Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewicht stabiliseren

<<

Anoniem320

Bericht 21 Mei 2021 13:47

Gewicht stabiliseren

Ik ben een aantal kilo afgevallen die er in de lockdown periode was aangekomen. Inmiddels heb ik m'n streef gewicht bereikt, maar ik vind het lastig om te stabiliseren. Ik blijf nu nog afvallen, maar begin nu juist weer een beetje te mager te worden.
Wie heeft tips?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Mei 2021 16:05

Re: Gewicht stabiliseren

Gewoon berekenen hoeveel je moet eten als je je huidige gewicht wil behouden. Niet te langzaam opbouwen want dan val je gegarandeerd nog meer af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem303

Bericht 21 Mei 2021 17:21

Re: Gewicht stabiliseren

Ik vind de grens tussen gelijk blijven, aankomen en afvallen ook zo bizar lastig! Vaak is het ook nog eens zo dat als je méér eet, je juist weer gaat afvallen.
Misschien kun je wat hoger in je verzadigd vetten gaan zitten? Dat je dus ipv magere producten, voor halfvolle producten gaat?
<<

Anoniem320

Bericht 21 Mei 2021 17:45

Re: Gewicht stabiliseren

Misschien bouw ik inderdaad te langzaam op. Ik vind het lastig het juiste calorie aantal te vinden waarop het gelijk blijft, maar misschien moet ik gewoon in 1x een stuk naar boven gaan.

Rixt ja grappig is dat he? Als je dan een keer compleet uit de band springt val je ineens extra af. Snap niet zo goed hoe dat werkt.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 21 Mei 2021 18:09

Re: Gewicht stabiliseren

Ik zou niet in 1 keer een klap meer gaan eten, maar juist rustig opbouwen.
Houd je je calorieën bij?
Als je nu bv 1800 calorieën per dag eet zou ik 5 dagen 1900 eten, de volgende 5 dagen 2000, dan 2100 en zo rustig opbouwen en zien op welk aantal calorieën je nog afvalt of juist stabiliseert.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mei 2021 00:14

Re: Gewicht stabiliseren

Wat versta je dan onder een klap meer? Stel dat je berekent dat je met je lengte en gewicht 2000 kcal nodig hebt en je eet er nu 1600 dan zou ik niet opbouwen in stappen van 100 die steeds vijf dagen duren, want dan is de kans groot dat ze nog wekenlang te weinig eet - en ze wordt nu al te mager, dus dat lijkt me niet de bedoeling. Dat je niet in één keer van 1600 naar 2000 gaat snap ik nog, maar dan zou ik wel een kortere tijd aanhouden. 100 kcal erbij is echt een kleine stap, dat is ongeveer een plak kaas, of iets meer dan een droge boterham, dus volgens mij hoef je dan niet vijf dagen te wachten voor je nog eens 100 kcal omhoog gaat.

In totaal zal er sowieso niet een enorme hoeveelheid eten bij komen, schat ik zo in, niet een heel bord avondeten extra of zo, tenzij ze nu een extreem streng dieet volgt is het gat tussen wat je eet als je probeert af te vallen en wat je eet als je op gewicht wil blijven toch niet zo dat je van uithongeren naar volproppen gaat?

Mijn ervaring is in elk geval dat ik een tijd echt aan de magere kant ben geweest omdat ik het na het afvallen heel moeilijk vond om weer gewoon te gaan eten en dus heel huiverig was met opbouwen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Peanutbuttercup

Bericht 22 Mei 2021 06:58

Re: Gewicht stabiliseren

Susan schreef:Wat versta je dan onder een klap meer? Stel dat je berekent dat je met je lengte en gewicht 2000 kcal nodig hebt en je eet er nu 1600 dan zou ik niet opbouwen in stappen van 100 die steeds vijf dagen duren, want dan is de kans groot dat ze nog wekenlang te weinig eet - en ze wordt nu al te mager, dus dat lijkt me niet de bedoeling. Dat je niet in één keer van 1600 naar 2000 gaat snap ik nog, maar dan zou ik wel een kortere tijd aanhouden. 100 kcal erbij is echt een kleine stap, dat is ongeveer een plak kaas, of iets meer dan een droge boterham, dus volgens mij hoef je dan niet vijf dagen te wachten voor je nog eens 100 kcal omhoog gaat.

In totaal zal er sowieso niet een enorme hoeveelheid eten bij komen, schat ik zo in, niet een heel bord avondeten extra of zo, tenzij ze nu een extreem streng dieet volgt is het gat tussen wat je eet als je probeert af te vallen en wat je eet als je op gewicht wil blijven toch niet zo dat je van uithongeren naar volproppen gaat?

Mijn ervaring is in elk geval dat ik een tijd echt aan de magere kant ben geweest omdat ik het na het afvallen heel moeilijk vond om weer gewoon te gaan eten en dus heel huiverig was met opbouwen.


Wat jij noemt vind ik al in 1 klap meer.
Google maar eens op reverse dieting, daar vind je waarom het goed voor je kan zijn om stap voor stap je calorie inname te verhogen.
<<

Anoniem320

Bericht 22 Mei 2021 08:35

Re: Gewicht stabiliseren

Ja daar ben ik inderdaad ook huiverig voor Susan. Ik eet sinds ongeveer 1,5 week 1680 per dag, ben gister naar 1800 gegaan.

Ik zat er ook nog aan te denken om doordeweeks netjes te blijven eten en in t weekend het dan te laten vieren. Het blijft natuurlijk een beetje een gok. Iemand daar ervaring mee?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2021 09:01

Re: Gewicht stabiliseren

Dat laatste werkt volgens mij prima. En zo niet, dan is het toch zo weer teruggedraaid? Ik zou gewoon wat dingen uitproberen, want elk lichaam reageert weer anders.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mei 2021 10:54

Re: Gewicht stabiliseren

Peanutbuttercup schreef:
Wat jij noemt vind ik al in 1 klap meer.
Google maar eens op reverse dieting, daar vind je waarom het goed voor je kan zijn om stap voor stap je calorie inname te verhogen.


Ik zeg juist dat ik NIET in één stap terug zou gaan, alleen dat ik iets sneller zou gaan, want ik heb het ook ongeveer in het tempo opgebouwd dat jij noemt en ben daardoor nog meer afgevallen. Dat is niet zo erg als je gewoon je streefgewicht hebt bereikt, maar nog lang niet te licht bent, maar Max benoemt dat ze al te mager begint te worden en dat had ik ook.

Volgens mij heb ik destijds uiteindelijk een keer met een diëtist gebeld om te overleggen wat ik het beste kon doen, dat zou ik anders gewoon doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 17:24

Re: Gewicht stabiliseren

Dit is gelukt met de opbouw die Susan voorstelde en gaat nu vanzelf. Ik hoef dus niks meer bij te houden. Ik eet gewoon waar ik zin in heb en weet ongeveer wanneer ik "te ver" ga en hou dan weer een keer een balans dagje.

Nu zo in de winter met deze avondlockdown kan ik me ineens wel weer goed voorstellen waar het mis is gegaan vorige winter!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers