Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel veel onrust; herkenbaar?

<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 12:58

Heel veel onrust; herkenbaar?

Weg.
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 26 Mei 2021 09:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 13:05

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Pfoe wat pittig Auxo. Wat een lijst als je het zo opsomt. Ik denk dat je moederlijke intuïtie goed is wat betreft dat er misschien iets gaande is maar wat precies? Rot zeg. Hopelijk komen jullie er achter.

Ik herken het verder niet dus kan je niet echt verder op weg helpen maar wilde je wel een knuffel geven.

Wel een vraagje/opmerking. Heb je foto's van haar huidje? Misschien kan je die maken, sowieso handig voor jezelf om te zien of het erger of beter wordt. Zit het alleen in haar gezicht of ook elders op haar lichaam?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 13:07

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik heb wel foto’s ja, goed idee om dat wat vaker te maken. Er zit ook wel wat uitslag op haar borst, maar ook dat was volgens de HA babyacne.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Mei 2021 13:16

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Hoe oud is ze nu Auxo?

Zoals in het andere topic aangegeven herken ik heel veel van m’n zoon. Hij wilde overdag helemaal niet meer bij ons liggen (ook dan huilen en kronkelen) en was dus echt alleen rustig in de draagzak. Vanaf week 8 werd het langzaam aan wat beter en vanaf week 10/11 was het echt duidelijk beter. Gelukkig maar, want m’n lijf trok het dragen ook echt niet meer. Vanaf toen lukte het langzaam aan ook beter om in bed te slapen.

We zijn ook nog naar de osteopaat geweest. Zij heeft zn nekje en buik wat losgemaakt. Hij kon namelijk ook heel moeilijk poepen. Na de bezoeken bij de osteopaat merkte ik wel dat het meer loskwam, maar zn onrustig was niet in 1x over of een heel stuk minder.

Het is zo lastig, maar het wordt echt beter.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 13:19

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 04 Jun 2021 21:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mei 2021 13:27

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat een vervelende situatie, Auxo. Ik kan me voorstellen dat je het comfortabeler wilt maken voor haar, maar misschien is de eerlijke werkelijkheid even dat dat niet kan. Ik heb geen kinderen, maar herken wel van veel baby’s in m’n omgeving dat ze inderdaad soms periodes ontroostbaar zijn door krampjes en dat je daar niks mee kunt behalve zelf rustig blijven en zorgen dat er voor haar bent. Als ik je verhaal lees, kan ik me voorstellen dat die acceptatie al rust kan geven, dus daarom zeg ik het toch nog even. Veel sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 13:34

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

June schreef:Wat een vervelende situatie, Auxo. Ik kan me voorstellen dat je het comfortabeler wilt maken voor haar, maar misschien is de eerlijke werkelijkheid even dat dat niet kan. Ik heb geen kinderen, maar herken wel van veel baby’s in m’n omgeving dat ze inderdaad soms periodes ontroostbaar zijn door krampjes en dat je daar niks mee kunt behalve zelf rustig blijven en zorgen dat er voor haar bent. Als ik je verhaal lees, kan ik me voorstellen dat die acceptatie al rust kan geven, dus daarom zeg ik het toch nog even. Veel sterkte!


Bedankt voor je reactie June, je hebt ook wel gelijk denk ik. Ik heb gelukkig de meeste keren ook wel zoiets van ‘oké, niet in bed slapen, dan kom maar bij mij’, pak nu even het slaap voorbeeld, want dan vindt ze haar rust wat beter. Maar soms voel ik me zo machteloos en weet ik gewoon even niet wat te doen behalve wat we al doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 13:41

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Auxo schreef:Ik heb wel foto’s ja, goed idee om dat wat vaker te maken. Er zit ook wel wat uitslag op haar borst, maar ook dat was volgens de HA babyacne.


Ja wel slim hoor. Ongeacht wat de achterliggende reden kan zijn, of het nou baby acne is of iets anders. Het is fijn om terug te kunnen kijken van hoe 't ook alweer was en is er verbetering of juist niet. Dat merk ik nu bij het oogje en de huid van m'n dochter ook. Fijn om als referentie te hebben.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Mei 2021 13:42

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Dat wat June zegt is jet bij ons geweest.
De oudste heeft wel veel gehuild en was onrustig (behalve in de nacht tot ze 4 maanden was, daarna waren de nachten ook een ander verhaal). We hebben altijd gevoeld dat er niet perse wat medisch aan de hand was, maar comfortabel was ze alles behalve.
Uiteindelijk had ik gewild dat ik me daar bij neer had kunnen leggen en haar 'gewoon' bij me had gehouden en baby had laten zijn, maar ik werd er alleen maar heel onrustig en emotioneel van, niks hielp. We denken dat ze 'last' geeft gehad van het feit dat ik ben ingeleid en zij er nog niet aan toe was op de wereld te zijn. Vanaf een maand of 15 werd het ineens een heel ander kind. Het is een heftige tijd geweest, maar uiteindelijk kwam het goed.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 13:44

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lijkt me ook heel naar je dochter zo te zien Auxo. Hier was de piek met krampjes van 6 tot 8 weken, ik hoop voor jullie dat het dat is en straks beter wordt.
Dochter heb ik ook dagen, weken, maanden halve dagen gedragen vanwege onrust en veel huilen, maar niet de dingen die jij verder beschrijft. Heb ook verder geen tips. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel zelf. Hopelijk komt het straks dan overdag ook vanzelf. Hele dagen een kind bij/op je is hartstikke zwaar!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Mei 2021 13:47

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik denk niet dat je meer kunt doen dan je al doet. Het is gewoon een lastige periode vind ik. Onze zoon sliep overdag ook echt nog overal en nergens en veel behoefte aan op je liggen. Ik herken die onrust enorm. Bij ons is het door Omneo en het ouder worden beter geworden en kwam er vanzelf meer een ritme. Wij zijn met L ook nog s avonds laat naar de HAP geweest en werd het ook op krampjes gegooid. Wat denk ik ook zo was.

Hij is nu 18 weken en slaapt nu in eigen bed boven alle slaapjes. Daar is een periode van inbakeren, in de box slapen, op ons slapen, in de kinderwagen slapen etc etc. Aan vooraf gegaan. Wat fijn was is dat mijn moeder er veel was zodat zij ook flesjes en zorg over kon pakken.

Hij is nu een hele andere baby dan de eerste weken waarin hij super onrustig was en veel krijste. Er bleek niet echt iets medisch te zijn. Het ging naar mate hij ouder werd steeds beter. Dit ging redelijk vanzelf.

Ik denk dat jullie er ook doorheen moeten maar jij kent je kind het beste.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 14:01

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

MdU, als er ‘gewoon’ onrust zit en er verder niks aan de hand is dan komen we daar ook wel uit denk ik en hou ik haar lekker veel bij me en ga ik netflixen en Videoland kijken. Maar ik wil er voor mijn gevoel alles aan gedaan hebben om dat uit te sluiten, omdat ik dus twijfel of het ‘gewoon’ onrust is.
Ik probeer er wel op te letten rustig te blijven en niet in de stress stand te schieten, gaat meestal goed alleen soms is dat even lastiger en wordt het even te veel. Dat gebeurt meestal als mijn vriend er is, heel apart, en dan ga ik ook echt bewust even iets anders doen. Kan ik er daarna weer even tegenaan.

Joey, ik vind dat inderdaad best pittig! Gebruik de draagzak ook geregeld, maar dat houd ik geen hele dagen vol helaas.

Fantine, ik hoop natuurlijk ook dat er verder niks aan de hand is en dat we er even doorheen moeten. Dan is het nu even heel pittig, maar wordt het steeds beter. Ze is ook nog ‘maar’ 7 weken, misschien is dit gewoon even een pittige tijd?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 14:03

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik kon ook goed met de draagzak op de bank zitten en zelfs liggen. Dan alsnog was het zwaar hoor, maar lichamelijk dan wel te doen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Mei 2021 14:04

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik vind het een hele pittige tijd. Die geiten geluiden herken ik en dat rood aanlopen, persen en strekken ook. Alsof hij alleen daar mee bezig was en niks anders. Moedeloos werd ik ervan. Was zo zielig en je kunt er niks aan doen.

Inbakeren met de Pacco doek bracht hier overdag ook wat meer rust en dus die Omneo voeding. Is dat nog het proberen waard in overleg met een arts?
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 14:06

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Joey schreef:Ik kon ook goed met de draagzak op de bank zitten en zelfs liggen. Dan alsnog was het zwaar hoor, maar lichamelijk dan wel te doen.


Oh dat kan natuurlijk ook ja, niet aan gedacht. Minder zwaar en toch m’n handen vrij als ik even iets wil doen tussendoor.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 14:08

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Fantine schreef:Ik vind het een hele pittige tijd. Die geiten geluiden herken ik en dat rood aanlopen, persen en strekken ook. Alsof hij alleen daar mee bezig was en niks anders. Moedeloos werd ik ervan. Was zo zielig en je kunt er niks aan doen.

Inbakeren met de Pacco doek bracht hier overdag ook wat meer rust en dus die Omneo voeding. Is dat nog het proberen waard in overleg met een arts?


De Pacco hebben we inmiddels, mijn zus had die nog liggen van mijn neefje. Alleen wordt ze momenteel echt boos/verdrietig als we haar overdag daarin doen.
Voeding wil ik eventueel proberen, maar dan inderdaad in goed overleg met een arts, niet met het CB.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Mei 2021 15:09

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Die piek met krampjes zat hier ook echt bij zo’n 6-8 weken. Nu met 3 maanden is het weg. Het is heel zielig maar ik geloof ook niet echt dat er wat aan te doen is. Vasthouden en wiegen/ schommelen hielp hier een beetje en gelukkig was het steeds ook vrij snel weer voorbij. Als het echt hele dagen ongemak is zou ik ook geneigd zijn om te denken dat er meer is eigenlijk.

Slaapt ze snel met wandelen? Anders even een blokje om op moeilijke momenten en daarna de kinderwagen in de gang parkeren.

Ik baker niet in, maar als ze hier nog aan het stuiteren is in bed dan helpt het goed om de armpjes heel even vast te houden en zachtjes over haar neus te aaien naar beneden haha

Het wordt meestal echt beter na die eerste periode! Hopelijk snel weer wat rust voor jullie.
Smile, it's free!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Mei 2021 15:16

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

S nachts konden we hem idd wel wegleggen. We hebben hem dan overdag gedragen tot Max 19 a 20 uur, omdat we daarna zelf lichamelijk gewoon niet meer konden (m’n man droeg ook mee gelukkig). Dan was het na 19-20u alsnog heel veel huilen, kronkelen en willen drinken, om rond 23-00u in slaap te vallen. Dan konden we hem ook wegleggen en sliep hij tot 5u (met tussendoor wel wakker voor een voeding) in z’n bedje.

Heb je zo’n yoga bal? Daarop zitten met hem in de draagzak wilde hier nog wel werken. Stilzitten op de bank accepteerde hij helaas niet, we moesten echt in beweging blijven.

Ik denk dat je nu wel op de piek zit qua onrust. Nog even volhouden en dan wordt het hopelijk snel beter.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 16:12

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lavendel schreef:Die piek met krampjes zat hier ook echt bij zo’n 6-8 weken. Nu met 3 maanden is het weg. Het is heel zielig maar ik geloof ook niet echt dat er wat aan te doen is. Vasthouden en wiegen/ schommelen hielp hier een beetje en gelukkig was het steeds ook vrij snel weer voorbij. Als het echt hele dagen ongemak is zou ik ook geneigd zijn om te denken dat er meer is eigenlijk.

Slaapt ze snel met wandelen? Anders even een blokje om op moeilijke momenten en daarna de kinderwagen in de gang parkeren.

Ik baker niet in, maar als ze hier nog aan het stuiteren is in bed dan helpt het goed om de armpjes heel even vast te houden en zachtjes over haar neus te aaien naar beneden haha

Het wordt meestal echt beter na die eerste periode! Hopelijk snel weer wat rust voor jullie.

Met wandelen valt ze wel in slaap, alleen als ik dan stop en de wagen staat stil wordt ze wakker. Soms ga ik dan wat langer/verder zodat ze wat langer slaapt, maar ook dan wordt ze bijna altijd wakker als we thuis zijn.

Over haar neusje aaien doe ik als ik haar wil troosten in bed. Dan werd ze ook altijd wel lekker rustig inderdaad, alleen nu lukt troosten in bed overdag vrijwel niet helaas.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 16:15

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Kaat schreef:S nachts konden we hem idd wel wegleggen. We hebben hem dan overdag gedragen tot Max 19 a 20 uur, omdat we daarna zelf lichamelijk gewoon niet meer konden (m’n man droeg ook mee gelukkig). Dan was het na 19-20u alsnog heel veel huilen, kronkelen en willen drinken, om rond 23-00u in slaap te vallen. Dan konden we hem ook wegleggen en sliep hij tot 5u (met tussendoor wel wakker voor een voeding) in z’n bedje.

Heb je zo’n yoga bal? Daarop zitten met hem in de draagzak wilde hier nog wel werken. Stilzitten op de bank accepteerde hij helaas niet, we moesten echt in beweging blijven.

Ik denk dat je nu wel op de piek zit qua onrust. Nog even volhouden en dan wordt het hopelijk snel beter.

Dat klinkt ook allemaal wel pittig zeg. Gelukkig slaapt ze bij ons wel als we lekker op de bank zitten of op bed liggen. En ik vind dat zelf ook ergens fijn hoor, haar zo lekker dichtbij. Maar ik zal toch ook naar het toilet moeten en moeten eten en wil af en toe ook wel wat anders doen en ik wil het haar ook niet aanwennen (weet niet of dit kan met 7 weken hoor). Misschien toch wat meer gaan dragen, geen hele dagen, maar verschillende momenten op de dag.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Mei 2021 16:39

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Je kan haar nu denk ik niet echt verwennen. Over een paar weekjes kan ze ook wat langer wakker blijven en kan je haar makkelijker even wegleggen als ze wakker is. Dan kan je misschien ook wel oefenen met in het bedje slapen. Deze weken zijn zo heftig en intens. Ik hoopte dat ze snel voorbij waren, maar aan de andere kant is het wel belangrijk om er ook van proberen te genieten. Nog zo klein en lekker bij je slapen <3
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 17:08

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Gelukkig geniet ik inderdaad ook wel. Ergens denk ik hetzelfde als jij; dat deze weken wel wat sneller mogen. Maar aan de andere kant; nu wil ze nog lekker bij me slapen, als ze dat straks niet meer wil ga ik het misschien missen.

Dat wakker wegleggen straks zou wel fijn zijn inderdaad. Nu is ze dan vaak al moe, zitten altijd flinke tijd met de fles inclusief uitbuiken, en dan vindt ze het dus niet fijn in de box bijvoorbeeld.
<<

Cherrypop

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Aug 2016 17:41

Bericht 24 Mei 2021 19:11

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Herkenbaar hoor. Het klinkt als veel last van krampjes waarbij zoals eerder gezegd de piek vaak rond de 6-8 weken zit.

De pukkeltjes/bultjes zijn 99% zeker babyacne. Dit kan ook boven op de borst en in nekje zitten. Gaat vanzelf over, maar kan een tijdje duren.

Heb je wel eens sab simplex of Infacol geprobeerd? De meningen zijn er over verdeeld, maar het wordt in ieder geval niet door het lichaam opgenomen.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 19:16

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Cherrypop schreef:Herkenbaar hoor. Het klinkt als veel last van krampjes waarbij zoals eerder gezegd de piek vaak rond de 6-8 weken zit.

De pukkeltjes/bultjes zijn 99% zeker babyacne. Dit kan ook boven op de borst en in nekje zitten. Gaat vanzelf over, maar kan een tijdje duren.

Heb je wel eens sab simplex of Infacol geprobeerd? De meningen zijn er over verdeeld, maar het wordt in ieder geval niet door het lichaam opgenomen.


Infacol heb ik nog in huis en de druppels voor krampjes van Kruidvat hebben we geprobeerd. Geven ook probiotica.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Mei 2021 20:42

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Infacol kan juist ook voor verstopping zorgen en is een brok suiker! Zou ik persoonlijk niet aan beginnen als het al lijkt alsof ze last heeft van haar maag/darmen.

Ik kan wat betreft spanning in het lijf echt een osteopaat aanraden. T. was zo stijf als een plank en zijn handjes altijd in knuistjes. Zo strak, dat hij er witte vingertjes van had. Ook was hij best vaak onrustig. Sinds 2 bezoeken bij de osteopaat, is hij een stuk relaxter en zijn zijn darmen ook een stuk rustiger! Sindsdien heb ik geen laxeermiddel meer nodig bijvoorbeeld.

Voor de rest denk ik dat het een faaaaase is (zo'n hekel aan dat woord haha). Ze moeten er even doorheen. Het enige wat je kunt doen, is het ze gemakkelijk maken. Veel knuffelen en warmte geven..
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers