Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed in ons huis

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 13:28

Speelgoed in ons huis

Ik weet dat er al oudere topics zijn hierover hoor maar even wat specifiekere vragen voor ons huis.

Ik word gek van al dat speelgoed. Ik kan het gewoon niet kwijt. Ik weet niet hoe en waar. En we hebben echt geen klein huis maar ik snap gewoon niet hoe anderen dat doen. Dus please help me. Ik ga even wat 'eerlijke' foto's plaatsen van hoe het eruit ziet, en ja ik weet dat het een bende is, dat is het probleem. Althans, dat er overdag gespeeld wordt in de woonkamer vind ik niet zo erg. Duplo overal enz. Dat hoort erbij en we hebben nou eenmaal geen speelkamer en er word echt veel gespeeld. Als ik het 's avonds maar op kan ruimen maar nu past het gewoon eigenlijk nergens lekker.
De meeste speel dingen staan in kratten in de kast en in een soort 'wasmand' achtige mand. En dan de knutselspullen en spelletjes in de buffetkast maar ook dat is overvol en met al die verschillende vormen spullen past dat ook niet lekker.

Over een paar maanden gaat de box definitief weg dus dan kunnen we op zoek naar een constructievere oplossing, zeker nu we speelgoed van twee kinderen met verschillende leeftijden krijgen. Maar zo'n Expedit of Stuva midden in de woonkamer vind ik ook niet zo denderend. En ik ben bang dat het dan heel onrustig word, kast naast kast naast kast. De kleine vitrine kan overigens wel naar een andere plek naast de bank (daar waar die stadsposter staat). De grote boekenkast ben ik gek op en wil ik echt niet kwijt.

Heeft iemand misschien een beetje out of the box idea (of juist in the box qua netheid 😂). Ik plaats het expres in de Wonen ipv Kinderen pijler omdat het naar mijn idee meer over het interieur gaat.

No judgment please. 😅

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 13:35

Re: Speelgoed in ons huis

Wij hebben een gedeelte van een kast voor het speelgoed en daar moet het inpassen. Past het niet meer dan ruim ik het boven op en rouleer ik eventueel.
Ik zou dus zoveel speelgoed beneden houden dat het fijn in de kasten past ipv meer bergruimte zoeken.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mei 2021 13:43

Re: Speelgoed in ons huis

Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder, maar toen ze meer met speelgoed speelden deed ik het ook zo. Een (1) kist met speelgoed, wat er niet in past gaat naar boven. En dan maar rouleren, is ook weer een (speel)activiteit op zich. Ik heb er zelf echt een hekel aan, zoveel speelrommel in de woonkamer.
<<

Anoniem310

Bericht 24 Mei 2021 13:44

Re: Speelgoed in ons huis

Wij hebben een grote dichte kast met grote bakken. De regel is: je mag pas een nieuwe bak pakken als je de andere bak hebt opgeruimd. Aan het einde van de dag ruimen de kinderen zelf alles op.

Klei en verf en slijm en van dat speciale zand en meer van dat soort dingen heb ik op een andere plek waar ze minder makkelijk bij kunnen. Daar moeten ze om vragen en dan blijf ik er bij, want anders wordt het een giga troep.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 13:51

Re: Speelgoed in ons huis

Eloise schreef:

Klei en verf en slijm en van dat speciale zand en meer van dat soort dingen heb ik op een andere plek waar ze minder makkelijk bij kunnen. Daar moeten ze om vragen en dan blijf ik er bij, want anders wordt het een giga troep.


Ja dit zijn de dingen die in de buffetkast staan inderdaad. Knutselen/kleien moet hij om vragen. En spelletjes doe je meestal samen.

Voor mijn gevoel werkt rouleren gewoon niet echt, hij speelt echt met dit alles. En ik heb laatst wel heel veel naar zolder gedaan.
Klinkt misschien beetje gek maar ik weet gewoon nooit zo goed wát ik dan moet opruimen of naar zolder moet rouleren. Hij heeft drie duplo kratten en speelt daar dagelijks mee. Maar met de trein ook bijvoorbeeld. En ál die spelletjes en puzzel dozen. Waar moet dat nou weer?
En nu komt dochter weer in een leeftijd dat de oude speeltjes juist weer leuk voor haar worden, dus ik ben bang dat het straks helemaal teveel is.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mei 2021 14:02

Re: Speelgoed in ons huis

Wat ik zou doen
kabels wegwerken
Flessen drank uit dat hoekje weg
Bovenste plank van de boekenkast weg
Vensterbank leeg ruimen
In de besta 2 kasten leeg ruimen
Kuggis bakken passen perfect in een besta en daar kun je spul op soort speelgoed in opruimen
Schilderij ophangen

Als ik zo naar de foto’s kijk zie ik zonder het speelgoed al heel veel dingen waardoor je rust kan krijgen.

Dit voor de Duplo en dan mee naar boven s avonds (was weggevallen haha )
https://www.ilovespeelgoed.nl/product/p ... sterd.html
Laatst gewijzigd door Minx op 24 Mei 2021 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Mei 2021 14:12

Re: Speelgoed in ons huis

Kan je de onderste vakken van de besta gebruiken voor het speelgoed?
En dan idd met de kuggis bakken
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2021 14:17

Re: Speelgoed in ons huis

Is tegen de muur, waar u de box staat, een mooie op maat gemaakte kast niet een idee? Met zowel open als dichte stukken, voor je boeken en sfeer, maar ook extra opbergruimte?

Anders, zou ik de boekenkast wat opschuiven naar het raam en tegen die muur toch even soort speelhoek creeeren met opbergruimte. Sowieso kunnen ze dan daar wat meer rommelen en wellicht kleien. En in dat hoekje zou ik ook het keukentje verwerken.

Verder eens met Minx. Bepaalde dingen, maken het nu wat extra rommelig. En die kratten, die zijn super klein! Ik zou zeker grote bakken of manden daarvoor aanschaffen. Verder heb ik in zijn slaapkamer nog twee manden met speelgoed. Dat zou je ook kunnen doen, dan kan hij gewoon ernaar vragen en dan ermee spelen, net als het klei.

Verder heb je ook salontafels met lades etc, dat scheelt ook al. En het tafeltje naast de bank, die kan je ook vervangen voor iets met opbergruimte.

Ik heb dus zelf nu 4 bakken speelgoed, twee manden en verder nog speelgoed op zijn tafeltje. Elke keer ruim ik weer wat op en elke bak heeft een bepaalde functie: in de een ballen, de andere mand de knuffels, etc. Nu is zoon nog een stuk jonger, dus ben benieuwd hoe dat zich uitbreid.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Mei 2021 14:19

Re: Speelgoed in ons huis

Als we merken dat er weinig met één categorie gespeeld wordt, gaat het een tijdje naar boven. Met name de dingen die veel zooi veroorzaken en ze weinig plezier van hebben staat snel op de nominatie. Momenteel liggen de duplo en georello boven. Niet dat het daarmee opgeruimd is. De banken in de serre zijn een hut, daarnaast staat een tent. Verder her en der boekjes en ander speelgoed. We houden het alleen zo wel acceptabel voor onszelf en zijn zo niet uren bezig voordat de schoonmaakster komt.

We zijn ook lid geworden van de speelotheek. Zo schaffen we zelf weinig aan en hebben ze elke 3 weken iets nieuws. Momenteel is dat een paardentrailer, puzzel en een reuzentol van een meter doorsnede. We letten er bewust wel op niet dingen van teveel onderdelen te lenen, sinds de 28-delige autoset ineens uit 27 delen bestond.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 14:20

Re: Speelgoed in ons huis

Minx, ja het huis moet sowieso compleet opgeruimd maar ik kan niet meer qua moe en waar we moeten beginnen. 😅

Best een goed idee om de onderste vakken van de Besta te gebruiken voor speelgoed. Die staan wel helemaal vol met servies en pannen en dergelijken maar een keer kritisch naar kijken kan wel.

In de rest van de bovenste vakken staat glaswerk en servies. Dat moet blijven.

De drank blijft staan, geen discussie mogelijk. 😂 Die kabels zijn overigens een nood oplossing omdat internet het niet deed. M'n man heeft het verder allemaal netjes weggewerkt.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Mei 2021 14:23

Re: Speelgoed in ons huis

Afbeelding

Wij hebben inmiddels bijna de hele Besta vol met speelgoed. De kuggis bakken vind ik ideaal. De allergrootste voor playmobil, hubelino en 2x voor de duplo. De middelste maat voor klei, klei attributen, verf, knutselspul. De platte voor bouwtekeningen, papier, stiften, stickers ed.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mei 2021 14:25

Re: Speelgoed in ons huis

Ik denk dat hij ook met alles speelt, omdat alles elke dag aangeboden wordt op deze manier. Ik zou ook de methode van Caulfield proberen als ik jou was. In het ergste geval moet je halverwege de week iets wisselen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem303

Bericht 24 Mei 2021 14:29

Re: Speelgoed in ons huis

En het speelgoed in delen aanbieden? Even uitzoeken, de helft van het speelgoed in bakken doen en ergens opruimen, ik weet niet of je nog ruimte op zolder/in een bergkast/in de garage oid hebt. Dan spelen ze een paar maanden met het speelgoed wat je nog laat liggen en na een maand of 3 wissel je het om en berg je het andeee speelgoed op. De basisdingen zoals Duplo en alles kun je natuurlijk standaard laten liggen maar de rest zou ik steeds omwisselen. Scheelt een hoop rommel in de woonkamer.

Edit: wat Caulfield en June zeggen dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 14:30

Re: Speelgoed in ons huis

Tabbie schreef:Is tegen de muur, waar u de box staat, een mooie op maat gemaakte kast niet een idee? Met zowel open als dichte stukken, voor je boeken en sfeer, maar ook extra opbergruimte?

Anders, zou ik de boekenkast wat opschuiven naar het raam en tegen die muur toch even soort speelhoek creeeren met opbergruimte. Sowieso kunnen ze dan daar wat meer rommelen en wellicht kleien. En in dat hoekje zou ik ook het keukentje verwerken.



Ik hoopte al dat jij zou reageren. ☺️

De boekenkast heb ik gekocht van het geld van m'n oma's erfenis dus daar zit ook nog wat emotionele waarde aan en ik vind 'm ook nog altijd heel erg leuk. Dus heb liever dat we die laten staan. Maar ik ben het met je eens dat we aan die wand wat winst kunnen behalen, zeker als de box straks weg is. Zou iemand a la een interieur stylist oid iets met zo'n situatie kunnen denk je? Misschien kijken naar hoe er een soort speelhoekje gemaakt kan worden?
Door jouw opmerking over op maat denk ik nu ineens aan een soort U-vormige lage kast ofzo. Waardoor je ook een hoekje creëert. Wacht ik ga even tekenen. ☺️
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2021 14:31

Re: Speelgoed in ons huis

En die flessen kunnen ook op de boekenkast ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 14:33

Re: Speelgoed in ons huis

Tabbie schreef:En die flessen kunnen ook op de boekenkast ;)


Nee daar is teveel zonlicht.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mei 2021 14:35

Re: Speelgoed in ons huis

Een interieurstylist kan zeker helpen hierbij. Dat lijkt me een goed idee ook!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Mei 2021 14:37

Re: Speelgoed in ons huis

De onrust komt, denk ik, vooral omdat er zoveel te zien is: bijna alles is zichtbaar en de dingen tegen de muur hebben een verschillende hoogte.

Ik zou kiezen voor een grote brede kast op de plek van huidige 2 kasten. De onderkant dan in ieder geval dicht, door deuren of laden / bakken en bovenkant misschien wat meer open zoals een buffetkast en daar kan je dan de 'volwassen' spullen in kwijt. Alle drankflessen in hoekje zijn ook onrustig, waarom maak je daar niet een leuk zitje of speelplekje van? Evt kan het keukentje dan op de plek van de box komen te staan.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem310

Bericht 24 Mei 2021 14:37

Re: Speelgoed in ons huis

Voor die flessen drank zou ik een speciale kast zoeken, of een andere plek ergens in de kelder of in een hoge kast in de keuken? Want je wil toch niet dat ze dat glas omgooien? Of dat ze het stiekem gaan uitproberen als ze iets groter zijn?

Dichte kasten kun je dichtdoen en dan is het 'opgeruimd', dat zou ik je aanraden. Die open kasten zijn nu eenmaal ontzettend moelijk netjes te houden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Mei 2021 14:39

Re: Speelgoed in ons huis

Caulfield schreef:Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder, maar toen ze meer met speelgoed speelden deed ik het ook zo. Een (1) kist met speelgoed, wat er niet in past gaat naar boven. En dan maar rouleren, is ook weer een (speel)activiteit op zich. Ik heb er zelf echt een hekel aan, zoveel speelrommel in de woonkamer.

De kast naar zolder. Desalniettemin is het nu ook gewoon een ontplofte bom. Maar droge rommel vind ik niet erg, dat opruimen kost nog geen tien minuten.

We hebben overigens geen afgestyled huis, ik vind speelgoed gewoon onrustig staan. Dus overdag lekker rommel maken en voordat we gaan avondeten alles opruimen.
R. 2013
D. 2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 24 Mei 2021 14:44

Re: Speelgoed in ons huis

Wij hebben een hele grote maatwerkkast waar alles in verdwijnt. Dat is ideaal, maar ja moet je wel plek voor hebben (bij ons zit ie onder de trap en valt ie dus eigenlijk soort van weg tegen/in de muur.)

Ik zou iig de open kast wat verder naar raam schuiven en keukentje naar andere kant verplaatsen. Dan heb je een soort natuurlijke grens waar t speeldeel ophoudt.

Verder idd veel opruimen en wegdoen. Speelgoed maar ook je eigen zooi, zodat in de besta kast meer ruimte komt voor speelgoed. En idd toch dat rouleren. Ik herken t wel, vind dan ook lastig wat dan naar zolder (of slaapkamers moet). Maar laatste tijd hadden wij bijvoorbeeld alles van de ballenbaan beneden en alles van duplo op zolder. Als ik dan op zolder de was doe kunnen ze mooi met duplo en t andere speelgoed daar spelen en andersom. En daar dan beetje in varieren. We hebben de duplo in zo’n grote opbergbak, dus die heb je zo naar beneden als t moet.als je wil. En op kleinere schaal: ik heb vaak 2 of 3 houten puzzels voor de greep liggen. De rest weggeborgen. En eens in de 2/ 3 weken wissel ik dan een puzzel om met 1 uit de opslag. Scheelt ook weer veel losse rondslingerende stukjes.

Als je iets van maatwerk gaat doen op de plek van de box zou ik kijken of je ook de hoogte in kan (als dat niet te lomp wordt), dan kan je gewoon meer kwijt. Zo’n laag kastje zit ook zo weer vol en dan heb je alsnog veel los er op of naast.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Mei 2021 14:46

Re: Speelgoed in ons huis

Minx schreef:Wat ik zou doen
kabels wegwerken
Flessen drank uit dat hoekje weg
Bovenste plank van de boekenkast weg
Vensterbank leeg ruimen
In de besta 2 kasten leeg ruimen
Kuggis bakken passen perfect in een besta en daar kun je spul op soort speelgoed in opruimen
Schilderij ophangen

Als ik zo naar de foto’s kijk zie ik zonder het speelgoed al heel veel dingen waardoor je rust kan krijgen.

Dit voor de Duplo en dan mee naar boven s avonds (was weggevallen haha )
https://www.ilovespeelgoed.nl/product/p ... sterd.html



Deze zak inderdaad!!! ideaal :)
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 14:56

Re: Speelgoed in ons huis

Waar ik ook beetje mee zit zijn dingen die buiten het krat/kast formaat vallen. Dingen zoals grote graafauto's enzo, little people boerderij, dat soort spul. Dat staat gewoon los. Hoe doen jullie dat? Ik kan toch niet de enige zijn met dat soort speelgoed in huis?

Overigens lief dat sommigen van jullie de rest van het huis ook op willen ruimen hoor (zoals stapels op de vensterbank). Ik weet dat dat ook voor extra onrust zorgt maar dat vind ik zelf verder niet zo erg. Wij zijn denk ik bovengemiddeld rommelig en zijn daar prima content mee. De basis is design maar verder leven we gewoon lekker in ons huis en ik ben 24/7 thuis. Ik zou best zo netjes willen zijn als bijv m'n zus maar ik ben het nou eenmaal niet en m'n man gelukkig ook niet.
Zo'n open kast zoals de boekenkast geniet ik trouwens dus juist ook van. Daar straalt voor mij persoonlijkheid uit, de reisgidsen, kookboeken, memorabilia. Ik houd juist van een beetje zon persoonlijk rommeltje in het oog.

Wat Miss Energy zegt vind ik wel een hele goeie, nu is alles op ongelijke hoogte. Dat zorgt optisch voor onrust denk ik inderdaad. Zeker iets om mee te nemen.

En wat SophieZMY zegt vind ik ook een goeie, het speelkeukentje en de boekenkast omdraaien voor een logischere afbakening van speelgoed. Alleen even hopen dat m'n man dat met z'n neurotische tik oké vindt, want de boekenkast staat perfect uitgelijnt op de eettafel. 😂

Eloise, ja we hebben een wijnkelder met drie gigantische wijnkoelkasten. Maar dit drankhoekje vind ik juist zo knus. Ik houd er wel van. En ik ben niet bang dat m'n kinderen er aan gaan zitten.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mei 2021 15:05

Re: Speelgoed in ons huis

J heeft in de woonkamer maar 1 kastje dat is ook een vak van onze beste (6 deurtje) en de rest staat op zijn kamer. Als hij ergens mee wil spelen wat niet in de woonkamer staat haalt hij het op incl kleed en gaat hier spelen. Is hij er klaar mee dan ruimen we of hij het op en pakt hij het volgende. Ook dat is hier een afspraak je pakt pas wat anders als het vorige opgeruimd is. Dus niet gaan knutselen voor de Lego opgeruimd is. Dat heb ik vanaf het begin af aan zo met hem gedaan en nu hoef ik het vaak niet eens meer te zeggen.

En dat is ook wel durf afscheid te nemen van bepaalde dingen. Ik vond dat ook heel lastig eerst maar het geeft uiteindelijk zo veel rust in je hoofd.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 15:05

Re: Speelgoed in ons huis

Nav Tabbie's post over maatwerk dacht ik ineens zelf hier aan. Een soort u-vorm kast, denk dan een lage Besta (want laag kunnen ze zelf bij, en aan spelen en houdt het open) om een soort meer afgebakend hoekje te maken. En dan heb je ook niet zo kast naast kast naast kast aan de lange wand.

Zou dat wat zijn? Excuse my drawing skills 😅 Maar zoiets.

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers