Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziekte partner

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2021 10:19

Ziekte partner

Hallo,

Lang getwijfeld om dit onder m’n eigen naam te plaatsen maar ik denk dat ik toch heel graag dingen van me af wil schrijven en adviezen kan gebruiken.

Voor degene die het biechttopic gelezen hebben, mijn vriend heeft kanker.

We hebben het vorige week te horen gekregen, behoorlijk onverwachts. Wisten dat hij de uitslag zou krijgen van een onderzoek maar ik was het alweer vergeten (zo onbelangrijk leek het) en toen belde hij me helemaal overstuur op. Ik ben letterlijk door m’n benen gezakt nadat hij ophing.
Vanwege zijn privacy wil ik er niet te veel over kwijt maar het is een ernstige zeldzame vorm.
We krijgen donderdag te horen of er behandeling mogelijk is.

Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik raak in paniek als ik even niets van hem hoor. Wil sterk zijn voor hem, maar wat is dat verdomd moeilijk als je zelf doodsbang bent om hem kwijt te raken.
Ik kan weglopen en hem achterlaten maar we zijn verliefd en als we bij elkaar zijn is het zó fijn.
Het liefst ben ik de hele dag bij hem maar tegelijkertijd wil ik ook niet wennen aan zijn aanwezigheid, bang dat de klap dan straks nog veel harder aankomt.
Merk dat als ik niet bij hem ben ik gevoelloos wordt, probeer hem op afstand te houden terwijl hij juist alleen maar laat weten hoe blij hij met me is.

Dit hoort de allerleukste periode van onze relatie te zijn, beetje grijnzen naar elkaar en niet eens iets hoeven zeggen. Die momenten zijn er gelukkig heel veel, als we bij elkaar zijn is het goed en hebben we heel veel lol.
Hij is extreem positief, vol energie, maakt me elke dag aan het lachen. Ik ben zo ongelooflijk trots op hem.

Ben denk ik op zoek naar een stukje herkenbaarheid en hoe je hier mee om gaat/ging. Ik weet het even niet zo goed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jun 2021 10:23

Re: Ziekte partner

Ooh ben jij het Feline! Pfff wat ontzettend heftig voor je! Ik heb helemaal geen tips voor je, maar ik snap dat je niet zomaar wegloopt en er voor hem wilt zijn. Hopelijk is het te behandelen. 🙏🏻 Veel sterkte de komende tijd!
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Jun 2021 10:25

Re: Ziekte partner

Ik vind het heel dapper en bewonderenswaardig dat je er zo voor hem wilt zijn! Verder geen woorden voor. Heel veel sterkte!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jun 2021 10:32

Re: Ziekte partner

Wat ontzettend heftig zeg. Heel veel sterkte
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Jun 2021 10:34

Re: Ziekte partner

Wat ontzettend heftig Feline. Ik vind het ook heel sterk en dapper dat je er voor hem wil zijn, ook al is het nog pril.
Heel veel sterkte!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2021 10:55

Re: Ziekte partner

Dankjulliewel. Ik weet niet of het sterk is van me, voor m’n gevoel heb ik niet echt een keuze.
We hebben na de uitslag direct gepraat over ons en hij begrijpt het volledig als ik niet meer verder wil maar m’n hart breekt als ik bedenk dat hij dit ‘alleen’ moet doen.
En wat als alles positief afloopt, klop ik dan over een jaar weer aan?
Alles gaat alleen ineens wel in een stroomversnelling. Ik heb diezelfde avond direct z’n hele familie ontmoet, bizarre omstandigheden.
Maar tegelijkertijd ben ik ook nog zo weinig. Z’n vader gaat nu telkens met hem mee naar het ziekenhuis maar wanneer kan ik daarin iets voor hem doen? M’n hoofd is vol met onzekerheden.
Houdt hij ruimte over voor mij of vraagt dat ook te veel energie.. heb dit naar hem uitgesproken. Hij weet natuurlijk ook niet hoe hij gaat reageren op alles maar voor nu is ie smoorverliefd en heeft ie me harder nodig dan ooit.
We leven maar van dag tot dag en soms is dat een hele fijne en soms slaan we ‘m liever even over.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jun 2021 11:01

Re: Ziekte partner

Wat heftig feline, heel veel sterkte.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jun 2021 11:44

Re: Ziekte partner

Had jij een paar jaar geleden nou iets soortgelijks aan de hand met een date, of haal ik nu dingen door elkaar?
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2021 12:04

Re: Ziekte partner

Nee klopt. Alleen was het toen acute paniek (hartkleppen werden opgegeten door een bacterie) en is het nu op de lange termijn spannend.
Vooral deze week is slopend omdat we niets weten of kunnen doen nog.
Maar we gaan ervan uit dat hij binnen nu en 3 weken geopereerd gaat worden (hele zware operatie) en daarna volgt dan nog wekenlang bestralingen elke dag.
Lekker ontspannen elkaar leren kennen zo 😅
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Jun 2021 12:19

Re: Ziekte partner

Ach Féline toch.. Wat een ontzettend moeilijke en verdrietige situatie. Sterkte 🌹
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Jun 2021 13:36

Re: Ziekte partner

Oh jeetje Feline, wat erg dat jullie dit nu weer moet overkomen. Ik hoop dat jullie gevoelens voor elkaar sterk genoeg zijn. Ik kan me voorstellen dat het veel onzekerheid geeft, op heel veel vlakken. Sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 13 Jun 2021 14:02

Re: Ziekte partner

Jeetje Feline, wat heftig.
Mijn enige tip: wees er niet alleen voor hem en ben lief voor hem, maar ook voor jezelf! Heel veel sterkte samen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem332

Bericht 13 Jun 2021 15:03

Re: Ziekte partner

Nomaals sterkte feline!

Deze tijd is afschuwelijk, je weet dat hij kanker heeft maar nog niet waar je aan toe bent.
Ik herken het van mijn vader. Kanker was gediagnosticeerd maar nog geen idee welk behandel plan er was. Ik voelde mij losgeweekt, ik wist mij geen raad met mijn gedachten. Laat staan voor jou/jullie, waarin je net verliefd bent op elkaar en die emoties ook alle kanten op gaan.
Sterkte te komende tijd, ik hoop op het aller beste voor jullie! ❤️
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Jun 2021 16:59

Re: Ziekte partner

Housebird schreef:Nomaals sterkte feline!

Deze tijd is afschuwelijk, je weet dat hij kanker heeft maar nog niet waar je aan toe bent.
Ik herken het van mijn vader. Kanker was gediagnosticeerd maar nog geen idee welk behandel plan er was. Ik voelde mij losgeweekt, ik wist mij geen raad met mijn gedachten. Laat staan voor jou/jullie, waarin je net verliefd bent op elkaar en die emoties ook alle kanten op gaan.
Sterkte te komende tijd, ik hoop op het aller beste voor jullie! ❤️

Dit kan ik beamen. De onzekerheid is soms nog slopender dan het definitieve oordeel.

Pas goed op jezelf, lieve Feline!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 13 Jun 2021 17:22

Re: Ziekte partner

Sterkte, Feline.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 13 Jun 2021 18:12

Re: Ziekte partner

Jeetje wat heftig. Ik heb geen tips voor je maar ik wens jullie wel heel veel sterkte 🌸
2010 2012
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2021 18:55

Re: Ziekte partner

Housebird schreef:Nomaals sterkte feline!

Deze tijd is afschuwelijk, je weet dat hij kanker heeft maar nog niet waar je aan toe bent.
Ik herken het van mijn vader. Kanker was gediagnosticeerd maar nog geen idee welk behandel plan er was. Ik voelde mij losgeweekt, ik wist mij geen raad met mijn gedachten. Laat staan voor jou/jullie, waarin je net verliefd bent op elkaar en die emoties ook alle kanten op gaan.
Sterkte te komende tijd, ik hoop op het aller beste voor jullie! ❤️


Dit ja! Dat stomme afwachten en niet weten of we überhaupt nog hoop mogen hebben.
Zie enorm op tegen donderdag. Ga denk ik maar buiten bij het ziekenhuis wachten want ik kan niet nog zo’n telefoontje aan.
Vanaf morgen is ie weer een paar dagen bij me. Volgens mij zijn we dan beiden een stuk minder bezorgd omdat gelukkig de vlinders het tot nu toe winnen van die klotekanker.

Dank voor alle lieve woorden!
<<

Anoniem310

Bericht 13 Jun 2021 18:59

Re: Ziekte partner

Hoelang hebben jullie nu een relatie? Lopen jullie niet een beetje te hard van stapel?

Ik zou ervoor waken dat je niet in een hulpverlenersrol terechtkomt, terwijl je de beste man nog nauwelijks kent.

Voor de rest: sterkte!
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2021 21:02

Re: Ziekte partner

Ja want je wil toch een gezonde partner en als hij doodziek blijkt doe je even een dissapearing act voor hem en gaat weer door met je leven. Ik bedoel, waarom zou je uberhaupt iets van er voor iemand zijn? Het zijn maar mensen hoor. Je vindt zo weet een ander. Toch Eloise?

Feline, heel erg dat dit nu gebeurd. Ik vind je heel sterk en bijzonder dat je er voor hem wilt zijn! Sterkte!
<<

Anoniem307

Bericht 13 Jun 2021 21:07

Re: Ziekte partner

Pfft Eloise. Mijn man werd doodziek toen we net een paar maanden bij elkaar waren. Ik ben in totaal 4 jaar mantelzorger geweest. Nu werken we allebei fulltime en genieten van het goede leven.

Wat ik ermee wil zeggen is dat je in de liefde het niet altijd voor het kiezen hebt hoe het met de gezondheid van een ander gaat. Liefde is... Niet om elkaar tijdens ziekte zomaar te laten vallen. Als liefde echt is, is het zwaar, maar echt goed te doen.

Feline, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 13 Jun 2021 21:52

Re: Ziekte partner

Jeetje Feline, wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte!
<<

Anoniem308

Bericht 13 Jun 2021 21:54

Re: Ziekte partner

Veel sterkte Feline wat een heftige situatie.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2021 21:56

Re: Ziekte partner

Eloise schreef:Hoelang hebben jullie nu een relatie? Lopen jullie niet een beetje te hard van stapel?



Nou, inderdaad zeg! Na een paar maanden daten al kanker toelaten in je leven. Doe dat even over een jaar of 5 ofzo!

Deze opmerking slaat nergens op, Eloise. Dat weet je zelf ook wel.

Feline, jeetje, wat schrikken. Natuurlijk ben je er nu voor hem! Veel sterkte gewenst!
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jun 2021 22:08

Re: Ziekte partner

Als ik het goed begrepen kennen ze elkaar nog maar een paar weken. Zonder de gevoelens te willen bagatelliseren, want dit is superheftig, denk ik wel dat de prilheid van een beginnende romance een rol speelt. Je kent elkaar nog nauwelijks en alle familie en vrienden die ook door dit verschrikkelijke nieuws worden geraakt al helemaal niet. Dat is toch echt anders dan wanneer je al geruime tijd steady bent. Hoe onaardig verwoord ook, zie ik wel een kern van waarheid in die reactie. Blijf dichtbij jezelf, zou ik willen zeggen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2021 22:23

Re: Ziekte partner

**
Laatst gewijzigd door Feline op 21 Jul 2021 09:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers