Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zelfstandig spelen

<<

Anoniem20

Bericht 07 Nov 2013 16:22

zelfstandig spelen

Spelen jullie kindjes veel zelfstandig?
De oudste had hier veel moeite mee en wij moesten altijd meedoen etc., maar het gaat steeds beter. Nu speelt hij al bijna 50 minuten alleen met de duplo. Heerlijk! :cheering:

Spelen jullie kindje veel zelfstandig? En waarmee spelen zij het meest zelfstandig?
<<

Anoniem75

Bericht 07 Nov 2013 16:29

Re: zelfstandig spelen

Ja eigenlijk vanaf het begin al. Soms ben ik een uurtje met het huishouden bezig en dan is hij continue met zijn auto's aan het spelen. Hij denkt ook hardop tijdens het spelen en soms is dat best lachwekkend :laughcry:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Nov 2013 16:31

Re: zelfstandig spelen

Mijn dochtertje is bijna 1 dus wellicht veranderd het nog....
Ze kan echt lekker zelf spelen: met blokjes,boekjes, afstandsbediening e.d. loopkarretje met muziek. In de box heeft ze het na 20 min vaak wel gehad maar op de vloer kan ze zich wel veel langer vermaken
<<

Anoniem5

Bericht 07 Nov 2013 16:33

Re: zelfstandig spelen

Mijn zoon kan de hele dag wel zelfstandig spelen als hij maar wat te eten en drinken krijgt tussendoor, maakt niet zoveel uit met wat, maar meestal is hij druk met zijn auto's en treinen of klei. Hij verteld er ook hele verhalen bij.
Dochter kan nog geen 5 minuten alleen spelen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 16:38

Re: zelfstandig spelen

Op zijn speelkleed met ene hoop speelgoed kan mijn zoon zich prima vermaken. Hij kruipt ook de hele kamer door inmiddels. En vind alles interessant
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Nov 2013 16:46

Re: zelfstandig spelen

Hier kunnen ze beide goed alleen spelen.
Het komt nog wel eens voor dat ik tijdens de was opvouwen of eten koken thee moet drinken met d of wat moet kopen in de winkel maar ze brengt alles naar me toe.
J kruipt de hele kamer door, die moet ik alleen een beetje in de gaten houden.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Nov 2013 17:20

Re: zelfstandig spelen

Mijn dochter kan slecht alleen spelen, alleen als ze zit te knutselen kan ze even bezig zijn. Zij wil altijd met iemand samen spelen, maakt niet uit met wie.
Mijn zoon kan wel goed zelf spelen, maakt niet uit waarmee, nu is hij al een hele tijd bezig met kaarten in en uit een doosje te doen/halen.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Nov 2013 18:04

Re: zelfstandig spelen

Hier kan ze eigenlijk altijd al goed zelf spelen. Hoef bijna nooit mee te doen ofzo. Soms vraag ik of ik ook mee zal doen, zegt ze rustig: neehoor mama, hoeft niet :laughcry: Al doen we ook wel dingen samen hoor, dat vindt ze zo nu en dan ook erg gezellig. Maar ze heeft dus over het algemeen geen moeite om zichzelf te vermaken.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Nov 2013 18:05

Re: zelfstandig spelen

Mijn dochter is 14 maanden en kan zich goed zelf vermaken. Ze klimt de hele dag op bank op hart stoeltje of honderd keer in een uit de poppenwagen. Ook speelgoed in en uit een bakje doen of gewoon spullen verplaatsen door de kamer. Soms komt ze even bij me en knuffelen we even of ze gebruikt mij als klimrek als ik op de bank zit.
Laatst gewijzigd door Jezzie op 07 Nov 2013 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 07 Nov 2013 18:17

Re: zelfstandig spelen

Bijna 3 jaar - Kon altijd prima alleen spelen. Maar de laatste tijd roept ze me altijd bij haar. Ik heb ook het idee dat ze allemaal niet meer zo leuk vindt. Nieuwe uitdaging nodig? Ze wil vooral spelletjes doen en knutselen maar ja daar heb ik ook niet elke dag continue zin in.

Bijna een half jaar - Zij kan zich heel goed alleen vermaken in de box. Dat kon mijn oudste nooit. Mijn oudste kon pas goed alleen spelen toen ze kon lopen. Dus wel heel erg lekker dat onze dochter van 6 maanden dit wel kan.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Nov 2013 18:20

Re: zelfstandig spelen

De oudste heeft tot ze 2 was heel slecht alleen kunnen spelen. Daarna is het steeds iets beter geworden en inmiddels kan ze ontzettend goed alleen spelen. De jongste kan redelijk alleen spelen als ze goed te pas is, maar heeft ook periodes dat ze de hele dag opgetild wil worden.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 07 Nov 2013 18:22

Re: zelfstandig spelen

Ze kunnen zich beiden prima vermaken, al heeft de oudste soms nog wel eens een voorzetje nodig.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Nov 2013 19:38

Re: zelfstandig spelen

Nee, dochter kan heel slecht alleen spelen. Ze vraagt altijd aandacht, ik moet met bijna alles meedoen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Nov 2013 20:31

Re: zelfstandig spelen

Mijn zoon kan goed spelen, soms wel een uur achter elkaar, samenspelen met mij is geen succes, met andere kinderen gaat het meestal wel goed.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem16

Bericht 07 Nov 2013 21:34

Re: zelfstandig spelen

Ja heel goed allebei gelukkig al. Nu heb ik het wel altijd gestimuleerd om zelfstandig te spelen. Ik kan er echt van genieten wanneer ze zo lekker aan het spelen zijn.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Nov 2013 21:40

Re: zelfstandig spelen

N en J kunnen erg goed alleen spelen, knutselen en bouwen hebben de voorkeur. Als N op school zit is J ook vaak zo lief aan het spelen! Ze bouwt haar eigen winkeltje met kussens en een kassa en vraagt wat ik wil kopen. Nu zitten ze wel steeds vaker elkaar in de haren, waardoor het alleen spelen toch wel wat sturing nodig heeft.

T is natuurlijk nog een ukkie, maar als hij uitgeslapen is en een volle buik heeft kan hij zo een half uurtje in de box liggen spelen, zo schattig!
Mother of 3 adorable children
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 07 Nov 2013 22:25

Re: zelfstandig spelen

Dochter wil het liefst de hele dag samen iets doen.
Zoon kan veel langer zich zelf entertainen, maar wil wel graag dat je niet uit het zicht gaat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 07 Nov 2013 22:31

Re: zelfstandig spelen

Ja, al sinds ze klein is kan ze goed zelf spelen. Tenzij ze ziet dat ik ook niet heel druk ben, dan wil ze constant boekjes lezen samen. Maar ze kan zo een uur zelf spelen, héérlijk :)
<<

Anoniem123

Bericht 08 Nov 2013 09:59

Re: zelfstandig spelen

S is een heel makkelijk kind hierin. Kan echt uren alleen spelen. Behalve als we op de bank zitten, dan komt hij auto'tjes of boeken brengen. Maar rommelen we wat in huis of we zitten achter de laptop dan geeft hij ons geen aandacht.
<<

Anoniem85

Bericht 08 Nov 2013 10:08

Re: zelfstandig spelen

Hij is net 1,.kan zich vaak wel prima zelf vermaken, geen uren, maar dat hoeft ook niet.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Nov 2013 10:39

Re: zelfstandig spelen

Razz schreef:Ja eigenlijk vanaf het begin al. Soms ben ik een uurtje met het huishouden bezig en dan is hij continue met zijn auto's aan het spelen. Hij denkt ook hardop tijdens het spelen en soms is dat best lachwekkend :laughcry:


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 09 Nov 2013 11:04

Re: zelfstandig spelen

Hier kunnen beiden kinderen zich goed alleen vermaken, maar samen spelen is echt drama.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2013 12:03

Re: zelfstandig spelen

L. kan heel erg goed alleen spelen tot nu toe. Ik hoop dat dat doorzet want het voor mij als alleenstaande mama natuurlijk wel erg handig. Hij speelt vaak rustig een half uur met zijn voetjes of alleen in de playpen. Alleen als hij iets wil wat niet lukt frustreert hem dat momenteel enorm, dus dan moet ik soms wel even helpen of hem iets anders te spelen geven want hij kan alleen nog maar achteruit door zich met zijn handen te duwen. Daarna gaat hij meestal weer zelf verder spelen. Hij houd dat best een tijd vol dus met af en toe een kleine onderbreking. Niet altijd overigens, de afgelopen week kreeg hij tandjes en toen was álles huilen, dan lukt dat natuurlijk ook niet goed dat alleen spelen. Overigens was niets goed, ook niet als ik hem op schoot nam, dan ging hij zich weer los wringen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers