Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnepanelen

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 27 Mei 2021 16:15

Zonnepanelen

Ik wil graag zonnepanelen op ons dak laten plaatsten maar ik weet niet zo goed waar te beginnen. Als ik naar bedrijven zoek kom ik er ontzettend veel tegen.
Zijn er hier mensen met tips waar ik op moet letten? Of goede ervaringen met bepaalde bedrijven misschien?
2010 2012
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Mei 2021 19:16

Re: Zonnepanelen

Wij hebben offertes opgevraagd bij lokale bedrijven en daarvan zijn er dacht ik 2 langs gekomen.
Verder heeft mijn man zich er behoorlijk op ingelezen in te kijken hoeveel panelen handig zou zijn en we hebben gekeken of de panelen die de bedrijven gebruiken een beetje goed zijn.
Wij zijn wel van de lokale bedrijven, dus over landelijke bedrijven kan ik niks zeggen qua ervaring.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 27 Mei 2021 20:56

Re: Zonnepanelen

Wij hebben het via een collectieve inkoopactie van de gemeente gedaan, maar daarnaast ook nog 1 of 2 offertes opgevraagd bij lokale bedrijven om te kijken of prijs en wat ze verder bedacht hadden beetje marktconform enzo was. En online inderdaad informatie opgezocht over welke en hoeveel panelen ze als aanbeveling gaven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Mei 2021 23:23

Re: Zonnepanelen

Je zou misschien eens kunnen kijken of jouw gemeente hierin iets kan betekenen, collectieve inkoop, een soort subsidie of advies bijvoorbeeld. Zowel mijn ouders als schoonouders hebben onlangs panelen aangeschaft via de gemeente (verdere details weet ik niet). Ons huis had al zonnepanelen toen we het kochten dus dat was helemaal ideaal 😉
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 28 Mei 2021 06:22

Re: Zonnepanelen

Heeft je eigen energiemaatschappij geen aanbod in zonnepanelen, bijvoorbeeld? Wij hebben goede ervaringen met www.energiewonen.nl. En geen idee of je ze zo kunt afrekenen, maar vaak kun je in elk geval via je gemeente tegen een heel aantrekkelijk tarief de financiering regelen, via de SVn, een gemeentelijke bank.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2021 08:42

Re: Zonnepanelen

Wij hebben zonnepanelen aangeschaft via E.nie. Je moet vooral letten op de opbrengst van een paneel icm de garantie die je op een paneel krijgt. Want vaak is het hoe meer opbrengst per paneel, hoe minder garantie je krijgt.
Laatst gewijzigd door Anoniem316 op 28 Mei 2021 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Mei 2021 08:56

Re: Zonnepanelen

Ik vind het ook lastig! Bij ons is 1 bedrijf langsgeweest, die boden kwalitatief hele goede panelen met veel garantie, maar die waren ook iets duurder. Een ander bedrijf heeft een offerte gemaakt op basis van luchtfoto's. Het probleem was dat zij allebei verschillende adviezen gaven. Het grootste verschil was het wel of niet leggen op de dakkapel en het andere verschil is dat het ene bedrijf zegt dat panelen naast de dakkapel geen zin hebben ivm schaduw van de dakkapel van de buren, terwijl het andere bedrijf hier helemaal niks over heeft gezegd en daar wel gewoon panelen heeft ingepland. Die zouden dan misschien niet rendabel zijn als er inderdaad veel schaduw op komt.

Hierdoor heb ik het eigenlijk nog even uitgesteld (en ook omdat ons dak eerst gerenoveerd moet worden). Mijn advies zou toch wel zijn om 3 adviseurs te vragen langs te komen, zodat je verschillende uitleg en meningen krijgt en dan op basis daarvan je keuze maken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mei 2021 09:00

Re: Zonnepanelen

Wij hebben onze zonnepanelen gekocht via Sungevity.
Verder heeft mijn man dit allemaal uitgezocht en heb ik me daar niet zo mee bemoeid. Dus veel meer info heb ik niet.
Weet alleen dat ze ons veel opleveren :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 28 Mei 2021 09:39

Re: Zonnepanelen

Mijn man verkoopt zonnepanelen 😁.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van. Ze zijn een regionaal bedrijfje en komen bij de mensen thuis, bespreken de situatie en kijken op het dak, dan wordt er een tekening gemaakt van de situatie en hoeveel panelen je nodig hebt en hoe je ze dan het beste kwijt kunt. Er zijn een paar merken en ook advies over de omvormers en een kijkje in de meterkast. Ik denk dat je het beste een paar langs kan laten komen en volgens mij is extra korting mogelijk als je met meerdere buren tegelijk doet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Mei 2021 10:45

Re: Zonnepanelen

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik wil inderdaad ook graag dat ze langskomen om te kijken en op basis daarvan een plan/offerte maken. Maar ik ben er inmiddels achter dat er ook nogal wat bedrijven pas langskomen als je opdracht hebt gegeven en de offerte op basis van de ligging van het huis enz maken. Dat wil ik dus sowieso niet.

Ik ga eens kijken of er misschien wat lokale bedrijven zijn die langs willen komen.
2010 2012

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers