Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel veel onrust; herkenbaar?

<<

Anoniem316

Bericht 31 Mei 2021 20:49

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat fijn Auxo dat je al zo snel terecht kunt! En ook goed dat je voor jezelf hulp hebt gezocht.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 31 Mei 2021 22:04

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Goedzo Auxo, je mag heel trots zijn op jezelf.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem325

Bericht 01 Jun 2021 00:26

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lief van jullie, dank je. 😘
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Jun 2021 14:20

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Hoe was het bij de kinderarts vanochtend Auxo?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 01 Jun 2021 19:32

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik heb een ander topic geopend ook, maar was een hele fijne afspraak! We zijn gehoord en heel fijn geholpen. Hopelijk komen we er samen met hem uit.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2021 13:43

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Fijn Auxo dat het een goede afspraak was! Wil je iets delen over de uitkomst?
Smile, it's free!
<<

Anoniem325

Bericht 03 Jun 2021 10:15

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lavendel schreef:Fijn Auxo dat het een goede afspraak was! Wil je iets delen over de uitkomst?


In het andere topic heb ik een update gezet. 🙂
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 12:27

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

We zijn nu een week verder en ik zie mijn blije, vrolijke baby weer die zelfs heerlijk alleen in de box speelt! Uiteraard heeft ze nog steeds haar onrustige momenten, maar het is een baby dus dat is ook helemaal prima. Maar we hebben zoveel winst behaald deze week!

We hebben een (vrij strak) ritme, bakeren haar in, ze krijgt Nutriton door haar voeding (ze heeft verborgen reflux waar ze veel last van heeft gehad) en wij hebben nóg beter leren kijken naar haar signalen die ze afgeeft. Plus wij zijn een stuk uitgeruster. Zo fijn allemaal!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Jun 2021 12:45

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Auxo schreef:We zijn nu een week verder en ik zie mijn blije, vrolijke baby weer die zelfs heerlijk alleen in de box speelt! Uiteraard heeft ze nog steeds haar onrustige momenten, maar het is een baby dus dat is ook helemaal prima. Maar we hebben zoveel winst behaald deze week!

We hebben een (vrij strak) ritme, bakeren haar in, ze krijgt Nutriton door haar voeding (ze heeft verborgen reflux waar ze veel last van heeft gehad) en wij hebben nóg beter leren kijken naar haar signalen die ze afgeeft. Plus wij zijn een stuk uitgeruster. Zo fijn allemaal!


Echt zo fijn voor jullie!!! Ben heel blij dit te horen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 12:49

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat goed zeg! Dan heeft het dus echt gewerkt die opname, op meerdere vlakken!
Wel zielig dat ze verborgen reflux blijkt te hebben zeg. Fijn dat jullie daar nu wat aan kunnen doen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2021 13:09

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat heerlijk Auxo! Genieten zo ❤️

♥♥
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 13:15

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja echt heel fijn! Het was heel moeilijk, maar we zijn er alle 3 beter en sterker van geworden.

Marin, inderdaad zielig, maar wel heel fijn dat het gezien is hier en er meteen actie ondernomen is. Aangezien ik dit al meerdere keren had aangekaart bij de huisarts maar het werd weggewuifd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 13:21

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja daar kan ik zo boos om worden. En zo zie je maar hoe het moederinstinct werkt. Goed gehandeld hoor!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 13:24

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja dat zei ik hier ook, dat ik zo fijn ben dat ze doorgepakt hebben en echt naar mijn dochter hebben gekeken. De (vervangend) huisarts en CB werken voor mijn gevoel zo volgens een boekje. Zo zou ze een voorkeurshouding hebben volgens het CB, blijkt in het ziekenhuis dat daar helemaal niks van waar is. Zo word je al nieuwe moeder wel lekker onzeker gemaakt..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2021 14:40

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat een fijne update Auxo!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2021 15:34

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Fijn Auxo, ook dat ze de verborgen Reflux hadden geconstateerd. Zo voel je je gezien en serieus genomen. Goed dat jullie naar je gevoel hebben geluisterd w.b. de opname!

Ik weet bijna zeker dat dat bij mijn zoontje ook speelde destijds, hij spuugde enorm veel en had veel last van zijn buikje. Maar hier in het ziekenhuis vonden ze de diagnose 'reflux' een beetje onzinnig omdat veel baby's in meer of mindere mate last hebben van het maagklepje dat nog niet zo goed werkt. Ik voelde me dus echt niet gezien in mijn zorgen toen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 18:00

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Auxo schreef:We zijn nu een week verder en ik zie mijn blije, vrolijke baby weer die zelfs heerlijk alleen in de box speelt! Uiteraard heeft ze nog steeds haar onrustige momenten, maar het is een baby dus dat is ook helemaal prima. Maar we hebben zoveel winst behaald deze week!

We hebben een (vrij strak) ritme, bakeren haar in, ze krijgt Nutriton door haar voeding (ze heeft verborgen reflux waar ze veel last van heeft gehad) en wij hebben nóg beter leren kijken naar haar signalen die ze afgeeft. Plus wij zijn een stuk uitgeruster. Zo fijn allemaal!

Wat superfijn dat ze jullie in het ziekenhuis hebben geleerd om haar signaleren te herkennen en hier adequaat op te reageren. Dat scheelt al zoveel.

Onze jongste had ook verborgen reflux en ja dat is lood- en loodzwaar. Hopelijk kunnen jullie er nu weer tegen.
<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 18:07

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Teun schreef:Fijn Auxo, ook dat ze de verborgen Reflux hadden geconstateerd. Zo voel je je gezien en serieus genomen. Goed dat jullie naar je gevoel hebben geluisterd w.b. de opname!

Ik weet bijna zeker dat dat bij mijn zoontje ook speelde destijds, hij spuugde enorm veel en had veel last van zijn buikje. Maar hier in het ziekenhuis vonden ze de diagnose 'reflux' een beetje onzinnig omdat veel baby's in meer of mindere mate last hebben van het maagklepje dat nog niet zo goed werkt. Ik voelde me dus echt niet gezien in mijn zorgen toen.

Als een baby echt reflux heeft, dan is het wel duidelijk en wordt dit zeker opgemerkt door een arts.

Natuurlijk komt het in allerlei gradaties voor, maar een arts kan echt wel inschatten wanneer het ernstig is en wanneer niet. Een beetje krampjes en spugen hoort er voor veel baby's gewoon bij.

Het is alleen wel zo, dat al die oplossingen die er bestaan, eigenlijk meer lapmiddeltjes zijn. Het helpt zeker, maar is niet per se het meest gezond om te geven aan een baby die nog zo jong is en waarvan de darmpjes nog in ontwikkeling zijn.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Jun 2021 18:11

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat een fijne update Auxo!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 08 Jun 2021 18:42

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat een fijne update Auxo. Wilde je al een bericht sturen, maar voelde zo 'nieuwsgierig', blij nu van je te lezen!

Eloise, dat is zeker niet waar wat je daar zegt over het her- en erkennen van (verborgen)reflux door artsen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 19:23

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Teun schreef:Fijn Auxo, ook dat ze de verborgen Reflux hadden geconstateerd. Zo voel je je gezien en serieus genomen. Goed dat jullie naar je gevoel hebben geluisterd w.b. de opname!

Ik weet bijna zeker dat dat bij mijn zoontje ook speelde destijds, hij spuugde enorm veel en had veel last van zijn buikje. Maar hier in het ziekenhuis vonden ze de diagnose 'reflux' een beetje onzinnig omdat veel baby's in meer of mindere mate last hebben van het maagklepje dat nog niet zo goed werkt. Ik voelde me dus echt niet gezien in mijn zorgen toen.


Dat laatste herken ik helaas en daarom vond ik dit ook een beetje spannend. Maar ben blij dat ze haar goed hebben nagekeken.

Ik was toen bij de HAP, die zei gewoon ‘reflux, daar geloof ik niet in, dat bestaat niet echt’. Was best naar.
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 19:23

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wederom bedankt voor jullie lieve reacties!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2021 20:40

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja precies Eloise, wat Auxo beschrijft heb ik ook bijna letterlijk gehoord. Pas als er echt schade is aan de slokdarm of sprake is van groeiproblemen namen ze het in ons ziekenhuis serieus.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 20:54

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Dat is toch te gek eigenlijk hè. Terwijl ze gewoon super veel last ervan kunnen hebben ook zonder schade aan de slokdarm. Ze hebben het bij mijn dochter echt een paar dagen goed in de gaten gehouden, ook gekeken of ze goed aankwam en zo. Dat was gelukkig zo, dus hopelijk blijft het op deze manier prettig voor haar.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 08 Jun 2021 21:36

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Teun schreef:Ja precies Eloise, wat Auxo beschrijft heb ik ook bijna letterlijk gehoord. Pas als er echt schade is aan de slokdarm of sprake is van groeiproblemen namen ze het in ons ziekenhuis serieus.


Bizar eigenlijk hè. Hier een baby met zwaar reflux maar hij is wel een typisch voorbeeld van Hollands welvaart om het zo maar te zeggen 🙈
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers