Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken op terras

Roken op het terras moet verboden worden

Ja
61
82%
Nee
11
15%
Anders...
2
3%
 
Aantal stemmen : 74
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 19 Jun 2021 21:33

Roken op terras

Op telegraaf:
Onder het juk van corona groeide het uit tot het nationale symbool van vrijheid: het terras. Neerploffen, iets lekkers bestellen en genieten van even niks moeten.

Voor de een hoort daar een sigaret bij; het terras is immers een van de laatste plekken waar je nog mag roken. Voor de ander is het de ultieme ergernis om op een terras ongevraagd in andermans rooklucht te zitten.

En laatst las ik ook een column van iemand over dit onderwerp.

Dus hoe denken jullie erover?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jun 2021 21:35

Re: Roken op terras

Ondanks dst ik zelf anti-roken ben, heb ik toch nee gekozen. Tuurlijk erger ik me (of is het nou irriteren?) wel eens op het terras als iemand een sigaret of sigaar (iew!) rookt, maar een beetje vrijheid moet nog kunnen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2021 21:41

Re: Roken op terras

Ik vind het op zich wel oké, maar vind het wel fijn als mensen een beetje rekening houden. Als ik met m'n man op een terrasje zit vind ik 't geen probleem. Althans, een echte wolk in m'n gezicht vind ik niet zo chill maar ik vind 't voor mezelf niet zodanig erg. Maar als ik met twee kleine kinderen zit en iemand zit er naast te roken, zou ik 't best wel fijn vinden als iemand er enigszins rekening mee houdt. Dat vind ik gewoon een beetje vallen onder goed fatsoen.
Maar an sich vind ik (zeker nu de tafels wat verder uit elkaar staan) 't wel oké.
Laatst gewijzigd door Marin op 19 Jun 2021 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jun 2021 21:42

Re: Roken op terras

Marin, daar kan ik me zeker in vinden !
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2021 21:46

Re: Roken op terras

Qua overlast en mate van vrijheid ben ik het met Marin en Tom eens en daarom heb ik Nee gestemd.
Wat voor mij een reden zou kunnen om toch ja te stemmen is dat ik het goed zou vinden dat roken helemaal uit het straatbeeld verdwijnt zodat kinderen nog minder snel beginnen met roken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2021 21:53

Re: Roken op terras

Oh ja dat snap ik ook wel heel goed!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 19 Jun 2021 21:58

Re: Roken op terras

Ja per direct verbieden. Ik vind het stinken, meerokers kunnen er ook ziek van worden en ik vind het normaliseren van elke vorm van tabak door er mee in aanraking te komen op dit soort plekken slecht.

Dat laatste argument zou eigenlijk ook moeten gelden voor alcohol, want dat is ook slecht. Maar zo dubbel sta ik er dan wel weer in want ik drinken gewoon alcohol bij mn kinderen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Jun 2021 21:58

Re: Roken op terras

Van mij mag het verboden worden, graag zelfs. Roken in alle openbare ruimte zou van mij wel verboden mogen worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Jun 2021 22:01

Re: Roken op terras

Van mij mag het ook verboden worden, want het stinkt gewoon. Maar als ex-roker weet ik ook dat een sigaret met een drankje op het terras toch wel het lekkerste is wat er bestaat zo'n beetje, dus voor de rokers vind ik het vervelend. Maar ja, moeten ze toch maar gewoon stoppen. 😬
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2021 22:07

Re: Roken op terras

Ik zat laatst op een terras te lunchen met mijn zoon en naast ons zat een stel shag te roken. Alle tafels waren bezet, anders was ik ergens anders gaan zitten. Zo ontzettend goor!

M'n zoon zei vrij hard: 'Oooh mam die mensen roken. Dat is toch heel slecht en stout?' En hij ging ze heel boos aankijken :razz:

Daar heb ik uiteraard wel wat van gezegd maar ik vond het stiekem wel een goeie.

Afschaffen die hap! Waar anderen er last van hebben moet het gewoon niet kunnen vind ik.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 19 Jun 2021 22:55

Re: Roken op terras

Sowieso bah! Zeker als je zelf net je eten hebt gekregen en je je eerste hap wilt nemen en je net zo’n walm sigarettenrook je gezicht in krijgt van de tafel naast je, omdat zij toevallig net tussen 2 gangen in zitten / hun toetje net op hebben. Bah
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 20 Jun 2021 07:03

Re: Roken op terras

Er hoeft voor mij geen verbod op. Ik rook wel, maar houdt echt wel rekening met de mensen om mij heen. Ik vind het zelf ook niet fijn dat als ik op terras iets zit te eten, dat ik de rookwolk van een ander inadem.
Dus als ze nu rook gedeeltes invoeren of rookvrij, prima, maakt me echt niet uit. Heb er ook nooit moeilijk over gedaan dat er binnen niet meer gerookt mag worden.
Laatst gewijzigd door Saji op 20 Jun 2021 09:07, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 20 Jun 2021 07:17

Re: Roken op terras

Als ik het puur voor mijzelf bekijk, dan zeg ik afschaffen. Maar ik gun rokers ook hun terras plezier maar dan wel bij een rookzone zodat anderen er geen last van hebben. Wordt op een klein terras lastig natuurlijk, maar dan moet je als roker maar een groot terras uitzoeken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jun 2021 08:34

Re: Roken op terras

Ik heb op ja gestemd. Ik vind het gewoon echt niet meer van deze tijd om dit op een terras toe te staan.

♥♥
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 20 Jun 2021 08:45

Re: Roken op terras

Ik ben ook voor afschaffen. Een niet roker moet ook in een rookvrije omgeving op een terras kunnen zitten.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Kira

Bericht 20 Jun 2021 08:55

Re: Roken op terras

Van mij mag er gerookt worden op het terras. Ja, ik vind het ook vies als ik net een hap wil nemen en ik krijg rook in m'n gezicht. Maar dat weet je als je ergens gaat zitten. Voor mij had er ook geen verbod hoeven komen in de kroeg.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 20 Jun 2021 08:59

Re: Roken op terras

Ik heb ja gestemd. Ik vind het zo ranzig om in een rookwalm te zitten. Maar als er een aparte hoek is voor rokers, is dat wat mij betreft prima.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 20 Jun 2021 09:02

Re: Roken op terras

Tja.. er zijn nou eenmaal heel veel rokers nog en zou zeggen misschien een apart gedeelte zodat de andere niet rokers er geen last van hebben?
Hier in Spanje mag je ook niet op terras roken trouwens dus wordt er een meter verder gerookt😄
<<

Anoniem332

Bericht 20 Jun 2021 09:09

Re: Roken op terras

Ik vind het heel vies!

Gelukkig gebeurd het weinig dat ik er echt last van heb. Maar ik let er wel op bij een tafel uitzoeken of er mensen zitten te roken.
<<

Anoniem320

Bericht 20 Jun 2021 09:41

Re: Roken op terras

Hier in de stad is dit al redelijk normaal. Sommige terrassen verbieden het, andere hebben een speciaal rook gedeelte. Er zijn ook terrassen waar je wel mag roken (vooral de terrassen met meer kroeg gevoel), maar ik vind het wel een goede ontwikkeling dat het langzaam verschuift en niet meer normaal is dat het altijd mag.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 20 Jun 2021 13:29

Re: Roken op terras

Ik heb op ‘Ja’ gestemd. Ik vind het uitermate vies en het stinkt, ik hoef niet in andermans rooklucht te zitten. Daarnaast kan ik als astma patiënt er slecht tegen. Eerlijk gezegd vind ik het ook behoorlijk asociaal als mensen naast mij op het terras gaan zitten roken. Ik kies er niet voor om in aanraking te komen met die troep.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2021 13:47

Re: Roken op terras

Ik vind dat zo vies. Zit je lekker te eten op het terras steekt er naast je iemand een sigaret op en precies de rook richting ons. Van mij mag het wel verboden worden
Afbeelding
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 15:38

Re: Roken op terras

Dat moet zeker verboden worden. Het recht om schone lucht in te ademen en lekker te kunnen eten op een terras is belangrijker dan het recht om te roken, dat doe je maar verderop waar niemand er last van heeft.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 20 Jun 2021 20:48

Re: Roken op terras

Tauriel schreef:Ik heb ja gestemd. Ik vind het zo ranzig om in een rookwalm te zitten. Maar als er een aparte hoek is voor rokers, is dat wat mij betreft prima.

Dit heb ik ook of afschaffen of in een apart gedeelte. Ik vind het stinken als er een walm mijn kant op komt, ongezond en ik krijg het er benauwd van (astma).
<<

Anoniem307

Bericht 20 Jun 2021 21:03

Re: Roken op terras

Eloise schreef:Dat moet zeker verboden worden. Het recht om schone lucht in te ademen en lekker te kunnen eten op een terras is belangrijker dan het recht om te roken, dat doe je maar verderop waar niemand er last van heeft.



Hahahaha 🤔😂
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers