Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2021 09:35

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik had er vooraf niet echt een idee bij. Ik dacht misschien één of drie. Na de eerste wilde ik heel graag nog een kindje. Ik heb twee keer pre-eclampsie (en HG) gehad, om die reden is er geen derde kindje gekomen. Vooral mijn man wilde dit echt niet nog een keer meemaken. Ik was de ergste pijn na drie jaar vergeten (of heb het verdrongen, haha!)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Jun 2021 09:47

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Meneer de Uil schreef:Mijn hoofd had 0 ideaal gevonden, maar mijn hele lijf schreeuwde om moeder worden.

Heel vroeger wilde (en zag voor me) ik 2 kinderen, een meisje en een jongen. Was echt een heel duidelijk beeld.
Toen ik ging puberen wilde ik ook nog eens jong moeder worden. Daarna ging in nadenken en wilde ik er geen, ik wilde geen kinderen op deze wereld zetten. Dat heb ik ook nog een hele tijd gezegd toen ik mijn vriend al kende.
Vanaf dat mijn moeder ziek werd ging ik er echter weer anders over denken en vanaf dat we wisten dat ze niet meer beter werd wilde ik het liefst toen a la minute kinderen zodat zij toch nog oma kon worden. Inmiddels klapperden mijn eierstokken zo hard dat ik niet meer om mijn wens heen kon. Duurde daarna alleen nog 8 jaar ofzo voordat de oudste er was.
Na haar geboorte wilde ik absoluut geen 2de meer, verschrikkelijk vond ik het. Tot ze 1,5 was ongeveer toen kwam de wens voor een 2de weer terug.
Nu 100% zeker geen 3de meer. Ik wil never nooit meer zwanger zijn, zou mijn lijf ook niet trekken denk ik.


Ik hoor dit wel vaker, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit betekent (hoef je niet te vertellen hoor)? De wereld is nog nooit zo veilig geweest. Is het vanwege het milieu (die gedachte had ik ook)?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Jun 2021 09:58

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Vroeger zei ik 3/4 kinderen, nadat we zoon hadden wilden we sowieso met meer leeftijdsverschil evt nog een kind en daarna twijfelden we of we überhaupt nog wel kinderen erbij wilden gezien zijn problemen met gezondheid, en nu krijgen we als verrassing een tweede & denk ik dat het daarna helemaal goed is, voor vriend sowieso.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2021 10:00

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Pippa schreef:Vroeger zei ik 3/4 kinderen, nadat we zoon hadden wilden we sowieso met meer leeftijdsverschil evt nog een kind en daarna twijfelden we of we überhaupt nog wel kinderen erbij wilden gezien zijn problemen met gezondheid, en nu krijgen we als verrassing een tweede & denk ik dat het daarna helemaal goed is, voor vriend sowieso.


Wat leuk, Pippa! Gefeliciteerd!!
<<

Kira

Bericht 06 Jun 2021 10:26

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Marsy31 schreef:
Meneer de Uil schreef:Mijn hoofd had 0 ideaal gevonden, maar mijn hele lijf schreeuwde om moeder worden.

Heel vroeger wilde (en zag voor me) ik 2 kinderen, een meisje en een jongen. Was echt een heel duidelijk beeld.
Toen ik ging puberen wilde ik ook nog eens jong moeder worden. Daarna ging in nadenken en wilde ik er geen, ik wilde geen kinderen op deze wereld zetten. Dat heb ik ook nog een hele tijd gezegd toen ik mijn vriend al kende.
Vanaf dat mijn moeder ziek werd ging ik er echter weer anders over denken en vanaf dat we wisten dat ze niet meer beter werd wilde ik het liefst toen a la minute kinderen zodat zij toch nog oma kon worden. Inmiddels klapperden mijn eierstokken zo hard dat ik niet meer om mijn wens heen kon. Duurde daarna alleen nog 8 jaar ofzo voordat de oudste er was.
Na haar geboorte wilde ik absoluut geen 2de meer, verschrikkelijk vond ik het. Tot ze 1,5 was ongeveer toen kwam de wens voor een 2de weer terug.
Nu 100% zeker geen 3de meer. Ik wil never nooit meer zwanger zijn, zou mijn lijf ook niet trekken denk ik.


Ik hoor dit wel vaker, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit betekent (hoef je niet te vertellen hoor)? De wereld is nog nooit zo veilig geweest. Is het vanwege het milieu (die gedachte had ik ook)?


Ik heb dezelfde gedachte, als ik het geweten had had ik m'n zoon niet in deze wereld willen laten opgroeien.
En dat heeft met hele uiteenlopende dingen te maken. Het grote verschil tussen arm en rijk, een huis kopen is voor starters bijna onmogelijk. Je moet al met z'n 2en fulltime werken, en met werken is niks mis. Maar ik werk zelf om te kunnen leven en heb het redelijk goed voor elkaar. Maar voor starters is het echt moeilijk.
Verder, ja de wereld is veilig voor ons. In het Westen maar we leven in een wereld waar je echt moet oppassen wat je zegt want je slaat altijd wel iemand voor het hoofd.
Nu deze pandemie, ik vind het verschrikkelijk dat m'n zoon hierin opgroeit, en dan ben ik blij dat hij een puber is en nog weet hoe het hiervoor was. Maar dat hij 1,5 jaar geen onderwijs heeft gehad, geen normale jeugd heeft, met een mondkapje rond loopt alsof het normaal is vind ik verschrikkelijk.
Dus ik begrijp die uitspraken heel goed.
<<

Anoniem310

Bericht 06 Jun 2021 15:35

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Vind je het echt zo erg allemaal? Ik zie dat helemaal niet zo.

Ja, de pandemie is rot, maar ik tel elke dag mijn zegeningen. We hebben een mooi huis kunnen kopen in een prachtige omgeving, mijn baan is leuk, relaxt en het betaalt goed. We hoeven allebei maar pt te werken en toch komen we goed rond en hebben we genoeg geld om leuke dingen te doen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn kinderen het ook gaan redden in deze wereld.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Jun 2021 15:44

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Het ging hem mij op dat moment (dan hebben we het dus over 18 jaar geleden zo'n beetje) over oorlogen, milieu, haat naar elkaar..daar wilde ik geen kinderen aan blootstellen.
En nu nog steeds vind ik het nog wel eens heftig en spannend allemaal, maar met ons is het ook goed gekomen en ben ik niet bang dat dat voor mijn eigen kinderen niet zal gelden. En wat er nog allemaal zal gaan gebeuren weet je niet (zie corona), maar wilde ik toch te graag kinderen om het daarom te laten.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem310

Bericht 06 Jun 2021 16:20

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Misschien moet je het boek van Rutger Bregman eens lezen (de meeste mensen deugen).

Het gaat helemaal niet zo slecht met de wereld en dan leven wij ook nog eens in een van de meest welvarende en veilige landen met een goed en betaalbaar zorg- en sociaal stelsel voor iedereen.

We hebben het echt zo slecht niet
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Jun 2021 22:57

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ah ja, de gedachtes snap ik. Ik had alleen twijfels wat betreft milieu, maar hoe arrogant ook, ik ben van mening dat de wereld goede mensen nodig heeft en als ik daaraan kan bijdragen, ben ik een gelukkig mens.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 06 Jun 2021 23:23

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Vooraf wilde ik altijd graag 3 kinderen. Maar als ik nu heel eerlijk ben vind ik 1 kind toch wel ideaal. Niet dat ik 1 van de 2 zou willen missen, maar ik vind 2 toch een behoorlijk stuk heftiger dan 1🙄🤣
<<

Anoniem324

Bericht 07 Jun 2021 09:48

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik heb daar nooit een heel vast idee over gehad. Vroeger wilde ik heel jong kinderen krijgen, toen wilde ik geen kinderen en toen kwam mijn zoon. Daarna wilde ik wel een tafel vol kinderen 😁
Het heeft toch heel lang geduurd voor we voor een tweede durfde te gaan. Ze is er nu en we zijn compleet. In zoverre: in verband met mijn gezondheid gaan we geen risico's meer nemen en blijft het hierbij. En dat is helemaal prima, onze dochter voelt al als een cadeautje!
Overigens hebben we zeker ook in onze overweging meegenomen dat we onze zoon een broertje of zusje gunden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Jun 2021 09:52

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik had daar ook geen ideaalbeeld over. Ik kom zelf uit een gezin met vier kinderen en dat was en is heel fijn. Toen het na de oudste zo heftig was om zwanger te blijven ben ik "bang" geweest dat ze alleen zou blijven. Toen de middelste er eenmaal was was het voor mijn man klaar. Ik kon het nog niet afsluiten en bleef het af en toe benoemen. Vorig jaar gaf hij aan er voor te willen gaan en zo fijn dat onze kleine man nu in de box ligt. Het is goed zo.

Mocht er "per ongeluk" nog een kindje komen is het zeker welkom.
⁠♡♡♡
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 07 Jun 2021 10:17

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik herken het milieu dilemma dat Exo en Soleil benoemen maar na heel veel gesprekken was de conclusie dat onze kinderwens te groot was/is. Wij hebben ondertussen een dochtertje van 9 maanden. We hopen dat we nog een tweede kindje mogen krijgen maar eigenlijk lijkt een groot gezin me heel leuk. Toch denk ik dat als ons een tweede kindje gegund is ons gezin compleet zal zijn. Mijn partner en ik zijn trouwens enorm betrokken, niet alleen huidhoudelijk maar ook door ons werk, met het millieu, klimaat, duurzaamheid, ongelijkheid in de wereld etc. en we willen onze kinderen dit natuurlijk ook mee geven.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jun 2021 10:38

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik (En toevallig vriend ook) wilde altijd twee kindjes. Voordat onze zoon was geboren, heb ik wel gedacht misschien toch meer.. na de geboorte van onze zoon dacht ik, misschien gewoon eentje. Het traject en zwangerschap waren zwaar en daarna nog een pnd. Dus de babytijd was ook niet leuk voor mij.
We hebben hier veel gesprekken over gehad en in eerste instantie zijn we echt voor een tweede gegaan voor mijn vriend en zoon. Natuurlijk stond ik erachter, maar niet omdat ik zelf graag nog een baby wilde (een kind ja, de rest hoeft voor mij niet) Toen werd ik zwanger en werd enorm ziek. Dit liep ook nog uit op een missed abortion met 11 weken. Toen hebben we helemaal getwijfeld en vriend wilde het me ook eigenlijk niet weer aandoen. Ik was toen ook 10 kilo afgevallen en lichamelijk was die periode gewoon weer enorm zwaar.
Gelukkig nu een zwangerschap zonder ziek zijn! Dat voelt al als een cadeautje. Ben benieuwd hoe het straks voelt als de baby er is.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 07 Jun 2021 11:37

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Wij wilden wel graag 2 kinderen, maar hadden niet gedacht dat er meteen 2 kindjes in mijn buik gingen groeien.
Wel leek het ons eerst leuk om misschien nog voor een eventuele 3de te gaan. Alleen toen ik te horen kreeg dat de kans op een meerlingzwangerschap nog groot was, hebben we besloten om het bij deze 2 te houden.
Ook de complicaties, die ik tijdens de zwangerschap had, konden bij een eventuele volgende zwangerschap ook weer optreden. Dat wilden we ook niet. Zo zijn wij compleet. 2 pracht dochters, daar hoeven niet meer bij.
<<

Anoniem310

Bericht 07 Jun 2021 11:52

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Voor mij speelt het milieu zeker een rol in mijn overwegingen, al denk ik niet dat ik voor een derde was gegaan als de klimaatcrisis niet zou spelen. Dat maakt de keuze makkelijker. Ik weet niet of ik me had laten tegenhouden als ik een zeer sterke wens had gehad voor een derde.

Als mensen 3 of meer kinderen hebben, terwijl ze veel bezig zijn met het klimaat, dan vind ik dat apart. Het komt wat hypocriet over.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Jun 2021 12:19

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik dacht altijd twee kinderen te willen maar stond wel open voor een derde, mijn man wilde graag twee kinderen en zag een derde al niet echt zitten.
Tijdens de eerste zwangerschap heb ik van begin tot eind HG gehad en vanaf 27wkn ziekenhuis in en uit met een te hoge bloeddruk. In de kraamweek voelde ik me direct weer de oude en heb ik heel wat tranen gelaten bij de gedachte dat ik daar nog een keer doorheen zou moeten. Mijn man wilde me het eigenlijk ook niet meer aan doen en vond 1 kindje prima.
Voor mij voelde het echt niet compleet, dus een voorgesprek gehad met de verloskundige, een plan klaar liggen voor het moment dat ik dan daadwerkelijk zwanger zou zijn, medicijnen in huis en toen zijn we dus voor een tweede gegaan.

Bij de jongste continue misselijk geweest maar overgeven veel minder gelukkig, dus me wel 9 maanden beroerd gevoeld maar wel een iets betere zwangerschap gehad als de eerste keer. Uiteindelijk wel direct ingeleid na een controle in het ziekenhuis omdat ik weer een veel te hoge bloeddruk had en ik heb zelf aan de hartmonitor gelegen omdat mijn hart oversloeg.
Na de geboorte voelde ik zoveel opluchting, het voelde echt compleet en waar ik de eerste kraamweek tranen heb gelaten dat ik nog een keer door een zwangerschap heen zou moeten was ik die week alleen maar opgelucht en gelukkig.

Ik vind het wel heel gezellig met veel kinderen in huis en snap helemaal dat mensen een tafel vol kinderen willen. Maar ik vind twee wel praktisch omdat je als ouder ieder een kind bij de hand kan nemen, de kinderen hebben wel elkaar, het is financieel voor ons goed te doen, het past goed in huis en de auto ed. Maar bovenal ben ik heel opgelucht dat ik nooit meer zwanger hoef te zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem314

Bericht 07 Jun 2021 12:32

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Eloise schreef:Voor mij speelt het milieu zeker een rol in mijn overwegingen, al denk ik niet dat ik voor een derde was gegaan als de klimaatcrisis niet zou spelen. Dat maakt de keuze makkelijker. Ik weet niet of ik me had laten tegenhouden als ik een zeer sterke wens had gehad voor een derde.

Als mensen 3 of meer kinderen hebben, terwijl ze veel bezig zijn met het klimaat, dan vind ik dat apart. Het komt wat hypocriet over.


Maar wat voor rol speelt het milieu dan? Ik lees dat je gewoon geen derde wilt en dat je, als je die wel had gewild, je waarschijnlijk niet had laten tegenhouden door het milieu argument.

Ik snap sowieso niet dat mensen dit argument noemen maar wel 2 kinderen hebben, zo milieuvriendelijk is dat toch niet? Het gros van de mensen heeft 2 of minder kinderen, ik heb er zelf ook 2 maar het komt niet bij me op om mezelf daar om klimaattechnische redenen een schouderklopje voor te geven.

Bij ons blijft het ook bij 2. Soms denk ik dat de dynamiek met 3 leuker zou zijn, maar een tweeling of zorgenkindje erbij kunnen we denk ik niet aan. En ik vind het heerlijk dat ze nu beide op school zitten.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Jun 2021 15:14

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Nul, omdat het me enorm veel gedoe lijkt, en zo allesbepalend. Daar heb ik geen zin in.
<<

Anoniem310

Bericht 07 Jun 2021 16:39

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Veroline schreef:
Eloise schreef:Voor mij speelt het milieu zeker een rol in mijn overwegingen, al denk ik niet dat ik voor een derde was gegaan als de klimaatcrisis niet zou spelen. Dat maakt de keuze makkelijker. Ik weet niet of ik me had laten tegenhouden als ik een zeer sterke wens had gehad voor een derde.

Als mensen 3 of meer kinderen hebben, terwijl ze veel bezig zijn met het klimaat, dan vind ik dat apart. Het komt wat hypocriet over.


Maar wat voor rol speelt het milieu dan? Ik lees dat je gewoon geen derde wilt en dat je, als je die wel had gewild, je waarschijnlijk niet had laten tegenhouden door het milieu argument.

Ik snap sowieso niet dat mensen dit argument noemen maar wel 2 kinderen hebben, zo milieuvriendelijk is dat toch niet? Het gros van de mensen heeft 2 of minder kinderen, ik heb er zelf ook 2 maar het komt niet bij me op om mezelf daar om klimaattechnische redenen een schouderklopje voor te geven.

Bij ons blijft het ook bij 2. Soms denk ik dat de dynamiek met 3 leuker zou zijn, maar een tweeling of zorgenkindje erbij kunnen we denk ik niet aan. En ik vind het heerlijk dat ze nu beide op school zitten.

Mijn ideaal zou zijn dat de wereldbevolking nu langzaam maar gestaag zou krimpen. We hebben namelijk wel mensen nodig om de maatschappij draaiende te houden, maar een groei is niet wenselijk.

Daarom kies ik vanuit dat ideaal voor twee kinderen, al snap ik dat mijn impact maar zeer gering is.

Drie of meer kinderen zou niet aansluiten bij dat ideaal, omdat wij dan meer mensen op aarde achterlaten dan met hoeveel we zijn gekomen (2).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jun 2021 17:45

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Maar als je wil dat de bevolking krimpt, dan is het toch beter om maximaal 1 kind te nemen en 1 persoon minder achter te laten dan waarmee je gekomen bent. Anders heb je geen krimp, maar blijft het aantal gelijk.
<<

Anoniem310

Bericht 07 Jun 2021 18:16

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Tabbie schreef:Maar als je wil dat de bevolking krimpt, dan is het toch beter om maximaal 1 kind te nemen en 1 persoon minder achter te laten dan waarmee je gekomen bent. Anders heb je geen krimp, maar blijft het aantal gelijk.

Nee zo werkt het niet, gemiddeld gezien over de gehele populatie zou de bevolking langzaam krimpen als elke vrouw 2 kinderen kreeg. Er is gemiddeld 2.1 kind nodig voor groei.

Dat heeft te maken met al die mensen die vroegtijdig sterven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jun 2021 18:17

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Maar iedereen weet dat niet iedereen 2 kinderen krijgt maar meer, dus dan zou je dat ook weer moeten meenemen in je rekensom 😃
#teammaple🍁
<<

Anoniem310

Bericht 07 Jun 2021 18:23

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Urban Naked schreef:Maar iedereen weet dat niet iedereen 2 kinderen krijgt maar meer, dus dan zou je dat ook weer moeten meenemen in je rekensom 😃

Nee, dat is niet zo. Er zijn namelijk ook heel veel stellen die 1 kind krijgen, of geen kinderen kunnen of willen krijgen, of single blijven gedurende hun vruchtbare jaren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jun 2021 19:14

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Maar als er 2.1 kind nodig is voor groei, kan ik niet geloven dat er al met 2.0 kind sprake is van een krimp. Voor mij speel je dan gelijk. Dus voor echte krimp gaat je argument gewoon niet op.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Klaproos