Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Corona vragenlijst

1. Ik heb weleens een thuistest gedaan terwijl ik eigenlijk een GGD coronatest had moeten doen.
11
2%
2. Ik knuffel nog steeds weleens met mijn ouders/familie/vrienden.
66
15%
3. Ik ga weleens eens bewust een winkel binnen zonder mondkapje.
5
1%
4. Ik overtreed weleens bewust de anderhalve meter afstand houden.
78
18%
5. Ik spreek weleens met meer dan 2 mensen tegelijk af.
106
24%
6. Ik heb me niet laten testen op een moment dat ik dat wel had moeten doen.
33
7%
7. Ik ga me voorlopig niet laten vaccineren, om welke reden dan ook.
22
5%
8. Ik heb in de afgelopen periode geen enkele coronaregel genegeerd of naar mijn eigen hand gezet en heb de regels dus goed nageleefd.
4
1%
9. Ik heb mijn kinderen naar school gebracht terwijl ze klachten hadden.
29
7%
10. Ik ben op vakantie gegaan naar het buitenland.
5
1%
11. Ik heb de avondklok destijds verbroken.
21
5%
12. Ik was mijn handen niet meer dan anders.
65
15%
 
Aantal stemmen : 445
<<

Anoniem316

Bericht 29 Mei 2021 19:49

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Lady schreef:
Hugo schreef:Eloïse, een mening hebben is niet hetzelfde als je mening doordrammen hè.


Dit is Nougat, kan niet missen.


Ooooooh die.. 🤦🏼‍♀️
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 29 Mei 2021 20:45

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Lady schreef:
Hugo schreef:Eloïse, een mening hebben is niet hetzelfde als je mening doordrammen hè.


Dit is Nougat, kan niet missen.


Ze is wel wat zurig..
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Mei 2021 21:24

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Hugo schreef:
Lady schreef:
Dit is Nougat, kan niet missen.


Ze is wel wat zurig..


Zoals de azijn die de Engelse op hun fish and chips doen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2021 21:42

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Lady schreef:
Hugo schreef:Eloïse, een mening hebben is niet hetzelfde als je mening doordrammen hè.


Dit is Nougat, kan niet missen.


Inderdaad.

Overigens ben ik steeds in de war qua avatar, want Marin had eerst ook een zonsondergang volgens mij en nu denk ik steeds dat het Marin is.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Mei 2021 21:45

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Ja ik ook! Heb ik nog steeds hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 29 Mei 2021 21:52

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Ik ook! Dan lees ik het, denk: Dat is Marin niet en lees de naam bij de avatar. Aha ok. 😇
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2021 22:13

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Marin schreef:Ja ik ook! Heb ik nog steeds hoor.


Oh ja ik zie het! 😆
❤ 7 juni 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 29 Mei 2021 23:11

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Wow Eloise doe even relaxt en laat anderen in hun waarde.

Ik heb erg getwijfeld over vaccinatie, maar gister toch de 1e vaccinatie gehad.

De 1 bezoekers maatregel heb ik mij wel eens niet aan gehouden.
Ik heb mn ouders wel eens een knuffel gegeven.
Ook wel eens minder dan 1,5e m afstand gehouden.

Het ergste (op het overlijden en ziekte na natuurlijk) van Corona vind ik eigenlijk toch wel al het gezeik onderling op elkaar, mensen en meningen die recht tegenover elkaar komen te staan.
Laatst gewijzigd door Radler op 29 Mei 2021 23:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 29 Mei 2021 23:36

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Inderdaad Radler, die verdeeldheid en soms onaardigheid wat daarbij komt kijken vind ik geregeld ook erg naar.
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 13:24

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Hebben jullie daar veel mee te maken? Ik herken het (gelukkig) niet.

Van mijn vrienden en familie laat iedereen zich zonder twijfel vaccineren en houdt zich aan de maatregelen.

Daarom ben ik zo verbaasd dat de helft zich hier niet laat vaccineren, of twijfelt.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 30 Mei 2021 15:23

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

In mijn omgeving laat ook iedereen zich vaccineren. Er is her en der wel twijfel maar dat heeft niet de overhand.
<<

Kira

Bericht 30 Mei 2021 16:33

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Eloise schreef:Hebben jullie daar veel mee te maken? Ik herken het (gelukkig) niet.



Die verdeeldheid en onaardigheid ervaar ik alleen hier. Heb vanmiddag op een terras gezeten, helft laat zich vaccineren of is al aan de beurt geweest en de andere helft niet. Om uiteenlopende redenen en niemand veroordeelde elkaar. Het was een heel fijn gesprek. Zo kan het dus ook.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 30 Mei 2021 16:34

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Op fb lees ik heel wat mensen / fb vrienden die zich niet willen laten vaccineren ja, ken ook wel wat collega’s en bekenden die zich niet willen laten vaccineren.

Zelf heb in ook echt flink getwijfeld en een tijdje gedacht dat ik mij niet wilde laten vaccineren.

En qua verdeeldheid en onaardigheid vind ik dat hier op het forum wel aanwezig ja maar ook op Facebook lees ik een hoop onaardigheid en narigheid
Juli 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Mei 2021 17:39

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

@ Eloise: Bij mijn familie, vrienden en collega’s kunnen we hierover praten. Juist ook over eventuele twijfels en vragen die je hebt.
Daarom ben ik zo verbaasd dat niemand in jou omgeving vragen of twijfels heeft.
@radler: ik zie die verdeeldheid ook vooral op Facebook (en hier sinds ik vanmiddag dit topic begon te lezen)
In mijn omgeving is iedereen juist voor het gesprek aan gaan en begrip hebben voor de ander.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2021 19:09

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Ik ken maar weinig mensen die zich niet laten vaccineren, alleen een paar via via, maar ik heb geen enkele behoefte om met die mensen in discussie te gaan. Ik ga ze niet overhalen en ik hoef ook hun pleidooi tegen het vaccin niet te horen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 30 Mei 2021 19:19

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Ik heb een paar familieleden waarbij het varieert van niet willen want testfase/gevolgen onbekend, tot compleet anti maatregelen en anti vaccineren want corona is maar een griepje en het stelt allemaal niets voor. Het vaccin vertrouwen ze ook niet ivm iets over dna, maar daar weet ik het fijne niet van. Misschien geloven ze dat er vreemd dna ingespoten wordt of dat het je dna aantast, die verhalen gaan wel rond. Maar niet van ze zelf gehoord. Eentje werkt notabene ook nog in de apotheek :eyes:

Ben in de corona periode 1x bij die mensen geweest, toen werden mensen die pro vaccineren zijn schaapjes genoemd en werd vol trots het blad 'gezond verstand' tevoorschijn gehaald :face:
Kwam er toch al niet zo graag meer omdat het ook fans van Baudet en Trump zijn en dat ook trots verkondigen. Staat me allemaal zo tegen en zo ver van hoe ik denk dat ik het niet prettig meer vind om daar te zijn.

Qua vrienden is het wel redelijk een pro vaccinatie en pro maatregel bubbel. Mijn ouders en broer zijn gelukkig ook voor, zou het echt wel moeilijk gevonden hebben om daar mee te dealen anders denk ik.
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 19:24

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Soleil schreef:@ Eloise: Bij mijn familie, vrienden en collega’s kunnen we hierover praten. Juist ook over eventuele twijfels en vragen die je hebt.
Daarom ben ik zo verbaasd dat niemand in jou omgeving vragen of twijfels heeft.
@radler: ik zie die verdeeldheid ook vooral op Facebook (en hier sinds ik vanmiddag dit topic begon te lezen)
In mijn omgeving is iedereen juist voor het gesprek aan gaan en begrip hebben voor de ander.

Welk gesprek moet je dan aangaan? Eigenlijk snapt iedereen om mij heen het belang van vaccineren.

We hebben er ons al uitgebreid in verdiept maanden geleden en met interesse alle onderzoeken gevolgd en toen was het al snel duidelijk. Het vaccin doet prima z'n werk en de bijwerkingen zijn verwaarloosbaar.

Ik zie niet echt in waarom je daar dan nog ellenlange gesprekken over moet voeren en waarover dat dan precies moet gaan?

Hier is het meer de vraag wanneer je mag gaan en mensen willen het liefst zsm aan de beurt zijn en balen als ze moeten wachten.
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 19:31

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Susan schreef:Ik ken maar weinig mensen die zich niet laten vaccineren, alleen een paar via via, maar ik heb geen enkele behoefte om met die mensen in discussie te gaan. Ik ga ze niet overhalen en ik hoef ook hun pleidooi tegen het vaccin niet te horen.

Ik denk inderdaad dat dit voor heel veel mensen geldt. Geen zin om de discussie aan te gaan, maar ik weet van veel mensen dat het wel een deal-breaker kan zijn.

Een vriendin van me gaat bijvoorbeeld niet meer om met een vriendin van haar, omdat zij zo diep in alle complottheorieën en wappie gedachtegoed zit, dat ze het niet meer aankan om het allemaal aan te horen.

Je kunt er ook moelijk een inhoudelijke discussie mee aangaan, want de Waarheid van van die ene yoga of reikileraar wordt gelijkgesteld met die van een epidemioloog. Alle waarheden zijn even waar.... Ofzo... Tja, dan ben je snel uitgepraat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2021 19:34

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Ik heb in mijn directe omgeving ook geen mensen die complottheorieën aanhangen. Wel een paar op Facebook, maar daar reageer ik over het algemeen niet op en meestal lees ik het niet eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 30 Mei 2021 20:12

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Eloise schreef:
Soleil schreef:@ Eloise: Bij mijn familie, vrienden en collega’s kunnen we hierover praten. Juist ook over eventuele twijfels en vragen die je hebt.
Daarom ben ik zo verbaasd dat niemand in jou omgeving vragen of twijfels heeft.
@radler: ik zie die verdeeldheid ook vooral op Facebook (en hier sinds ik vanmiddag dit topic begon te lezen)
In mijn omgeving is iedereen juist voor het gesprek aan gaan en begrip hebben voor de ander.

Welk gesprek moet je dan aangaan? Eigenlijk snapt iedereen om mij heen het belang van vaccineren.

We hebben er ons al uitgebreid in verdiept maanden geleden en met interesse alle onderzoeken gevolgd en toen was het al snel duidelijk. Het vaccin doet prima z'n werk en de bijwerkingen zijn verwaarloosbaar.

Ik zie niet echt in waarom je daar dan nog ellenlange gesprekken over moet voeren en waarover dat dan precies moet gaan?

Hier is het meer de vraag wanneer je mag gaan en mensen willen het liefst zsm aan de beurt zijn en balen als ze moeten wachten.


Er zit wel een verschil tussen ellenlange gesprekken zoals jij aangeeft en er over praten zoals soleil aangeeft.
En dan nog? Ook als je wel wil vaccineren kan je prima met anderen van gedachten wisselen hierover toch.
Zo ook met mensen die er anders in staan of twijfels hebben. Gewoon zoals je met anderen over elk onderwerp wel kan praten.
Dingen die je hoort en die je leest en van gedachten wisselen met elkaar etc.

Ik mocht ivm werk al vanaf januari een vaccinatie halen en heb lang gewacht omdat ik gewoon twijfelde. En ja ik weet dondersgoed dat wanneer ik op vakantie ging naar bepaalde landen ik zonder nadenken een prik haalde dus hoe krom dat ik nu dan twijfelde.
Geloofde absoluut niet in complottheorieën of rare ideeën en gedachtes, het was gewoon puur een onderbuikgevoel wat niet helemaal lekker zat. Plus dat toen het advies nog was als je zwanger bent of wil raken wacht nog maar. En aangezien wij bezig waren / zijn om zwanger te mogen raken voelde dat sowieso niet goed.

Dat jij en iedereen om je heen niet kunnen wachten tot ze gevaccineerd zijn prima maar er zijn ook mensen die dat niet willen en de manier hoe jij daarop reageert zorgt er echt niet voor dat ze opeens wel gaan vaccineren. Juist niet door zo fel te reageren zoals je hier doet.
Juli 2019
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 21:12

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Eerst werd het vaccin in Nederland niet gegeven aan zwangere vrouwen en vrouwen die proberen zwanger te worden, dus logisch dat je het dan niet wil. Volgens mij kon dat tot voor kort niet eens.
<<

Kira

Bericht 30 Mei 2021 21:12

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Met een vaccinatie kun je wel degelijk ziek worden en ook verspreiden. En het is geen grap maar we hebben dus vandaag met de fanfare weer gerepeteerd en daar zijn al 3 van zulke gevallen bekend. Dus mensen die na vaccinatie ziek zijn geworden en anderen aangestoken. Eentje is zelfs een super spreader en heeft 17 anderen aangestoken. Hoe zie je dat dan Eloise, is dat dan gewoon niet waar? Of verzinnen die mensen en de GGD dat dan?
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2021 21:20

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Wie verzint wat? Het wordt helemaal niet gezegd door GGD of RIVM dat je zeker weten niemand kunt besmetten na je vaccinatie. De kans wordt significant kleiner, dat wel.
<<

Kira

Bericht 30 Mei 2021 21:24

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Eloise zegt een paar reacties hierboven dat het vaccin prima z'n werk doet, daar reageerde ik op. Dat in een vrij kleine groep van 30 personen al 3 mensen na vaccinatie ziek zijn geworden en anderen besmet hebben, vind ik niet klinken als iets dat prima z'n werk doet namelijk.
Laatst gewijzigd door Kira op 30 Mei 2021 21:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 21:24

Re: Coronaregels peiling: hoe braaf ben jij?

Kira schreef:Met een vaccinatie kun je wel degelijk ziek worden en ook verspreiden. En het is geen grap maar we hebben dus vandaag met de fanfare weer gerepeteerd en daar zijn al 3 van zulke gevallen bekend. Dus mensen die na vaccinatie ziek zijn geworden en anderen aangestoken. Eentje is zelfs een super spreader en heeft 17 anderen aangestoken. Hoe zie je dat dan Eloise, is dat dan gewoon niet waar? Of verzinnen die mensen en de GGD dat dan?

Je bent niet gelijk na de eerste prik volledig beschermd.

Als je de dag na je eerste prik iedereen uitnodigt thuis, dan is dat niet slim nee. Het duurt een week of 2-3 voordat je anti stoffen aanmaakt. En dan moet je vaak nog een tweede prik krijgen en daarna weer een paar weken wachten, daarna ben je pas volledig gevaccineerd.

Voor de rest geldt dat als iedereen volledig gevaccineerd is, dat je besmet kunt raken (al is die kans significant veel kleiner) , maar dan krijg je een zeer milde versie, waarbij je niet op de IC komt en geen long covid ontwikkelt. Ook is de kans dat er allerlei mutaties ontstaan stukken kleiner dan nu.

Maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren.

Nu hebben miljoenen mensen in Nederland nog niet eens de kans gekregen het vaccin (volledig) te krijgen en dan zijn er ook nog mensen die het weigeren en het dus in de hand werken dat dit soort uitbraken blijven bestaan.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers