Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 08:34

Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Hallo, onze buren hebben sinds anderhalf jaar een nieuwe vloer en nieuwe stoelen. Telkens als deze schuiven wat al snel tientallen keren op een dag is horen wij dit in onze woning in elke ruimte en op elke verdieping. Dat geeft nare geluid pieken van wel 50db en zorgt voor veel onrust in het lijf omdat je er telkens van opschrikt. Dat hebben we toen gemeld waar ze eerst niet op reageerden (relatie is slecht te noemen helaas). Later op aangesproken en ze gaven aan dat er al vilt onder de stoelen zit en ze écht niet wisten wat ze eraan konden doen maar er rekening mee zouden houden. Dat is af en aan zo voort gegaan. Echter afgelopen weken is het geluid weer veel sterker geworden en zeer storend in ons huis. Daarop mail gestuurd met verzoek er iets aan te doen en uitgelegd dat het storend is en er geen isolatie mogelijkheden zijn al onze kant. Helaas per mail omdat ze zelf bij een ander akkefietje aangegeven hebben alleen per mail contact te willen. Er is na een paar dagen geheel volgens verwachting nog geen reactie en ik verwacht dat ik toch aan zal moeten gaan bellen om de confrontatie aan te gaan. Leef geluiden hebben we niet zo'n last van maar deze onnodige en doordringende schuif geluiden is wat ons betreft echt een andere categorie.
Vraag....wat kun je officieel van je buren vragen hierin? Welke officiële stappen zou je kunnen zetten (geen woning verhuurder optie helaas)?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Mei 2021 08:52

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Oh dat klinkt heel vervelend! Weet je wat voor vloer het is? Hebben ze wel een ondervloer?
Als het een koopwoning is neem ik aan dat er een VvE is? Dan zou ik eerst daarmee overleggen wat de eisen voor een vloer zijn in jullie gebouw, dat staat vaak in het reglement.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Mei 2021 08:59

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

In een "normale" woning heb je toch geen VvE? Wij in ons hoekhuis in ieder geval niet en mijn ouders in hun middenwoning ook niet.

Vervelend Erre, ik zou niet weten wat je hier mee moet.
10.04.17
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 08:59

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

We hebben hier geen vve. Is een rijtjes woning. Wat voor vloer het is, weten we helaas ook niet.
<<

Anoniem303

Bericht 23 Mei 2021 09:03

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Een vve heb je toch niet bij een eengezinswoning?

Erre, eigenlijk is het juist in jullie voordeel dat het contact over de mail gaat, zo heb je direct een goede documentatie van het aantal keren dat jullie hebben geprobeerd de overlast bespreekbaar te maken. Misschien zou je nog wat geluidsfragmenten op kunnen nemen, misschien dat je daar nog iets mee kunt bereiken bij ze.
En anders zou ik contact opnemen met de wijkagent of met buurtbemiddeling. Niet direct om er een heel hoog ‘ding’ van te maken, maar wel om te overleggen wat nu je vervolgacties kunnen zijn.
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 09:05

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

De vloer hebben ze laten leggen door een partij en zelfs terug laten komen omdat er iets niet goed was.
De buren aan de andere kant horen het ook maar alleen op de begane grond verdieping. En ze zijn beter in staat het naast zich neer de leggen. Zij hebben een redelijke verstandhouding met de buren maar dat zal ook zeker komen omdat zij de buren nooit aan hebben gesproken op dit soort dingen. Wij wel met een soort onuitgesproken ruzie tot gevolg.
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 09:08

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Dank rixt. Ik ga zeker eens zoeken hoe buurt bemiddeling werkt. En helemaal eens dat wij nu ook liever per mail contact hebben, staat het meteen op papier. We hebben al meegemaakt dat ze mondeling iets heel anders zeggen en interpreteren. Hoort bij het type mens, lijkt het.
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2021 09:09

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Onze tegelvloer icm de stoelen geeft ook een KUT geluid. Vooral als mijn man zijn stoel wegschuift maar hij is sowieso een herriemaker. We hebben werkelijk élk soort vilt geprobeerd, met secondelijm op gedaan maar het blijft gewoon geluid maken zodra ze eraf donderen en dat gebeurd gewoon zo vaak dat ik echt niet meer weet wat ik ermee kan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Mei 2021 09:10

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Oh ik was er van overtuigd dat het om een appartement zou gaan, maar je kunt het natuurlijk ook horen bij een rijtjeshuis (helaas) 🙈
Dan zou ik zoals hierboven al aangegeven voor de wijkagent gaan, ws is er iets mis met hun vloer hoor!
<<

Anoniem303

Bericht 23 Mei 2021 09:13

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Een andere vloer, Chiq 😉
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 09:18

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

ChiQ schreef:Onze tegelvloer icm de stoelen geeft ook een KUT geluid. Vooral als mijn man zijn stoel wegschuift maar hij is sowieso een herriemaker. We hebben werkelijk élk soort vilt geprobeerd, met secondelijm op gedaan maar het blijft gewoon geluid maken zodra ze eraf donderen en dat gebeurd gewoon zo vaak dat ik echt niet meer weet wat ik ermee kan.


Zo iets als dit zal het inderdaad zijn. Goed om een andere kant te horen.
Ze moeten het ook echt wel zelf goed horen want als de tuin deuren open staan hoor je het ook op die manier heel duidelijk naar buiten galmen.
Maar het antwoord zo'n jaar geleden waarin ze aangaven dat ze hadden gekeken en er al vilt onder zat en écht niet wisten wat verder te doen was ook wel van een niveau dat ze eigenlijk aangaven er verder helemaal niets aan te willen doen.

Vraagje....als er nieuwe vilt onder zit, helpt het dan wel? Ook al is het tijdelijk tot het slijt of eraf valt
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Mei 2021 09:23

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

@ChiQ: Je hebt ook viltjes die met een hoesje om je stoelpoot zitten, die gaan er niet zo snel vanaf. Of die je in de onderkant van je poot kunt draaien, zoals deze https://floorfriendly.nl/?gclid=EAIaIQo ... gJdfvD_BwE Even googelen voor het soort stoelpoten dat je hebt.
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2021 09:27

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Rixt schreef:Een andere vloer, Chiq 😉


Ja, top oplossing vind je niet.
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2021 09:28

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Scandic schreef:@ChiQ: Je hebt ook viltjes die met een hoesje om je stoelpoot zitten, die gaan er niet zo snel vanaf. Of die je in de onderkant van je poot kunt draaien, zoals deze https://floorfriendly.nl/?gclid=EAIaIQo ... gJdfvD_BwE Even googelen voor het soort stoelpoten dat je hebt.


Wat goooooed! Ik ga even kijken!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mei 2021 09:28

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Scandic schreef:@ChiQ: Je hebt ook viltjes die met een hoesje om je stoelpoot zitten, die gaan er niet zo snel vanaf. Of die je in de onderkant van je poot kunt draaien, zoals deze https://floorfriendly.nl/?gclid=EAIaIQo ... gJdfvD_BwE Even googelen voor het soort stoelpoten dat je hebt.


https://www.vloerglijders.nl/wrap-around-grijs.html

Deze hebben wij er 3 jaar geleden onder gezet gaan ook geen kant op.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2021 09:30

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

eRRe schreef:
ChiQ schreef:Onze tegelvloer icm de stoelen geeft ook een KUT geluid. Vooral als mijn man zijn stoel wegschuift maar hij is sowieso een herriemaker. We hebben werkelijk élk soort vilt geprobeerd, met secondelijm op gedaan maar het blijft gewoon geluid maken zodra ze eraf donderen en dat gebeurd gewoon zo vaak dat ik echt niet meer weet wat ik ermee kan.


Zo iets als dit zal het inderdaad zijn. Goed om een andere kant te horen.
Ze moeten het ook echt wel zelf goed horen want als de tuin deuren open staan hoor je het ook op die manier heel duidelijk naar buiten galmen.
Maar het antwoord zo'n jaar geleden waarin ze aangaven dat ze hadden gekeken en er al vilt onder zat en écht niet wisten wat verder te doen was ook wel van een niveau dat ze eigenlijk aangaven er verder helemaal niets aan te willen doen.

Vraagje....als er nieuwe vilt onder zit, helpt het dan wel? Ook al is het tijdelijk tot het slijt of eraf valt


Absoluut! Maar op een gegeven moment zat ik elke dag nieuwe te plakken. Wat echt gedoe is want ik heb enorm zware leren stoelen met een bolling bij de rug en dan ook nog een greep. Je kan dus de stoel niet makkelijk omdraaien. Maar geen excuus verder. Mijn buren hebben nooit geklaagd trouwens maar zelf word ik ook niet goed van t geluid.
<<

Anoniem303

Bericht 23 Mei 2021 09:49

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

ChiQ schreef:
Rixt schreef:Een andere vloer, Chiq 😉


Ja, top oplossing vind je niet.

Haha nou, ik zeg het wel als een grapje. Maar als het, net zoals in het geval van eRRe, dusdanig veel overlast zou geven voor de buren en de overlast wettelijk gezien ook echt te erg is en er niets anders helpt, dan heb je denk ik weinig keuze en zul je wel moeten. Nu weet ik niet of het jullie buren ook overlast geeft (edit: nee dus, zie ik), dus dat zal wel loslopen. Maar als echt níéts helpt, is er geen andere oplossing dan een nieuwe vloer.
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 10:00

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Rixt schreef:
ChiQ schreef:
Ja, top oplossing vind je niet.

Haha nou, ik zeg het wel als een grapje. Maar als het, net zoals in het geval van eRRe, dusdanig veel overlast zou geven voor de buren en de overlast wettelijk gezien ook echt te erg is, dan heb je denk ik weinig keuze en zul je wel moeten. Nu weet ik niet of het jullie buren ook overlast geeft (edit: nee dus, zie ik), dus dat zal wel loslopen. Maar als echt níéts helpt, is er geen andere oplossing dan een nieuwe vloer.


Ik kan online erg weinig vinden over wat wettelijk zou zijn. Heb je hier info over of een idee (of iemand anders)?

De geluidspieken tot wel 50DB heb ik met een appje op de telefoon gemeten. Als ik het terug luister dan is de speaker van de telefoon niet van zo'n kwaliteit dat het aangeeft hoe indringend het geluid door het huis is. Als ik dat naar de buren zou sturen dan gaan ze het zeker niet serieus nemen. De lichtere schuifgeluiden (er zijn verschillende ervaringsniveaus zeg maar) die ook indringend zijn, worden door de microfoon bij het meten amper opgepikt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Mei 2021 10:10

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Ik kan me voorstellen dat dit jullie heel veel stress geeft maar ik kan me voorstellen dat het continu rekening moeten houden met je buren ook veel stress geeft voor hen. Je geeft aan dat de isolatie aan jullie kant niet voldoende is, ligt dat aan hun huis of dat van jullie? In het laatste geval zal je er zelf tijd en geld in kunnen steken om het te verbeteren. En als jullie er echt zoveel overlast van ervaren maar niet tot een compromis kunnen komen, wellicht moeten jullie dan het voorstel doen of deels bij te dragen in de kosten om het probleem blijvend op te lossen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem320

Bericht 23 Mei 2021 10:16

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Dit is wat rijksoverheid op hun website heeft staan.

Hulp bij overlast van buren
Bij ernstige overlast van buren kunt u de verhuurder (bijvoorbeeld de woningcorporatie) vragen om maatregelen te nemen. Deze kan bijvoorbeeld muren of vloeren beter isoleren. Hebt u een koopwoning binnen een gebouw, bijvoorbeeld een appartement, dan kunt u de Vereniging van eigenaren (VVE) om hulp vragen.

Blijft de overlast bestaan? Dan kunt u melding maken bij:

de gemeente;
de politie;
een buurtbemiddelaar.
<<

Anoniem320

Bericht 23 Mei 2021 10:20

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Ik sluit me overigens aan bij Lady.
Wij hebben een tijd last gehad van de zijbuurman, die was DJ. Hield wel van een after party. We hebben toen ons bed verplaatst naar de andere kant van het huis en de slaapkamer muur extra geisoleerd aan onze kant. Daarna hadden we er veel minder last van.

Als je er echt veel last van heb zou ik een voorzetwand met extra isolatiemateriaal plaatsen. Daarnaast zoveel mogelijk je bank/bed/etc aan de andere kant van het huis plaatsen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Mei 2021 10:22

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Misschien helpen stoelen met wieltje. Daarvan heb je ook stoelen waarbij de wieltjes een beetje inveren en daardoor minder geluid maken. Echter dan moeten je buren wel andere stoelen. Zelf vind ik het ideaal want bijv met stofzuigen rij ik de stoelen zo even weg.
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 10:36

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

@Lady @Max

Ik heb online inderdaad gekeken naar isolatie mogelijkheden zoals een voorzetwand. Onze woning is overigens 11 jaar oud dus met de laatste isolerende maatstaven. Echter de slaapkamers grenzen aan hun kant en de woonkamer is ook nog eens een erg groot oppervlak. Als ik 4 kamers met een met een dergelijke voorzet wand zou moeten aanpassen dan is dat een giga dure oplossing voor iets wat ik zelf niet veroorzaak. Daarbij schijnt zo'n wand ongeveer 10 DB te dempen wat uiteindelijk niet ervoor zal zorgen dat je het dan niet meer hoort of er last van hebt (nog buiten dat al je kamers iets kleiner worden). Bijvoorbeeld de badkamer is aan de andere zijde en in de badkamer met de deur dicht hoor je de schuifgeluiden ook. Vandaar dat ik niet verwacht dat het gaat helpen, helaas.
<<

eRRe

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Mei 2021 08:18

Bericht 23 Mei 2021 10:39

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

ik zou overigens dolgraag verschillende vilten oplossingen kopen en persoonlijk onder hun stoelen plaatsen ;-)
Als het dan werkt kunnen ze daarna zelf vervangen wanneer nodig.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Mei 2021 12:00

Re: Overlast buren, vloer schuif meubels, koopwoning

Tja wij hebben de wijkagent op onze buren af gestuurd omdat de overlast zo extreem was. Bij ons heeft het de verstandhouding gelukkig niet verstoord en de overlast is ook minder nu. Op een gegeven moment let je er alleen nog maar op omdat de ergernis al zo groot is. Dit had ik iig.

Je kunt mensen helaas niet dwingen en face to face werkt bij ons ook beter. En ik zet dan gewoon onze muziek of tv aan zodat je iig zelf kunt bepalen wat voor geluid je hoort.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers