Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Telefoon

<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 01 Jun 2021 08:37

Telefoon

Ben ik nou echt de enige die echt een hekel heeft aan bellen?
Ik app liever,dat geeft je even de tijd om na te denken.
Gek genoeg ga ik wel bellen als ik een probleem met de tv/verbinding of gemeente enzo heb.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Jun 2021 08:44

Re: Telefoon

Waarom denk je dat je de enige bent? Ik ken heeeeeel veel mensen die liever appen dan bellen. Je hebt dan inderdaad meer regie over wanneer je reageert en kunt wat langer nadenken over je reactie.

Ik bel privé ook bijna niet meer, behalve met mijn ouders en heel af en toe met vriendinnen. Voor mijn werk bel ik wel vrij veel, vooral omdat het vaak sneller is dan mailen of appen als ik iets nodig heb of iets wil bespreken. En soms is de tone of voice ook belangrijk en dat komt soms in de mail niet helemaal lekker over.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2021 08:45

Re: Telefoon

Ja dat heb ik ook hoor. Voor officiële instanties bel ik wel, hoewel als er een WhatsApp of Messenger service zit ik dat nog liever doe. Maar met vrienden bel ik nooit.
Alleen m'n moeder bel ik lang.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Jun 2021 08:46

Re: Telefoon

Ik merk juist dat ik meer ga bellen ipv appen. Vanwege de miscommunicatie die je kan krijgen met geschreven teksten.
Ik merk ook in groepsappen dat ik steeds vaker wacht met reageren om zo miscommunicaties te voorkomen.
Je leest vaak negatiever als dat het wordt bedoelt en dat beinvloed ook het antwoord wat ik dan geef. Door te bellen hoor je met elke toon iemand iets zegt en weet ik veel beter in te schatten op welke manier het bedoelt wordt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2021 08:49

Re: Telefoon

Ik hou ook niet van bellen. Voor officiële zaken kan ik het prima, en voor m’n werk bel ik ook de hele dag, maar privé bel ik alleen met familie als het even kan.

Ik heb ook wel van die kennissen die ik dan zelden spreek via de app maar die dan vragen, zullen we even bellen?? Ahhh dat vind ik altijd heel lastig haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 01 Jun 2021 09:46

Re: Telefoon

Ik heb er even voor mezelf over nagedacht en vind het vooral heel prettig om zelf te kunnen bepalen hoe en wanneer ik reageer. Het komt nu eenmaal niet altijd uit, omdat ik druk ben met andere dingen of omdat ik juist even behoefte heb aan rust of tijd voor mezelf. Het liefste heb ik dan ook dat iemand eerst even een appje stuurt zodat ik zelf ook kan aangeven of het uitkomt of niet, en wanneer wel. Maar ik vind het ook ok als iemand gelijk belt en dan wel eerst vraagt of het uitkomt - en het ook accepteert als dat op dat moment niet zo is.

Ik ken ook mensen die daar maling aan hebben en direct alles uitstorten als je opneemt, ook als je aangeeft dat het eigenlijk niet uit komt. Vooral m'n moeder heeft daar een handje van. Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik dan het gesprek af kap en op hang, en bijvoorbeeld in het geval van m'n moeder überhaupt niet meer op neem als ze belt. Dat vindt zij dan weer verschrikkelijk, maar goed, dat is helaas niet anders.
<<

Anoniem326

Bericht 01 Jun 2021 09:51

Re: Telefoon

Ik vind appen echt heel vervelend. Dan lees ik het. En dan denk ik "ik reageer zo" en dan vergeet ik het. En er zit geen begin en eind aan. Het is een eindeloze stroom van vragen zonder duidelijke afronding. Ik bel echt veel liever, dan rond je een gesprek af. En groepsapps vind ik al helemaal verschrikkelijk. Maar, volgens mij vinden de meeste mensen appen fijner. Sowieso de hoeveelheid appjes en appgroepen. En belangst is volgens mij ook een heel bekend fenomeen.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 01 Jun 2021 09:54

Re: Telefoon

Ik app ook veel liever dan dat ik bel. Met appen kan ik nadenken over wat ik zeg, kan de tegenpartij reageren wanneer het hem/haar uitkomt. Ja, ik vind het ideaal!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Jun 2021 10:43

Re: Telefoon

Ik app ook liever. Ik merk dat ik vaak dingen vergeet te vragen of vertellen wanneer ik met iemand bel. Of in een langer gesprek vergeet ik wat er verteld is, dus dan is het erg fijn om het nog even terug te kunnen lezen.
10.04.17
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Jun 2021 10:51

Re: Telefoon

Doe mij maar appen. Dan kan ik de gemaakte afspraak ook teruglezen. Met mijn ouders en zus bel ik liever.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Jun 2021 15:57

Re: Telefoon

Ik heb nooit van bellen gehouden. Heb nu niet echt meer belangst zoals vroeger, maar ik doe het zo weinig mogelijk. Met vriendinnen sowieso nooit. Eigenlijk alleen m'n vader en moeder spreek ik telefonisch en de rest per app. Ideaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem325

Bericht 01 Jun 2021 18:35

Re: Telefoon

Ik bel alleen maar als het ‘moet’. Ik heb zelfs een beetje ‘bel angst’. Kan letterlijk zweetoksels krijgen als ik weet dat ik moet bellen. Doe mij ook maar appen. Gelukkig weten mensen die me kennen dat ook en die bellen mij niet haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2021 19:26

Re: Telefoon

ik hou ook totaal niet van bellen. Ik app liever
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Jun 2021 20:35

Re: Telefoon

Ik begin de laatste tijd weer meer te bellen. Zo fijn om intonaties en emoties te horen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem307

Bericht 01 Jun 2021 20:50

Re: Telefoon

Ik bel ook liever tegenwoordig. Ik kreeg een mail over mijn vakantiegeld, waarvan 30% is overgemaakt, omdat ik begin dit jaar overgestapt ben van bv en het merendeel dus vaststaat. Heb ik maar even gebeld. Ik ben niet boos of verdrietig of teleurgesteld, fouten kunnen gemaakt worden, maar dan wil ik wel even dat ze dat aan mijn stem hoort.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Jun 2021 10:17

Re: Telefoon

Op zich ben ik meer van het appen, maar als je een 'moeilijk' gesprek moet voeren, waar emoties bij komen kijken, of waarin je voor jezelf moet opkomen o.i.d. dan bel ik liever en nog veel liever doe ik zo'n gesprek face to face.
Ik heb al een aantal keer gehad dat appjes verkeerd uitgelegd worden of dat ik ze verkeerd uitlegde. Drama's!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 02 Jun 2021 10:32

Re: Telefoon

Appen heeft wel mijn voorkeur. Bellen doe ik vaak met mijn zusje en moeder.

Wat ik trouwens wel irritant vind is dat als ik met iemand aan het appen ben, vaak mijn moeder, dat ze dan gaat bellen. Daar heb ik dan vaak geen zin in, maar niet opnemen kan dan ook niet meer :thumbdown:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 03 Jun 2021 19:48

Re: Telefoon

Haha Elisabeth, dat lijkt mij ook naar.

Ik hou ook niet van bellen, ik vind het fijn om over iets na te denken en mogelijk nog eens te lezen.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 03 Jun 2021 21:39

Re: Telefoon

Wel grappig om te lezen dat er meer mensen zijn,die liever appen.
Ik heb geen telefoonangst maar vind t gewoon vetvelend dat he bij bellen gelijk met een antwoord moet klaarstaan.
Toen we nog een vaste lijn hadden,kwam op gegeven moment t antwoordapparaat..nu is dat voicemail,maar ik ben een fossiel.
Zelfs dat vond ik al vervelend...😂

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers