfde situatie. Ook een reden wat we nu toch geen airco laten plaatsen, maar een ventilator hebben gekocht.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 22 Jun 2021 09:23

Re: Verhuiswens en huidige woning

Ik zou per ding wat je wil doen de afweging maken of het iets is wat mee kan naar een nieuwe woning (meubels bijvoorbeeld) of dat het ook een waardeverhoging voor je huidige huis kan zijn waardoor je verkoop misschien hoger kan zijn en je het op die manier weer terugverdient.

Wij wonen op zich heel prima en mooi, maar hebben toch een wens voor een ander huis in de groot nieuwbouwproject hier in de buurt. De laatste keer zijn we niet ingeloot. Er komen nog 2 fases aan en we gaan dan weer inschrijven, maar er is zoveel animo dat we verwachten dat de kans groot is dat we toch hier blijven. We gaan nu wel een paar grote aanschaffen nog doen. Ook wel getwijfeld, maar aan de andere kant verwachten we ook wel dat het nog meer waardeverhogend kan zijn mochten we dit huis wel in de verkoop gaan gooien. Simpel voorbeeld bij ons vorige huis was dat de makelaar toen adviseerde een dakraam te plaatsen op zolder (kosten 300 euro). Daardoor steeg de vraagprijs met 5000 euro.

Dus ik ben van mening dat ik zeker nog wel geld erin zou steken (maar wel goed afwegen en prioriteren).
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 22 Jun 2021 09:30

Re: Verhuiswens en huidige woning

Tabbie schreef:Hier een beetje zelfde situatie. Ook een reden wat we nu toch geen airco laten plaatsen, maar een ventilator hebben gekocht.


Zou een airco niet juist wel waardeverhogend zijn? Zou voor mij iig een pluspunt zijn als een woning/slaapkamer al airco heeft :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jun 2021 10:44

Re: Verhuiswens en huidige woning

In ons geval niet. De woning is al helemaal verbouwd, dat halen we er zelfs niet meer uit. Ja, in deze markt wel. Maar een airco maakt ons huis niet opeens 2000 euro duurder.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jun 2021 10:47

Re: Verhuiswens en huidige woning

Het is gewoon heel ongrijpbaar. Bij ons keek je op zolder bv rechtstreeks op de pir platen. Advies van de makelaar was om daar nog wel wat overheen te zetten dus wij hebben 120 euro geïnvesteerd en alles behangen. Net een nettere uitstraling en dat kan dan wel ineens mega veel geld opleveren. Want mensen kunnen er doorheen kijken. Maar per ding zou ik de afweging maken wordt ik hier nog heel blij van. Zo ook bijvoorbeeld onze trap hebben we zelf 8 maanden plezier van gehad maar dat vonden we het waard. Daarvan zeiden we we willen er zelf minimaal 3 maanden plezier van hebben dat is gelukt. Zo zou ik er naar kijken.
2015 💙
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Jun 2021 12:29

Re: Verhuiswens en huidige woning

Ahh Tabbie gaan jullie je huisje verkopen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jun 2021 16:01

Re: Verhuiswens en huidige woning

Nog niet hoor! Maar twee kleine slaapkamers en straks 2 kinderen, maakt dat we wel beseffen dat we niet hier nog 5 jaar kunnen blijven.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster