Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weinig te doen (thuiswerken)

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mei 2021 10:10

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Bouwvakvakantieplicht? Ik heb ooit een maand bij een bouwbedrijf gewerkt. Ik werd gek van hoe weinig flexibel ze waren, dus ben min of meer gelijk wat anders gaan zoeken.

Zo te horen wil het bedrijf niet vooruit qua automatisering (naast automatisch bank inlezen doen ze denk ik dan ook nog geen scanprogramma cq pdf herkenningsprogramma gebruiken voor inkoopfacturen. Klopt dat?). Ze lopen dan hopeloos achter en zouden ze dat wel doen dan zouden ze namelijk flink op personeel kunnen bezuinigen omdat alles dan veel efficiënter werkt. Het kost weleens waar aan de automatiseringskant wellicht meer geld, maar dat win je normaliter makkelijk terug als je hierdoor personeel minder nodig hebt.
Niet om het een of ander, maar eigenlijk loopt het bedrijf waar je werkt achter te feiten aan en zijn ze niet modern. Niet moderne en innovatieve bedrijven gaan het op de langere termijn afleggen tegen de concurrentie dus je kunt je afvragen wil je daarvoor blijven werken? Zeker als je ook al niet tevreden bent over je beloning. Eigenlijk geef je min of meer al zelf het antwoord hierop. Vergeet niet dat je voorgangster ook niet voor niets weg is gegaan.

Ik zou als ik door mijn werk ben thuis gewoon iets voor jezelf gaan doen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 19 Mei 2021 10:17

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

weg wegens herkenbaarheid.

Ik heb de baan genomen, omdat ik perse niet in de WW wilde blijven, maar wel met de bedoeling direct te gaan zoeken naar iets anders. Ik ben daar nu sinds september mee bezig, maar helaas nog niets gevonden.

Gelukkig zijn mijn collega's heel leuk en ik vind het fijn om gewoon werk te hebben. Van thuis zitten word ik doodongelukkig.
Laatst gewijzigd door Alexis op 26 Mei 2021 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 19 Mei 2021 10:17

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Jeetje wat naar ook dat je bij ziekmelding 2 vakantiedagen kwijt bent en toen je vader overleed vakantiedagen hebt moeten opnemen. Was daar geen andere verlofregeling voor? Ik zou me dan helemaal niet schuldig voelen nu hoor.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 19 Mei 2021 10:19

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Gympie schreef:Jeetje wat naar ook dat je bij ziekmelding 2 vakantiedagen kwijt bent en toen je vader overleed vakantiedagen hebt moeten opnemen. Was daar geen andere verlofregeling voor? Ik zou me dan helemaal niet schuldig voelen nu hoor.


weg wegens herkenbaarheid.
Laatst gewijzigd door Alexis op 26 Mei 2021 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 19 Mei 2021 10:20

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ik haal zo even wat details weg trouwens, ivm herkenbaarheid.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 19 Mei 2021 10:25

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ah oké, gelukkig maar!
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2021 11:03

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Ik snap het Alexis. Ik zou me niet druk maken en lekker zoeken naar een andere baan.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 19 Mei 2021 13:44

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Caulfield schreef:Ik snap het Alexis. Ik zou me niet druk maken en lekker zoeken naar een andere baan.


Ja dat doe ik idd ook. Beetje jammer alleen dat het na 9 maanden nog steeds niet is gelukt om iets te vinden. Maar we houden de moed erin ;).
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Mei 2021 15:52

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

Maar Alexis, als ik dit zo lees dan rammelt mijn vakbondshart :) Hoezo kan de werkgever beslissen wanneer jij je vakantie opneemt? Vallen jullie onder een cao? Is er iets van een ondernemingsraad die daarover een besluit heeft genomen, welke collectieve verlofdagen er zijn? En hoezo twee verlofdagen inleveren bij elke ziekmelding, waar baseren ze dat op? Stel je voor, je bent 1 dag ziek, moet je dan ook 2 verlofdagen inleveren?

Ik zou geloof ik helemaal gek worden als ik voor jouw baas zou werken :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mei 2021 16:07

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

@ kerel, ze valt niet onder een cao. Dat is juist het probleem.

Mijn eerste werkgever viel ook niet onder een cao, maar had wel een pensioen geregeld. Echter ook daar waren er bijzondere zaken (die je nu nog bij andere werkgevers ziet). Denk bijv. aan een bonus krijgen als je een jaar niet ziek bent geweest. Iets wat in mijn optiek niet zo mogen, want stel iemand heeft een beginnende griep en gaat toch werken (om zo zijn bonus te kunnen houden) en steekt iedereen op het werk aan dan ben je als werkgever nog verder van huis.
Of dat je bij elke ziekmelding iets moet inleveren van die bonus. Stel je bent maandag ziek, dan ga je bijv. niet op donderdag proberen te werken want stel vrijdag ben je toch weer ziek dan telt dat als 2 meldingen en kost het je meer en zo zijn er vast nog steeds rare afspraken op de werkvloer denk ik. Met name bij bedrijven die geen cao hanteren.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 26 Mei 2021 11:25

Re: Weinig te doen (thuiswerken)

@Kerel, nee die verlofdagen bij ziekte zijn er maximaal 2. Dus als je 1 dag ziek bent kost het je 1 dag, ben je 2 dagen ziek dan kost het je 2 dagen en ben je 3 dagen of langer ziek dan kost het je ook 2 dagen. Dat heb ik bij meerdere werkgevers gehad, dus dat vond ik niet zo raar. Ik ben alleen wel van mening dat je daardoor ook sneller een week thuis blijft en niet 2 dagen. Die 2 dagen ben je toch kwijt. Kan me voorstellen datg iemand die op maandag en dinsdag echt ziek is, dan woensdag en donderdag vrij neemt omdat die dagen er toch al af zijn. Ik vind het overigens wel oneerlijk dat ze voor iedereen 2 dagen tellen, scheelt nogal als je 40 of 20 uur werkt! Voor mij zijn 2 dagen bijna een hele week (ik werk 2,5 dag per week).
Bij 2 vorige werkgevers kreeg je ook een toeslag in de vorm van geld of extra verlofdag als je je een jaar niet had ziek gemeld. Daar was het langdurig ziekteverzuim overigens hoog (veel burn outs).

Vanwege de werkzaamheden die we doen (de branche) is er tijdens de zomer amper/geen werk. VAndaar dat we dan verzocht worden allemaal tegelijk vrij te nemen.

Voor nu vind ik pensioen belangrijk. Als ik een baan kan vinden waar dat weer gewoon geregeld is, zou ik heel blij zijn. Het is particulier echt duur.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers