Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voelen jullie je altijd hetzelfde?

<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2021 09:55

Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Ik heb even een interessante vraag. Ik vraag me af of ik de enige ben die me op sommige dagen road runner voel en op andere dagen me niet eens wil bewegen. Alsof ik de hele dag wil slapen of beter gezegd me zo zwaar voel. Misschien moet ik naar de huisarts ofzo maar gisteren heb ik echt werkelijk alle energie van de wereld en vandaag niet! Hoe kán dit? Is dit ouder worden😂
<<

Anoniem308

Bericht 05 Jun 2021 10:31

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Nee ik voel mij niet elke dag hetzelfde. Mentaal sowieso niet. Ik fluctueer best wel op hormonen. Ondanks dat ik aan de pil ben, maar in de stopweek ben ik enorm down en depressief onderhand.
Fysiek heb ik periodes dat ik mijzelf van de bank moet slepen. En dagen dat ik tomeloze (?) energie heb en rustig na een hele druk dag op m’n werk nog uren kan sporten.

Kan je het relateren aan voeding of slaap?
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 05 Jun 2021 10:54

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Ik kan me per dag heel anders voelen, zowel fysiek als mentaal. Bij mij hebben hormonen ook een grote invloed. Ik gebruik, om medische redenen, geen anticonceptie meer, daardoor voel ik rond mijn eisprong altijd erg rot, weinig energie, emotioneel. Te weinig slaap heeft ook grote invloed bij mij.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 05 Jun 2021 10:56

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Hier ook grote verschillen door hormonen. En ook een verschil in ochtend/middag/avond. Heb best wel vaak dat ik pas in de avond tot leven kom.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 10:59

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Nee dat heb ik nooit gehad ook dus heeft voor mij zeker niet te maken met ouder worden. De ene dag ben ik een train wreck en de andere dag kan ik de wereld aan. Bij mij gaat het ook veel gepaard met hoofdpijn en andere van die irritante lichamelijke pijntjes die samen best belemmerend zijn. Ik heb dan lage energie.
Je merkt het ook aan m'n kleding. Op slechte dagen wil ik alleen maar comfortabele kleding aan en op goeie dagen zie ik er leuk uit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jun 2021 11:02

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Mijn gemoed fluctueert ook. Heeft ook met de hormoonspiegel te maken denk ik. Meestal heb ik goed veel energie, maar op sommige dagen ben ik niet vooruit te branden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Jun 2021 11:12

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd! Ik denk altijd dat iedereen om mij heen zich altijd energiek voelt. Ik zou zó graag meer energie hebben. En dan zijn er dagen dat ik wakker word knetterenergiek en denk ik: hoe kan dat nou? Wat is het succesrecept? Wat heb ik anders gedaan en hoe doe ik het elke dag?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Jun 2021 11:28

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Wisselt bij mij ook heel erg. Ik hou mijn cyclus bij in een app (Maya) en heb inmiddels wel ontdekt op welke momenten ik me zo extreem moe voel en op welke momenten minder. Ook de pijn wisselt heel erg met mijn cyclus en ook hoe opgezwollen ik ben. Scheelt zo een maat.

Overigens heb ik ook veel last van de maan. Rond volle maan slaap ik weinig, maar word ik meestal erg energiek wakker.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jun 2021 11:38

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Hier ook heel wisselend. Ik heb dagen dat ik wakker word en al direct voel 'laat maar'. Soms gaat dat wel beter in de loop van de dag en soms ook niet. En dagen dat ik me direct top voel. Maar goed mijn mentale gesteldheid is sowieso al jaren niet erg stabiel :palm:
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Jun 2021 11:40

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Oh en trouwens als ik meer dan 7,5 uur achter elkaar slaap, voel ik me ook brak. Afgelopen 3 jaar natuurlijk niet vaak langer dan 3 uur aan een stuk geslapen, maar nu dochter steeds vaker doorslaapt, maak ik ook wel weer eens volle nachten en als die te lang duren, ben ik echt gaar.

Had ik voor ik moeder was ook, toen sliep ik het liefst 6 a 7 uur, dan voelde ik me het fitst. Maar sinds ik moeder ben, ben ik alleen nog maar moe moe en moe. Vermoeiend ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 11:43

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Hebben jullie ook dat je zo graag eens zou willen ruilen met iemand? Om te voelen wat een ander voelt en dat diegene voelt wat jij voelt? Ik wou dat dat kon! Ben zo benieuwd hoe m'n man zich elke dag voelt bijvoorbeeld en nog liever dat hij zou ervaren hoe ik me voel.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Jun 2021 11:44

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Marin schreef:Hebben jullie ook dat je zo graag eens zou willen ruilen met iemand? Om te voelen wat een ander voelt en dat diegene voelt wat jij voelt? Ik wou dat dat kon! Ben zo benieuwd hoe m'n man zich elke dag voelt bijvoorbeeld en nog liever dat hij zou ervaren hoe ik me voel.


Ja! Ik ben benieuwd of ik me aanstel, of dat iedereen zich zo voelt (de moeheid en de pijn).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 11:46

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Haha ja precies dat ja.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2021 11:52

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Nou! Wat een herkenning! Zo fijn, ik voelde me echt de enige. Cyclus is hier ook een drama. Ik wil echt alleen maar liggen vandaag, terwijl gisteren ik om 08:00 al mijn haar had gewassen. Douchen voelt nu als een opgave. Pijntjes heb ik trouwens ook hoor. Hoofdpijn en een gevoel van malaise.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 895

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 05 Jun 2021 12:26

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

O wow, één en al herkenning hier!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Jun 2021 12:44

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Wat denken jullie, komt het door leeftijd, kinderen, een combinatie daarvan of iets anders?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 12:49

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Alexis schreef:Wat denken jullie, komt het door leeftijd, kinderen, een combinatie daarvan of iets anders?


Dat plus dat plus gewoon zo zijn denk ik. Wat ik al zei, dit heb ik altijd al gehad. In elk geval al vanaf m'n tienerjaren. Hormonen misschien, ik weet niet of mannen dit ook zo ervaren? Al lijkt het me een gegeven dat geen enkele persoon zich elke dag hetzelfde voelt. M'n man is veel stabieler dan ik maar ook hij heeft wel eens een off day. It happens.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jun 2021 12:53

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Nee joh. Denk dat dat door hormonen sowieso erg schommelt.

En andere factoren, slaap, voeding/water, cyclus, maar ook mate van stress/ontspanning, sport/bewegen, de balans in je leven etc.

Ik denk wel dat mensen die erg leven met regelmaat en ritme er misschien minder last van hebben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Jun 2021 13:08

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Ahh heel herkenbaar allemaal dit! Voelt soms haast manisch-depressief. High highs en low lows. Ik ben er nu na m'n tweede zwangerschap erg mee bezig om me vaak hetzelfde te voelen met meer energie. Cyclus is hier ook een drama, soms 2/3 weken down en een dikke week energiek. De lat niet te hoog leggen, niet m'n dagen en weken volplannen, goede afwisseling van rust en sociale activiteiten, gezond eten en sporten is hoe ik het denk voor elkaar te krijgen.
Momenteel zit ik nog vol aan het ontzwangeren dus kan nog niet zeggen of ik de sleutel heb gevonden. Heb het nu wel nr1 prio in m'n leven gemaakt. Dus bij alle keuzes die ik moet maken me afvragen of het er aan bij draagt dat ik me goed/stabiel/energiek voel.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2021 13:14

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Marin schreef:Hebben jullie ook dat je zo graag eens zou willen ruilen met iemand? Om te voelen wat een ander voelt en dat diegene voelt wat jij voelt? Ik wou dat dat kon! Ben zo benieuwd hoe m'n man zich elke dag voelt bijvoorbeeld en nog liever dat hij zou ervaren hoe ik me voel.

Ja!!

Ik heb extreme last van PMS en hormoonschommelingen. Zo erg dat er momenten zijn dat ik zo gewoon niet meer verder wil. Ik ga binnenkort weer naar de psych voor een evaluatie en ben inmiddels op een punt gekomen dat ik zelfs wel aan de antidepressiva wil om die allerslechtste dagen te onderdrukken. Daarentegen zijn er ook goede dagen maar de wegen de laatste tijd helaas niet op tegen de slechte.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2021 13:20

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Wat heftig Lady. Jeetje. Sterkte en wat knap dat je stappen gaat ondernemen.

Ik herken me ook wel in Joey.
Let's discover the world together.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 05 Jun 2021 13:25

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Sterkte lady!
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jun 2021 13:29

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Oh ja, een en al herkenning hier. Vaak veel energie, maar geregeld ook dagen dat ik het liefst in bed zou blijven liggen. Hoe het komt kan ik niet helemaal pinpointen maar ik heb gelukkig nooit het gevoel dat ik me aanstel. Sporten helpt wel goed trouwens!

Sterkte Lady, klinkt heftig.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 05 Jun 2021 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jun 2021 13:30

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Och Lady wat heftig. Goed dat je weer naar de psych gaat. Ik heb deze gevoelens ook gehad en het is vreselijk en ook niet te doen alleen. Sterkte!
<<

Anoniem310

Bericht 05 Jun 2021 14:30

Re: Voelen jullie je altijd hetzelfde?

Ik voel me zeker niet altijd hetzelfde. Het wisselt sterk, zoals bij de meesten hier. Als ik ongesteld moet worden dan voel ik me een paar dagen belabberd en als mijn ongesteldheid over is, dan voel ik me drie weken helemaal top.

Veel sporten, genoeg en gezond eten en regelmatig en genoeg slapen helpt om die schommelingen te verminderen.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers