Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken op terras

Roken op het terras moet verboden worden

Ja
61
82%
Nee
11
15%
Anders...
2
3%
 
Aantal stemmen : 74
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 20:06

Re: Roken op terras

Isles schreef:
Eloise schreef:Dat moet zeker verboden worden. Het recht om schone lucht in te ademen en lekker te kunnen eten op een terras is belangrijker dan het recht om te roken, dat doe je maar verderop waar niemand er last van heeft.



Hahahaha 🤔😂

??
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 20 Jun 2021 20:07

Re: Roken op terras

Eloise schreef:Dat moet zeker verboden worden. Het recht om schone lucht in te ademen en lekker te kunnen eten op een terras is belangrijker dan het recht om te roken, dat doe je maar verderop waar niemand er last van heeft.


Dan moeten we het autorijden ook maar afschaffen, en de industrie ook maar. Sorry, dat was een grapje, ik snap wat je bedoelt. Prima dat je rookt, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd worden.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jun 2021 20:07

Re: Roken op terras

Waarom moet je daarom lachen Isles?

Ik vind het lastig, roken is gewoon heel ongezond en je valt er anderen mee lastig. Tegelijkertijd begrijp ik als ex-roker ook wel dat het juist op het terras met een wijntje zo lekker is. Je ziet nu vaak 1 rookhoekje en op de andere tafels geen asbak, dat is misschien wel een goeie oplossing.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Jun 2021 20:20

Re: Roken op terras

Het is algemeen bekend dat de lucht in andere delen van Nederland alles behalve schoon zijn. Iets dat niets met roken te maken heeft. Maar iedereen heeft recht op schone lucht....Jaaaa, logisch als het voor een groot deel van NL nooit gegolden heeft.

Als ik rook dan rook ik onder de tafel. Nee, daar zit ik niet, maar ik zorg dat anderen geen last hebben van mijn rooklucht. Maar beweren dat iedereen recht heeft op een schone lucht... Ga dan vooral even klagen bij de overheid. Daar is geen roker verantwoordelijk voor. 😉
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 21:45

Re: Roken op terras

Tauriel schreef:
Eloise schreef:Dat moet zeker verboden worden. Het recht om schone lucht in te ademen en lekker te kunnen eten op een terras is belangrijker dan het recht om te roken, dat doe je maar verderop waar niemand er last van heeft.


Dan moeten we het autorijden ook maar afschaffen, en de industrie ook maar. Sorry, dat was een grapje, ik snap wat je bedoelt. Prima dat je rookt, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd worden.

Misschien moet je mijn bericht eerst eens lezen. Ik rook niet en ben voor een verbod op terrassen.
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 21:47

Re: Roken op terras

Isles schreef:Het is algemeen bekend dat de lucht in andere delen van Nederland alles behalve schoon zijn. Iets dat niets met roken te maken heeft. Maar iedereen heeft recht op schone lucht....Jaaaa, logisch als het voor een groot deel van NL nooit gegolden heeft.

Als ik rook dan rook ik onder de tafel. Nee, daar zit ik niet, maar ik zorg dat anderen geen last hebben van mijn rooklucht. Maar beweren dat iedereen recht heeft op een schone lucht... Ga dan vooral even klagen bij de overheid. Daar is geen roker verantwoordelijk voor. 😉

Dat er luchtvervuiling bestaat is al erg genoeg. Dat hoef je niet nog erger te maken door naast iemand te gaan zitten roken op het terras.

Dat de lucht toch al vervuild is vind ik geen goed argument.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 21 Jun 2021 05:44

Re: Roken op terras

[/quote]Misschien moet je mijn bericht eerst eens lezen. Ik rook niet en ben voor een verbod op terrassen.[/quote]

Je hebt het over het recht om schone lucht in te ademen. Maar de lucht is niet schoon, zeker niet in de randstad, dat heeft niks met wel of niet roken te maken. Het enige wat je kunt zeggen is: ik wil niet in de sigarettenrook zitten wanneer ik op een terras zit.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

ChiQ

Bericht 21 Jun 2021 06:39

Re: Roken op terras

Betutteling ten top als je roken op terrassen ook gaat verbieden. Ik rook niet, nooit gedaan ook maar jezus verbieden gaat toch veel te ver?
<<

Kira

Bericht 21 Jun 2021 06:50

Re: Roken op terras

ChiQ schreef:Betutteling ten top als je roken op terrassen ook gaat verbieden. Ik rook niet, nooit gedaan ook maar jezus verbieden gaat toch veel te ver?


Ja dat vind ik dus ook.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 21 Jun 2021 07:01

Re: Roken op terras

Ik kom nog uit een tijd dat roken normaal was..ook aan tafel.
Dat er niet gerookt mag worden waar men zit te eten is volkomen terecht vind ik...maar voor de rokers mag ook een plek zijn.
Ik rook zelf niet trouwens.
<<

Anoniem310

Bericht 21 Jun 2021 07:30

Re: Roken op terras

ChiQ schreef:Betutteling ten top als je roken op terrassen ook gaat verbieden. Ik rook niet, nooit gedaan ook maar jezus verbieden gaat toch veel te ver?

Waarom? Zoveel zaken zijn verboden terwijl die niet eens schadelijk zijn voor de omgeving.

Je mag bijvoorbeeld niet een lijntje coke snuiven op het terras, of een spuit in je arm zetten, terwijl veel mensen dit ook lekker zullen vinden na hun glaasje wijn op het terras.

Dat het lekker is vind ik geen goed argument. Misschien vind ik het lekker om mezelf te vingeren na het eten op het terras, ook dit is verboden.

Wat maakt roken zo'n uitzondering dat je het zou mogen doen, terwijl het bewezen schadelijk is niet alleen voor de roker zelf, maar ook voor de meerokers?
Laatst gewijzigd door Anoniem310 op 21 Jun 2021 07:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem310

Bericht 21 Jun 2021 07:32

Re: Roken op terras


Je hebt het over het recht om schone lucht in te ademen. Maar de lucht is niet schoon, zeker niet in de randstad, dat heeft niks met wel of niet roken te maken. Het enige wat je kunt zeggen is: ik wil niet in de sigarettenrook zitten wanneer ik op een terras zit.

Ik ben ook voorstander van het tegengaan van luchtvervuiling in bredere zin.
<<

Anoniem320

Bericht 21 Jun 2021 08:25

Re: Roken op terras

Vroeger was roken in een trein coupe of vliegtuig ook normaal. Of in een vol restaurant. Dan kwam je thuis met stinkend haar en een stinkende jas. Dat vond men ook maar betuttelend toen dat verboden werd, maar nu vind je dat normaal dat je gewoon even wacht tot je buiten bent en rekening houdt met je medemens.

Ik vind het ouderwets dat roken wordt toegestaan op plekken waar anderen daar hinder van kunnen ondervinden. Het is hartstikke ongezond. Je mag tegenwoordig ook niet meer met bepaalde voertuigen de binnenstad in omdat dit vervuilend is en slecht voor de gezondheid.
Het lijkt me een prima oplossing om een bepaalde hoek van het terras in te richten voor rokers. Er roken ook steeds minder mensen (gelukkig).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jun 2021 10:17

Re: Roken op terras

Caulfield schreef:Waarom moet je daarom lachen Isles?

Ik vind het lastig, roken is gewoon heel ongezond en je valt er anderen mee lastig. Tegelijkertijd begrijp ik als ex-roker ook wel dat het juist op het terras met een wijntje zo lekker is. Je ziet nu vaak 1 rookhoekje en op de andere tafels geen asbak, dat is misschien wel een goeie oplossing.

Nou precies dit. Ik vind het best vervelend als ik op het terras zit te eten en een tafeltje naast me wordt gerookt. Maar als ik gewoon lekker een wijntje zit te drinken, dan heb ik er niet zoveel problemen mee. Ik vond het zelf ook heerlijk toen ik nog rookte. Dus ik heb maar ‘anders’ gestemd, ik heb er nog niet echt een mening over.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Jun 2021 10:27

Re: Roken op terras

Wat mij betreft wordt het verboden. Ik vind het net als vele van jullie vreselijk tijdens het eten.

Wel eens met Marin. Als ik met de kinderen zit vind ik het wel net wat vervelender.
Mijn man heeft astma dus voor hem is het ook erg vervelend.

Geen terras, maar ik had toevallig dit weekend een discussie met mensen die voor de ingang van de supermarkt stonden te roken. Ik liep naar buiten en deed net mijn mondkapje af toen ik een enorme walm mijn mond in kreeg en niets anders kon doen dan hoesten. Ze vonden het maar raar en ik moest mijn mondkapje maar op doen van hun.
Toen heb ik gezegd dat ik buiten loop en dat dit niet nodig is en dat zij voor de ingang staan te roken en dat dat niet echt normaal is.
Ik kan me dan er wel over opwinden dat zij mij als asociaal zagen omdat ik naast hun liep te hoesten terwijl zij op een plek staan die wat mij betreft niet hoort.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 21 Jun 2021 10:29

Re: Roken op terras

Vreselijk irritant miccie. Zelfde als in een bushokje. Echt ga weg met je vieze stinkpeuken 🥵.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Jun 2021 11:30

Re: Roken op terras

Kira schreef:
ChiQ schreef:Betutteling ten top als je roken op terrassen ook gaat verbieden. Ik rook niet, nooit gedaan ook maar jezus verbieden gaat toch veel te ver?


Ja dat vind ik dus ook.


Nou in ieder geval een aparte rokersplek. Juist op die half overdekte terrassen van tegenwoordig blijft de rook enorm hangen. Ik vind het niet normaal dat ik en mijn kinderen dan meeroken.
<<

Regendrup

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 21 Jun 2021 09:34

Bericht 21 Jun 2021 12:06

Re: Roken op terras

Persoonlijk ben ik echt anti-roken, maar het is wel met een kanttekening.
Iedereen moet natuurlijk zelf kunnen beslissen of hij/zij wil roken, maar ik vind het wel een verschil als je op een terras rookt en het terras is echt "open" (dus geen parasol of overdekt terras) of dat er voldoende ruimte tussen de tafels is, of dat je hutjemutje op elkaar zit en er ook nog eens kinderen op het terras zitten.

Dus ik ben gemengd van mening.
Nee: als het geen "open" terras is of dat er kinderen op het terras zitten.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Jul 2021 18:26

Re: Roken op terras

Ik ben anti roken en ik ben heel gelukkig met het feit dat er binnen in de horeca niet meer gerookt mag worden. Maar een rookverbod op een terras gaat me dan toch wat te ver. Daarom heb ik nee ingevuld.
Om mijn mening te nuanceren: op terras bij een café vind ik het geen probleem, maar als je op een terras zit te dineren, vind ik het net iets vervelender, dus dan zou ik wel achter een rookverbod staan.
<<

Anoniem319

Bericht 06 Jul 2021 18:39

Re: Roken op terras

Ik denk dat ik het wel eens ben met Olifant. Als ik op het terras zit met een wijntje en een bittergarnituurtje vind ik het een stuk minder vervelend, dan wanneer ik echt een maaltijd aan het nuttigen ben. Ik zweef dus een beetje tussen wel/geen verbod.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 06 Jul 2021 19:04

Re: Roken op terras

Ik zat met zoon op terras in middag pannenkoek te eten en vond het een partij smerig dat links én rechts van ons mensen uitgebreid zaten te roken, zaten heleboel kinderen, is familie terras en dan zit je vol in de rook, zwanger vind ik het helemaal vervelend.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers