Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met werken

<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 19:37

Re: Stoppen met werken

Om het in breder perspectief te plaatsen: 65% van de vaders zou graag meer tijd door willen brengen met hun kinderen, maar ze hebben het idee dat dit niet kan.

De keuzevrijheid is voor vaders dus zeer beperkt, zeker als ze de enige kostwinner zijn. Ze zullen wel vol aan de bak moeten, anders komt er geen geld binnen. Die verantwoordelijkheid drukt zwaar op veel mannen en het zorgt ervoor dat ze minder gelukkig zijn, dan vaders die meer keuzevrijheid hebben.

Sowieso wordt veel van ons gedrag bepaald door de (gender)normen die nog altijd zeer dominant aanwezig zijn in onze cultuur, dus om nu te zeggen dat het een vrije keuze is en dat het allemaal prima is.

Helaas is dat echt niet de realiteit. Als je mannen op hun sterfbed vraagt waar ze het meeste spijt van hebben, dan zeggen ze het vaakst iets over hun kinderen, dat ze hadden gewild dat ze meer tijd hadden kunnen doorbrengen thuis, omdat ze die tijd grotendeels gemist hebben vanwege ft werk.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jun 2021 19:39

Re: Stoppen met werken

Urban Naked schreef:Zodra een man zegt dat ie niet parttime kan werken neemt een vrouw vaak (vanuit schuldgevoel) het leeuwendeel van de zorg op zich.

Dit is niet persoonlijk naar iemand hier bedoeld maar even grofweg geschetst naar hoe de mentaliteit in Nederland grotendeels is, en daar hebben vooral vrouwen last van. Helaas.


Ja, dat denk ik ook. En welke opties je voor jezelf ziet, lijkt ook erg te verschillend tussen man en vrouw. Generaliserend: waar een man zegt: parttime werken kan niet, dus mijn vrouw moet de kinderen maar regelen, zegt een vrouw: parttime werken kan niet, dus ik stop maar en ga thuis zitten.
Daarin zie je dat we echt nog een lange weg te gaan hebben.
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 19:53

Re: Stoppen met werken

Ja en ook hebben veel vrouwen het gevoel dat ze niet ft kunnen werken, omdat 80% van de taken thuis op hun bordje komt.

Een betere verdeling van de taken thuis lijkt vaak niet eens een optie te zijn. Als het te zwaar is voor de vrouw, dan is de meest logische stap voor haar om minder te gaan werken ipv naar het totaalplaatje te kijken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Jun 2021 22:58

Re: Stoppen met werken

Bij mijn opleiding hebben we hier ook een discussie over gehad. De docent vroeg, je krijgt een once-in-a-lifetime carrière kans, zou je die aannemen? Het was een vraag aan de groep, maar wel naar aanleiding dat ik mijn leidinggevende functie heb neergelegd na mijn eerste zwangerschap. Ik gaf aan dat ik het niet zou doen, want tijd doorbrengen met mijn opgroeiende kinderen is ook een once-in-a-lifetime mogelijkheid.

En ja, dat ik dit zo ervaar, komt deels door de culturele beeldvorming in Nederland. Mijn man zou meer thuis willen zijn, ik zou meer willen werken. Maar ik wil het niet ten koste van mijn tijd met de kinderen en hij niet ten koste van zijn functie, dus blijft de balans zoals we het nu hebben en daar zijn we allebei tevreden mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem326

Bericht 02 Jun 2021 23:16

Re: Stoppen met werken

Ik wilde nog reageren op Marsy. Al heb ik geloof ik niet heel veel toe te voegen. In een ideale wereld zou een kind tot zo’n twee en half het beste thuis opgroeien. Een veilig thuis met een vader en een moeder, die beide echt betrokken zijn en aandacht hebben voor het kind. In een rijke taalomgeving. Waar het kind vaak naar buiten gaat, gezond eet, blij ouders heeft en warme familie en vriendengroep om zich heen. En daarna kan het kind zich ontwikkelen, in dagdelen (geen hele dagen) op een opvang. En dan het liefste een met een visie, goed geschoolde en steeds dezelfde medewerkers en toewerken naar een warme overdracht naar de basisschool. En zo is het bij jou. Je weet er alles van. Je weet hoe je je kind kan ondersteunen in zijn ontwikkeling. Je weet wat ervoor nodig is om je kind veilig te laten opgroeien. En je hebt de middelen en mogelijkheden om het ook daadwerkelijk zo te doen. En dat is super fijn en daar mag je trots op zijn. Maar je hoeft het niet als voorbeeld te stellen. Iedereen wil het beste voor zijn kind. Maar niet iedereen kan het beste de aller optimaalste situatie bieden. En dan doe je best. Elke dag opnieuw. En dat is dan ook goed. Dan ben je ook een goede ouder. Want meer dan je best kan je niet doen.

En voor kansengelijkheid zou het goed zijn als kinderen meerdere dagdelen structureel naar opvang gaan. En natuurlijk niet vanaf een maand oud. Maar vanaf 1,5, misschien 2 jaar (al mis je dan al een deel passieve taalontwikkeling). Voor jouw kind heeft het misschien weinig meerwaarde. Maar er zijn ook echt heel veel kinderen die er wel bij gebaat zijn. En het is dan vooral heel fijn als die kinderen niet bij elkaar in een groep komen, maar ook bij kinderen als die van jou in de groep komen. Dat helpt. Daar groeien ze van.

Verder vind ik opmerkingen als zielig ook echt heel naar om te lezen. Zeg dat maar niet. Zeker niet tegen (alleenstaande) werkende moeders.
<<

Anoniem310

Bericht 02 Jun 2021 23:35

Re: Stoppen met werken

Ik denk niet dat het zo zwart/wit is. Wij bieden die talige omgeving, het naar buiten gaan en het gezonde eten ook echt wel zelf aan. Net als alle ouders in onze sociale bubbel en toch heeft het kdv meerwaarde voor onze kinderen.

Iets wat je namelijk niet kunt bieden is de omgang met een groep andere kinderen van dezelfde leeftijd. Die groepsdynamiek is zo belangrijk voor een opgroeiend kind. Ook de omgang met andere volwassenen vind ik belangrijk. Mensen die net even anders zijn en andere gebruiken hanteren dan thuis en dat je daar als kind flexibel leert omgaan.

Een ander voordeel is dat ze veel vrijheid krijgen (binnen een veilig kader). Als ouder sta je er (zeker bij je eerste kind) voortdurend bovenop, terwijl juist die vrijheid om zelf te ontdekken en ook eens te vallen en weer op te staan, zo belangrijk is vanaf een jaar of 1.

Ik heb dus echt mijn twijfels bij die aller optimaalste situatie die je schetst. Ik denk dat er veel variatie zit in wat kinderen nodig hebben. Je hebt extreem verlegen, teruggetrokken, angstige, introverte kinderen die het vreselijk zullen vinden om de hele dag in zo´n groep kinderen te zitten en liever aan mama vastgeplakt thuis blijven met de gordijnen dicht totdat ze 5 jaar zijn. Maar je hebt ook actieve, ondernemende, extraverte kinderen die helemaal opbloeien in diezelfde groep en hun geluk niet op kunnen. En alles er tussenin.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Jun 2021 23:42

Re: Stoppen met werken

In de optimale situatie gaat kind ook vanaf 2 of 2,5 dagdelen naar opvang.

Maar het gaat hier niet om wie gelijk heeft. Daarbij is niet elk kind gelijk. En kinderen hebben andere behoeftes.

Waar het om gaat is dat mensen zichzelf als voorbeeld stellen in een maatschappelijke discussie. Hun eigen uitgangspositie en mening. Een algemeen belang sluit niet naadloos aan bij een individuele keuze. Je kan dan ook geen discussie voeren.

Dus op het forum reikt de discussie niet verder dan ik doe het zo en ik doe het goed. Want dit is mijn menig. En dan nog met een bron erbij over de ontwikkeling van een kind. Terwijl anderen een maatschappelijke discussie willen voeren. Maar dat gaat hier gewoon niet. Tenminste ik vind dat het hier steeds weer vast loopt op eigen ervaring en niet breder kunnen kijken. Desalniettemin wordt de tweedeling in de maatschappij groter en neemt kansenongelijkheid toe. Waar topicopener niks aan kan doen. En haar (tijdelijk) stoppen met werken ook geen verschil in maakt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2021 00:20

Re: Stoppen met werken

Goed gezegd HG!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 00:27

Re: Stoppen met werken

Dat valt mij ook op. Ik probeer steeds te benadrukken dat het mij gaat om het bredere perspectief, maar het wordt alsnog zeer persoonlijk opgenomen.

Is dat typisch voor dit forum?
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jun 2021 06:54

Re: Stoppen met werken

Eloise schreef:Dat valt mij ook op. Ik probeer steeds te benadrukken dat het mij gaat om het bredere perspectief, maar het wordt alsnog zeer persoonlijk opgenomen.

Is dat typisch voor dit forum?



De vraag van TO was toch niet wat het algemeen belang is?
Dan is het toch ook niet de bedoeling dat het die kant op gaat? Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Het is nu net alsof wel het allemaal maar niet willen of kunnen snappen, maar de vraag was heel duidelijk.
Wie is nog meer gestopt met werken en wat doe je zoal op een dag?

Heel wat anders dan; zullen we een maatschappelijke discussie voeren over wel of niet werken als je een kind krijgt?

Ik vind ook dat vrouwen nog steeds achter blijven. Wanneer ik zeg dat ik van 19 naar 30 uur ga op korte termijn, word ik ook raar aangekeken, waarom zou je dat willen?
Maar ik ben niet voor niks naar school geweest, ik hou van mijn werk, ik werk graag, en ik heb de kleine kinderen fase echt wel doorlopen nu.
En toch moet je je altijd verdedigen lijkt het wel. Hoe bizar!
Mijn ervaring en kunde is toch niet verloren gegaan met het krijgen van kinderen?
En het gekke is, veelal mannen vinden er wat van. Maar vrouwelijke collega’s snappen het niet. Terwijl mijn eigen man het gelukkig aanmoedigt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2021 06:58

Re: Stoppen met werken

Oh nee Popcorn, ik vind echt superfijn voor je! Perfecte tijd nu juist toch, eindelijk weer tijd voor jou.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 03 Jun 2021 07:10

Re: Stoppen met werken

Ik heb in mijn eerste post meteen gezegd dat de maatschappelijke discussie niet een op een op vraag of situatie van to te leggen valt. Dat zou je een nieuw topic moeten openen. Maar dan reageren mensen meestal toch vanuit eigen uitgangspunt ipv verder te kijken.

Popcorn vervelend voor je. Herkenbaar ook. Ik krijg vaak de vraag of ik ook zoveel had gewerkt als ik wel een man had. En een mannelijke leidinggevende heeft ooit gezegd ( hij en zijn vrouw hebben ook in anderhalf jaar een tweeling en dan nog een erbij dus drie kinderen totaal) toen ik zwangerschapsverlof en wanneer ik weer terugkwam besprak ( na de derde). “Toen de derde geboren werd bleef mijn vrouw thuis, dat was niet meer te combineren met werk”. Hij is zelf uiteraard fulltime blijven werken. Immers drie kinderen kosten veel geld. Hij bleef behoorlijk stil toen ik hem eraan herinnerde dat voor mij wel even anders was.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jun 2021 07:34

Re: Stoppen met werken

Marsy31 schreef:Oh nee Popcorn, ik vind echt superfijn voor je! Perfecte tijd nu juist toch, eindelijk weer tijd voor jou.


Ja vind ik dus ook! Maar weinig positieve geluiden hoor ik hoor. Heel bizar. Vaak wel van mensen die een stukje van me af staan, maar toch.
Ik weet gewoon ook niet wat ik thuis met al die vrije tijd aan moet.
Ik heb ik bijna twee jaar tijd het hele huis opgeknapt, ik ben er gewoon door. Lekker werken, financieel wat ruimer zitten lijkt me ook heel fijn na al die jaren alleenstaande moeder zijn. Ja hoor, kom maar op!
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jun 2021 07:38

Re: Stoppen met werken

HollyGolightly schreef:Ik heb in mijn eerste post meteen gezegd dat de maatschappelijke discussie niet een op een op vraag of situatie van to te leggen valt. Dat zou je een nieuw topic moeten openen. Maar dan reageren mensen meestal toch vanuit eigen uitgangspunt ipv verder te kijken.

Popcorn vervelend voor je. Herkenbaar ook. Ik krijg vaak de vraag of ik ook zoveel had gewerkt als ik wel een man had. En een mannelijke leidinggevende heeft ooit gezegd ( hij en zijn vrouw hebben ook in anderhalf jaar een tweeling en dan nog een erbij dus drie kinderen totaal) toen ik zwangerschapsverlof en wanneer ik weer terugkwam besprak ( na de derde). “Toen de derde geboren werd bleef mijn vrouw thuis, dat was niet meer te combineren met werk”. Hij is zelf uiteraard fulltime blijven werken. Immers drie kinderen kosten veel geld. Hij bleef behoorlijk stil toen ik hem eraan herinnerde dat voor mij wel even anders was.


Net alsof die keuzes dan niet gemaakt horen te worden? Vreemd toch. Ik heb bij mijn ex heel vaak aangegeven toen we nog samen waren dat het leven me niet beviel. Werken, zorgen voor de kinderen, meest deed ik dat alleen want mijn ex werkte 40u. Hij heeft er pas iets mee gedaan toen ik weg ben gegaan en is toen minder gaan werken. Wel te laat dus naar mijn idee.
En hij vind het nu lastig dat ik voor deze baan ben gegaan. De kinderen zijn wat meer op zichzelf en elkaar aangewezen en daar heeft hij moeite mee.
Ik snap dat dus niet. Mijn dochter zit in eind groep 8, mijn zoon in groep 7. En ik ben straks altijd voor half 5 thuis. Prima te overzien,helemaal met die sportende kinderen die vaak weg zijn, ze kunnen dat prima. Ik heb me er bewust niet door laten beïnvloeden. Ik kan niet altijd thuis blijven omdat hij dat graag zou zien, ga je zelf maar minder werken.
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 08:31

Re: Stoppen met werken

HollyGolightly schreef:Ik heb in mijn eerste post meteen gezegd dat de maatschappelijke discussie niet een op een op vraag of situatie van to te leggen valt. Dat zou je een nieuw topic moeten openen. Maar dan reageren mensen meestal toch vanuit eigen uitgangspunt ipv verder te kijken.

Popcorn vervelend voor je. Herkenbaar ook. Ik krijg vaak de vraag of ik ook zoveel had gewerkt als ik wel een man had. En een mannelijke leidinggevende heeft ooit gezegd ( hij en zijn vrouw hebben ook in anderhalf jaar een tweeling en dan nog een erbij dus drie kinderen totaal) toen ik zwangerschapsverlof en wanneer ik weer terugkwam besprak ( na de derde). “Toen de derde geboren werd bleef mijn vrouw thuis, dat was niet meer te combineren met werk”. Hij is zelf uiteraard fulltime blijven werken. Immers drie kinderen kosten veel geld. Hij bleef behoorlijk stil toen ik hem eraan herinnerde dat voor mij wel even anders was.

Die opmerking van je lg is zo bizar, als dat uit de mond komt van iemand die zelf ft is blijven werken.

Ik denk dat ik daar wel een opmerking over had gemaakt (hoezo is dat niet te combineren, jij bent toch het lichtende voorbeeld dat dat wel kan?)
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 08:42

Re: Stoppen met werken

Popcorn schreef:
HollyGolightly schreef:Ik heb in mijn eerste post meteen gezegd dat de maatschappelijke discussie niet een op een op vraag of situatie van to te leggen valt. Dat zou je een nieuw topic moeten openen. Maar dan reageren mensen meestal toch vanuit eigen uitgangspunt ipv verder te kijken.

Popcorn vervelend voor je. Herkenbaar ook. Ik krijg vaak de vraag of ik ook zoveel had gewerkt als ik wel een man had. En een mannelijke leidinggevende heeft ooit gezegd ( hij en zijn vrouw hebben ook in anderhalf jaar een tweeling en dan nog een erbij dus drie kinderen totaal) toen ik zwangerschapsverlof en wanneer ik weer terugkwam besprak ( na de derde). “Toen de derde geboren werd bleef mijn vrouw thuis, dat was niet meer te combineren met werk”. Hij is zelf uiteraard fulltime blijven werken. Immers drie kinderen kosten veel geld. Hij bleef behoorlijk stil toen ik hem eraan herinnerde dat voor mij wel even anders was.


Net alsof die keuzes dan niet gemaakt horen te worden? Vreemd toch. Ik heb bij mijn ex heel vaak aangegeven toen we nog samen waren dat het leven me niet beviel. Werken, zorgen voor de kinderen, meest deed ik dat alleen want mijn ex werkte 40u. Hij heeft er pas iets mee gedaan toen ik weg ben gegaan en is toen minder gaan werken. Wel te laat dus naar mijn idee.
En hij vind het nu lastig dat ik voor deze baan ben gegaan. De kinderen zijn wat meer op zichzelf en elkaar aangewezen en daar heeft hij moeite mee.
Ik snap dat dus niet. Mijn dochter zit in eind groep 8, mijn zoon in groep 7. En ik ben straks altijd voor half 5 thuis. Prima te overzien,helemaal met die sportende kinderen die vaak weg zijn, ze kunnen dat prima. Ik heb me er bewust niet door laten beïnvloeden. Ik kan niet altijd thuis blijven omdat hij dat graag zou zien, ga je zelf maar minder werken.

Hoeveel werkt hij zelf dan? Ik zou me absoluut niet laten tegenhouden door iemand die zelf altijd 40 uur heeft gewerkt toen de kinderen klein waren (ook niet door iemand anders trouwens).

Wat een bizarre dubbele moraal is dat toch.
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 08:45

Re: Stoppen met werken

Popcorn schreef:
Marsy31 schreef:Oh nee Popcorn, ik vind echt superfijn voor je! Perfecte tijd nu juist toch, eindelijk weer tijd voor jou.


Ja vind ik dus ook! Maar weinig positieve geluiden hoor ik hoor. Heel bizar. Vaak wel van mensen die een stukje van me af staan, maar toch.
Ik weet gewoon ook niet wat ik thuis met al die vrije tijd aan moet.
Ik heb ik bijna twee jaar tijd het hele huis opgeknapt, ik ben er gewoon door. Lekker werken, financieel wat ruimer zitten lijkt me ook heel fijn na al die jaren alleenstaande moeder zijn. Ja hoor, kom maar op!

Wat jammer dat iedereen zo negatief reageert op je keuze. Terwijl in je eigen levensonderhoud voorzien (en dat van je kinderen) voor een gezond volwassen persoon toch de norm zou moeten zijn.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Jun 2021 08:53

Re: Stoppen met werken

Ik denk dat de documentaire van het voorjaar 'waarom werken vrouwen niet' meer dan genoeg heeft laten zien. Ik kan mij helemaal vinden in de posts van HGL. Ook met betrekking tot de maatschappelijke discussie.

Overigens gaan mijn kinderen één dag per week naar het KDV en dat vinden mensen allemaal weer te weinig :palm: .
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jun 2021 10:03

Re: Stoppen met werken

Popcorn mooie timing toch, en volgens mij heb je straks ook best relaxte werktijden.

Al heb ik de vraag ook regelmatig gekregen, ik ben bij mijn huidige werkgever begonnen toen J 2,5 was. Toen werkte ik 24 uur. De ene week ma di do en de andere di wo vrij. Toen hij 3,5 was ben ik naar 28 uur gegaan ma, di wo-ochtend do. Sinds april werk ik nu 32 uur ma-do. En er zijn echt mensen geweest die vroegen waarom werk je zoveel als je het niet voor het geld hoeft te doen. Mijn eigen ontwikkeling maar ook hij gaat naar school. Nu hebben wij het geluk dat we het zonder bso kunnen regelen maar ik sluit niet uit dat dat wellicht ooit wel gaat gebeuren. Aan de andere kant vanaf groep 5 gaat hij ook de vrijdagmiddagen naar school dus het is nog ongeveer 2 jaar overbruggen. Het gaat bij de oordelen vaak direct over geld en daf is niet waarvoor ik werk.
2015 💙
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 12:37

Re: Stoppen met werken

Ik vind het echt heel erg dat dit soort vragen nog altijd worden gesteld en alleen aan vrouwen/moeders.

Ik denk namelijk dat een vader die 32 uur werkt deze vraag nog nooit heeft gehad. Mijn man krijgt juist complimenten dat hij ervoor heeft gekozen om doordeweeks een dag voor zijn kinderen te zorgen en pt te gaan werken.

Hij heeft nog nooit de vraag gekregen waarom hij zoveel werkt, omdat het voor het geld niet nodig is, terwijl dit wel de situatie is bij ons thuis (we zouden met mijn inkomen ook rond kunnen komen).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2021 12:55

Re: Stoppen met werken

Mijn zoon is na twee dagen kdv helemaal op. Ook al hebben we een top kdv en heeft hij het er enorm naar zijn zin. We hebben dus ook gekozen om van twee naar een dag te gaan. Oh, en Marsy, om dat voor elkaar te krijgen is mijn vriend een dag minder gaan werken. Financieel gezien was dat het beste voor ons.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jun 2021 13:34

Re: Stoppen met werken

Minx schreef:Popcorn mooie timing toch, en volgens mij heb je straks ook best relaxte werktijden.

Al heb ik de vraag ook regelmatig gekregen, ik ben bij mijn huidige werkgever begonnen toen J 2,5 was. Toen werkte ik 24 uur. De ene week ma di do en de andere di wo vrij. Toen hij 3,5 was ben ik naar 28 uur gegaan ma, di wo-ochtend do. Sinds april werk ik nu 32 uur ma-do. En er zijn echt mensen geweest die vroegen waarom werk je zoveel als je het niet voor het geld hoeft te doen. Mijn eigen ontwikkeling maar ook hij gaat naar school. Nu hebben wij het geluk dat we het zonder bso kunnen regelen maar ik sluit niet uit dat dat wellicht ooit wel gaat gebeuren. Aan de andere kant vanaf groep 5 gaat hij ook de vrijdagmiddagen naar school dus het is nog ongeveer 2 jaar overbruggen. Het gaat bij de oordelen vaak direct over geld en daf is niet waarvoor ik werk.


Klopt, maar dat heb ik nu ook. Ik ga iets na 9 weg en ben half 5 weer thuis. Prima toch. Helemaal op deze leeftijd.
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 15:50

Re: Stoppen met werken

Mijn man brengt de kinderen altijd weg en dan begin ik wat eerder met werken. 's Middags haal ik ze bijtijds weer op en werkt mijn man nog iets langer door.

Dit werkt al jaren goed voor ons. De kinderen zijn zeker moe na een dag school, of kdv, maar dat zijn ze ook als we een dag thuis met ze zijn. We zijn allemaal actieve types, dus we ondernemen hoe dan ook veel.

Ik zie moe zijn aan het einde van de dag niet als iets negatiefs.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2021 18:39

Re: Stoppen met werken

Moe en op zijn, zijn twee verschillende dingen. Te uitgeput dat zoon niet wil eten, in de kinderstoel in slaap valt zittend en daarna geen huilt van de vermoeiendheid in bed, zie ik niet als positief.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jun 2021 19:01

Re: Stoppen met werken

Mijn man werkt al heel de Corona tijd thuis dus ik zeg vaak dat man nog aan het bellen is als hij aan het werken is. Nu heeft hij meer mannelijke collega’s dus gaat het vaak over bellen met een meneer. Vandaag zei kind (2): “papa aan het bellen met een meneer?” Mijn reactie: “ja of met een mevrouw”. “Nee” zegt kind, “mevrouw is thuis”. Kijk daar gaat het al fout hè?! Hoe komt hij erbij.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers