Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Praten over werk met vrienden

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 12:48

Praten over werk met vrienden

Hebben jullie het met vrienden vaak over hun /jouw werk? Dus niet partners, want dat is logisch dat je daar wel over praat maar met vrienden? En waarover dan? Weet je wat ze ongeveer/precies doen?

Ik moet er aan denken omdat ik net een interview met een vriendin op LinkedIn las en me realiseerde dat ik geen idee heb wat ze nou precies doet. Zelfs na dat interview. 😂 De consultancy wereld staat zo mijlenver weg voor mij, vind het zo abstract. Dus toen bedacht ik me dat ik eens wat dieper door ga vragen bij haar. Wat doet ze nou precies?!

Met een vriendin in het onderwijs kan ik wel altijd leuk praten over haar werk. Dat herken ik, is concreet en heb ik zelf ook ervaring in.
En vrienden uit de medische wereld kan ik ook altijd wel leuk mee praten over hun werk en begrijp ik, ondanks dat ik zelf niet medisch onderlegd ben, wel enigszins door m'n familie.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Jun 2021 12:55

Re: Praten over werk met vrienden

Ja ik weet van iedereen precies wat ze doen, ook omdat ik veel mensen ken die in hetzelfde vakgebied werken (medisch, politie, bij een bank). Volgens mij hebben ze alleen geen idee wat ik precies doe sinds ik vorig jaar van baan ben veranderd 🤣
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jun 2021 13:08

Re: Praten over werk met vrienden

Jawel, een vriend stelt ook financiële rapportages op. Wel in een andere bedrijfstak, maar daar hebben we het wel eens over. Verder is het meestal lastig praten, want ik heb vaak een beroepsgeheim omtrent de cijfers (niet bij het bedrijf waar ik nu werk, aangezien daarvan de jaarrekening gewoon online staat). Lastigste vind ik om niet over salarissen van mijn collega's etc te praten met vrienden en collega's. Ik zie dat namelijk ook allemaal en weet dus ook of er grote verschillen zijn tussen collega's (die al dan niet terecht zijn). Dat vind ik best lastig om mij daar geen mening over te vormen en neutraal in te blijven.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Jun 2021 13:13

Re: Praten over werk met vrienden

Ik weet wat al m'n vriendinnen doen. Ze werken allemaal in de sociale sector, en daar ben ik ook in opgeleid. Mijn vriend is consultant en dat stond wel ver van m'n belevingswereld af. Maar met hem heb ik het er vaak over dus ik snap dat nu ook wel allemaal. Zou wel anders zijn als een vriendin in zo'n sector zou werken die ver van me afstaat denk ik.
Aan de andere kant ken ik al m'n goede vriendinnen al meer dan 20 jaar. Dus groei je ook met elkaar mee in wat je doet en daardoor weet je vaak ook wel wat iemand doet en hoe diegene daar komt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Jun 2021 13:16

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, ik weet dit van al mijn vrienden. We hebben het overigens niet veel over het werk. Soms even klagen haha
2016
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jun 2021 13:31

Re: Praten over werk met vrienden

Ik moest er even over nadenken, maar ik weet dit wel redelijk van mijn vrienden. Sommige beroepen interesseren me wel meer dan andere, en sommige mensen praten meer over hun werk dan anderen. Maar over het algemeen hebben mijn vrienden leuke interessante banen waar ik graag meer over hoor.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 05 Jun 2021 13:38

Re: Praten over werk met vrienden

Ja hoor daar praten wij wel over. Ook over salaris.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 05 Jun 2021 13:44

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, ik praat daar wel over. Sommige beroepen spreken wat meer tot de verbeelding dan andere, maar ik kan er bij iedereen wel wat over vertellen. Ik kan ook echt trots zijn op hoe vrienden vertellen over hun werk en hoe goed ze daar dan in mijn ogen in zijn.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Jun 2021 13:45

Re: Praten over werk met vrienden

Eerlijk, ik weet dat niet van iedereen. Ongeveer misschien, maar niet altijd precies. We praten er ook niet veel over.
<<

Anoniem310

Bericht 05 Jun 2021 14:27

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, we praten best veel over ons werk, omdat het voor de meeste van mijn vrienden een belangrijk onderdeel is van hun leven en identiteit.

De meesten hebben een interessante baan waar genoeg spannende dingen gebeuren, dus het is een geliefd onderwerp.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2021 14:30

Re: Praten over werk met vrienden

Mijn werk is altijd een populair onderwerp van gesprek. Ik maak vele gekke, heftige en bijzondere dingen mee. Ik kan er helaas niet altijd teveel over vertellen maar sowieso hebben we het wel regelmatig over elkaars werk met vrienden en vriendinnen.

Met bevriende collega’s is het altijd leuk om te praten. Hier hoeven we minder rekening te houden met ons beroepsgeheim en dat is dan wel fijn.
Laatst gewijzigd door Lady op 05 Jun 2021 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jun 2021 15:03

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, ik praat veel over het werk. Ik heb sowieso altijd veel verhalen, want ik maak soms best wat mee. Niet altijd even prettig, dus soms is het een soort van therapie 😀 Van vriendinnen weet ik ook goed waar ze mee bezig zijn. Ik vind het ook een belangrijk onderwerp.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Jun 2021 17:32

Re: Praten over werk met vrienden

Ik praat erover. Vooral als iets/een persoon me heeft aangegrepen. Niet tot in detail, gewoon globaal of waar het pijnpunt ligt.
<<

Anoniem320

Bericht 05 Jun 2021 17:46

Re: Praten over werk met vrienden

Ja ik praat veel met vrienden over werk. Ik weet dan ook wel redelijk precies wat iedereen doet. Twee vriendinnen werken in finance, die zijn de enige die niet graag praten over werk.

Ik vind het leuk om te sparren en vind altijd wel ergens herkenbaarheid in. Het is lekker om je ei kwijt te kunnen, maar ook heel interessant en leerzaam wat anderen doen en welke situaties zij meemaken.
<<

Anoniem332

Bericht 05 Jun 2021 18:27

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, veel vrienden vinden mijn beroep interessant en vragen om advies. Vind ik altijd wel leuk om te geven.

De meeste van mijn vrienden weet ik wat voor werk ze doen. Het een interesseert mij meer dan het andere. Helaas hebben sommige een beroep waar ze niks over mogen vertellen.

Al vind ik de beroepen van de vrienden van mijn vriend vaak abracadabra. En het irritant als ze over de vloer zijn en het de halve avond over werk gaat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2021 18:36

Re: Praten over werk met vrienden

Ik praat er niet vaak over met vrienden omdat veel mensen handhaving maar gezeik vinden en ik heb niet echt zin om te verdedigen waarom het soms belangrijk is. 😅

♥♥
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 05 Jun 2021 18:53

Re: Praten over werk met vrienden

Ja zeker! Leuk vind ik dat omdat iedereen het iets heel anders doet.
Fijn om verhalen te delen erover en ideeën of tips te krijgen.
En de meeste vinden mijn beroep vooral heel handig hahaha💇‍♀️
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 05 Jun 2021 19:36

Re: Praten over werk met vrienden

Met 2 goede vriendinnen praat ik wel regelmatig over werk, maar eigenlijk niet echt inhoudelijk over wat ze precies doen. Meer over bijvoorbeeld situaties die zich voordoen op de werkvloer of met collega’s zonder dat het daarbij echt heel relevant is wat de ander nou precies doet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jun 2021 19:50

Re: Praten over werk met vrienden

Ik praat er regelmatig over maar volgens mij weet niemand wat ik precies doe. Werkinhoudelijk heb ik ook weinig te vertellen. Terwijl ik echt enorm leuk werk heb 😅
R. 2013
D. 2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Jun 2021 21:20

Re: Praten over werk met vrienden

Bij mij wisselt het. Ik heb twee vriendinnen die werk doen waar ik ook veel van weet, dus daar hebben we vaak wel inhoudelijke gesprekken over. Dan heb ik nog een vriendin waar ik het globaal van weet, daarmee bespreek ik meer hoofdzaken en bijv randvoorwaarden in je werk (omgang met collega’s etc). Weer een andere vriendin doet werk waar ik inhoudelijk heel weinig van weet, maar wij hebben wel heel erg dezelfde soort ambities, dus dat bespreek ik dan vaak met haar meer los van de inhoud.

Dus ik weet zeker niet van al mijn vriendinnen hoe hun werkweek er concreet uit ziet. Maar ik weet eigenlijk altijd wel wat er zo ongeveer speelt.
Laatst gewijzigd door Char op 05 Jun 2021 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Jun 2021 22:15

Re: Praten over werk met vrienden

Ik praat ook met vriendinnen over het werk. ik heb redelijk wat vriendinnen in het onderwijs, wel andere scholen en basis en middelbaar, maar dat is juist wel leuk vergelijken. Een vriendin geeft hetzelfde vak als ik, alleen dan op een ‘rijke’ school aan de laatste klassen havo en vwo en ik op een stadse, vmbo school in een arme buurt. Een wereld van verschil!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2021 22:48

Re: Praten over werk met vrienden

Ik praat er wel over, maar niet heel inhoudelijk doorgaans. Sommige vrienden doen zulke ingewikkelde dingen, ik onthoud dat gewoon allemaal niet joh. Maar van iedereen weet ik globaal wat ze doen en bij sommigen is het gewoon duidelijk, zoals een vriendin die tandartsassistente is.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem320

Bericht 06 Jun 2021 09:25

Re: Praten over werk met vrienden

Marin wat vind je precies zo abstract aan de consultancy wereld? In principe geef je bedrijven "gewoon" advies over je expertise. Je wordt als het ware afgeroepen op een bepaald project, probleem of als een bedrijf iets nieuws wilt gaan doen waar ze de kennis nog niet van in huis hebben. Dan help je ze een tijdje tot ze het zelf kunnen of tot het project is afgerond/probleem is opgelost.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2021 09:44

Re: Praten over werk met vrienden

Ja, ik praat met mijn vriendinnen over mijn werk. Inhoudelijk kan ik niet veel vertellen, maar de rode draad natuurlijk wel. Ik weet ook wel wat mijn vriendinnen doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jun 2021 09:46

Re: Praten over werk met vrienden

@max: Ik vind banen waarbij je niet heel concreet iets doet altijd best ingewikkeld. Wat dat betreft ben ik veel meer een HBO'er dan WO'er, ondanks m'n master. Ik heb dat zelf ook altijd als fijn ervaren, als het echt iets concreets was. Dat zie je ook wel terug in m'n loopbaan. Dus dat vind ik abstract aan dingen als consultancy. Zonder al te veel in detail te treden is die vriendin een 'verbinder', mensen bij elkaar brengen. Ja. Maar wat doe je dan?! Nou ja ik ga het dus vragen want ik ben benieuwd.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers