Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 16:56

Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Wat is jouw ideale aantal kinderen en kun je ook uitleggen waarom? Is je partner het met je eens? Hebben jullie daadwerkelijk dit aantal kinderen gekregen?

Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 04 Jun 2021 17:14

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mijn droom was altijd een eettafel vol kinderen. Minimaal 4. Zoals het er nu naar uit ziet zal dat een droom blijven, helaas. In mijn eentje 4 kinderen krijgen is geen realistisch plan voor mij. Mijn droom had ik bijgesteld naar 2 kinderen, ik zou graag een broertje of zusje voor R. willen. Hij heeft natuurlijk al geen vader en mocht er met mij wat gebeuren, heeft hij in ieder geval zijn broertje en zusje nog. En daarnaast ben ik gek op kinderen en kan ik niet wachten op een 2e kindje. Of deze droom gaat uitkomen valt echter nog heel erg te betwijfelen. We weten dat R. wat mankeert, alleen weten we nog niet wat. Als dat echt iets heel ergs/beperkends is zal er geen 2e kindje komen. Er gaat dan zoveel tijd en energie naar R., dat voelt voor mij niet eerlijk tegenover een 2e kindje. En stiekem doet dat diep van binnen heel veel pijn nu ik daar zo over nadenk. Mocht de medische situatie met R. toch een beetje blijken mee te vallen is een 2e kindje zeker wel een optie. En met een man is een 2e kindje sowieso een optie als het aan mij ligt. Oftewel, alles nog onduidelijk hier!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem332

Bericht 04 Jun 2021 17:23

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik dacht eerst geen kinderen, later 3. (Beide uit een 3- kinds gezin) Nu 2, ik denk dat dat het beste bij ons past. 3 lijkt mij heel gezellig. Los van het medische gedeelte, vind ik flexibiliteit in mijn/ons leven fijn. Ik denk dat ik mij daar met 3 kinderen te beperkt in ga voelen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Jun 2021 17:38

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Na mijn helse zwangerschap staan we niet echt te springen om dit nog een keer aan te gaan. Ik denk dat de kans heel groot is dat het bij 1 kind blijft. We zien het wel hoe het loopt. We mogen denk ik ook in onze handen knijpen en het afkloppen hoe makkelijk onze zoon is en hoe goed hij slaapt. Ik weet niet of ik het trek om een moeilijker kind te krijgen na alles wat ik heb meegemaakt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jun 2021 18:08

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

2, al zullen wij niet weer een traject in gaan. Met 1 nu zijn we al hartstikke blij en als het bij alleen hem blijft is het ook helemaal goed.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2021 18:11

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Kan me goed voorstellen dat je daar nu nog geen ruimte voor in jullie hoofden hebben, Fantine en Hugo. Gelukkig is dit iets wat je niet nu al hoeft te bedenken op voorhand. Je voelt het tzt wel en alles is goed.

Wij hebben en blijven bij twee kinderen. Het voelt gewoon goed zo, dat is de voornaamste reden. Ik vind het wel extra leuk dat we zowel een zoon als dochter hebben.
We vinden het ook logisch en praktisch voelen met ons huis (meer slaapkamers hebben we niet) en reizen e.d.
Het voelt gewoon compleet.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jun 2021 18:15

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik heb daar nooit een ideaalbeeld over gehad. Wel dat ik iig één kind of kinderen wilde.

Wij hebben er drie waarvan een dochter is overleden.
Met onze zoon en dochter zijn wij heel blij en dit vinden wij goed zo. We hebben wel getwijfeld over nog een kindje erbij. Maar vanwege ptss tijdens de zwangerschappen en een extreme huilbaby durven wij het gewoon niet meer aan.
En daar komt ook het medisch risico bij vanwege een keizersnede bij mijn eerste bij een niet volgroeide zwangerschap. Dat litteken is groter dan anders en daarmee loop ik ook meer risico.
Dat heeft onze keuze zeker beïnvloed. Het het ook wel verdriet gedaan. Maar wij beseffen ons al te goed dat wij gezegend zijn met de twee die wij nu hebben.
Er gaat ook nooit meer een bij komen. Mijn man is gesteriliseerd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2021 18:22

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mijn ideale aantal is één, voor mijzelf dan. M'n vriend heeft ook al een oudere dochter. Voor ons allebei is het helemaal goed zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2021 18:38

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde geen of twee. Het werden er twee, met wederzijdse instemming. Dit stuit vast mensen tegen de borst, maar ik ben hier al eerder voor uitgekomen: ik wil niet meer omwille van het milieu.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jun 2021 18:48

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Denk je dat dat mensen tegen de borst stuit ja Exo? Ervaring mee?
Dit topic doet me weer erg realiseren dat we deze dingen niet in de hebben. Verdrietig soms.
Zelf had ik nooit duidelijke plannen op dit gebied, ik ben blij met m’n twee jochies en het gezin dat we zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2021 18:51

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ja, dat denk ik wel. Ik weet dat mensen het raar vinden dat ik daar heel rationeel in ben. Een paar keer heb ik meegemaakt dat mensen met meer kinderen dan in verweer komen omdat ze het idee hebben dat ze zich moeten verantwoorden. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik megagezinnen met 10+ kinderen niet zonder oordeel kan benaderen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2021 18:54

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mij droom vroeger was vier. Helaas nu nog geen en vanwege mijn leeftijd zullen het er ook geen vier meer worden. Hopelijk is het mij nog gegund om twee kinderen te krijgen. Dan heeft mijn vriend er wel vier.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Jun 2021 19:00

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Housebird schreef:Ik dacht eerst geen kinderen, later 3. (Beide uit een 3- kinds gezin) Nu 2, ik denk dat dat het beste bij ons past. 3 lijkt mij heel gezellig. Los van het medische gedeelte, vind ik flexibiliteit in mijn/ons leven fijn. Ik denk dat ik mij daar met 3 kinderen te beperkt in ga voelen.

Ik zou wel 3 of 4 kinderen willen, lijkt me zo gezellig! Maar het lijkt me vooral later gezellig, de eerste jaren vind ik het naast heel leuk, ook erg beperkend. Die flexibeliteit die jij noemt is hier eigenlijk ook een heel belangrijk punt.
Vriend wilde 2 of 3 en vindt het nu na de 2e helemaal goed zo. Heb in m'n hoofd al redelijk afscheid genomen van het idee van meer kinderen, maar ik sluit het nog niet helemaal uit. Jongste is pas 5 maanden.

Exo ik vind dat milieu argument altijd wat random. Dat twee kinderen in je ogen wel prima is om de wereld aan te doen qua impact, maar meer niet. Ik denk dan als dat je argument is, vind ik geen kinderen krijgen logischer. Ik snap dat dat een afweging is die jij maakt hoor, maar ik vind het niet echt rationeel. Dat mensen zich daardoor aangevallen voelen snap k dan ook weer niet zo goed.
Laatst gewijzigd door Joey op 04 Jun 2021 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 19:03

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Silly-One schreef:Mij droom vroeger was vier. Helaas nu nog geen en vanwege mijn leeftijd zullen het er ook geen vier meer worden. Hopelijk is het mij nog gegund om twee kinderen te krijgen. Dan heeft mijn vriend er wel vier.

En wat wil je vriend?
<<

Anoniem308

Bericht 04 Jun 2021 19:06

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Exo ik zou willen dat er mensen op die manier over nadachten. Vind het knap dat je verder kijkt dan je eigen situatie alleen.

Mijn ideale aantal is twee of drie. Ik weet het nog niet zo goed. Denk regelmatig dat het praktische vaak van het gevoel gaat winnen.
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 19:12

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Tot mijn 18e had ik er nooit heldere ideeën over. Ik was met heel andere dingen bezig, dus als ik aan mijn toekomst dacht dan ging het meer over de reizen die ik wilde maken, de studie die ik wilde doen en wat voor toffe dingen ik wilde meemaken. Een partner kwam niet in dat plaatje voor, laat staan een gezin.

Van mijn 18e tot mijn 25e heb ik een tijd zeker geweten dat ik geen kinderen wilde. Daarvan was ik echt overtuigd. Het idee sprak me niet aan om zoveel voor anderen te moeten zorgen en dat huisje boompje beestje gedoe vond ik maar saai.

Rond mijn 26e veranderde dit heel langzaam, beetje voor beetje, totdat ik toen ik 30 werd duidelijk voelde dat ik een kind wilde. Toen we ik direct zwanger.

Daarna nog een tijd getwijfeld over een 2e. We hadden het met z'n drietjes zo leuk en goed, dat we bang waren dit op het spel te zetten. Uiteindelijk begon het toch weer te kriebelen.

Toen nr 2 geboren was wisten we het 100% zeker. Het voelde zo compleet vanaf de eerste seconde. Ik vond dat zo bijzonder om mee te maken. Vanaf dat moment hebben we nooit meer getwijfeld over nog een kind.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Jun 2021 19:20

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Van jongs af aan wilde ik er 3.
Mijn man ging hier helemaal in mee. Tot na de geboorte van onze 2e dochter. Die bevalling liep uiteindelijk niet vlekkeloos waardoor mijn man behoorlijk schrok en besefte dat het ook zomaar kon zijn dat ie na een 3e bevalling alleen met 3 kinderen zou komen te zitten.
Die onzekerheid wilde hij niet en ik wilde hem en de kinderen (en mezelf natuurlijk) dat niet aan doen.

Uiteindelijk zijn we heel blij met 2 en heb ik geen moment een 3e gemist.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2021 19:29

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Joey schreef:
Housebird schreef:Ik dacht eerst geen kinderen, later 3. (Beide uit een 3- kinds gezin) Nu 2, ik denk dat dat het beste bij ons past. 3 lijkt mij heel gezellig. Los van het medische gedeelte, vind ik flexibiliteit in mijn/ons leven fijn. Ik denk dat ik mij daar met 3 kinderen te beperkt in ga voelen.


Exo ik vind dat milieu argument altijd wat random. Dat twee kinderen in je ogen wel prima is om de wereld aan te doen qua impact, maar meer niet. Ik denk dan als dat je argument is, vind ik geen kinderen krijgen logischer. Ik snap dat dat een afweging is die jij maakt hoor, maar ik vind het niet echt rationeel. Dat mensen zich daardoor aangevallen voelen snap k dan ook weer niet zo goed.


Natuurlijk is het krijgen van 0 kinderen het allerbest voor de aarde. Maar ja, iemand moet deze wijsheid voortzetten 🤪

Ik vind mezelf rationeel in de zin van dat ik me niet laat leiden door voortplantingsinstinct. Ik heb namelijk best nog wel eens over een derde nagedacht, maar ik wil dat echt niet omdat ik me een soort van schuldig ga voelen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2021 19:57

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Eloise schreef:
Silly-One schreef:Mij droom vroeger was vier. Helaas nu nog geen en vanwege mijn leeftijd zullen het er ook geen vier meer worden. Hopelijk is het mij nog gegund om twee kinderen te krijgen. Dan heeft mijn vriend er wel vier.

En wat wil je vriend?

De vraag is toch wat ik als aantal kinderen wil, niet mijn vriend
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 19:57

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Silly-One schreef:
Eloise schreef:En wat wil je vriend?

De vraag is toch wat ik als aantal kinderen wil, niet mijn vriend

Jawel, het staat in de beginpost.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 04 Jun 2021 19:59

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Zowel mijn man als ik willen graag drie kinderen. De derde dient zich bijna aan, dus ik verwacht daarna dat het compleet voelt en er geen kinderwens meer is bij ons allebei.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2021 20:02

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Eloise schreef:
Silly-One schreef:De vraag is toch wat ik als aantal kinderen wil, niet mijn vriend

Jawel, het staat in de beginpost.

En dan is het de niet mijn partner die kiest om bepaalde zaken openbaar te hebben. En ik ga uit van de vraag in de titel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kira

Bericht 04 Jun 2021 20:08

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde altijd al, zolang ik me herinner 1 kind. Een zoon, ik droomde daar zelfs over. Kan me hele levendige dromen herinneren van voor ik moeder was.
En ik ben nog altijd blij met die keus om het bij 1 te houden. Sowieso omdat er geen vader in beeld is en ik alles alleen heb gedaan/doe, maar ook omdat ik echt het gevoel heb dat dit zo klopt. Ik ben compleet.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 04 Jun 2021 20:18

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Al jong dacht ik dat ik 2 kinderen zou willen. Heb zelf ook alleen een zusje en het leek me heel gezellig. Helaas valt het leven niet te plannen en ben ik chronisch ziek. Daardoor heb ik het bijgesteld naar 1 of geen. Dat laatste zou me wel veel verdriet doen.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 04 Jun 2021 20:18

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik/wij zouden graag twee kinderen willen. Omdat ten eerste het ons zelf natuurlijk erg leuk lijkt, maar we “gunnen” onze dochter ook een broertje of een zusje. Helaas gaat dat allemaal nog niet zo gemakkelijk als we hadden gehoopt en zijn we inmiddels twee miskramen verder. Dus er is een wens voor een tweede en we hopen dat die wens uitkomt.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx