Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardagsdineetje tips

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2021 22:30

Verjaardagsdineetje tips

Volgende week donderdag is m'n man jarig. Nog nét voor de horeca weer open gaat en bovendien blijf ik liever thuis eventjes. Ik wil daarom graag iets leuks en lekkers koken. Heeft iemand een leuk recept of idee wat ik kan maken (we lusten min of meer alles). Het liefst iets wat ik overdag vast kan maken of preppen of iets wat in een redelijk tempo te maken is nadat de kinderen op bed liggen.

Merci!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 27 Mei 2021 22:58

Re: Verjaardagsdineetje tips

Heb je het kookboek flavour van Ottolengi?

Het moet wel beide in de oven. Maar beide kan je alvast klaar maken. Misschien nog vis of vlees erbij.

Aardappels uit de oven met Tahin, rozenharissa en sojasaus
https://ohmyfoodness.nl/cook-the-books- ... ttolenghi/

Als groente, Purple sprouting broccoli with mushroom ketchup. Even door scrollen op de site.

https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... om-ketchup
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2021 09:24

Re: Verjaardagsdineetje tips

Haha ik kan wel tips geven, maar denk niet dat dat culinair genoeg is voor jullie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2021 09:30

Re: Verjaardagsdineetje tips

Dee schreef:Haha ik kan wel tips geven, maar denk niet dat dat culinair genoeg is voor jullie!


Tuurlijk wel! Het is doordeweeks dus wil geen uren in de keuken staan. Ik wil lekker maar niet ál te ingewikkeld koken.
Voor Valentijn hebben we een keer smash burgers gemaakt. Heerlijk maar niet bepaald hoogstaand ofzo.

Housebird, nee ik kook eigenlijk nooit uit zijn kookboeken (heb ze ook niet). Zal eens kijken naar de recepten. Die aardappeltjes zien er heerlijk uit.
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Mei 2021 09:54

Re: Verjaardagsdineetje tips

Weet niet of jullie er van houden, maar misschien samen sushi maken? Ik heb dat laatst met m’n man gedaan toen de kinderen op bed lagen en vond dat echt gezellig. We hadden dan wat gerold en opgegeten en daarna weer wat gerold. Lekkere vis van de visboer gehaald. Misschien nog wat andere hapjes erbij die je overdag al kan maken of voorbereiden. De sushirijst moet je sowieso al eerder op de dag maken.
03/2019
11/2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mei 2021 10:30

Re: Verjaardagsdineetje tips

Kan je niet gaan kijken voor een lekker (zomerse) stoof. Dat kan je overdag al opzetten, eventueel met hulp van O.
Als de kinderen op bed liggen lekker samen met een lekkere fles wijn eten.

Wat ik ook een heerlijk zomers dessert vind is een citroen pudding uit de oven die je warm serveert. Lekker een frisse en lichte afsluiting van het eten.
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... it-de-oven
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2021 10:32

Re: Verjaardagsdineetje tips

Oh lekker citroen. Zijn we allebei gek op!
En ja een soort kip stoof ofzo, geen gek idee.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Mei 2021 10:42

Re: Verjaardagsdineetje tips

Waarom ga je niet barbecuen? 😎

Goed voor te bereiden, kan je zo culinair maken als je zelf wil. ‘s Avonds als de kinderen op bed liggen onder een dekentje als het afkoelt met een lekker drankje, kaarsjes aan. Goed idee al zeg ik het zelf.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2021 11:10

Re: Verjaardagsdineetje tips

Google zegt dat 't regent. 😭 Maar verder heerlijk idee! Ik ga het weer wel even in de gaten houden.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Mei 2021 11:11

Re: Verjaardagsdineetje tips

Echt? Hier zijn de voorspellingen voor donderdag 24 graden en zonnig. Je mag onze tuin lenen hoor. Wel stukje rijden voor jullie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2021 11:13

Re: Verjaardagsdineetje tips

Hahaha lief! Maar wel leuk. Plant ik m'n man met een glas wijn op de steiger en ga ik wel barbecuen. 🥩🍷
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2021 14:56

Re: Verjaardagsdineetje tips

Morgen is ie jarig en ik ben net chicken wings in de marinade gezet. Lekker makkelijk en hij is er gek op. Als ik het red, ga ik het citroen toetje van silly one maken. Die ingrediënten heb ik sowieso wel in huis.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jun 2021 15:30

Re: Verjaardagsdineetje tips

Marin schreef:Morgen is ie jarig en ik ben net chicken wings in de marinade gezet. Lekker makkelijk en hij is er gek op. Als ik het red, ga ik het citroen toetje van silly one maken. Die ingrediënten heb ik sowieso wel in huis.


Klinkt goed,
Ik heb het toetje al lang niet meer op, maar als kind zo vaak gemaakt. Was er helemaal fan van. Dus als ik tijd heb ga ik die het weekend weer maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2021 17:53

Re: Verjaardagsdineetje tips

Wat leuk! Ik laat je wel weten of ze gelukt zijn!
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers