Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel veel onrust; herkenbaar?

<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 15:24

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Fysio is net weg en ik wil het toch even kwijt.

Zij heeft voor nu het gevoel dat de onrust/ongemak/wringen met haar lijfje komt doordat ze slechter slaapt overdag wat weer kan komen door de krampjes. Zij raadt ons aan om toch structuur te proberen te brengen en na iedere voeding in de Pacco doek in bed te leggen en max een half uur te proberen en eventueel gecontroleerd te laten huilen en eventueel white noise op te zetten. Dit een tijdje volhouden en kijken of ze hierdoor eventueel meer rust gaat krijgen.

Ik weet nog niet goed wat ik hiervan moet vinden. Het gaat heel erg tegen mijn natuur in, vooral dat laten huilen en perse in bed moeten slapen. Maar aan de andere kant, wat als het haar wél echt rust gaat brengen?

Ik ga sowieso naar de osteopaat donderdag, kijken of er echt niet iets dwars zit waar ze last van kan hebben.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Mei 2021 15:37

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ha Auxo,

Ik heb geen idee of die onrust daar echt vandaan kan komen hoor, maar om even in te gaan op die slaapstructuur en ritme. Ik heb dat met beide kinderen wel zo gedaan en vrij vroeg. Er echt even een paar dagen in geïnvesteerd. Althans, was mijn gedachten want uiteindelijk ging het zo snel, ze zaten echt met een paar dagen in een heel goed ritme. Ze sliepen zo veel langer en beter toen. Tuurlijk in het begin is het vast even huilen, of 20 keer naar boven voor een speen, maar dat gaat waarschijnlijk zo snel beter!
Smile, it's free!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mei 2021 15:50

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Dus de fysio vond geen lichamelijke problemen? Lieve Auxo, misschien zijn al deze adviezen nog wel lastiger om te lezen, vooral als ze zo verschillen. Maar ik heb wel geleerd naar mijn gevoel te luisteren, doe ik dat niet dan krijg ik daar last van.
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 15:59

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik reageer nu even snel.

De fysio heeft haar nog niet lichamelijk onderzocht, was lastig omdat ze zo onrustig was nu (dat was ook een van de redenen dat ze kwam..). Dus wij vinden het even lastig!

Ik reageer straks wat uitgebreider!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Mei 2021 16:47

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Mijn advies is om echt je gevoel te volgen. Ik kreeg dit advies ook van het CB, maar had al snel door dat het inbakeren niets hielp voor zoon. Hij viel er uiteindelijk even mee in slaap, omdat hij echt uitgeput was. Maar daarna lukte het niet meer. Je zal denk ik snel genoeg merken of inbakeren iets is voor je dochter. Het is helaas geen wondermiddel voor elk kind.

Het is wel belangrijk dat je kindje slaapt, ook als ze dat niet uit zichzelf doet. Dus dan maar op je, met de wandelwagen, in de draagzak of een combinatie hiervan. Door wakkertijden aan te houden en vervolgens te zorgen dat ze slaapt (hoe dan ook) zorg je dat ze niet oververmoeid raakt. Als ze er dan aan toe is om straks zelf in slaap te vallen en in haar bedje te slapen, zal dat ook gaan lukken.
03/2019
11/2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mei 2021 17:25

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja wat Kaat zegt. Ik weet even niet meer de tijden maar volgens mij zijn ze al wel weer moe na een uur dus dan ging ik wiegen, rondlopen, rustig op de bank zitten of in de draagzak of legde ik hem in de wagen en ging wandelen of op en neer bewegen met de wagen. Om in ieder geval de mogelijkheid te creëren om in slaap te kunnen vallen. Doekje over de ogen werkte hier ook goed.
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 18:14

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lavendel, het is vanmiddag even geprobeerd (half uurtje, toen vond ik dat ze genoeg gehuild had) en sindsdien hebben we een kind wat oververmoeid en over de mik is. Ik ben net zelf even de deur uit geweest om er even uit te zijn, maar volgens mijn vriend is ze pas in slaap gevallen toen ik bijna thuis was. Dus ze heeft echt maar heel weinig geslapen nog vandaag. En dan vraag ik me nu dus af of het het waard is om dit ieder slaapje te proberen.
Ik geloof meteen dat ritme en regelmaat niet slecht is, maar ik twijfel of het nu het goede moment is voor onze dochter.

Lot, dat is het precies, veel verschillende adviezen maakt het lastig. Ik krijg soms een beetje het gevoel erbij dat kinderen gebruiksaanwijzingen hebben die gevolgd moeten worden, maar een baby is geen apparaat. Ik vind daarom de ervaringen van andere moeders wel heel fijn om te lezen! Júist omdat die zo verschillend zijn en er niet 1 manier de juiste is. Mijn gevoel neigt nu naar doorgaan wat we nu doen en donderdag de osteopaat even afwachten.

Kaat, ‘s nachts bakeren we wel in en dat gaat goed. Overdag doen we hetzelfde en dan werkt het vrijwel niet.
Ik ben dus ergens ook een beetje bang dat als we dit gaan doen en het lukt niet (x3, de slaapjes overdag) dat ik dan iedere dag met een oververmoeid kind zit. Zitten we nu ook, ze zit zichzelf zo in de weg, slaapt steeds 10 minuten en is weer wakker. Niet fijn voor haar.
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 18:15

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lot schreef:Ja wat Kaat zegt. Ik weet even niet meer de tijden maar volgens mij zijn ze al wel weer moe na een uur dus dan ging ik wiegen, rondlopen, rustig op de bank zitten of in de draagzak of legde ik hem in de wagen en ging wandelen of op en neer bewegen met de wagen. Om in ieder geval de mogelijkheid te creëren om in slaap te kunnen vallen. Doekje over de ogen werkte hier ook goed.


Doekje doe ik inderdaad ook. Ik in de wagen maak ik het ook zo donker mogelijk. Dat lijkt ze fijn te vinden. Ze is nu ook niet langer dan een uur wakker. We proberen haar in ieder geval te laten slapen dan, nu nog overal en nergens.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Mei 2021 18:28

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Als ze na 10 minuten weer wakker is, dan kan ze op die manier blijkbaar toch niet goed haar rust vinden. Slaapt ze wel langer als je met haar gaat wandelen in de wagen? Ik zou er nu zoveel mogelijk aan doen om haar te laten slapen. Dus wandelen (ook al moet je dan misschien 1,5 uur blijven lopen), dragen, autorijden wat dan ook. Want als ze oververmoeid raakt heb je kans dat ze straks ook s nachts meer gaat spoken.

Heb je een draagzak al geprobeerd? Ik weet niet waar je woont, maar je mag er evt wel een van mij uitproberen om te kijken of het iets is.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 18:55

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Normaal slaapt ze juist heel goed bij mij, uren zelfs. Dit is nu echt sinds de fysio vanmiddag met haar heeft geprobeerd in bed te slapen. Daarom doen we dat vandaag sowieso niet meer. Lig nu even met haar boven en nu slaapt ze wel lekker. Dus tot de volgende fles lig ik prima. Wil inderdaad liever dat ze veel slaapt de rest van de dag.

Ik heb een draagdoek en draagzak. Doek moet ik nog even mee aan de slag om onder de knie te krijgen.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 899

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 28 Mei 2021 18:58

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Geen tips maar wil je wel even een dikke knuffel geven. Je doet het goed Auxo!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Mei 2021 19:01

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Allereerst een knuffel, kan me voorstellen dat dit je sloopt!

Ik kan alleen maar bij Kaat aansluiten: volg je gevoel. Als het voor jou (jullie) verkeerd voelt om haar alle keren in bed te laten slapen, niet doen dan lijkt mij.
Onze zoon heeft de eerste maanden (ik ben thuis geweest tot 5,5 maand) overdsg eigenlijk alleen maar (op zn buik) in de box geslapen. Werkte voor ons prima. Was even wennen toen we hem wel overdag in bed legden, maar dat was snel verholpen toen we daar ook toegaven aan het op zn buik slapen; J is een echte buikslaper. Tuurlijk was het eng toen we hem voor het eerst ‘s avonds niet meer terug draaiden naar zn rug, maar daarna hadden we wel het vertrouwen.

Sterkte!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Mei 2021 19:03

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Het eerste slaapje van de dag gaat meestal het makkelijkst, dus als je het weer zou willen proberen dan zou je het met dat slaapje kunnen doen. En dan de rest van de dag lekker op je of in de wagen. Niet te streng zijn voor jezelf en lekker Netflix aan. Uiteindelijk zal ze echt zelf in haar bedje gaan slapen. In mijn ervaring lukte dat vanaf een week of 10 soms en hoe ouder ze werden, hoe beter dat ging.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 19:35

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Hugo schreef:Geen tips maar wil je wel even een dikke knuffel geven. Je doet het goed Auxo!


Lief Hugo, dank je!

En jij ook bedankt Tom 😊 Fijn al die lieve reacties!
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 19:55

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Kaat schreef:Het eerste slaapje van de dag gaat meestal het makkelijkst, dus als je het weer zou willen proberen dan zou je het met dat slaapje kunnen doen. En dan de rest van de dag lekker op je of in de wagen. Niet te streng zijn voor jezelf en lekker Netflix aan. Uiteindelijk zal ze echt zelf in haar bedje gaan slapen. In mijn ervaring lukte dat vanaf een week of 10 soms en hoe ouder ze werden, hoe beter dat ging.


Dit is precies wat iedereen tegen me zegt. Tijd om dat echt eens te gaan doen nu.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Mei 2021 20:20

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lastig hè Auxo! Ik hoop dat jullie de manier gaan vinden die bij haar en jullie past. En als laten huilen niet goed voelt, niet doen!

Wij doen het wel bij onze zoon maar die is al wat ouder en raakt juist meer overstuur door weer oppakken, troosten of mee naar beneden nemen. Zo zie je maar weer dat ieder kind gewoon zo anders is. Dit was ook echt uitvogelen wat wel of niet werkt.

Hoe gaat het nu met de voeding?
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2021 23:18

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Hier zitten ze inderdaad ook strak in het gareel omdat dat voor hen het beste werkt. Met een rommelige dag, zijn ze erg onrustig.
Maar ze is nog klein Auxo, wellicht kan je hiermee beginnen enkele weken voor je weer moet beginnen. Voor nu maar lekker aan toegeven. Straks komt er een tijd dat ze niet meer wollen knuffelen 😆
<<

Anoniem325

Bericht 29 Mei 2021 09:30

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

We zijn er nog niet uit wat we gaan doen. Ik weet wel dat ik internet ff links laat liggen, Google vooral. Ik ben net ff geknakt en dat kan mijn kleine meisje helemaal niet gebruiken.
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 30 Mei 2021 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2021 10:12

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ah Auxo. Sterkte! 😘
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Mei 2021 18:29

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Sterkte lieve Auxo, ik heb de openingspost gemist dus weet niet exact wat haar klachten zijn en ik ben dus waarschijnlijk spuit 11 met mijn reactie.. Maar heb je al aan hypoallergene voeding gedacht?
<<

Anoniem325

Bericht 30 Mei 2021 13:17

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Lejow schreef:Sterkte lieve Auxo, ik heb de openingspost gemist dus weet niet exact wat haar klachten zijn en ik ben dus waarschijnlijk spuit 11 met mijn reactie.. Maar heb je al aan hypoallergene voeding gedacht?

Is dat tegen KMA? Daar ga ik morgenochtend de huisarts voor bellen.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 31 Mei 2021 15:23

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ach jeetje Auxo, hopelijk hebben jullie snel een werkende formule naar een blije baby. Sterkte!
Smile, it's free!
<<

Anoniem325

Bericht 31 Mei 2021 15:34

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik wilde eigenlijk wat meer afstand nemen, maar jullie reageren allemaal zo lief dat een update wel op z’n plaats is. We hebben een verwijzing naar de kinderarts en daar kunnen we morgenochtend al terecht. Ben zo blij dat ik serieus genomen ben en hopelijk word ik dat morgen bij de arts ook. Ik loop inmiddels echt op m’n reserves namelijk, ben alleen maar aan het huilen. Heb zelf ook al aan de bel getrokken voor mezelf.
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mei 2021 16:45

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Och Auxo wat naar allemaal!
Fijn dat je de doorverwijzing hebt. Hopelijk krijg je morgen wat meer duidelijkheid!
Pas goed op jezelf. Knap dat je aan de bel getrokken hebt. Je bent echt heel goed bezig!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2021 16:46

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat fijn dat je morgen al terecht kan! Succes!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers