Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Testen voor toegang

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2021 13:25

Testen voor toegang

Ik heb zojuist de eerste concertkaartjes voor een (open lucht) concert gekocht! Er stond bij dat je moet testen voor toegang, gratis, ook als je gevaccineerd bent.

Zou jij dat doen? Waarom wel/waarom niet?

Ik kies voor wel, want het geeft me de mogelijkheid om weer naar evenementen te kunnen en ik vind testen niet zo'n big deal. En in dit geval is het nog gratis ook.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Jun 2021 13:26

Re: Testen voor toegang

Volgens mij moet ik dat ook voor een festival volgende maand. Moet ik nog even goed naar kijken hoe dat nou zit. Het houdt mij dus niet tegen. Al hoop ik dat ik dan gevaccineerd ben en iets met een vaccinatiebewijs genoeg is.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 03 Jun 2021 13:31

Re: Testen voor toegang

Ik doe dit niet, hoewel ik testen ook helemaal niet vervelend vind. Je bent blijkbaar ziek tot het tegendeel bewezen is en daar wil ik niet aan meewerken.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem308

Bericht 03 Jun 2021 13:38

Re: Testen voor toegang

Voor grote evenementen wil ik daar best aan meewerken. Je kunt ook zonder klachten het virus bij je dragen, zelfs als je gevaccineerd bent.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jun 2021 13:58

Re: Testen voor toegang

Ik zou het wel doen, kan toch geen kwaad!

Bij ons zit testen voor toegang aan het einde van de straat, direct naast de ggd testlocatie. Ideaal, maar denk dat ik zelf niet zo snel naar evenement toe zal gaan op korte termijn.
08/2018
05/2021
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 03 Jun 2021 14:08

Re: Testen voor toegang

Nee (nog) niet. Ik wacht dan liever nog even met naar evenementen gaan. Voorlopig heb ik aan de horeca nog genoeg entertainment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Jun 2021 14:11

Re: Testen voor toegang

Ik zou het zeker doen als ik daarmee langzaamaan m'n oude leven en hobby's weer meer op kan pakken.

@ Carra: hopelijk is het dan niet nodig voor ons concert in september! :D
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 03 Jun 2021 14:15

Re: Testen voor toegang

Bliss schreef:
@ Carra: hopelijk is het dan niet nodig voor ons concert in september! :D

Oh ja! 🙈 Daar gaan mijn principes.
<<

Kira

Bericht 03 Jun 2021 14:30

Re: Testen voor toegang

Huppekee schreef:Ik doe dit niet, hoewel ik testen ook helemaal niet vervelend vind. Je bent blijkbaar ziek tot het tegendeel bewezen is en daar wil ik niet aan meewerken.



Precies dit. Het gaat me niet om het testen zelf maar het principe erachter.
Ik laat m'n zoon ook niet thuis testen voor het middelbaar onderwijs dat volgende week weer begint.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2021 14:37

Re: Testen voor toegang

Kira schreef:Ik laat m'n zoon ook niet thuis testen voor het middelbaar onderwijs dat volgende week weer begint.


Ik heb even de berichtgeving hierover gemist maar betekent dat dat hij niet naar school kan gaan? Of iets anders?
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Jun 2021 14:38

Re: Testen voor toegang

Nou ik vind het wel lastig. Ik heb nu helaas Corona en testte maandag negatief en dinsdag positief terwijl ik sinds zondag besmettelijk ben. Dan kan er dus een vals gevoel van veiligheid ontstaan toch? Gelukkig vallen mijn klachten tot nu toe mee! Ik klop het even af.
<<

Kira

Bericht 03 Jun 2021 14:47

Re: Testen voor toegang

Marin schreef:
Kira schreef:Ik laat m'n zoon ook niet thuis testen voor het middelbaar onderwijs dat volgende week weer begint.


Ik heb even de berichtgeving hierover gemist maar betekent dat dat hij niet naar school kan gaan? Of iets anders?


Hij mag gewoon naar school, het testen blijft vrijwillig. Ze krijgen de testen mee naar huis en wat je ermee doet moet je zelf weten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2021 14:49

Re: Testen voor toegang

Ah oké! Dan kan hij idd gelukkig gewoon naar school.

He shit Fantine. Beterschap! Ik miste je al hier.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Jun 2021 14:52

Re: Testen voor toegang

Marin schreef:Ah oké! Dan kan hij idd gelukkig gewoon naar school.

He shit Fantine. Beterschap! Ik miste je al hier.


Ja had ff genoeg aan mezelf en ons gezin. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Ik zit nu op dag 3 en heb wat last van mijn neus en ben wat vermoeider.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 03 Jun 2021 15:32

Re: Testen voor toegang

Ik laat evenementen waarvoor je moet testen nog even aan mij voorbij gaan. Maar zeg nooit nooit. Ik merk dat mijn mening wel verandert nav ontwikkelingen in de maatschappij. Als ik deze zomer mijn broer in het buitenland nog wil bezoeken moet ik waarschijnlijk ook testen. Ik sta er niet om te springen, maar als dat nodig is om mijn broer weer te kunnen zien doe ik het wél. Dan is het mij dat wel waard. Maar voor het theater oid is het mij dat voorlopig nog niet waard.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Jun 2021 18:03

Re: Testen voor toegang

Kira schreef:
Marin schreef:
Ik heb even de berichtgeving hierover gemist maar betekent dat dat hij niet naar school kan gaan? Of iets anders?


Hij mag gewoon naar school, het testen blijft vrijwillig. Ze krijgen de testen mee naar huis en wat je ermee doet moet je zelf weten.


Voor veel leerkrachten is precies dit dus een enorme angst. En voor veel ouders ook btw.

‘Gewoon lekker naar school’ vind ik daarom niet zo’n aardige opmerking ook, met het oog daarop.
#teammaple🍁
<<

Anoniem320

Bericht 03 Jun 2021 18:11

Re: Testen voor toegang

Ik heb t te doen met de leraren, zou niet in hun schoenen willen staan zo vlak voor de vaccinatie.

Ik laat me overigens gewoon testen als ik ergens graag heen wil. Ik heb daar geen problemen mee. Als er ook maar 1 iemand minder ziek door wordt is dat toch al een winst?
Overigens doe ik ook nog steeds 1x in de zoveel tijd een zelftest, gewoon voor de zekerheid. Bijv als ik een dagje op kantoor ga werken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2021 18:29

Re: Testen voor toegang

Als het iets is waar ik heel graag bij zou willen zijn zou ik het wel doen. Ik heb op dit moment niet per se de behoefte om naar een concert te gaan, maar stel dat mijn dochter weer een uitvoering met publiek zou mogen, dan zou ik me zeker laten testen om daar bij te kunnen zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kira

Bericht 03 Jun 2021 18:33

Re: Testen voor toegang

Urban Naked schreef:
Kira schreef:
Hij mag gewoon naar school, het testen blijft vrijwillig. Ze krijgen de testen mee naar huis en wat je ermee doet moet je zelf weten.


Voor veel leerkrachten is precies dit dus een enorme angst. En voor veel ouders ook btw.

‘Gewoon lekker naar school’ vind ik daarom niet zo’n aardige opmerking ook, met het oog daarop.


Ik zei niet dat hij 'gewoon lekker naar school mag' toch?

Ik vind het dikke onzin preventief te testen. Zoon is het hele jaar niet ziek geweest, nog geen snotneus en dan zou hij nu twee keer per week zo'n test moeten doen, scholen zijn nog 7 weken open tot de zomervakantie. Als iedereen zo bang is, hadden ze van mij uit gesloten mogen blijven.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jun 2021 19:11

Re: Testen voor toegang

Kira schreef:
Ik vind het dikke onzin preventief te testen. Zoon is het hele jaar niet ziek geweest, nog geen snotneus en dan zou hij nu twee keer per week zo'n test moeten doen, scholen zijn nog 7 weken open tot de zomervakantie. Als iedereen zo bang is, hadden ze van mij uit gesloten mogen blijven.


Das ook wat. Kinderen nog langer hun recht op onderwijs ontzeggen omdat jij niet wilt zelftesten?
<<

Kira

Bericht 03 Jun 2021 19:12

Re: Testen voor toegang

Dat is een beetje het omdraaien van de situatie. Maar die discussie ga ik niet meer aan. Helaas pindakaas.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Jun 2021 19:25

Re: Testen voor toegang

Ik zou wel testen, ik heb het er graag voor over om weer wat meer dingen te kunnen ondernemen. Ik doe nu ook twee keer per week een zelftest (ik ben docent) en ik vind het ook wel prettig om steeds de negatieve uitslag te zien. Ik heb best wel wat mensen in mijn omgeving die geheel zonder klachten toch corona gehad hebben, dus je weet maar nooit.
Ik hoop met heel mijn hart dat mijn leerlingen toch echt ook die testen gaan gebruiken, er zijn al flink wat besmettingen geweest onder onze leerlingen omdat ze (buiten de lokalen) geen afstand van elkaar houden. Vandaag kwam een leerling me vragen waar ze dan steeds de testuitslagen moest doorgeven :D Dus dat stemt mij hoopvol!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jun 2021 19:35

Re: Testen voor toegang

Haha Niekse, wat lief. Ik heb nu ook zelftesten via mijn werkgever, relaxed hoor.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Jun 2021 20:11

Re: Testen voor toegang

Fijn Niekske! Ook voor jezelf idd.

Ik ben ook voor testen. Een testsamenleving vind ik helemaal niet negatief klinken maar stemt mij juist hoopvol. Er kunnen weer meer dingen, wat maakt het nou uit dat je voor jezelf en dus ook voor anderen even een test doet. Kleine moeite.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 03 Jun 2021 20:52

Re: Testen voor toegang

Nee want ik heb nog geen behoefte aan zoiets. Ik heb alleen behoefte aan een keer uit eten of een keer met vriendinnen borrelen.
Uit eten doen we nog niet want wij houden niet van buiten eten ivm de rook overlast die er dan vaak is.
En borrelen met vriendinnen ben ik echt heel erg aan toe maar dat mag nog niet met de huidige regels. Maar de mannen gaan volgende week wel iets doen (behalve mijn man, hij wacht nog op zijn vaccinatie, eerder durft hij het niet) dus de vrouwen zullen snel genoeg volgen.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers