Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel veel onrust; herkenbaar?

<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 21:47

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat zouden jullie liever willen dan?
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 895

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 08 Jun 2021 21:51

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik snap je vraag niet?
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 22:48

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat zou je willen dat een arts doet? Ze kunnen moeilijk alle spugende baby's met krampjes opnemen in het ziekenhuis, dat zijn er namelijk gigantisch veel.

De meeste baby's en ouders komen er doorheen zonder allerlei medische ingrepen toe te passen. Het is heel erg zwaar, maar meestal gaat het na een maand of 3 vanzelf beter.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2021 22:58

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Nou om te beginnen erkenning dat je kind ergens bovenmatig last van heeft en het niet puur kwalificeren als onrust of huilbaby. Ik merkte dat ik me niet serieus genomen voelde in die situatie terwijl ik gewoon de paniek en pijn zag bij mijn kind. En dan inderdaad een eerlijke uitleg over welke middeltjes in welke mate zouden kunnen helpen, hoe we het draaglijker zouden kunnen maken. Daar had ik behoefte aan gehad.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 07:32

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Die erkenning ja, maar ook het gehoord worden vind ik zo belangrijk! Dat is zo naar als dat niet zo is, je voelt je zo machteloos dan, omdat je wéet dat er iets is waar je kindje last van heeft. Ik ben echt heel blij met de ervaring die wij nu hebben, heb dat ook teruggekoppeld. ‘Ja maar dat is ons werk!’ Heb ook eerlijk gezegd dat ik ook hele andere ervaringen heb helaas.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Jun 2021 08:34

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat fijn dat er nu een diagnose is.
Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter.


Eloise mijn dochter had ook verborgen reflux en spuugde juist bijna niet. Of iig niet meer dan onze zoon.
Als ze spuugde slikte ze het gewoon weer in. En dat doet ze nu soms nog steeds. Dat maakt het ook dat dit lastig te constateren is.
De huisarts nam ons eerst ook niet serieus. Tot wij daar zaten en ik zei dan laat ik haar hier veel succes ermee. En toen pas wilde hij medicatie voor schrijven om te kijken of dat zou helpen.
En dat hielp dus voor een deel. De osteopathie heeft ook goed geholpen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 09:20

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Maar waarom ben je überhaupt bij zo'n huisarts? Zijn jullie wel naar een andere overgestapt waar je meer vertrouwen in hebt?

Ik zou om te beginnen al geen huisarts willen die me niet serieus neemt. Dat is zo'n beetje het eerste wat goed moet zitten, dat je vertrouwen hebt in iemand.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2021 09:24

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Euh.. hier is een enorm huisartsen te kort. Als ik een andere huisarts zou willen, dan moet ik een uur met de auto gaan rijden. En dat mag niet eens met een kindje. Dus, zo makkelijk zijn bepaalde dingen niet. Ik heb zelfs 5 jaar moeten wachten voor een huisarts in de buurt. Zo lang zijn de wachtlijsten.

Verder, is het bij mij ook nooit serieus aangepakt. Door niemand niet in mijn omgeving (niet alleen de huisarts). Want "baby's spugen en huilen nu eenmaal". Er heerst bijna een taboe op klagende mama's hierover.
<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 10:02

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Dus dan blijf je bij een huisarts die je niet serieus neemt als je daar komt? Wat heb je er dan aan?

Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Jun 2021 10:07

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Wat stel je dan voor als alternatief in het geval van Tabbie?
30-04-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2021 10:09

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Begrip tonen en beseffen dat de ene huilende baby de andere niet is.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Jun 2021 10:14

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Kreeg je wel tips Teun? Mijn jongste dochter had behoorlijke reflux, waardoor de nachten hels waren (kleine beetjes drinken, dan erg huilen, heel even slapen (max 30 min) en weer kleine slokjes drinken en riedeltje opnieuw). Overdag had ik haar de hele dag in de draagzak en op het kdv konden ze haar niet in een ledikantje of box leggen. Want dan had ze pijn. Ze hadden een speciaal schommelwiegje voor haar wat niet plat lag. En het arme kind had ook nog een spreidbroek aan. De kinderarts heeft me toen geadviseerd om het zo te doen, mits ik het vol zou houden. Omdat medicijnen niet altijd gewenste effect hebben en ook bijwerkingen hebben. En ze gaf aan dat het vanaf 8 maanden beter zou worden. En dat werd het toen ook echt. Een stip op de horizon hielp. Ik heb wel haar voeding op advies ingedikt. Maar uiteindelijk denk ik dat ze er overheen moest groeien. Ik weet ook niet goed wat een arts anders moet doen. Misschien meer begrip tonen? Erkennen dat het zwaar is? Fysiek, maar ook emotioneel omdat je baby pijn heeft. De draagzak heeft mijn kind er echt doorheen geholpen. Dan sliep ze en ging het goed.

Auxo fijn dat het beter gaat en je je geholpen voelt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jun 2021 10:21

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ik had ook heel graag gehoord van de allergie verpleegkundige dat ze mij hoorde en begreep dat het zwaar was. Maar goed, mijn dochtertje had geen reflux en was ook geen typische huilbaby, maar wel enorm veel krijsen (van pijn) en onrust. Gewoon gehoord worden! Ik had laatst een onrustige baby op mijn spreekuur....heb bijna alle tijd aan de moeder besteed. Ik kreeg later terug als feedback dat ze dat zo fijn gevonden heeft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 09 Jun 2021 10:23

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ja dat begrijp ik. Hoort ook echt bij het vak vind ik. Misschien goed om het ook te zeggen als je weinig begrip en steun ervaart.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Jun 2021 10:47

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Tabbie schreef:Begrip tonen en beseffen dat de ene huilende baby de andere niet is.


Is dit een antwoord op mij?

Ik vroeg wat Eloise voorstelde in jouw geval.
Je hebt jaren op een wachtlijst gestaan en een andere huisarts is een uur rijden. Dan heb je niet veel keus om van ha te wisselen, of je moet voor de ha verhuizen maar dat lijkt me ook weer wat overdreven.
30-04-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2021 10:58

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Ah dacht dat het een vraag voor mij was. Maar inderdaad ik heb geen keuze.
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 11:52

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

HollyGolightly schreef:Ja dat begrijp ik. Hoort ook echt bij het vak vind ik. Misschien goed om het ook te zeggen als je weinig begrip en steun ervaart.


Ik vind dat dat inderdaad ook mag, heb afgelopen week ook 2 keer gemerkt dat dat ook echt wel gewaardeerd wordt.

1x met een pedagogisch medewerker die iets zei wat bij mij verkeerd viel. Heb meteen een gesprek aangevraagd en verteld hoe ik me daarbij voelde. Vond zij juist heel fijn.

En bij het CB heb ik verteld hoe ik afgelopen tijd heb ervaren en dat ik alleen nog maar kom voor het wegen/meten/vaccinaties.

Was best moeilijk, maar lucht wel op.
<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 16:07

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Tabbie schreef:Ah dacht dat het een vraag voor mij was. Maar inderdaad ik heb geen keuze.

Woon je in het buitenland? Volgens mij zijn er in Nederland geen plekken waar binnen een straal van 100km geen enkele huisarts zit.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2021 16:24

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Nee, ik woon in Nederland. En hier is dus een huisartsen tekort. Ik zeg dus niet, dat ze er niet zijn. Er is alleen geen plek en daardoor kan je dus ook niet zomaar wisselen. Mijn vriend moet ook een dorp weder op maar de huisarts. Oh, en je mag ook niet kiezen. Een huisarts wordt je hier toegewezen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2021 16:26

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

En nogmaals! Je mag geen huisarts hebben op grote afstand als je zwanger of een kleintje hebt. Dat is ook de enige reden dat ik na 5 jaar hier voorrang kreeg. Anders zat mijn huisarts nog steeds 92km rijden van mijn huidige woonplaats.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jun 2021 16:42

Re: Heel veel onrust; herkenbaar?

Hier is ook een groot tekort aan huisartsen (dat is echt wel in meerdere regio's in Nederland het geval momenteel) dus wisselen kan gewoon niet zomaar.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers