Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Grove) motoriek bij peuters

<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 08:16

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Zonder nu te willen opscheppen, maar mijn kinderen durven erg veel en zijn motorisch sterk (dit wordt vaak benadrukt zowel op het kdv als op school), maar wat betreft taal hebben ze beiden ook altijd een ontwikkelingsvoorsprong gehad.

Het hoeft dus zeker niet of /of te zijn. Veel hoogopgeleide kinderen sporten op hoog niveau en zijn erg sociaal.

Jullie noemen nu de vooroordelen (nerd, houterig, sociaal onhandig), die jarenlang hebben bestaan over slimme kinderen, maar die zijn inmiddels ontkracht.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Jun 2021 08:28

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Euh, nee, dat zeggen ze niet en nee dat bevestigen ze niet. Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen op een jonge leeftijd vaak 1 ding tegelijkertijd ontwikkelen. Dat heeft niets te maken met minderen op latere leeftijd, wat ze kunnen, of volwassenen. Je snapt het duidelijk niet of probeert gewoon te trollen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 08:30

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Eloise schreef:
Jullie noemen nu de vooroordelen (nerd, houterig, sociaal onhandig), die jarenlang hebben bestaan over slimme kinderen, maar die zijn inmiddels ontkracht.


Ook mooi dat een ander wel een bron moet leveren van jou, maar jij op basis van je eigen kinderen je conclusies mag trekken. 👍
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jun 2021 08:33

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Jep, ze probeert te trollen, dus laat het gaan.

@ Bliss, ik vond de eerste post van hgl mooi advies. Ik denk dat het kan helpen als je zoiets in je eigen woorden weet te zeggen.
Laatst gewijzigd door June op 09 Jun 2021 15:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2021 08:34

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Als ik denkbeeldige kinderen zou hebben, zouden ze ook perfect zijn. Net als de rest van mijn leven.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 08:40

Re: (Grove) motoriek bij peuters

AMM schreef:
Jip schreef:Hoe reageer je als ze dan valt AMM? Absoluut geen aanval of zuigende vraag. Puur belangstelling en beroepsdeformatie om je wellicht nog een tip te geven :-)

Ik denk met name schrik en ik probeer haar te troosten, ze heeft inderdaad al een paar keer bij de tandarts gezeten met kapotte voortanden. :cry:


Dat is wel rot zeg! Ik weet niet of het bij jou in de buurt bestaat, maar hier heb je tuimelen, een soort peuter judo. Daar leren ze ook goed vallen. Misschien zou ze daar iets aan hebben? Niet dat je persé iets met haar moet gaan doen hoor, maar het klinkt alsof ze het op zich wel durft maar misschien zou ze wat aan valtechniek hebben.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 09 Jun 2021 08:44

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Bliss, mijn jongste dochter is 5 en is motorisch (ook) niet erg sterk. Vorig jaar bij de schoolarts is daarover gesproken, dat het opviel dat ze dus wat achterloopt qua grove motoriek MAAR dat ze qua taalontwikkeling en sowieso op mentaal vlak juist flink voorloopt. En dat dat heel normaal is en eigenlijk altijd wel gezien wordt bij kinderen. Het is meestal niet en/en maar of/of. Natuurlijk zijn er vast uitzonderingen.

Oh en ik ben nog steeds motorisch niet sterk (zeg maar lomp en onhandig) dus het kan ook zo blijven 😅

Anyway, N klinkt als een normale peuter die zich normaal ontwikkelt, dus niks om je zorgen om te maken hoor!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jun 2021 09:05

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Bliss schreef:Als ik denkbeeldige kinderen zou hebben, zouden ze ook perfect zijn. Net als de rest van mijn leven.


Ohja, wat een leven hè ⛱️🔆
30-04-2017
<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 09:06

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Tabbie schreef:Euh, nee, dat zeggen ze niet en nee dat bevestigen ze niet. Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen op een jonge leeftijd vaak 1 ding tegelijkertijd ontwikkelen. Dat heeft niets te maken met minderen op latere leeftijd, wat ze kunnen, of volwassenen. Je snapt het duidelijk niet of probeert gewoon te trollen.

Kinderen hebben periodes waarin ze veel met het ene gebied bezig zijn afgewisseld met een periode dat ze met iets anders bezig zijn. Dat klopt wel.

Alleen de meeste kinderen zitten wel ten alle tijden binnen de normaalmarge op ieder gebied. Die marge is al heel ruim genomen.

Als je kind daaronder komt is er vaak wel echt iets aan de hand. En dan kun je er beter maar vroeg bij zijn. Alleen maar fijn dat dit wordt gesignaleerd en dat je kind extra begeleiding kan krijgen.

Ik snap niet zo die neiging om er heel erg tegenin te gaan, of het te ontkennen, of heel erg dat gebied te benadrukken waar je kind wel binnen de marge valt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jun 2021 09:17

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Eloise schreef:Zonder nu te willen opscheppen, maar mijn kinderen durven erg veel en zijn motorisch sterk (dit wordt vaak benadrukt zowel op het kdv als op school), maar wat betreft taal hebben ze beiden ook altijd een ontwikkelingsvoorsprong gehad.

Het hoeft dus zeker niet of /of te zijn. Veel hoogopgeleide kinderen sporten op hoog niveau en zijn erg sociaal.

Jullie noemen nu de vooroordelen (nerd, houterig, sociaal onhandig), die jarenlang hebben bestaan over slimme kinderen, maar die zijn inmiddels ontkracht.


Het hoeft zeker niet of of te zijn. Vaker zie je wel dat het of of is.

Ik denk trouwens niet dat N van Bliss buiten de marge valt. Maar dat ze in vergelijking met haar leeftijdsgenoten wat minder vaardig overkomt. En dat is niet erg, kunnen Bliss en haar vriend makkelijk zelf oppakken door met N lekker te gaan spelen en uit te dagen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2021 10:13

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Eloise schreef:Zonder nu te willen opscheppen, maar mijn kinderen durven erg veel en zijn motorisch sterk (dit wordt vaak benadrukt zowel op het kdv als op school), maar wat betreft taal hebben ze beiden ook altijd een ontwikkelingsvoorsprong gehad.


Duhhh vind je het gek met zo'n fantastische, slimme, ondernemende en ontwikkelde moeder!! Jij verdient gewoon een f*cking standbeeld!!
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jun 2021 11:45

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Kees schreef:
Bliss schreef:Als ik denkbeeldige kinderen zou hebben, zouden ze ook perfect zijn. Net als de rest van mijn leven.


Ohja, wat een leven hè ⛱️🔆

Gelukkig bestaat de vijandenlijst 😎
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 09 Jun 2021 11:51

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Dat is echt rot AMM dat ze al een paar keer zo naar gevallen is.

Ik blijk ook echt overdreven te reageren volgens mijn man als ze vallen🙈.
Maar zoon trekt zich daar niets van aan. Die klimt sowieso overal op.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jun 2021 11:59

Re: (Grove) motoriek bij peuters

AMM schreef:
Jip schreef:Hoe reageer je als ze dan valt AMM? Absoluut geen aanval of zuigende vraag. Puur belangstelling en beroepsdeformatie om je wellicht nog een tip te geven :-)

Ik denk met name schrik en ik probeer haar te troosten, ze heeft inderdaad al een paar keer bij de tandarts gezeten met kapotte voortanden. :cry:


Ai dat is rot zeg met die kapotte voortanden. Dan snap ik dat je voorzichtig bent/doet. Schrikken is niet erg, probeer je dan na het troosten het nog een keer samen te doen? Of is het dan klaar bij je dochter?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2021 12:46

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Oké ik ga zo naar het gesprek, maar ik heb net de observatie er nog eens bij gepakt en eigenlijk valt het best mee wat er staat. Gek hoe dat werkt in je brein, dat je alleen de negatieve dingen registreert. Want bij alle gebieden staat er goed (sociaal-emotioneel, taalontwikkeling, algemene ontwikkeling) en worden er ook dingen genoemd die ze allemaal al kan, en bij motoriek staat er redelijk. Dus ik hoop/denk dat ik nu toch wat relaxter het gesprekje aanga.
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jun 2021 13:34

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Goed zo Bliss 💪🏻
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Jun 2021 13:44

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Bliss schreef:Fijn, de herkenning! Haha AMM, ja ik ben ook altijd zo bang dat ze een paar tanden uit haar mond valt ofzo, dat lijkt me zo erg. 😳

Ik heb me er al op ingesteld dan mijn zoons tanden de wisselperiode niet mee gaan maken. Kan het alleen maar meevallen ;)

En weet je, mijn motorisch supersterke meisje is een keer van mijn schoot op de tafel geklapt en heeft daardoor een lichtgrijze voortand. Gelukkig moet ze nog wisselen. Maat ooooh wat vond ik dat erg.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2021 15:33

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Gesprek gehad, ging eigenlijk hartstikke goed! Heb wel een uur met haar gezeten, was gewoon best gezellig en leuk om over m'n dochter te praten haha. Qua motoriek/evenwicht houden we het in de gaten en ik overweeg om haar na de zomer weer een tijdje op peutergym te doen ipv peuterdans. Verder is ze heel sociaal, slim en ze daagt zichzelf uit door nét iets te moeilijke dingen te proberen en vaak lukt het dan toch. Twee dingen heeft de juf ter plekke nog aangepast in positieve richting. Dus ik ben trots hoor! En met de motoriek komt het ook gewoon goed. Bedankt voor jullie bemoedigende woorden in elk geval!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 15:35

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Wat een knappie! Ook dat ze zichzelf zo uitdaagt. Fijn dat t een goed gesprek was!
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jun 2021 15:35

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Wat fijn!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jun 2021 17:25

Re: (Grove) motoriek bij peuters

AMM schreef:
Kees schreef:
Ohja, wat een leven hè ⛱️🔆

Gelukkig bestaat de vijandenlijst 😎

✔️
30-04-2017
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 09 Jun 2021 17:44

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Fijn dat je een positief gesprek had.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Jun 2021 17:53

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Klinkt hartstikke goed Bliss! Fijn!

♥♥
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Jun 2021 18:46

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Wat fijn om over je dochter te horen. Knappe meid!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Jun 2021 22:27

Re: (Grove) motoriek bij peuters

Fijn Bliss!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde