Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opname onrustige baby; ervaringen?

<<

Anoniem325

Bericht 02 Jun 2021 09:05

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Ik ben het met jullie eens Marsy en Tabbie. Het zal voor sommigen vast werken, baby even naar opa en oma brengen en zelf even een nacht bijslapen, maar hier helaas niet. Plus lost dat het probleem van de onrust niet op, beginnen we de dag erna weer ‘gewoon’ opnieuw.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 02 Jun 2021 11:52

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Wat fijn dat jullie goed geholpen zijn. En ze jullie serieu namen. Hopelijk helpt het ook voor jullie en neemt het uiteindelijk de onrust weg.

Bij die kleintjes het zo rot dat ze niet even kunnen vertellen wat er mis is.
Onze dochter slaap na 3 jaar vaak nog onrustig. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om haar bij ons in bed te nemen als ze onrustig is. Dan is Onze nacht beter dan wanneer wij het niet doen. Dit doen wij al vanaf e babytijd. Eerst in een co sleeper daarna gewoon in ons bed erbij.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 12:49

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Marsy31 schreef:
Eloise schreef:Wij hebben het om en om gedaan, dat scheelt al zoveel. Dat je elkaar in ieder geval een uur of zes per nacht laat slapen.

En dan echt op aparte kamers slapen, het liefst op een andere verdieping dat je echt tot rust kan komen en niet alles alsnog meekrijgt.

Heeft je man al wel zorgverlof/ouderschapsverlof opgenomen, zodat jullie het echt samen kunnen doen?


Hoe dúrf je? Je hebt géén idee wat voor hel sommigen zijn doorgegaan of gaan. Mijn man was er elke dag, plus de hele nacht, elke nacht, 11 maanden lang. Hielp het probleem niet.

Wij zijn opgenomen geweest, maar hier zijn speciale babyopname centres. Ik had letterlijke psychoses van het gegil en geschreeuw en geen slaap (ik sliep met Armin van Buren op de luidspreker in de slaapkamer met oordoppen omdat het gegil overal doorheen drong).
Bij ons heel heftig natuurlijk en komt heel weinig voor maar reden dat ik reageer is: doen. Wat je ook nodig hebt, grijp het aan, voordat je straks echt niet meer kunt.

Je hebt geen idee waar wij doorheen zijn gegaan, dat soort dingen vallen niet makkelijk met elkaar te vergelijken en het is geen wedstrijd.

Het spijt me dat je het zo zwaar hebt gehad, maar dat is geen reden om de ervaringen van iemand anders weg te zetten. Ik had het ook niet over baby een nachtje naar opa en oma, maar over mensen die om je heen staan. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Dat wilde ik TO graag meegeven. It takes a village to raise a child, daarvoor hoef je je niet te schamen. De ouders (moeder EN vader) zijn daar in de eerste plaats verantwoordelijk voor, maar familie en vrienden kunnen heel erg veel betekenen als het zwaar is in het begin.

Ik doe het niet graag, maar ik heb een melding gemaakt van je bericht. Schelden vind ik echt te ver gaan en is volgens mij tegen de forumregels.

^Aangepast door BF
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Jun 2021 13:23

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Heb ik een bericht gemist waarin Marsy aan het schelden is, of hebben we beiden een andere interpretatie van scheldwoorden? En inderdaad niemand weet van elkaars kruisje, is ook niet altijd nodig, maar een beetje empathisch vermogen is niet mis.

Auxo, mijn jongste was ook mega onrustig - maandenlang. Ook wij hebben bij kinderartsen (1e keer met 4 weken ivm heftige reflux) gelopen, vaste klant bij het cb en altijd anderen die wel beter wisten hoe wij het moesten doen. Alleen, dat weet NIEMAND. Dat kan alleen jij als moeder aanvoelen, en je weet zelf het beste wat jij nodig hebt. Uiteindelijk was het bij onze oudste reflux, en nu weten we ook (maar goed dat konden we toen niet weten) dat ze een angststoornis, autisme en hoogsensitiviteit heeft. Ze huilde veel, maar dronk ook heel onrustig, draaide zich steeds weg en overstrekte etc. Ze sliep ook ontzettend onrustig, is nu 9 en slaapt nog heel onrustig en niet zonder melatonine. Vreselijk, ik ben dan ook echt geen fan van het eerste jaar van een baby. Maar je vindt er je weg in, en leert je baby steeds beter kennen én een manier vinden die bij jullie opvoeding past.

Wat ik je ook mee wil geven, blijf praten. Samen, maar ook zelf. Achter de grootste donderwolken schijnt ook weleens de regenboog, soms niet al te vaak - maar het ís er wel. Tel je zegeningen, geniet van de kleinste dingen, dan blijken die kleine dingen ineens heel veel waard te zijn! Sterkte!
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 13:27

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Parel schreef:Heb ik een bericht gemist waarin Marsy aan het schelden is, of hebben we beiden een andere interpretatie van scheldwoorden? En inderdaad niemand weet van elkaars kruisje, is ook niet altijd nodig, maar een beetje empathisch vermogen is niet mis.

Ze schrijft XX. Volgens mij kun je dit niet op een andere manier interpreteren :pale:

^aangepast door BF
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Jun 2021 14:14

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Ik vind dat hooguit niet zulke nette bewoordingen, maar schelden vind ik wel van een ander kaliber. Ik heb het een stuk erger gehoord, moet ik zeggen. Natuurlijk is het niet zo netjes, maar ik had in real life niet heel veel anders gereageerd als we in die situatie zouden zitten. Het stresslevel van ouders die niet meer weten waar ze het moeten zoeken, en de bijbehorende trauma's cq spanning is echt niet te doen, dan zijn bepaalde opmerkingen als olie op een gloeiende plaat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Jun 2021 22:54

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Erge is, ik meen het oprecht. Ik neem ook geen enkel woord terug. In zo’n kwetsbare situatie zulke lege uitspraken doen vind ik erger dan wat ik heb gezegd. Ik ben dankbaar dat ik in real life geen Eloises in mijn leven heb.

Auxo: wij zijn ook bij osteo geweest (en Chiro en naturo) en het hielp zeker wel iets. En anders is het even een rustmomentje want R was daar helemaal stil. Bij ons was het ook duidelijk voeding gerelateerd. En de bio gaja druppels hielpen het meest van alles wat ik geprobeerd heb. En van de opname heb ik wel paar tips gehad over hoe beste voeden (ik gaf borstvoeding en zat op zo’n streng dieet ivm eventuele allergieën, dat ik op gegeven moment nog maar 43 kilo woog met mijn 1.70, toen ben ik gestopt met borstvoeding na 7.5 maand), maar ook hoe hem te kalmeren.
Mijn man kan nog steeds bepaalde ssshhh zeggen met zijn mond om hem in slaap te krijgen, we hadden white noise aan en er is zelfs een gek kinderliedje op YouTube die zoon rustiger maakte (hadden wetenschappers gemaakt). Uiteindelijk is dus bij ons met 11 maanden gestopt en buiten gekke epileptische aanvallen is hij daarna een perfecte slaper (mocht ook wel, hij is waarschijnlijk nóg aan het inhalen van eerste jaar haha), maar ook lief en slim ventje geworden.

Ik werd zelf beetje gek als mensen zeiden: hij is nu 14 en slaapt nog niet. Maar er zijn ook succesverhalen. Van hel naar hemel zeg maar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 23:39

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Lege uitspraken zijn het niet. Een hecht team vormen met je man als je zoiets ingrijpends doormaakt, is zo ontzettend belangrijk en het is helaas iets wat in heel veel gezinnen ontbreekt. Lieve en betrokken vrienden en familie om je heen, die er regelmatig zijn en heel praktisch zaken kunnen overnemen, dat kan echt een wereld van verschil maken.

Ik begrijp niet waarom je hier zo tegen ageert.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2021 00:22

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Waarschijnlijk omdat jij zo hamert op die man en dat hij aanwezig moet zijn. En ja, dat klopt. Maar in dit verhaal is de man ook gewoon aanwezig. Dus waarom je zo blijft aandringen dat haar man moet helpen, leest vooral oordelend over de rolverdeling bij to thuis. Terwijl dat prima is. Want hij is er wel!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 03 Jun 2021 10:07

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

En al was hij niet aanwezig omdat het een lul van een vent is, en dat hele netwerk ontbreekt, dan kan ze daar toch helemaal niks mee? Dat verander je toch niet zomaar. Ik denk trouwens ook wel regelmatig bij verhalen, en waar is je vent dan? Maar in dit geval slaat het echt nergens op. Je doet het er wel echt om Eloise.
Smile, it's free!
<<

Anoniem325

Bericht 03 Jun 2021 10:13

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Lieve meiden, ik snap jullie, maar laat het gaan. Waarschijnlijk (weet wel zeker) vindt ze dit alleen maar leuk.

..

Ik haal dit later misschien weer weg. Maar ook jullie zijn zo lief voor me, wilde toch even iets laten weten.
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 04 Jun 2021 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2021 10:16

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Goed zo lieve Auxo. Succes en sterkte vandaag. Zielig en fijn tegelijkertijd dat ze het zo snel zagen wat jullie bedoelen. 😘
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 03 Jun 2021 10:18

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Marin schreef:Goed zo lieve Auxo. Succes en sterkte vandaag. Zielig en fijn tegelijkertijd dat ze het zo snel zagen wat jullie bedoelen. 😘


Ben ergens wel blij dat ze het laat zien, want ze zien ook heel vaak dat kindjes dat juist niet doen als ze daar liggen. Voor mij ergens wel een bevestiging dat er gewoon iets zit waar ze ongemak van heeft.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2021 10:19

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Wat fijn dat ze ook direct zagen wat jullie bedoelen! Hopelijk kunnen ze achterhalen waar het vandaan komt en, nog belangrijker, zorgen dat het ongemak/de pijn wordt weggenomen! Sterkte Auxo 😘

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jun 2021 10:19

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Auxo, misschien fijn om te weten, J heeft toen hij 13 maanden was in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking en ik mocht daar toen bij blijven en heb toen ook verpleegkundigen gezien met huilbaby’s die opgenomen waren (weet ff niet hoe beter te omschrijven) en de verpleging was echt zo lief. Die probeerden echt zo veel mogelijk om die kindjes aandacht te geven. Ik heb ze ook echt vele meters af zien leggen met een kindje op de arm omdat dat het meeste rust gaf.

Verder is deze situatie gewoon heel K*T dus wees echt niet te streng voor jezelf jullie doen echt alles voor je dochter dat blijkt uit alles wat je opschrijft. Dit doe je echt niet voor de lol.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2021 10:20

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Auxo schreef:
Marin schreef:Goed zo lieve Auxo. Succes en sterkte vandaag. Zielig en fijn tegelijkertijd dat ze het zo snel zagen wat jullie bedoelen. 😘


Ben ergens wel blij dat ze het laat zien, want ze zien ook heel vaak dat kindjes dat juist niet doen als ze daar liggen. Voor mij ergens wel een bevestiging dat er gewoon iets zit waar ze ongemak van heeft.


Ja precies! Daar kom je nu voor dus snap dat je dat fijn vindt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 03 Jun 2021 10:25

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

..
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 04 Jun 2021 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Jun 2021 11:01

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan dit topic maar ik wil je wel even 1 dingen zeggen;

Juist nu je/jullie deze keuze hebt/hebben gemaakt bewijst alleen maar dat je/jullie het hartstikke goed doet als ouders! Dikke knuffel voor jullie!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 03 Jun 2021 11:06

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Wat fijn Auxo dat ze zo lief zijn en jullie zo serieus nemen. Hopelijk valt snel te achterhalen waar het vandaan komt. Hoe gaat het daar in z’n werk eigenlijk? Nemen zijn (in periodes) de zorg even volledig over qua verschonen en flesjes ook om haar zo volledig te observeren? En zijn.jullie daar dan de hele tijd bij? Hoe lang blijven jullie nu? Kijk maar of je wilt antwoorden hoor. Ben gewoon ook benieuwd hoe dit in z’n werk gaat in een ziekenhuis.
Smile, it's free!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Jun 2021 11:34

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Heel veel sterkte de komende dagen. Wat fijn om te horen dat het nu al een goede keuze is geweest, want de keus maken om je kindje te laten opnemen is al lastig genoeg. Hopelijk kunnen ze snel wat doen aan haar ongemak of jullie in elk geval tips geven om er mee om te gaan, zodat jullie dit straks weer thuis kunnen doen. Goed om te horen dat ze zo lief voor haar zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2021 12:59

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Auxo, fijn dat ze gelijk zagen wat je bedoelt! En dat ze er nu alles aan doen om de oorzaak te achterhalen.

Over je eigen gevoelens als moeder, ik herken het en heb hier nog steeds hulp bij. Mocht je ooit gewoon je verhaal daarover kwijt willen: je weet me te vinden. Knuffel voor jullie
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Jun 2021 13:11

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Knuffel voor jullie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Jun 2021 14:00

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Wat fijn dat ze zo lief zijn en dat je je gezien en gehoord voelt. Goed dat jullie serieus genomen worden en ze er goed naar kijken.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Jun 2021 14:35

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

Knuffel voor jullie, Auxo!
Wat fijn dat jullie nu op een plek zijn waar ze jullie gaan proberen te helpen.
En ook 'fijn' dat ze daar hetzelfde laat zien als ze thuis doet.

Sterkte deze dagen!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 04 Jun 2021 07:23

Re: Opname onrustige baby; ervaringen?

😘
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers