Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weinig te doen (thuiswerken)

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:33

Weinig te doen (thuiswerken)

Wij hebben op het werk 2 piekmomenten. En nu is het dus erg rustig. Ik werk op woensdag altijd thuis, maar ik heb dus echt niet veel te doen. Op het werk heb ik een heleboel mappen staan, ze werken nog heel veel op papier, dus ik heb bijvoorbeeld voor het verwerken van de bank al 6 mappen nodig. Meestal neem ik 1 of 2 mappen mee naar huis, waar ik dan op woensdag aan werk.

Alleen, nu heb ik dus echt weinig te doen. Ik moet nog veel uren inhalen die ik door Corona niet heb kunnen werken, maar ik heb zo weinig werk. Vrij nemen wil ik niet, omdat ik dus nog in de min sta en we in augustus ook nog 2 weken verplicht cllectief vrij moeten nemen.

Taken van collega's gaat bijna niet, omdat iedereen een bepaalde functie heeft waarvan de rest amper iets weet.

Zouden jullie vrij nemen of thuis dan maar wat langzamer werken? Ik begin om 6.30, breng tussendoor dochter even weg en werk dan tot een uur of 12.30 (ik heb 4 contracturen op woensdag, dus zo kan ik 1 a 1,5 overuur maken elke week). Langer lukt echt niet, omdat ik gewoon echt geen werk heb.Ik voel me echt schuldig, omdat ik weinig werk verzet, maar ik heb dus niks. Bespreken met leidinggevende resulteerde alleen in de oplossing om nu minder te werken en alle overuren straks tijdens de piek in september/oktober in te halen. Ik ben alleen aan het solliciteren en stiekem hoop ik tegen die tijd iets anders te hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Mei 2021 09:34

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ik zou absoluut geen vrij nemen. Bot gezegd is dat het probleem van de baas dat er niet voldoende werk is.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2021 09:39

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Niet jouw probleem toch? Zeker niet vrij nemen. Je bent immers gewoon beschikbaar voor je werk.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:40

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Mijn voorgangster is vanwege die reden vertrokken. Van haar werd ook verwacht dat ze haar verlof op zou nemen, maar we hebben amper verlof en moeten dat achter elkaar in de zomer opnemen. Iedereen werkt meer uren dan op contract en spaart zo voor extra dagen. Ikm vind dat echter wel balen, want het verdient al niet goed en ik werk dus elke week meer, om zo toch af en toe vrij te kunnen nemen. En dan is het in mijn ogen toch wel zonde dat ik die uren dan moet inleveren omdat er weinig werk ligt.

En door hun ouderwetse en trage werkwijzen (die ze niet willen aanpassen) komen die piekmomenten dus elke keer en zijn ze dan niet bij te houden. En ik heb 3 dagen opvang, en kan en wil in die perioden ook niet zomaar 4 of 5 dagen werken.

Ik weet nu niet zo goed of ik moet melden dat ik weer weinig te doen heb. Straks moet ik weer uren gaan inleveren die ik nu niet heb en ben ik de hele maand september en oktober extra dagen aan het werken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:41

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Maar jullie zeggen dus gewoon thuis de laptop aanzetten en op mails reageren en doen wat ik kan doen, en verder die 4 uur maar uitzitten?
<<

Anoniem308

Bericht 19 Mei 2021 09:41

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:Maar jullie zeggen dus gewoon thuis de laptop aanzetten en op mails reageren en doen wat ik kan doen, en verder die 4 uur maar uitzitten?

Ja!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:43

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Dan doe ik dat gewoon. En dan werk ik in september wel extra hard.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mei 2021 09:45

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Als zij niet bereid zijn hun werk efficiënter te verspreiden zou ik me nu niet druk maken over rustige dagen. En extra chill om dan thuis te werken ipv op kantoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2021 09:48

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:Maar jullie zeggen dus gewoon thuis de laptop aanzetten en op mails reageren en doen wat ik kan doen, en verder die 4 uur maar uitzitten?


Zeker weten haha. Zo vul ik mijn werkdagen hier ook wel eens.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:49

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ja in principe kan ik eigenlijk best weer naar kantoor, maar nu kan ik thuis ook tussendoor even wat prive dingen regelen.

Maar toch blijf ik het niet leuk vinden. Ik vind het gewoon fijn om lekker door te werken en wat uitdaging in mijn werk te hebben, een keer ergens over nadenken en dingen uitzoeken. Dat mis ik.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:50

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Dee schreef:
Alexis schreef:Maar jullie zeggen dus gewoon thuis de laptop aanzetten en op mails reageren en doen wat ik kan doen, en verder die 4 uur maar uitzitten?


Zeker weten haha. Zo vul ik mijn werkdagen hier ook wel eens.



Haha ik ben zo blij om dit te horen. Ik ben wel elke keer bang dat ze gaan vragen wat ik nou precies allemaal heb gedaan thuis.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2021 09:56

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Dat had ik in het begin ook. Voelde me schuldig en stond ook echt continue aan en onder hoogspanning. Dat werd op een gegeven moment heel naar (dit waren de eerste weken van de eerste lockdown). Terwijl er dat moment gewoon geen werk was wat ik kon doen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 09:59

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Heb jij dat met je leidinggevende besproken? Ik wil dat nu dus niet meer doen, omdat ik dan weet dat ik verlof moet opnemen en in september dat moet inhalen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Mei 2021 10:00

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:Maar jullie zeggen dus gewoon thuis de laptop aanzetten en op mails reageren en doen wat ik kan doen, en verder die 4 uur maar uitzitten?


Ja!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2021 10:01

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:Heb jij dat met je leidinggevende besproken? Ik wil dat nu dus niet meer doen, omdat ik dan weet dat ik verlof moet opnemen en in september dat moet inhalen.


Ik heb destijds aangeboden dat ik tijd en ruimte heb om er wat bij te doen. Voor de rest heb ik er geen woorden aan vuil gemaakt.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2021 10:01

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Op kantoor kan ik ook meer én mijn werk komt ook in pieken en dalen, al heeft dat voornamelijk te maken met kwartaal afsluitingen etc. en niet zo zeer met spreiding vanuit het bedrijf.
Als ik thuis ben is het werk dus soms ook op. So be it. Laptop aan, was draaien en met een kop thee op schoot een serie kijken. 😅
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Mei 2021 10:02

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:
Dee schreef:
Zeker weten haha. Zo vul ik mijn werkdagen hier ook wel eens.



Haha ik ben zo blij om dit te horen. Ik ben wel elke keer bang dat ze gaan vragen wat ik nou precies allemaal heb gedaan thuis.


Ik werkte sinds vorig jaar maart thuis. Zeker in de zomer had ik niks te doen. Hierover regelmatig gesproken met mijn leidinggevende. Zij wist dat ik bereikbaar was en tussendoor regelmatig echt letterlijk niks deed (ja huishouden, chillen, hond wandelen). Zolang ik bereikbaar was en mijn werk af was, was dat prima.
Nu verlof en ik hoop na mijn verlof weer naar kantoor te mogen. Zeker icm mijn nieuwe baan.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2021 10:03

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:Heb jij dat met je leidinggevende besproken? Ik wil dat nu dus niet meer doen, omdat ik dan weet dat ik verlof moet opnemen en in september dat moet inhalen.

Dat zou ik niet meer doen. Mooi zo laten gaan, ze weten er van.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2021 10:38

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ik zou het ook zo doen als jij doet. Vervelend is het wel.
Wat ik niet goed snap is waarom je die overuren maakt, als er toch geen werk is?
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mei 2021 10:44

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Wat Caulfield aangeeft, vraag ik me ook af. Ik begrijp dat er in september weer een piekmoment is (toch?), kun je dan je gemiste uren vanwege corona niet inzetten?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 10:49

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Caulfield schreef:Ik zou het ook zo doen als jij doet. Vervelend is het wel.
Wat ik niet goed snap is waarom je die overuren maakt, als er toch geen werk is?


Omdat we in de zomer 2 wk vakantie moeten nemen en ik daarvoor uren nodig heb, anders loop ik nog verder achter. EN ik ben aan het solliciteren en wil niet weggaan met een maand achterstand qua uren.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 10:50

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Rixt schreef:Wat Caulfield aangeeft, vraag ik me ook af. Ik begrijp dat er in september weer een piekmoment is (toch?), kun je dan je gemiste uren vanwege corona niet inzetten?


Ja, mocht ik voor die tijd geen andere baan vinden dan doe ik dat sowieso.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2021 10:53

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Alexis schreef:
Caulfield schreef:Ik zou het ook zo doen als jij doet. Vervelend is het wel.
Wat ik niet goed snap is waarom je die overuren maakt, als er toch geen werk is?


Omdat we in de zomer 2 wk vakantie moeten nemen en ik daarvoor uren nodig heb, anders loop ik nog verder achter. EN ik ben aan het solliciteren en wil niet weggaan met een maand achterstand qua uren.


Maar je hebt toch ook vakantieuren?

Dat je geen vrij wilt nemen als er niks te doen is, snap ik. Maar dan wel overuren schrijven zou ik niet doen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 10:58

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

weg wegens herkenbaarheid.
Laatst gewijzigd door Alexis op 26 Mei 2021 12:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Mei 2021 11:01

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Maar Caulfield je hebt gelijk hoor! Voorheen werkte ik op woensdag altijd 4 uur over, maar dat doe ik uiteraard niet.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers