Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed in ons huis

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Mei 2021 09:02

Re: Speelgoed in ons huis

Oh Marin, zo herkenbaar! Ik kan niet eens echt tips geven en ik vind het eerlijk gezegd ook reuze meevallen hoe het eruit ziet op je opgeruimde foto. Maar ik zit daar dus ook altijd mee als iemand zegt dat ze alles gewoon in aparte bakken hebben. 'Hoe dan?" denk ik dan ;-) Playmobil zit hier in 3 bakken, maar als ze met Playmobil spelen, gebruiken ze daar ook de Schleich-paarden bij en soms ook de barbiespullen. En na een uur ligt alles zo door elkaar dat ik het ook maar gewoon allemaal door elkaar in die bakken gooi als we gaan opruimen. Af en toe sorteren we alles met z'n allen, maar na een paar keer spelen is het weer dezelfde chaos. En dan speelgoed als een poetskarretje, poppenspullen (zoals maxicosi, poppenstoeltje, badje), playmobilhuis (want dat past weer niet in de bak). Drama gewoon! Nu speelt alleen de jongste van 7 nog echt veel met alle speelgoed, vooral met de poppen. De hoeveelheid speelgoed is wel al wat afgenomen. Spelletjes staan inmiddels boven in een kast op de overloop, ze zijn groot genoeg om die zelf te gaan halen. Boekjes op hun eigen slaapkamers en bijna alle speelgoed gaat 's avonds op de slaapkamer van de jongste twee. Die is beneden en dat is toch fijner dan in onze eigen leefruimte. Maar alsnog slingert er altijd overal speelgoed rond en lukt het me niet om daar orde in te creëren.
Maar we leven hier nu eenmaal met z'n vijven en ik vind het niet erg om dat in huis terug te zien aan de spullen die overal staan en liggen. Heel erg georganiseerd was het nooit en dat hoeft van mij ook niet. Wat bij ons vooral hielp was het hebben van een poetsvrouw. Dan ging er in ieder geval een keer per week flink de bezem door ;-) Maar die hebben we al 3 jaar niet meer, dus nu gaat alleen de bezem er even snel door als er visite komt. En die keren zijn met Corona wel op 1 hand te tellen, haha!
Heel veel herkenning dus, maar weinig tips. Misschien gewoon accepteren dat het zo is en als het voor jullie goed is, is dat toch prima? Koop gewoon wat grote bakken bij Ikea en mik daar alles in aan het eind van de dag. Wij hebben veel oude meubels en hebben gekozen om hier en daar een mooie dekenkist te zetten waar veel in kan. Is het toch wat meer uit het oog. Ze moeten dus wel altijd zoeken waar iets ligt, omdat er niet echt systeem in zit. Maar daar lijken ze geen probleem mee te hebben. Als ze er zelf structuur in willen brengen, houd ik hen niet tegen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Mei 2021 09:06

Re: Speelgoed in ons huis

Een speelkamer is ook mijn droom, gewoon alles daar hebben en de rest zooi-vrij. Ik word onrustig van een onopgeruimd huis, dus alles moet wel een plek hebben en vooral niet alles in het zicht. Ik heb bij gebrek aan een speelkamer nu een speelhoek gecreeerd; onze keuken is waar ik sta. Al R's speelgoed is hier. In de boekenkasten onderaan staan 2 keer 2 bakken (1 voor treinrails, 1 voor treinen, 1 voor auto's, 1 voor dieren). En in die Ikea lage kast is 1 bak lego en de andere 3 zijn (nu nog) leeg. De kastjes is voor knutselmateriaal. Ik vind die grote vuilniswagens ook erg lelijk, maar stoort me niet gigantisch, ik laat ze ook vaak buiten staan, daar heeft hij ook een hoekje met een tafel). Ik word dus al onrustig van die verjaardagskaartjes op de kast, dus die verdwijnen straks snel. Hier is een foto (sorry, beetje donker, het schemert hier):
Afbeelding

Dus als je mij zou vragen, dan zou ik ook dichte kasten kiezen. Hoeft natuurlijk niet ikea, als ik geld had had ik ook hele mooie passende kasten laten maken. Die boekenkast van jou is naar mijn smaak ook te vol, alhoewel ik ook zo'n kast heb, maar dan in mijn kantoor (en dus uit het dagelijkse zicht):
Afbeelding

Ik zou dus ook een hoek maken met dichte kasten waar alles in past. En die boekenkast iets minder vol maken en die dan uit de speelhoek verplaatsen. Overigens stoort mij de drank ook niet, die staat in principe nu ook bij R in zijn speelhoek (ok, een fles, wij zijn niet van die drinkers). Vanaf jong heb ik er al in dat voor de lunch alles opgeruimd wordt (hij doet het meestal zelf) en dan weer voor 5 uur televisietijd. Ik heb geen zin in 's avonds nog opruimen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mei 2021 09:35

Re: Speelgoed in ons huis

Wij hebben een speelkamer, maar ook daar staat het meeste losse spul uit zicht. Ik snap dat dit het opruimen makkelijker maakt hoor, maar het opruimen van speelgoed lijkt me niet al te moeilijk. Je hebt een (dichte) kast nodig waar alles in kan, of je moet spullen boven zetten en afwisselen. In ons oude huis deden we dat, we hadden twee stuva-lades beschikbaar voor speelgoed en de rest stond op de slaapkamers of op de vliering. Inmiddels zijn alle Stuva’s (we hadden er in het oude huis 7 ofzo omdat het een tv-meubel en eettafelbankje in één was) vol met speelgoed, maar op de slaapkamer van de meiden staat geen speelgoed meer en op de slaapkamer van D. staat alleen zijn legokast.

Nu al het speelgoed weer beschikbaar is om mee te spelen, pakken ze alles ook weer door elkaar. Maar ze hebben nooit geklaagd dat ze dingen zochten die niet in de lades lagen.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 09:44

Re: Speelgoed in ons huis

Zo he he. Even 2.5 uur voor mezelf dus ik kan even gaan zitten lezen. Lief dat jullie zo meedenken.

Wat ik al zei, het gaat mij echt met name om een constructievere manier van speelgoed opruimen. Dus niet persé een deel naar boven of weg (wat we al voor 3 kwart hebben gedaan namelijk, dit is het speelgoed waar hij echt dagelijks mee speelt), hoewel het wel goed is om eens in de zoveel tijd te kijken wat er weer weg kan hoor. Laatst nog een grote cleanse gehad.

Voor nu is een tijdelijke oplossing wel fijn, maar inderdaad als de box weg is en ook weg blijft, zou een constructievere oplossing wel echt fijn zijn.

Over jullie ideeen:

Ik vind het idee van de boekenkast naar de andere kant waar nu de Besta staat best een leuk idee! Die Besta hecht ik geen waarde aan, maar is wel heel nuttig voor al het servies etc, en dan zouden we de kinder unit ook van Besta kunnen bouwen, beetje aansluitend op de set die we nu hebben. Misschien dan in die lichtere taupe kleur met een mooi houten blad erop ofzo, dan sluit het aan op de bestaande Besta. Ik zal eens kijken op de Ikea website. Ik zou het alleen jammer vinden dat we de boekenkast dan niet meer vanaf de bank zien, daar haal ik zoveel meer plezier uit dan naar zo'n dichte kast kijken, maar de lange wand leent zich wel heel mooi voor een mooi meubelstuk. Maatwerk zou ik heel erg tof vinden en ik vind dat ook zeker leuker tov Ikea, maar ik kan me ook wel weer goed in Lot haar woorden vinden dat voor die jaren dat de kinderen jong zijn het ook een gebruiksvoorwerp is en wat dat betreft een Ikea meubel niet geheel onverstandig is. Mede om die reden is onze salontafel ook een bijna tien jaar oude salontafel van de Ikea. En we hebben een dure designbank, maar daar mag zoon dus alleen op een handdoek op zitten (als hij eet of drinkt of bloot is tenminste). Dus wat dat betreft vind ik dat wel een valide punt om voor een Ikea meubel te gaan voor de komende jaren.

De vitrine kan inderdaad naast de bank, daar zitten we wel vaker aan te denken om te proberen.

Taeda, super tof je tekening! Dank je wel! Bedoel je de kast dan in dezelfde kleur als de muur? Ik hoop dat we nog weten welke kleur het is (beetje ijsblauw is de muur). Voor mijn gevoel zou ik inderdaad dan ook de kast en speelhoek omdraaien, dus speelhoek meer naar de zithoek/deur, maar je hebt ook wel gelijk betreft de boeken en verkleuring. Dat gebeurt nu ook al ja. Maar ik snap je idee en vind het zeker leuk!
grappig idee van het keukentje kwartslag draaien en tegen de box aan zetten.

Bedoel je met dat lichte speelkleed het kleed wat nu op m'n zoon z'n kamer staat? Dat hebben we naar boven verhuisd toen de box terug kwam, met het zithoekje (zo'n rond tafeltje met kleine nep Eames stoeltjes). Op zich staat dat leuk op zijn kamer en kunnen we daar houden maar kan ook overwegen het terug te zetten. Zoontje zat er alleen echt nooit aan maar misschien dochter straks wel.

Ik ga met m'n man overleggen of hij het 'aankan' om de boekenkast te verplaatsen (dan staat ie niet meer uitgelijnt op de eettafel haha) en dan de vitrine naar de andere kant naast de bank. En dan inderdaad kijken of we een meer een duidelijke speelhoek kunnen maken. Evt met de Besta ipv de boekenkast en dan één geheel.

Hollygolightly onze keuken is niet zo groot. Daar past zeker geen speelkeukentje in. Vind dat ook een logische en leuk idee in de keuken maar hier niet haalbaar. Wie weet als we beslissen niet te gaan verhuizen, gaan we misschien wel verbouwen naar een open keuken, maar tegen die tijd zijn de kinderen vast te groot voor een speelkeukentje (hoewel O er bijna nog dagelijks mee speelt dus M kan waarschijnlijk ook nog wel even mee).
Ik ben het verder helemaal met je eens dat de kinderen gewoon beneden mogen spelen. Het huis is ook van hen dus ja speelgoed hoort erbij. Vind ik ook helemaal niet erg en ik vind het gezellig. Maar ik ben het ook met je eens dat een eenduidige speelhoek fijn is. Dat mis ik bij ons. We hebben kratjes, manden, bakken, kast met knutsel/spelletjes, het is te verspreid. Meer één lijn is denk ik inderdaad wat ik zoek. Dus ik kan wel manden blijven kopen, maar daar wordt het niet rustiger van. Ik denk dat ik dat zoek inderdaad.


Kratjes:
Taeda schreef:
Of bijvoorbeeld zo'n stapel maken:
Afbeelding


Ja dit is inderdaad eigenlijk de bedoeling met die kratjes. Daar heb ik ze ook voor gekocht. Ze stonden altijd twee op twee in de boekenkast op de onderste plank. Maar met de meest recente Duplo cadeaus voor z'n verjaardag past het niet meer. Ik heb net twee extra kratjes besteld en dan kunnen we hopelijk gaan stapelen, misschien inderdaad naast de box. Eigenlijk kan de wipstoel ook wel weg en haar speelkleedje met boog (die jij ook hebt Taeda) gebruikt ze ook niet echt meer omdat ze het hele huis door gaat, dus dat ruimt ook al op.
Dus zal eens kijken of het stapelen handig werkt, in de zin van of je dan makkelijk ook het onderste krat kan pakken of dat hij alles om gaat gooien. En wat doe ik dan in de boekenkast op de onderste plank? ;) Spelletjes vind ik denk ik te onrustig ogen.



Pineco, ja precies dat! En dan sorteer ik het eigenlijk elke avond wel, tenzij ik echt te moe ben en het een keertje laat liggen. Maar verder inderdaad, auto's in de autobak, keukenspulletjes in de keukenkastjes in bakjes. En elke dag wordt het weer gemengd. Wat ik dus inderdaad niet erg vind hoor, dat is spelen.

Marsy, ja ik vind zo'n boekenkast zoals in je studeerkamer dus ook leuk. Als ik bij jou op bezoek zou zijn, zou ik daar gaan staan kijken (zeker omdat we dezelfde studierichting hebben gedaan). En gezellig met die foto's.

Iemand (Tabbie) zei dat wij geen foto'shebben staan. Jawel hoor! Niet veel maar wel een aantal:

Afbeelding

Ik vind dit zelf reuze gezellig.

Maar gezellig speelhoekje heb je zo gemaakt. Vind het prima rustig ogen moet ik zeggen.

Blue Phone nog even een vraagje over de bakken in jouw Besta. Pakken de kinderen die dan gewoon zelf? En zetten ze het zelf terug?

Linvi, de box in de zithoek gaat ook niet echt. En onze gang en hal staan inderdaad ook wel echt vol.


Elliot ja heerlijk wat een genot een speelkamer. Hadden wij vroeger ook en vrienden van ons hebben het ook. Dan komt er af en toe wel wat speelgoed mee naar de woonkamer, maar het is veel beter behapbaar. Hoewel ik het ook gezellig vind hoor, wat ik al zei, beneden spelen (jullie speelkamer zit ook beneden, I know) hoort er bij op deze leeftijd.

Oké nou volgens mij heb ik alles gelezen :) Ik ga even met de Besta planner puzzelen.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Mei 2021 09:51

Re: Speelgoed in ons huis

Top idee!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mei 2021 09:57

Re: Speelgoed in ons huis

Marin ik lees nu nog dat jullie de besta die jullie hebben nu gebruiken voor servies. Is dat omdat jullie kastruimte missen in de keuken? Misschien is het een optie om een besta in de keuken te zetten voor meer bergruimte, zodat de besta in de woonkamer (deels) voor speelgoed gebruikt kan worden?

Onze speelkamer wordt overigens grotendeels gebruikt als opbergkamer voor speelgoed, spelen doen ze 9 van de 10 keer in de woonkamer. Of ze lopen heen en weer met hun poppenwagentjes van de speelkamer naar de woonkamer en weer terug. 😂

Kijk, zo hebben wij die stuva:
Afbeelding
En ook nog wel genoeg los spul, maar de motivatie om dit op te ruimen heb ik ook niet zo.
Dat tafeltje met stoeltjes stond voorheen op D.’s kamer, de ijscokar op zolder, dat Hema-winkeltje zat nog in de doos. Dat hebben we nu alleen maar staan omdat er toch ruimte is.
Afbeelding

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Mei 2021 10:02

Re: Speelgoed in ons huis

Het is allemaal zo herkenbaar, haha. En vooral van dat grote speelgoed dat niet in de kast past. Zucht.
Ik wil hier ook graag een dichte kast, denk een Besta. Maar we zijn er nog niet helemaal uit waar die dan moet staan.
Voor mij zou het al heel erg schelen als het spul gewoon achter een deurtje kan, zodat het niet steeds in het zicht licht.

Ben benieuwd waar je op uit komt Marin!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 10:07

Re: Speelgoed in ons huis

Nee we hebben echt niet zo'n grote keuken helaas, zeker gezien onze liefde voor koken. Een grotere keuken zou zo aan ons besteed zijn, maar ja, wie weet gaan we ooit wel verbouwen (al vind ik dat altijd een beetje 'zielig' voor het huis, als de structuur dan verandert, yeah crazy lady I know) en bovendien verliezen we dan ook veel wandruimte in de woonkamer.

Ja zo'n Stuva (ik vind die stuva open handgrepen niet mooi, sorry) of Besta ontkom je bijna niet aan he begin ik te merken. Je hebt de opbergruimte gewoon nodig voor het speelgoed.

Wel heerlijk zeg die speelkamer. Ik ben jaloers! Ik vind het er ook nog gezellig uit zien ook. Zo fijn voor jullie kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mei 2021 10:17

Re: Speelgoed in ons huis

Het is ook niet mijn favoriete meubel, maar functionaliteit trumps uitstraling in dit geval :) maar het hoeft natuurlijk geen stuva of besta te zijn. Er zijn ook heel veel andere leuke dichte kasten te koop. Ik zag bijvoorbeeld deze bij Made en dat is ook een ideale opbergkast:
https://www.made.com/nl/bromley-provisi ... -mintgroen

♥♥
<<

Anoniem332

Bericht 25 Mei 2021 10:29

Re: Speelgoed in ons huis

Er is ook nog een middenweg, geen Ikea of maatwerk. Kijk eens naar de kasten van tylko.

Ik vind dat witte gelamineerde Ikea materiaal afbreuk doen aan de materialen in jullie huis.
Of kijk eens naar fronten van superfront. Die op besta, stuva kunnen. Andere handgrepen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 11:04

Re: Speelgoed in ons huis

Zal er eens naar kijken!

Ons TV meubel is van Hülsta. Ook heel mooi maar wel prijziger dan Ikea. En om daar in 't verlengde qua kleur iets te doen wordt denk ik te donker.
Afbeelding


Ik heb even met de Besta planner een voorbeeld gemaakt waarbij ik de bestaande kast zou verplaatsen naar de lange muur. Maar moet zeggen dat het tegenvalt, dan kan je nog twee, misschien drie van die lage kasten er naast zetten. Ben bang dat je daar niet zoveel ruimte mee wint. Heb even verschillende soorten frontjes gedaan hoor aan de lage stuk. Denk dat die beige effen zoals op de grote kast het mooist zou zijn. En het keukentje moet dan ook nog ergens. Valt tegen qua ruimte!

Afbeelding


Ik ga er nog maar over nadenken. En vanavond komen de extra kratjes dus kan het overschot aan Duplo iig opgeruimd weer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem310

Bericht 25 Mei 2021 11:25

Re: Speelgoed in ons huis

Wij zijn nu bijna zover dat we alle speelgoed willen verhuizen naar de kamers van de kinderen. Dan krijgen ze allebei een grote dichte kast op hun kamer met speelgoed en dan mogen ze boven spelen.

Ik kijk ernaar uit om de woonkamer en keuken dan helemaal speelgoedvrij te hebben. Natuurlijk mogen de kinderen best beneden aan tafel puzzelen, kleien, knutselen en kleuren, want dat vind ik alleen maar gezellig. Maar dat bergen we direct op als ze klaar zijn. Maar het echt grote speelgoed kan uit het zicht verdwijnen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 11:31

Re: Speelgoed in ons huis

Wat fijn en knap dat je peuter van 3 dat al kan Eloise!
Mijn zoontje heeft laatst even een tijdje op z'n eigen kamer gespeeld maar ik vond dat toch nog wel spannend, zeker omdat het op zolder is dus twee verdiepingen hoger.

Bij ons komt die tijd nog wel. Ik laat het even bezinken (we hebben ook nog wel een half jaar tot de box weg gaat denk ik) maar als ik het zo allemaal bedenk denk ik toch dat het beste/leukste is om de boekenkast te laten staan waar ie staat, hoogstens iets naar het raam (alleen lastig met de boeken) en dan langs de lange wand een speelkast maken, zal toch wel Besta worden. Misschien moet ik er ook maar gewoon aan toegeven, ik vind het niet zo leuk en onorigineel maar het is een succes met een reden bij zoveel gezinnen. En dan kunnen we over een paar jaar als de kinderen ouder zijn altijd weer kijken. Misschien verhuizen we dan wel of misschien gaan we toch verbouwen. Who knows.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Mei 2021 11:46

Re: Speelgoed in ons huis

Onze hele woonkamer is denk ik jullie zithoek van de ene tot de andere muur.
Wij hebben een hoek met een tafel van ikea waar zo'n la onder kan (stuva?), 1 bak op wieltjes en dan nog een oud zuurkool vat met lego. Daarnaast heeft ze 1 deurtje van de tv kast voor boeken en kleurboeken en in de grote kast staan de knutsel spullen. Spelletjes hebben we achter het gordijn gezet.
Grote spullen staan in de la en er staat ook nog een berg op dr tafel.

Ik vind het nog steeds wel ellende maar het staat allemaal bij elkaar. Over een paar jaar is het vast weg en andere iig minder.

Afbeelding
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mei 2021 11:49

Re: Speelgoed in ons huis

Een beetje herkenbaar Marin! Scheelt dat bij ons bijna alles achter de bank staat in een grote zeevaartkist en in bakken. Dus niet in het zicht als we zelf op de bank zitten. Maar we moeten wel hoognodig gaan uitzoeken en gaan rouleren. Soms heb ik het idee dat er te veel keus is en V daardoor niet lekker gaat spelen.

We hebben ook bestabakken waar de tv op staat en in 3 bakken zitten nog boekjes en puzzels van hun. In een buffetkast ligt al het knutselspul en spelletjes onderin. De bovenkant is van ons.

Mijn 4 jarige kan wel boven spelen met vriendinnetjes, waarna de boel ontploft is. Dat moet ze nog leren, spelen is oke, maar wel het 1 opruimen voor je weer het andere pakt. Beneden vindt ze gezelliger.

Ze hebben beide een grote speelgoedkist op hun kamer waar ook nog wat spelletjes ed in zitten.

Ik vind het heerlijk om te zien dat veel tegen hetzelfde aanlopen. We mopperen wel eens dat ze te veel speelgoed hebben, maar als ik jullie verhalen en foto's zie dan valt het wel mee of is het herkenbaar. Haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem310

Bericht 25 Mei 2021 12:55

Re: Speelgoed in ons huis

Marin schreef:Wat fijn en knap dat je peuter van 3 dat al kan Eloise!
Mijn zoontje heeft laatst even een tijdje op z'n eigen kamer gespeeld maar ik vond dat toch nog wel spannend, zeker omdat het op zolder is dus twee verdiepingen hoger.

Bij ons komt die tijd nog wel. Ik laat het even bezinken (we hebben ook nog wel een half jaar tot de box weg gaat denk ik) maar als ik het zo allemaal bedenk denk ik toch dat het beste/leukste is om de boekenkast te laten staan waar ie staat, hoogstens iets naar het raam (alleen lastig met de boeken) en dan langs de lange wand een speelkast maken, zal toch wel Besta worden. Misschien moet ik er ook maar gewoon aan toegeven, ik vind het niet zo leuk en onorigineel maar het is een succes met een reden bij zoveel gezinnen. En dan kunnen we over een paar jaar als de kinderen ouder zijn altijd weer kijken. Misschien verhuizen we dan wel of misschien gaan we toch verbouwen. Who knows.

Het is anders als het om je tweede kind gaat, want dan kunnen ze samen boven spelen. Als er iets is geeft mijn oudste dat aan. Bij ons slapen ze op de eerste verdieping, dus als ik beneden ben, dan hoor ik het wel.

Verder ligt het ontzettend aan het karakter van je kind. Mijn jongste is vanaf jonge leeftijd al zo zelfstandig, heel anders dan de oudste op diezelfde leeftijd. Hij zit zo een uur helemaal in zijn eigen fantasiewereldje. De oudste is meer op ons gefocust en wil het liefst de hele dag door mij, of mijn man geëntertaind worden. Maar nu ze 6 is wordt dat minder. Ze is nu bijvoorbeeld bezig met leren lezen en schrijven. Dat is gelukkig iets waarbij ze voor het eerst haar aandacht voor langere tijd zelf kan vasthouden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 12:56

Re: Speelgoed in ons huis

Ja hè Jip. Ik vind het ook fijn dat mensen het herkennen.
En wij hebben een tijdje geleden het speelgoed ook erg gereduceerd inderdaad. Hij speelt met name uren met de duplo de laatste tijd en dus is dat één van de weinige dingen waarvan er echt veel van staat.

Ah fijn dat ze zich zo aan elkaar optrekken Eloise!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Mei 2021 13:00

Re: Speelgoed in ons huis

Ik lees ook even mee hoor. Het kleine speelgoed krijg ik wel opgeruimd, maar zoon heeft veel grote vrachtwagens en graafmachines van Bruder en Tonka en die staan me echt ontzettend in de weg.

Zo'n stuva meubel en dan als eetbank ook gebruiken vind ik echt geniaal! Heb je die kussens zo gekocht Elliot, of ze laten maken?
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 13:04

Re: Speelgoed in ons huis

Kees zo te zien hebben jullie ook veel van dat 'grote spul'. Lastig is dat dus vind ik. Het zal inderdaad met de jaren wel minder worden. Of iig veranderen of meer naar boven.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 25 Mei 2021 13:07

Re: Speelgoed in ons huis

Nog een ander idee, onder het lange raam achter de bruine fauteuils, kun je daar niet over de hele breedte een lage kast maken?

Ik vind die besta kast achter je eettafel heel erg mooi en jullie vinden zelf die boekenkast heel erg mooi, dus misschien kun je op die plek onder het raam iets zodat de rest ongewijzigd blijft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2021 13:09

Re: Speelgoed in ons huis

Linvi schreef:Nog een ander idee, onder het lange raam achter de bruine fauteuils, kun je daar niet over de hele breedte een lage kast maken?



Nee daar zit een convectorput over de gehele breedte. Daar kan geen kast op dus. Anders leuk idee!
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 25 Mei 2021 13:11

Re: Speelgoed in ons huis

Ah jammer!! Ik ging net pinteresten en werd er helemaal enthousiast van.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Mei 2021 13:31

Re: Speelgoed in ons huis

Ja, idd dat grote rot spul, meestel prop ik het ergens achter, of zet het half op iets ofzo. Maar meestal staat het irritant voor die tafel/la.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mei 2021 13:39

Re: Speelgoed in ons huis

Saga schreef:Zo'n stuva meubel en dan als eetbank ook gebruiken vind ik echt geniaal! Heb je die kussens zo gekocht Elliot, of ze laten maken?

Wij hebben het op maat laten maken, was zo’n 200 euro. Als eetbankje vond ik het ook echt leuk staan, al is het dan wel lastiger om dingen uit de lades te pakken 🙃

Zo stond het in ons vorige huis:
Afbeelding

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2021 14:43

Re: Speelgoed in ons huis

Wij hadden een Expedit (nu heet dat geloof ik een Kallax) met acht vakken in een lichte houtkleur, met bijpassende houten bakken in dezelfde tint waarin het speelgoed zat. Als ze ermee wilde spelen konden we gewoon de hele bak eruit halen en op de grond zetten. Ik vond dat ook een makkelijk systeem voor als ik speelgoed waar ze niet meer mee speelden wilde uitzoeken of wegdoen. De kast stond in de breedte, dus een brede, lage kast, er bovenop stonden de grote huizen van Playmobil/Sylvanian Families.

Maar helemaal strak opgeruimd is het desondanks ook nooit echt geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers