Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coping mechanismen

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 15 Jun 2021 22:31

Coping mechanismen

Voor een cursus Spoken Word (super tof, aanrader!), hebben we de opdracht om te schrijven over onze coping mechanismen.

Nu is dat niet iets waar ik elke dag bij stil sta. Ik herken wel bepaalde coping strategieën bij mezelf (vroeger heb ik echt een alcoholprobleem gehad, met terugwerkende kracht ben ik me dat gaan realiseren, eten is ook iets dat ik echt kan doen om ‘leegte’ of een rotgevoel letterlijk op te vullen en ik kan me enorm in mezelf terugtrekken als ik slecht in mezelf zit.

Maar ik ben een beetje op zoek naar voorbeelden van coping, wie weet heb ik een blinde vlek voor bepaalde mechanismen en herken ik ze wel bij mezelf als iemand ze benoemt.

Welke coping mechanismen of strategieën herken jij bij jezelf?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 15 Jun 2021 23:49

Re: Coping mechanismen

Klinkt heel interessant. Voor mij is het eten en m'n tijd zo vol mogelijk plannen om niet te hoeven voelen/denken.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jun 2021 23:55

Re: Coping mechanismen

Ik ben een vermijder. En als dat niet kan, gebruik ik sarcasme en bagatelliseer ik zaken. Dat zijn bij mij de sterkste negatieve coping mechanismen.

Positief is dat ik met humor zaken juist naar mijn hand kan krijgen. Maar dan is het echt humor en geen sarcasme. Ook kan ik op sommige momenten heel actief reageren en zo het probleem direct de kop in drukken. Valkuil is weer té hard werken en mezelf over de kop jagen.
<<

Anoniem314

Bericht 16 Jun 2021 10:32

Re: Coping mechanismen

Ik ben me hier recent ook bewuster van geworden. Ik denk dat ik vaak de ‘vlucht’ reactie kies. Liever ga ik iets uit de weg dan mijn kwetsbaarheid bloot te leggen. Daar probeer ik nu aan te werken. Ook rationaliseer ik veel. Met feiten probeer ik een rotgevoel weg te krijgen. Dan zoek ik veel informatie op om mezelf gerust te stellen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers