Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Must see Italië

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mei 2021 06:48

Must see Italië

Wij hebben nog steeds hoop dat we later dit jaar met onze eigen auto op vakantie kunnen naar Italië. Het plan is om uiteindelijk in Napels te komen en daar Pompeii te bekijken.
Maar wat zijn andere must sees? In Noord Italië hebben we veel steden al gezien zoals Luca, Sienna, Florance, Pisa, en eerder zijn we allebei ook al wel in Rome en Venetië geweest. Maar goed, het wil niet zeggen dat we daar alles al gezien heben, dus als je leuke tips hebt: heel graag!
En wat zijn verder nog leuke plekken om te stoppen, zodat we niet 3 dagen non stop hoeven te rijden? Misschien een leuke wijnboerderij, een super leuk hotelletje, een leuk strandje of stadje.
Wat in Italië mag ik niet overslaan als ik het halve land door rijd?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mei 2021 08:14

Re: Must see Italië

Als je in Napels bent is het leuk om naar Sorrento te rijden (kan ook met de trein, je komt dan langs Pompeii). Dat is een lief kustdorpje waar de limoncello vandaan komt en waar je heerlijk kunt eten, verse vis aan de zee.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Mei 2021 08:48

Re: Must see Italië

Assisi vond ik mooi. Daar heb je oa de Sint Fransicusbasiliek. Een basiliek waar als het ware meerdere basilieken in zitten en helemaal onderaan de crypte van Fransicus ligt waar de huidige paus zich naar heeft vernoemd. Daarnaast is het ook een mooi stadje om doorheen te wandelen. Als je naar de burcht wandeld heb je een prachtig uitzicht.

Bij Napels zou ik ook een dagtrip naar Capri (met de boot) maken. Op Capri zelf kun je leuk wandelen en er rijden kleine busjes (die je verplaatsen tussen de plaatsjes op Capri). Met een stoeltjeslift kun je omhoog naar het hoogste punt waar je een prachtig uitzicht hebt over het water en eiland. Ook kun je meer een boot mee die om het eiland vaart. Ik vond het een leuke dagtrip.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Mei 2021 10:28

Re: Must see Italië

In Toscane vond ik naast de steden die je noemt Volterra en San Gimignano ook fantastisch! Bij San Gimignano hebben we een hele leuke wijnproevrij incl rondleiding en lunch gedaan. Maar dat kan je vast op tig plekken daar doen.

En Verona vind ik een aanrader.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Mei 2021 10:35

Re: Must see Italië

De Vesius beklimmen is ook een aanrader. Wandelschoenen zijn dan wel handig want ondanks dat het pad behoorlijk breed is, is het wel onverhard. Boven heb je indien het niet bewolkt (helaas was het bij mij bewolkt) is een mooi uitzicht over Napels en Pompei. Ook kun je dan in de krater kijken en enkele zwaveldampen zien. Vond ik best bijzonder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 10:53

Re: Must see Italië

Fiks eind rijden! Wil je ook echt langere stops er van maken? Lijkt me wel fijn, anders zit je alleen maar op de autostrada. Als ik even de route in tik waar je waarschijnlijk langs komt, zou ik een stop maken bij het Como meer. Of een ander meer pakken, Lago Magiore is ook erg mooi. Lago d'Iseo ook en stuk minder bekend maar iets meer naar het oosten.

Parma is een echte aanrader. Een niet zo toeristisch stadje en toch even wat nieuws als je veel van de Toscaanse steden al hebt gezien. Het is natuurlijk een echte foodie stad, met de parma ham en de parmezaanse kaas. Wij hebben een food tour gedaan daar, langs een parmezaanse kaasboerderij, ham makerij, balsamico boerderij en wijngaard. Was erg leuk en ik kan je de naam wel geven als je interesse hebt.

Wij sliepen in dit leuke hotel:
https://g.page/palazzo-dalla-rosa-prati?share

En dit wijnbarretje raad ik aan:
https://goo.gl/maps/LHcxTvwgzg1bix5aA

Dan kruis je heel Toscane door en nou dat is natuurlijk overal leuk. Als je de grote steden al hebt gezien, zou ik een nachtje in/bij een kleiner plaatsje kiezen. Teun geeft al leuke tips. Ik heb ook nog een tip voor een erg leuk wijnhuis in Montepulciano, waar we heerlijk geproefd hebben bij een leuke jonge bevlogen wijnmaker. Geef maar een gil als je de naam wilt. Daar kom je ook vlak langs. Montepulciano is wel erg toeristisch maar wel leuk.

Het gebied tussen Rome en Napels ken ik eigenlijk niet.

Ik wilde ook Capri aanraden als je eenmaal bij Napels bent. En eet in Napels, naast de pizza, ook sfogliatella, een soort knapperige luchtige croissant achtige broodjes. Immens lekker.
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mei 2021 19:26

Re: Must see Italië

Wat een ontzettend leuke tips worden er al gegegeven!
Het idee is om 3 weken weg te gaan en dan steeds een stukje rijden, dan ergens verblijven. Dit om te voorkomen dat je inderdaad alleen maar op de autostrada zit. Als jij de adresjes nog weet Marin: heel graag! Het is altijd fijn om te weten dat anderen er goede ervaringen mee hebben.
Dus als jij je adresje nog weet Teun zou ik dat ook fijn vinden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Mei 2021 20:01

Re: Must see Italië

♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mei 2021 20:28

Re: Must see Italië



Dat ziet er echt leuk uit, thanks!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 20:49

Re: Must see Italië

Parma Food Tours:
https://www.foodvalleytravel.com/en/Exp ... howAll=yes

Wij hadden deze:
https://www.foodvalleytravel.com/en/Exp ... rmet_Tour/

Zie dat ze tegenwoordig een stuk meer aanbieden. Ik vond het super. Tuurlijk word je beetje als toerist van plekje naar plekje begeleid maar het waren wel authentieke boerderijen.

Wij zijn bij dit wijnhuis in Montepulciano geweest. Hele lekkere wijn en wat ik al zei, leuke kerel.
https://www.montemercurio.com/en/

En oh ja, ipv Montepulciano kan je ook voor Montalcino kiezen en overnachten in dit ontzettend leuke hotel. Er tegenover zit een groot oud fort waar een wijnwinkel in zit waar je ook een leuke proeverij kunt doen van Brunello's.

http://www.locandafranci.com/
https://www.enotecalafortezza.com/

Mocht ik meer bedenken, zal ik het laten weten.
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers