Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Jun 2021 20:20

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik heb nooit een ideaalbeeld gehad. Ik was al heel blij met 1, en nu hebben we zelfs 2 kinderen. Ik denk wel dat het hierbij blijft, maar helemaal uitsluiten dat er toch een derde komt doe ik nog niet. Maar gezien onze leeftijd denk ik niet dat we straks nog een derde willen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Jun 2021 20:26

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Exogenesis schreef:Ik wilde geen of twee. Het werden er twee, met wederzijdse instemming. Dit stuit vast mensen tegen de borst, maar ik ben hier al eerder voor uitgekomen: ik wil niet meer omwille van het milieu.


Ik kan me hier helemaal in vinden Exo! Mensen vinden het idd niet zo leuk als je dat zegt, maar ik vind 2 kinderen echt de max (als je een tweeling krijgt ligt het uiteraard anders). De aarde is al zo overbevolkt.

Voor mezelf is het dus ook nul of twee en we zijn er (nog steeds 🤣) niet helemaal uit of we nou kinderen willen.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jun 2021 20:30

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Eerst wilden we wel graag twee kinderen. Toen L echter was geboren begon ik te twijfelen en wilde ik wel 3.. Man niet. Echter kregen we toen een tweeling dus nu hebben we er inderdaad 3. Als het praktisch niet zo onhandig was geweest had ik nog wel een 4e kindje willen krijgen als het ons gegeven was, maar dat zit er niet meer in.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Jun 2021 20:35

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Deze vraag is volgens mij al vaker langsgekomen op het forum en ook toen had ik dezelfde mening als Exo en Scandic.
Toen wij onze oudste kregen en net hadden, droomde mijn vriend en ik samen van vier of vijf kinderen. De 2e kwam binnen twee jaar na de eerste en zowel bij mijn vriend en bij mij voelde het direct compleet en goed en klaar.
We zijn samen ook meer gaan nadenken over milieu en denken er hetzelfde over. Ook wat Exo zegt over voorplantingsdrang, deel ik. Ik ben mij ervan bewust en bekijk het rationeel. We zijn gezegend met twee schatten van kinderen en zijn heel gelukkig met ons gezin.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 04 Jun 2021 20:36

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

2 kinderen. Uit praktisch oogpunt, ook vanwege het milieu, financiën etc.
We hebben er 3, super blij mee 😃 geldt voor onze beide
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 04 Jun 2021 20:43

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik/wij zouden graag twee kinderen willen. Omdat ten eerste het ons zelf natuurlijk erg leuk lijkt, maar we “gunnen” onze dochter ook een broertje of een zusje. Helaas gaat dat allemaal nog niet zo gemakkelijk als we hadden gehoopt en zijn we inmiddels twee miskramen verder. Dus er is een wens voor een tweede en we hopen dat die wens uitkomt.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 04 Jun 2021 20:48

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde eerst geen kinderen, dat gevoel is pas ontstaan toen ik een relatie kreeg met mijn man. Ik kom zelf uit een gezin met 3 kinderen en heb dat altijd heel fijn gevonden, dus dat wilde ik ook wel graag. Mijn man wilde minimaal 2 kinderen, maar stond ook open voor 3 kinderen. Voor mijn gevoel waren we met 3 kinderen nog niet compleet, maar mijn man wilde niet nog een kind. In 2019 bleek ik voor de 4e keer zwanger, maar dit eindigde helaas in een miskraam. Inmiddels was ook mijn man gewend aan het idee van een 4e en wilde dit toch ook wel graag en zijn we voor een 4e kind gegaan.

Inmiddels hebben we dus 4 kinderen en zijn we compleet.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Jun 2021 20:50

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik had nooit een ideaal aantal. Ik heb ook lang gedacht geen kinderen te willen, tot ik mijn vriend tegenkwam. Toen we een paar jaar samen waren, kwam de wens alsnog. De wens om ouders te worden dus, niet een wens om een bepaald aantal. Zo hebben we dat ook uitgesproken, laten we eerst eens kijken hoe eentje bevalt 🤪 toen de oudste ruim 1,5 was, kwam de wens voor een tweede. Die is er ook gekomen. Bij eerste bevalling was vreselijk, de tweede was een nog grotere hel, dus dat ik doe ik echt nooit meer. Dat waren ook letterlijk mijn eerste woorden toen de jongste net geboren was. Hij is nu bijna 2 en ons gezin is compleet.
december 2016
juli 2019
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Jun 2021 20:55

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik riep altijd dat ik hoopte dat ik 3 of 4 kindjes mocht krijgen.

Na 2 kindjes wist ik 100% zeker dat het goed was zo. Alle spullen weg gedaan, en toen begon het toch te kriebelen. 2 maanden later was ik zwanger 🥰 maar nu weet ik wel echt 1000% zeker dat het met 3 compleet is. (en dan nog een volwassen bonuszoon)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 04 Jun 2021 20:55

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik heb lang gedacht dat met 1 kind onze kinderwens vervuld was. Sinds een tijdje denk ik toch wel aan nog een kind. Momenteel is het wel heel erg, zie overal baby’s en zwangerschappen. We hebben vanaf begin van dit jaar besloten dat we het maar op z’n beloop laten, dus we letten niet meer op anticonceptie. Maar ben er niet zo mee bezig als ik dat had bij het zwanger worden van m’n dochter, dat ik heel graag een kind wil. Elke maand voel ik een lichte teleurstelling maar ook een lichte opluchting. Heel irritant wel. Conclusie; geen idee wat m’n ideaalbeeld is. 😅
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2021 21:08

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Vroeger dacht ik altijd 2. Ik heb er nu 1 en dat voelt voor nu prima. Of het in de toekomst veranderen gaat zien we dan wel weer.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 04 Jun 2021 21:37

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde altijd twee kinderen, mijn man wilde eerst geen kinderen en stelde dat later bij naar een. Uiteindelijk wilde hij toch ook een tweede, na lang wachten is zij geboren. De tweede zwangerschap en bevalling waren lichamelijk zo fijn dat we al vrij snel na de bevalling spraken over een derde. Helaas bleek onze dochter een erfelijke chromosoomafwijking te hebben, door mij aan haar doorgegeven. Omdat ik als drager 50% kans heb een volgend kind diezelfde afwijking door te geven hebben we besloten het bij deze twee te houden. En nu zijn we daar gewoon hartstikke blij mee, het plaatje klopt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2021 21:47

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Giselle, wist je eigenlijk dat je hier drager van was of werd dat pas duidelijk na de geboorte van je dochter? Vroeg ik me ineens af.
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 04 Jun 2021 21:55

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik heb nooit een kinderwens gehad, maar het was ook niet dat ik ze niet wou zeg maar. Man is van het idee als je geen kinderen krijgt waarvoor leef je dan zeg maar. Dus op een gegeven moment maar gestopt met de pil en binnen no-time was ik zwanger. Zwanger schijn vind ik echt verschrikkelijk en ook de babytijd was niet mijn ding. Ik vond 1 daarom wel best. Maar tegelijkertijd vond ik dat ook wel sneu voor dochter. Of beter gezegd, ik dacht dat het voor haar fijn is een broertje/zusje te hebben. Zowel nu als voor later. Dit keer maakte man het niet echt uit. Toen dochter vervolgens zelf om zusje begon te vragen besloten met pil te stoppen. Opnieuw vrijwel meteen zwanger.
Nu met 2 kinderen is het echt klaar. Ik geniet nu veel meer can de babytijd en het gaat mij nu al te snel, maar ik wil echt niet nogmaals 9 maanden zwanger moeten zijn. Man vindt het ook genoeg. Dus hier blijft het bij 2.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Jun 2021 22:02

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde niet perse kinderen, maar werd ongepland zwanger dus kreeg er toch een. Toen was ik om en kwam er een paar jaar later nog een. En het allerliefst had ik ook nog een derde gehad. Helaas bleek onze jongste een chromosoomafwijking te hebben met dusdanige problematiek dat we het bij twee gelaten hebben. Dat heb ik heel lang vreselijk jammer gevonden, maar nu ze bijna 15 en 12 zijn is het helemaal prima zo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 04 Jun 2021 22:11

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mijn ideale aantal is drie. Ik kom zelf ook uit een gezin van drie en vind dat heel fijn. Je hebt altijd wel iemand om op terug te vallen, maar meer dan drie vind ik vanuit het oogpunt van overbevolking teveel.
Nu ik het mogelijk alleen ga doen vind ik 2 een mooi aantal. Als singlemoeder vind ik 1 kind krijgen wat teveel als twee-eenheid voelen. Ik denk dat het voor het kind dan beter en leuker is om nog een broertje of zusje te krijgen. Maar of me dit gegund is weet ik niet. En stel dat het hele traject heel zwaar en ingewikkeld is dan kan ik mij ook nog voorstellen dat ik bijv 1 eigen kind en een pleegkind ga overwegen.
<<

Anoniem317

Bericht 04 Jun 2021 22:19

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Wij hebben één dochter en voor ons voelt het goed/compleet. Mijn man staat er ook zo in.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Jun 2021 22:32

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Joey schreef:
Housebird schreef:Ik dacht eerst geen kinderen, later 3. (Beide uit een 3- kinds gezin) Nu 2, ik denk dat dat het beste bij ons past. 3 lijkt mij heel gezellig. Los van het medische gedeelte, vind ik flexibiliteit in mijn/ons leven fijn. Ik denk dat ik mij daar met 3 kinderen te beperkt in ga voelen.

Ik zou wel 3 of 4 kinderen willen, lijkt me zo gezellig! Maar het lijkt me vooral later gezellig, de eerste jaren vind ik het naast heel leuk, ook erg beperkend. Die flexibeliteit die jij noemt is hier eigenlijk ook een heel belangrijk punt.
Vriend wilde 2 of 3 en vindt het nu na de 2e helemaal goed zo. Heb in m'n hoofd al redelijk afscheid genomen van het idee van meer kinderen, maar ik sluit het nog niet helemaal uit. Jongste is pas 5 maanden.


Lijkt mij ook heel gezellig 3 kinderen. Al hangt het ook van de chemie van het gezin af.

Ik vind het wel gek dat het ‘klaar’ is. Omdat het een enorme verandering is in je leven. Ik
Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. Maar ik zal dus nooit meer horen bij de ‘zwangere’ vrouwen. Wat ik aan de ene kant jammer vind maar ook een hele opluchting.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 04 Jun 2021 22:34

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Bliss schreef:Giselle, wist je eigenlijk dat je hier drager van was of werd dat pas duidelijk na de geboorte van je dochter? Vroeg ik me ineens af.


Na haar geboorte pas inderdaad! Als ik het had geweten weet ik niet of we überhaupt kinderen hadden gewild, althans niet via de normale weg.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 04 Jun 2021 23:10

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mijn ideale gezin was met 3 kinderen. Ik wilde voor mijn 25e moeder worden. Dat is ruimschoots gelukt, onze 1e was een verassing, de 2e kwam nadat mijn man zijn studie had afgerond. Bij beide zwangerschappen was ik best down en had ik angsten (autorijden eng, als in ogen dicht - bijrijder-, bij de 2e was ik ervan overtuigd dat of ik of de baby de bevalling niet zou overleven) daarbij zat er tussen onze Kids een miskraam waardoor het ook niet vanzelfsprekend voor ons was dat je een gezond kindje zou krijgen. Doordat we het met een 2e erbij al best druk hadden + de angsten + wat als de 3e een gehandicapt kindje zou worden (niet minder geliefd, maar levenslange zorg) , hebben we het steeds voor ons uit geschoven. Nu vind ik het leeftijdsverschil te groot al kan het voor ons qua leeftijd nog makkelijk.

Als alles anders was gelopen hadden we denk ik wel een gezin van 3 kinderen gehad maar nu is het goed zo. Ik zou nu ook niet meer terug willen naar die peuterfase, al heeft dat heus zijn charme 😉
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jun 2021 00:57

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Toen ik een puber was wilde ik jong kinderen. Mijn hele 20er jaren heb ik eigenlijk niet gewild. Vanwege het milieu, mijn vrijheid (ik zat al jaren in het buitenland), vanwege mijn toenmalige partner waarmee ik het me niet kon voorstellen. Eind 20 huidige partner leren kennen, 6 jaar jonger en zeker voortplantingsmateriaal ;)
Maar ik wilde nog steeds liever reizen en ontdekken dan kinderen. Pas toen hij me ten huwelijk vroeg besefte ik dat huisje boompje beestje nu toch wel zou moeten komen als ik dat wilde, vanwege mijn leeftijd. Het was wel echt mijn man die me overhaalde, want ik had nog wel 10 jaar willen wachten haha. Uiteindelijk met 34 eerste kind gekregen. Dat was zo’n hel (al wil ik geen enkel ander kind, hij is nu echt geweldig, zou alles zo weer doen), dat ik nooit meer een kind wilde. Zwanger zijn vond ik wel leuk, maar een baby - no thank you.

Maar alhoewel man ik en beide echt niet nog een baby hoeven, willen we zo graag een broertje of zusje voor R. En hij wil dat zelf ook zo graag. Zo zo zo graag dat ik het dagelijks hoor en hij me zwangerschapstesten uit het kastje brengt om te kijken of ik al een baby heb gemaakt 😂. En eerlijk is eerlijk: als ik in de toekomst kijk zie ik met kerst toch 2 kinderen en partners aan tafel. We hebben adoptie overwogen maar dat is zo’n lang proces hier.
Dus we proberen nu voor een tweede en waar ik vroeger zei nooit IVF te doen, gaan we dat traject nu wel in. Wel groot leeftijdsverschil maar goed, wat maakt het uit. Voel me over mijn leeftijd wel eens schuldig, maar goed: vroeger kregen mensen eind dertig ook nog het laatste kind van 10 ;)

Hoop dat ik dit cadeau aan mijn zoon kan doen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 05 Jun 2021 05:46

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Stel je hoort als volwassen vrouw of man dat je ouders eigenlijk geen kinderen meer wilden maar dit toch hebben gedaan, alleen vanwege je broertje. Lijkt me echt verschrikkelijk.
Plus het is niet gezegd dat ze ook met elkaar kunnen opschieten. Dat zou voor mij nooit een reden kunnen zijn voor een kind.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jun 2021 06:05

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde er wel drie, na de diagnose van S wil ik geen risico's nemen op nog een kind met zo'n ziekte. Plus mijn leeftijd begint mee te spelen en ik vond het eerste jaar best zwaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 05 Jun 2021 06:53

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Mijn ideaalbeeld was 3 van mijn man 2. Ik heb me erbij "neergelegd"en heb er intussen ook echt vrede mee.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Jun 2021 07:21

Re: Wat is jouw ideale aantal kinderen en waarom?

Ik wilde nooit kinderen tot ik m'n huidige partner leerde kennen. 1 vond ik wel genoeg en daar is het dus ook bij gebleven.
J wilde eerst altijd 2 kinderen, toen wij samen kwamen had hij er vrede mee dat er geen kinderen zouden komen dus E is wel een echt cadeautje.
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron