Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorbeeldfunctie

<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2021 20:42

Re: Voorbeeldfunctie

Kira schreef:Ik niet, ik drink 's avonds als alles gedaan is en ik lekker op de bank plof. En soms maar 1 gls, soms 2.in het weekend soms wat meer en soms ook niks.

Ik zou zo dik worden volgens mij. :smile:
<<

Kira

Bericht 27 Mei 2021 20:45

Re: Voorbeeldfunctie

Savi schreef:
Kira schreef:Ik niet, ik drink 's avonds als alles gedaan is en ik lekker op de bank plof. En soms maar 1 gls, soms 2.in het weekend soms wat meer en soms ook niks.

Ik zou zo dik worden volgens mij. :smile:



Ik heb geen aanleg gelukkig, maar anders zou ik gewoon elke dag een lijntje nemen. Dat is hetzelfde lees ik net!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Mei 2021 20:48

Re: Voorbeeldfunctie

Ik vind het niet erg dat zoon mij heel af en toe een wijntje of biertje ziet drinken bij een etentje of feestje, maar dat zou ik persoonlijk absoluut niet dagelijks willen laten zien. Nu drinkt mijn vriend helemaal niet en ik ook niet veel. Alleen soms na het werk een wijntje, maar dan slaapt zoon al. Of thuis in het weekend een wijntje al zoon op bed ligt.
Toen mijn vriend nog wel eens dronk, dronk hij geen alcohol als we nog met de auto weg moesten. Hij wil niet dat zoon bij iemand in de auto zit die alcohol op heeft. Ik heb geen rijbewijs maar als dat wel zo was, hadden we het zeker afgewisseld wie er moest rijden.

Verder eten wij over het algemeen vrij gezond. Zoon eet ook goed zijn warme groentes en eet ook iedere dag tussendoor rauwkost, is hij gek op. En op fruit ook heel erg. Als we een keer een koekje of chocolade in huis hebben lust hij dat ook echt wel graag, maar hij vraagt er nooit zelf om eigenlijk.

Zoon kan ontzettend fijn zelf spelen, maar is ook gek op tv kijken. Dat probeer ik wel te minderen.

Hier in het dorp zijn de meeste mensen erg sociaal en meelevend. Ik merk dat ik het heel fijn vind dat zoon dat ook zo leert. Is er iemand ziek, gewond, verdrietig, jarig, getrouwd, baby geboren? Zoon maakt snel een tekening en stopt die met liefde in de brievenbus haha! Of hij plukt mooie bloemetjes, want hij ziet ons als buurt ook vaak een bloemetje aan de eenzame oudere buren geven enzo.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2021 20:54

Re: Voorbeeldfunctie

Kira schreef:
Savi schreef:Ik zou zo dik worden volgens mij. :smile:



Ik heb geen aanleg gelukkig, maar anders zou ik gewoon elke dag een lijntje nemen. Dat is hetzelfde lees ik net!

Daar blijf je wel slanker bij ja.. :angel:
<<

Anoniem332

Bericht 27 Mei 2021 21:03

Re: Voorbeeldfunctie

Slecht voorbeelden van mij:

Soms iets te veel met mijn telefoon bezig.
Onaardig tegen mensen in het verkeer.
Scheld woorden gebruiken zoals kak of kut, dan krijg ik te horen, ‘mama je mag geen kut zeggen’.


Waar we bewust op letten:
Als we ruzie /discussie hebben hoe we het uitpraten. En uitleg erbij geven aan ons kind. Wat er gebeurde en dat het weer uitgepraat is. Kan ze alleen maar van leren Ipv geen ruzie/discussie hebben waar ze niet bij is.

Geen opmerkingen maken zoals, ik maak mij mooi, als ik make up op die. Maar ik vertel wat ik aan het doen ben. Zonder daar een waarde aan te geven.
Het zelfde geld voor eten/snoepen, eten niet in categorieën indelen als goed en slecht, gezond / ongezond.

Ik vind het ook leuk om te vertellen hoe iets werkt. Materiaal, techniek, proces. Zo probeer ik haar bewust te maken dat je niet alles wilt hebben. En dat mijn telefoon niet onuitputtelijk contact loos kan betalen.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 27 Mei 2021 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 27 Mei 2021 21:12

Re: Voorbeeldfunctie

.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 27 Mei 2021 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Mei 2021 21:45

Re: Voorbeeldfunctie

Ik denk dat mijn man van ons tweeën het meest bewust is van zijn voorbeeldfunctie. Die roept mij af en toe tot de orde als ik wat geks uitkraam.

Wij leren ze wel aan wat eten met je doet. Niet teveel ongezond en moedigen ze aan om fruit te eten en wisselen gezond af met ongezond. Soms blijven ze zeuren om snoep of iets lekkers, maar dan trekken we een grens.

We leren ze aan om beleefd te doen tegen andere mensen. Dank je wel zeggen of sorry zeggen. Dat doen we thuis dus ook als dat nodig is.

Wij zijn beide geen echte alcoholdrinkers dus dat maken ze weinig mee. Als we iets drinken zijn ze er eigenlijk niet bij. Het valt ze op als we wel een biertje of wijntje pakken. We leggen dan uit dat ze dit pas mogen als ze 18 zijn en dat het niet goed is voor kinderen.
We roken beide ook niet.

Ik ben niet altijd een goed voorbeeld met taal. In het verkeer roep ik ook wel eens wat en ik hoor dat soms wel terug bij de kinderen. Als ik pijn heb of iets dergelijks komt er ook wel onbewust wat uit wat eigenlijk niet voor de kinderen bedoeld is.

Wat ik de laatste tijd merk is dat de kinderen interesse in ons gaan tonen. Wij vragen hun altijd of ze een leuke dag hebben gehad op school/bso en wat ze zo'n beetje hebben gedaan. Inmiddels vragen zij ook steeds vaker wat wij hebben gedaan op ons werk. Ik vind dat toch grappig als ze dat doen.

Qua beeldschermen kan het beter. We proberen er wel op te letten en doen op vrije dagen ook altijd een mix van bewegen en filmpje kijken/gamen. Zodra het mooi weer is gaan we lekker naar buiten. Onze zoon kan nu lekker zelf naar buiten en dat promoten we echt. We vertellen over wat wij vroeger altijd deden en hij gaat steeds vaker vriendjes opzoeken. Onze dochter is sowieso geen echt beeldschermkindje dus dat scheelt :-).
Sporten hebben we altijd allebei gedaan. Nu even wat minder, maar ik wandel wel heel veel. Ze zitten beide ook op korfbal om daar ook te leren hoe het is om in een team te zitten en verder lekker te bewegen.

Qua geld brengen we ze zeker mee dat dingen geld kosten en dat sommige dingen ook erg duur zijn. Als ze iets bewust slopen moeten ze dit ook wel eens betalen. (Geen grote bedragen uiteraard) Wel van hun spaarrekening dus ze merken het niet echt, maar we benoemen dat wel. Ze krijgen beide zakgeld en sparen dat heel goed. We moeten ze af en toe bijna 'dwingen' om ook wat te kopen. Uiteraard hoeft dat niet, maar we willen ze ook leren dat het leuk is om iets te kopen van je eigen geld.

Al met al proberen we zeker een goed voorbeeld te zijn, maar zoals bij iedereen gaat dat niet altijd even goed :haha:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Mei 2021 21:52

Re: Voorbeeldfunctie

Eloise schreef:Elke dag drinken vind ik inderdaad hetzelfde als elke dag blowen, of een lijntje snuiven.

Het is niet iets wat ik mijn lijf wil aandoen, of mijn kinderen wil meegeven.

Ik snap dat het maatschappelijk geaccepteerd is, maar voor je gezondheid is het net zo slecht of is alcohol zelfs slechter.


Meen je dit echt?
Ik drink denk ik 3 a 4 avonden 1 glas rode wijn.
Dan ligt mijn zoontje dus in bed. Heel soms bij het eten in het weekend, dan ziet hij het wel.
2016
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 27 Mei 2021 21:59

Re: Voorbeeldfunctie

Waar ik nog aan moest denken, ik leer mijn kinderen dat ze mogen huilen (ook jongens), sorry zeggen maar ook plezier hebben.
Grapjes, gek doen en in de speeltuin ook mee van de glijbaan af. En ik zing heel vals (weten de kinderen ook al) maar ik zing wel mee omdat ik dat leuk vind. Dus dat ze ook iets mogen doen wat ze niet goed kunnen en zich niet moeten schamen.
Mijn kinderen zijn nogal faalangstig dus ik ben ook heel open over de dingen die ik nog niet goed beheers.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2021 22:05

Re: Voorbeeldfunctie

Toetie schreef:Mijn kinderen zijn nogal faalangstig dus ik ben ook heel open over de dingen die ik nog niet goed beheers.


Oh dit vind ik wel een goeie! Ik heb ook behoorlijke faalangst en het lijkt erop dat zoontje dat ook ontwikkelt. Ik ga dit even onthouden en bedenken hoe ik dit vorm kan geven.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Mei 2021 22:07

Re: Voorbeeldfunctie

Saga schreef:Ik vind het niet erg dat zoon mij heel af en toe een wijntje of biertje ziet drinken bij een etentje of feestje, maar dat zou ik persoonlijk absoluut niet dagelijks willen laten zien. Nu drinkt mijn vriend helemaal niet en ik ook niet veel. Alleen soms na het werk een wijntje, maar dan slaapt zoon al. Of thuis in het weekend een wijntje al zoon op bed ligt.
Toen mijn vriend nog wel eens dronk, dronk hij geen alcohol als we nog met de auto weg moesten. Hij wil niet dat zoon bij iemand in de auto zit die alcohol op heeft. Ik heb geen rijbewijs maar als dat wel zo was, hadden we het zeker afgewisseld wie er moest rijden.

Verder eten wij over het algemeen vrij gezond. Zoon eet ook goed zijn warme groentes en eet ook iedere dag tussendoor rauwkost, is hij gek op. En op fruit ook heel erg. Als we een keer een koekje of chocolade in huis hebben lust hij dat ook echt wel graag, maar hij vraagt er nooit zelf om eigenlijk.

Zoon kan ontzettend fijn zelf spelen, maar is ook gek op tv kijken. Dat probeer ik wel te minderen.

Hier in het dorp zijn de meeste mensen erg sociaal en meelevend. Ik merk dat ik het heel fijn vind dat zoon dat ook zo leert. Is er iemand ziek, gewond, verdrietig, jarig, getrouwd, baby geboren? Zoon maakt snel een tekening en stopt die met liefde in de brievenbus haha! Of hij plukt mooie bloemetjes, want hij ziet ons als buurt ook vaak een bloemetje aan de eenzame oudere buren geven enzo.



Oh en wij vinden het heel belangrijk dat hij respect heeft voor alles in de natuur. Hij is gek op wandelen en alle diertjes die hij dan tegen komt. Mestkevers zijn momenteel wel favoriet nu op de heide 😬
10.04.17
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Mei 2021 22:10

Re: Voorbeeldfunctie

Ik lees wel regelmatig over hoe bepaalde dingen in de opvoeding aan te pakken en dat wat ik wil overbrengen op m’n kind onthoud ik en probeer ik in de praktijk uit te voeren, maar dat gaat zeker niet altijd goed of ik denk er niet altijd op het juiste moment aan. Dat gaat dan vooral over manier van benaderen of hoe te reageren op bepaalde situaties.

En verder zou ik zo geen voorbeelden kunnen noemen denk ik. Behalve dan dat ik m’n kind mee wil geven relaxt in het leven te staan door zelf een relaxte moeder te zijn en daarin een rust te voelen. Als ik happy en rustig ben, heeft dat zoveel effect op haar. En daardoor zijn er vast dingen waarin ik aan de andere kant een beter voorbeeld zou kunnen zijn. We doen ons best en het bewustzijn is er.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mei 2021 22:10

Re: Voorbeeldfunctie

Marin schreef:
Toetie schreef:Mijn kinderen zijn nogal faalangstig dus ik ben ook heel open over de dingen die ik nog niet goed beheers.


Oh dit vind ik wel een goeie! Ik heb ook behoorlijke faalangst en het lijkt erop dat zoontje dat ook ontwikkelt. Ik ga dit even onthouden en bedenken hoe ik dit vorm kan geven.


Ik doe dit soort dingen allemaal niet zo bewust maar ik bespreek bijvoorbeeld wel aan tafel dat ik, weet ik veel, een presentatie moet geven bij de RvB, dat ik dat spannend vind, dat het soms spannend is als iedereen naar je kijkt, dat ik soms kritiek krijg, hoe ik me daarbij voel, wat ik ermee doe, et cetera - op het niveau van mijn kinderen. Dat lijkt me helpend. Mijn zoon moet binnenkort zijn eerste boekbespreking doen en hij vindt in het middelpunt van de belangstelling staan best lastig, ik hoop hem op deze manier erbij te helpen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2021 22:21

Re: Voorbeeldfunctie

Ah ja, goed voorbeeld Caulfield. Ik bedenk me dat ik best vermijd te noemen dat dingen spannend zijn om juist geen angsten aan te praten. Maar dit soort dingen bespreekbaar maken (op niveau) is wel slim.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Mei 2021 23:50

Re: Voorbeeldfunctie

Ik ben bijna een kopie van HG, hebben alleen geen familie om op terug te vallen, maar daarentegen wel hele grote vriendengroep waar iedereen ook op zijn verjaardag komt. En in de natuur zijn vind ik ook heel belangrijk. En ik ben heel open over emoties, eigenlijk ben ik open over alles.

En mijn man is groot voorbeeld wat betreft sporten. We leggen uit dat suiker prima is, maar met mate en zijn streng met schermtijd (wij zelf kijken alleen tv als hij naar bed is, hij krijgt nooit mijn telefoon en geen iPad). Ik drink heel weinig alcohol maar prima naast hem. Alles is bij ons met mate dus vind helemaal prima als hij dat ook overneemt. Heb geen illusie dat hij niet gaat drinken ofzo. Heb liever dat hij leert hoe het ook kan, met alles, dan verbergen en verbieden. En als wij niet drinken ziet hij het wel bij anderen. Ik ga zelfs zo ver met rolmodel willen zijn dat ik hem niet in opvang wilde voor zijn 3e levensjaar: ik wilde hem zelf de basis meegeven en dingen leren.

Oh en respect voor dier en mens vind ik heel belangrijk. Ik was laatst helemaal trots toen er zakje boontjes van rollator bejaarde mevrouw viel en R naar haar toe liep, het pakte en zei: ‘here you go’. Die mevrouw was helemaal verguld. En ik ook haha! Hij doneert twee keer per jaar ook aan kinderen die geen speelgoed hebben en leert dat ook met geld, hij wilde laatst iets van zijn eigen geld geven aan een organisatie voor vogels die uitsterven. Dus respect voor de natuur is ook belangrijk.

Blijf maar aanvullingen hebben. Ik ben natuurlijk leerkracht dus me erg bewust van gedrag spiegelen. Ik heb mezelf ook wel eens een time out gegeven toen ik echt iets fouts had gedaan.

Ook zijn man en ik grote feministen en het is extreem belangrijk voor me dat R op die manier opgroeit. En zelf dingen ontdekken en the sky is the limit. Geen standaard spel maar alles gebruiken wat je kunt. En vertrouwen geven: ik stond net onder de douche terwijl zoon lekker in de woonkamer aan het tekenen is (kwam er trouwens uit en toen was hij niet meer aan het tekenen maar was de wasmand een hok voor dino’s). Maar heb dan ook een kind waar dit kan. Ik had dit ook als kind en daar ben ik heel zelfverzekerd van geworden.

Enige waar ik echt op moet letten is mijn telefoon gebruik. Ik ben bewust maar het is echt een lastige.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 28 Mei 2021 07:09

Re: Voorbeeldfunctie

Leuk om jullie voorbeelden te lezen. Ik ben mij van zoveel dingen (positief en negatief) niet bewust. Omdat het zo ingebakken is in mijn eigen opvoeding en cultuur.

Ik heb laatst het boek gelezen, ‘het boek waarvan je wilde dat je ouders het gelezen hadden’ van Phillipa Perry. Best wel een eye opener over mijn eigen gedrag en wat ik mee geef aan mijn kind. Uiteindelijk kopieert een kind jouw gedrag.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mei 2021 07:56

Re: Voorbeeldfunctie

Ik ben heel bewust van mijn voorbeeldfunctie, maar niet perfect. Ik zeg dan ook weleens sorry tegen mijn zoon. Verder vloek ik niet (nooit gedaan ook) en vind ik het belangrijk dat hij beleefd is en respect heeft voor anderen.

Hij is nog jong, maar we zwaaien altijd als iemand weg gaat of wij weg gaan (kussen hoeft hij niet, enkel op zijn initiatief.) Ik vind het belangrijk dat zijn gevoel er mag zijn en hij zijn eigen grenzen kan aangeven.

Verder heb ik me erg verdiept in positief opvoeden en montesorri. Hij mag daardoor veel, maar doet vooral mij na. Dus wij stofzuigen samen, dweilen samen en hij zet nu al netjes zijn lege bordje terug op het aanrecht.

Overigens drink ik wel graag tijdens het koken (nu natuurlijk niet). Ik vind het prima dat hij leert dat iets kan met mate. Al is hij daar gelukkig nu nog veel te jong voor.

Als kind mocht ik altijd snoepen of cola, maar wilde het nooit. Kinderen die het niet mochten, juist wel! Dus ik ook wel in dat iets wat niet mag juist interessant kan worden.

Overigens hebben we normaal niet eens frisdrank of snoep in huis. Maar tja cravings.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Mei 2021 08:56

Re: Voorbeeldfunctie

Dingen waar ik op let:

- met z’n allen aan tafel eten, en dan ook echt aandacht hebben voor elkaar
- als de kinderen erbij zijn: altijd wachten op groen licht bij een stoplicht (als fietser of voetganger deed ik dat in m’n eentje weleens anders) en mijn best doen geduldiger te zijn in het verkeer.
- overdag geen tv kijken
- geen kusjes of knuffels eisen.
- gezond eten en met mate drinken

Dingen die beter kunnen:

- telefoongebruik
- ik zeg weleens shit of takke-
- ik verhef weleens uit onmacht mijn stem als ik totaal overprikkeld ben
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Mei 2021 09:05

Re: Voorbeeldfunctie

Takke 😂
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Mei 2021 09:19

Re: Voorbeeldfunctie

Wij vloeken, schelden en schreeuwen niet.
Als we iets lelijks hebben gezegd of onredelijk zijn geweest of iets te streng ofzo dan zeggen we daarna sorry en leggen we uit hoe het kwam en bespreken we hoe het de volgende keer beter kan.
Drinken met mate, snoepen weinig, sporten veel, zijn vriendelijk tegen mensen die we tegenkomen, als je niet wil kussen of knuffelen dan hoeft dat niet, we delen met elkaar en anderen, iedereen helpt mee met opruimen en schoonmaken, iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen spullen, je blijft van spullen van andere af dus je plukt ook geen bloemen uit iemand z'n tuin, we zijn altijd eerlijk en mogen fouten maken, ik vertel idd ook dat ik dingen weleens moeilijk of lastig vind.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2021 09:22

Re: Voorbeeldfunctie

Ik zou een voorbeeldfunctie moeten zijn ja, maar dat ben ik echt niet altijd. Ik ben ook maar eens mens ;)
Maar ik gebruik mijn telefoon te veel, ik vloek wel eens, ik verhef mijn stem wel eens, mijn dochter heeft wel eens een tik op de billen gehad, we eten niet 7 dagen in de week gezond, hier wordt geen groente tussendoor gesnackt (dochter af en toe wel eens).
Maar voor de rest is ons kind vooralsnog heel leuk en lief, dus ik denk dat het wel goed zit met mijn voorbeeld. Ze is welbespraakt, blijft netjes aan tafel zitten, eet met bestek, proeft alles, spuugt geen eten uit, bedankt mensen als ze er heeft gespeeld, is ontzettend zorgzaam, ruimt op, wil klusjes doen of doet ze uit zichzelf.
<<

Anoniem310

Bericht 28 Mei 2021 09:48

Re: Voorbeeldfunctie

Salome schreef:
Eloise schreef:Elke dag drinken vind ik inderdaad hetzelfde als elke dag blowen, of een lijntje snuiven.

Het is niet iets wat ik mijn lijf wil aandoen, of mijn kinderen wil meegeven.

Ik snap dat het maatschappelijk geaccepteerd is, maar voor je gezondheid is het net zo slecht of is alcohol zelfs slechter.


Meen je dit echt?
Ik drink denk ik 3 a 4 avonden 1 glas rode wijn.
Dan ligt mijn zoontje dus in bed. Heel soms bij het eten in het weekend, dan ziet hij het wel.

Ja, dat vind ik echt. Alcohol is een harddrug en de laatste jaren komt uit tal van onderzoeken dat ook dat ene wijntje schadelijk is voor je gezondheid.

De harde grens die veel mensen trekken tussen hard/softdrugs en alcohol snap ik niet. Het is gewoon allemaal drugs en schadelijk voor je lijf en het heeft een sterk verslavende werking. Daarom zou ik het zelf nooit iedere dag drinken. Ik zie gewoon bij heel veel mensen dat het een glijdende schaal is.
<<

Anoniem310

Bericht 28 Mei 2021 09:54

Re: Voorbeeldfunctie

Savi schreef:
Kira schreef:Ik niet, ik drink 's avonds als alles gedaan is en ik lekker op de bank plof. En soms maar 1 gls, soms 2.in het weekend soms wat meer en soms ook niks.

Ik zou zo dik worden volgens mij. :smile:

En dit natuurlijk ook. Ik verbaas me echt over de hoeveelheid (fris)drank/alcohol, eten en snacks die veel mensen elke dag naar binnen stouwen. Dat voorbeeld zou ik ook niet willen geven aan mijn kinderen.

Uiteraard mogen ze best af en toe een ijsje, maar over het algemeen hebben wij vaste eetmomenten en dan eten we gezond. Snaaien tussendoor doen we bijvoorbeeld zo min mogelijk. Ontbijt - lunch en avondeten + fruit tussendoor.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Mei 2021 16:03

Re: Voorbeeldfunctie

Ik ben er nog niet zo bewust mee bezig eigenlijk. Zoon wordt ook nog maar 2. Hij mag gewoon prima ons voorbeeld volgen, want vind dat we het over het algemeen netjes (genoeg) doen op allerlei vlakken.

Vind het lijstje van Teun wel mooi. Past hier ook wel.
Smile, it's free!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2021 16:08

Re: Voorbeeldfunctie

Dee schreef:Ik zou een voorbeeldfunctie moeten zijn ja, maar dat ben ik echt niet altijd. Ik ben ook maar eens mens ;)
Maar ik gebruik mijn telefoon te veel, ik vloek wel eens, ik verhef mijn stem wel eens, mijn dochter heeft wel eens een tik op de billen gehad, we eten niet 7 dagen in de week gezond, hier wordt geen groente tussendoor gesnackt (dochter af en toe wel eens).
Maar voor de rest is ons kind vooralsnog heel leuk en lief, dus ik denk dat het wel goed zit met mijn voorbeeld. Ze is welbespraakt, blijft netjes aan tafel zitten, eet met bestek, proeft alles, spuugt geen eten uit, bedankt mensen als ze er heeft gespeeld, is ontzettend zorgzaam, ruimt op, wil klusjes doen of doet ze uit zichzelf.

Ik sluit me hier bij aan!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder