Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nachtje weg met je zoon/dochter

<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 16 Mei 2021 19:10

nachtje weg met je zoon/dochter

Ik wil deze zomer een nachtje alleen weg met mijn oudste zoon ( 7j) wie heeft dit eerder gedaan?
Misschien leuk om evt tips van hotels etc uit te wisselen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2021 19:18

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Vorig jaar ben ik met J een week gaan kamperen. Dit jaar was er iets wat me tegenhield dus heb nu bedacht om 2 dagen met hem naar wildlands te gaan en daar in de buurt gaan overnachten. Ik wacht nog 1 of 2 weekjes met boeken ivm Corona maar dan ga ik wel boeken. Ik koop dan een abbo voor het park. We wonen namelijk dichtbij genoeg om bv in de herfst of in het tweede blok van de vakantie dat hij thuis is nog een keer te gaan.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 16 Mei 2021 19:26

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Grappig, ik zat vandaag ook over het openen van een topic na te denken over een nachtje weg met mijn dochter. Ik ga dit even in de gaten houden.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 19:50

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik ben vorig jaar zomer een nachtje met mijn oudste (toen 4,5) naar Scheveningen geweest. Hotel Aquarius.

Was prachtig weer dat weekend. We zijn uiteraard in het reuzenrad geweest. Op de pier en boulevard gewandeld. Naar de bungeejumpers gekeken. Er was een leuke beachbar waar ze achter op het terras een leuk springkussen hadden. Hij vermaakte zich daar zo een uur of langer. Voor mij ook super relaxed. 's Middags op het strand gelegen en in zee gezwommen en hij speelde heerlijk in het zand en ik lag te zonnen. 's Avonds lekker uit eten samen bij de Italiaan en toen nog even de zonsondergang kijken. Om half 10 waren we op de hotelkamer en zijn we gaan slapen.

Ontbijtbuffet volgende dag was natuurlijk geweldig voor hem (en mij).

Het was echt één van de allerleukste en mooiste weekenden uit m'n leven. Zó gezellig en leuk en waardevol. Zoon heeft het er nog vaak over. We willen dit nu elk jaar gaan doen. De jongste is nu 3,5 en wil ook graag. Dus dan gaat m'n man met ene zoon en ik met de andere. En dan elk jaar afwisselen.

Dus ik zeg doen! Dit zijn dingen waar je kinderen later met zoveel plezier op terugkijken en jijzelf ook!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mei 2021 19:57

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Vanaf welke leeftijd deden jullie dit? Lijkt me ook leuk om eens te doen, en dan met de trein ergens heen, want dat vindt ze geweldig. Ze is bijna drie, misschien nog een beetje jong? Of niet?
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2021 20:18

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Bliss schreef:Vanaf welke leeftijd deden jullie dit? Lijkt me ook leuk om eens te doen, en dan met de trein ergens heen, want dat vindt ze geweldig. Ze is bijna drie, misschien nog een beetje jong? Of niet?


Ik was natuurlijk alleenstaande moeder toen J geboren werd maar de eerste keer toen ik met hem alleen wegging was hij net geen 2, de tweede keer met geen 3 en de derde keer net geen 5. Toen hij 4 was zijn we met zijn drieën naar Bonaire gegaan. Ik zou zeggen zoek een plek waar je je ‘S avonds ook goed kan vermaken in je eentje want ook als ze zo klein zijn is het echt heel leuk om te doen. Lekker een kindvriendelijk restaurant uitzoeken om te eten en genieten. Alleen met je kind er even tussenuit is echt heel tof.
2015 💙
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 20:21

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Hier dus met 4,5 maar dit jaar wil ik dus ook met de jongste van 3,5. Kan prima denk ik! Ik denk dat je het gewoon simpel moet houden. Lekker naar het strand of iets leuks waar ze kunnen spelen. Samen eten. In bad in de hotelkamer. Geen grote planning maken dus.
Ik zou het zeker doen als ik jou was Bliss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mei 2021 20:21

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Maar 's avonds kun je toch niet weg als je kind slaapt?
❤ 7 juni 2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 16 Mei 2021 20:26

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik wil dit ook al een tijdje doen met mijn oudste zoon (8) vorig jaar al beloofd maar toen kwam Corona. Ik wil wel gaan als horeca, bioscoop ed weer open is. Hij wil graag naar het Anne Frankhuis, dus het wordt denk ik regio Amsterdam.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2021 20:26

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Bliss schreef:Maar 's avonds kun je toch niet weg als je kind slaapt?


Daarom zorgen dat je een beetje relaxte hotelkamer hebt waar jij je ook kan vermaken. Dus als je weet dat je kind slecht slaapt als er een tv aan staat dan niet een mini kamer maar wellicht een b&b overwegen waar je een aparte woonkamer hebt zodat jij je niet verveeld.
2015 💙
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 20:45

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Maar kan ze niet een dag wat langer opblijven? Zoon bleef toen dus tot half 10 a 10 uur op. Ging prima. En toen ging ik ook slapen.
Ik verwacht dat m'n zoon van 3,5 ook makkelijk 9 uur of nog wat later redt voor 1 dag. En na zo'n dag kun je zelf ook wel liggen :ja:
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Mei 2021 20:46

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik ga toevallig volgend weekend met mijn zoon een nachtje weg. Hij is 8 jaar dus al wat ouder in ieder geval.
Mijn man is al 2 x een weekendje met hem weggeweest. Vanaf 4 jaar deed hij dat. Met dochter wilde hij dat vorig jaar ook gaan doen maar toen kwam corona helaas.

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan dus dit is voor het eerst. Ik heb een lekker hotel waar in de buurt een skatepark is en een voetbalveld zodat we ons overdag goed kunnen vermaken.
Daarnaast een kamer met bad en regendouche. Daar vermaakt hij zich ook prima in.
Het ontbijt is nu op de kamer, maar dat vindt hij juist leuk. Voor de tv ontbijten. Qua avondeten halen we (mijn man en ik) altijd pizza als we in een hotel logeren dus dat wil hij ook graag doen.
Vedder is het vooral aandacht wat ze heerlijk vinden. In de avond mag hij wat langer opblijven. Hij slaapt erg vast dus ik zet mijn laptop aan met hoofdtelefoon op zodat hij gewoon kan slapen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2021 21:07

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ja leuk hoor! Ik ben toen zoontje 2.5 was een paar nachtjes naar Texel geweest met hem. Fiets gehuurd, schapenboerderij en Ecomare bezocht, dat soort dingen. Hij sliep toen bij mij op de hotelkamer. Toen nog in een campingbedje, nu zou ik 'm naast me in bed leggen.

Twee weken geleden is m'n man een nachtje met 'm weg geweest naar een hijskraan hotel. Ook echt zo vet. Vonden ze geweldig.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2021 21:09

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Oh ik ben trouwens in bad met een glas wijn gegaan toen hij in slaap moest vallen. Werkte prima!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mei 2021 21:13

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Oh zo Minx, dat is inderdaad goed om bij stil te staan. Olijfje, dat kan ook natuurlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 16 Mei 2021 21:16

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik heb via vakantieveilingen 2 nachtjes geboekt op een center parcs park . Hopelijk kan er t.z.t. weer gezwommen worden, lekker uiteten, buiten spelen, vissen, naar de bioscoop etc. Mijn zoon is 6,5. Het is nog een verrassing, maar ik weet zeker dat hij het fantastisch zal vinden!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Mei 2021 22:14

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ysa schreef:Ik heb via vakantieveilingen 2 nachtjes geboekt op een center parcs park . Hopelijk kan er t.z.t. weer gezwommen worden, lekker uiteten, buiten spelen, vissen, naar de bioscoop etc. Mijn zoon is 6,5. Het is nog een verrassing, maar ik weet zeker dat hij het fantastisch zal vinden!


Hebben wij vandaag tegen elkaar op lopen bieden? Ik heb er vandaag ook 1 ‘gewonnen’.

Ik wil over een tijdje ook eens 1 op 1 met ze een nachtje weg proberen te gaan.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 17 Mei 2021 07:23

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

High Heels schreef:
Ysa schreef:Ik heb via vakantieveilingen 2 nachtjes geboekt op een center parcs park . Hopelijk kan er t.z.t. weer gezwommen worden, lekker uiteten, buiten spelen, vissen, naar de bioscoop etc. Mijn zoon is 6,5. Het is nog een verrassing, maar ik weet zeker dat hij het fantastisch zal vinden!


Hebben wij vandaag tegen elkaar op lopen bieden? Ik heb er vandaag ook 1 ‘gewonnen’.

Ik wil over een tijdje ook eens 1 op 1 met ze een nachtje weg proberen te gaan.


Haha nee, al had het zo maar gekund! Ik heb het in september vorig jaar geregeld. Helaas door corona kon het in maart niet door gaan. Gelukkig wel om kunnen boeken naar een nieuwe datum!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Mei 2021 08:41

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik heb dit vorige zomer gedaan met mijn zoon van toen 3 jaar (3 jaar en 10 maanden om precies te zijn). Hij vond het echt fantastisch en heeft het er nog vaker over.
We zijn op de eerste dag naar het Klimbos bij Ermelo geweest, daar zit een speciaal deel bij voor kinderen tot 1.20m.
We hebben geslapen in een hotel met zwembad, dus daar gezwommen en op de hotelkamer even tv gekeken. We zouden naar een pannenkoekenrestaurant toe fietsen om te eten, maar door een enorme stortbui was dit even geen optie. We hebben toen in het hotel gegeten en dat was eigenlijk ook heel erg leuk! De volgende dag hebben we nog in het hotel ontbeten en toen naar Dierenpark Amersfoort. Het was snikheet die dag, maar mijn zoon was onvermoeibaar en dolgelukkig.

Ik zou dit graag deze zomer weer met hem willen doen, maar ik ben zwanger en 14 juli uitgerekend, dus dat gaat hem niet worden. Hopelijk durft mijn man het aan om zoiets met zoon te doen, dat zouden ze allebei heel leuk vinden! (Mijn man vindt het soms spannend om zo lang zelf de verantwoordelijkheid te hebben doordat zoon epilepsie heeft.)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Mei 2021 09:12

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Als de musea weer open zijn wil ik ook heel graag een nachtje weg met mijn oudste. En dan bijvoorbeeld naar Amsterdam, het NEMO, ergens lekker wat eten en de dag erna nog naar Artis of zo. Wij hebben ook bedacht om dit met alle drie de kinderen te gaan doen als ze groter zijn, ieder elk jaar één weekend 1 op 1 weg met één van ons. Het ene jaar met mij en het andere jaar met mijn man.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Brooke

Bericht 17 Mei 2021 10:38

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Leuk topic dit! Zat van de week er nog aan te denken dat ik dat ook wil gaan met de jongste.
Ik lees dus even mee, er staan handige en leuke tips bij voor inspiratie.

Voor de mama's die met een jong kindje weggaan die al goed kunnen lopen, nemen jullie dan ook de buggy mee? Of zorg je voor genoeg rustmomenten? De jongste kan al best wel wat stukken lopen en dat is ze ook gewend, we wandelen best veel, maar ze vind de buggy toch ook nog fijn op sommige momenten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Mei 2021 11:00

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Brooke schreef:Leuk topic dit! Zat van de week er nog aan te denken dat ik dat ook wil gaan met de jongste.
Ik lees dus even mee, er staan handige en leuke tips bij voor inspiratie.

Voor de mama's die met een jong kindje weggaan die al goed kunnen lopen, nemen jullie dan ook de buggy mee? Of zorg je voor genoeg rustmomenten? De jongste kan al best wel wat stukken lopen en dat is ze ook gewend, we wandelen best veel, maar ze vind de buggy toch ook nog fijn op sommige momenten.


Ik had de buggy mee, ideaal om veel zooi op kwijt te kunnen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2021 11:20

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik had geloof ik geen buggy mee, maar we hebben wel 's middags lekker op de hotelkamer een slaapje gedaan (ik ook).
Let's discover the world together.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 17 Mei 2021 13:04

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Jaa wij gaan eind Juni, naar de vreemde vogel.

Hij heeft er zo veel zin in, en ik ook.

Mijn zoon is 11, en dit is de eerste keer
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 17 Mei 2021 15:39

Re: nachtje weg met je zoon/dochter

Ik ga ook ieder jaar in de zomervakantie een paar dagen met mijn oudste weg. We zijn twee keer naar een stad geweest, een keer naar Avifauna, en een keer naar een Stayokay in de bossen met een klimbos erbij. Twee keer zijn we met de trein gegaan en twee keer met de auto. Het is zo fijn om eventjes samen dingen te kunnen ondernemen, 's avonds ergens wat eten en nog een drankje te doen, lekker chillen en een filmpje kijken op de kamer.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers