Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Griep / koorts - team paracetamol of niet

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Mei 2021 23:00

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Als ik me ziek voel of hoofdpijn heb neem ik snel een paracetamol. Als ik alleen koorts heb en me verder niet heel ziek voel, neem ik geen paracetamol enkel om de koorts te onderdrukken. Ik heb (volgens de artsen daardoor) een keer een koortsstuip gekregen toen ik een jaar of 20 was en sindsdien ben ik er wat voorzichtig mee.

Mijn huisarts raadt overigens ook voor de kinderen alleen paracetamol aan als je merkt dat ze zich echt ellendig voelen. Als ze koorts hebben maar gewoon lekker spelen is paracetamol niet nodig.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Mei 2021 23:01

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Oh en beterschap AMM! Fijn dat je man zo flexibel kan zijn met zijn werk!

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Mei 2021 23:12

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Ik neem tegenwoordig wel wat sneller pcm. Eerder bleef ik dan eerst een paar uur met hoofdpijn doorlopen in de hoop dat het wel weg zou trekken/omdat ik het niet erg genoeg vond om iets te nemen. Echt onzin eigenlijk, dus nu neem ik het sneller.
Ik heb vrijwel nooit koorts dus of ik het dan zou nemen eigenlijk geen idee, maar ik denk het wel na het lezen van dit topic.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Mei 2021 01:14

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Ik slik ook makkelijk paracetamol, en als ik erge (hoofd)pijn heb ook best makkelijk ibuprofen als ik weet dat pctmol niet genoeg gaat doen. De laatste tijd heb ik het gelukkig bijna niet nodig, maar er waren tijden dat ik het lastig vond om me aan het advies van 2x per week te blijven houden. Dit geldt voor als je inderdaad moet uitkijken voor medicatieafhankelijke hoofdpijn.

Van huis uit heb ik dat helemaal niet meegekregen. Als mijn ouders zich niet lekker voelen nemen ze bij heeeeeele hoge uitzondering 1 pctmol. Ik krijg niet goed uitgelegd dat de startdosis voor volwassenen 2 pctmol is.

Mijn kinderen geef ik een zetpil als ze niet kunnen slapen van de pijn of koorts. Of als ze overdag een hoopje ellende zijn, maar meestal ‘s avonds.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem316

Bericht 17 Mei 2021 08:54

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Nee, voor koorts neem ik geen pcm. Eigenlijk slik ik alleen pcm en ibu als ik hoofdpijn hebt (de cocktail pcm + ibu werkt dan het beste).
Vanuit huis slikten we ook nooit snel een pilletje.
Onze kinderen krijgen ook niet snel een zetpil. L. heeft nog nooit een doosje leeggemaakt bij wijze van spreken. Laatst had ze hoofdpijn en later in de week oorpijn en dan krijgt ze wel een zetpil.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Mei 2021 13:34

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Nee, ik neem echt zelden tot nooit iets. Heb alleen na bv operaties medicatie (of pcm) genomen of als er echt iets voorgeschreven is. Mn dochter gaf ik voorheen wel pcm als ik wist wat er aan de hand was. Bv als haar tandje door kwam dan kreeg ze standaard koorts en was er eigenlijk verder niks aan de hand. Ik kon dan gewoon werken en zij naar de opvang. Maar nu ze ouder is wil ze geen pcm meer als ze zich ziek voelt en ik ga haar niet dwingen daarin. Ik leg het haar wel uit dat ze er voor kan kiezen en zo niet dan hou ik haar natuurlijk in de gaten maar ik vind inderdaad dat een lichaam het prima zelf kan regelen en het een signaal is dat je moet kunnen volgen i.p.v. onderdrukken. Wat een ander doet moet zij weten maar hier in huis zelden tot nooit medicatie dus. We zijn overigens zelden ziek dus dat scheelt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Mei 2021 15:52

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Ik ben ook zo ongeduldig hoor. Ik wil gewoon zo graag opknappen. Dacht ik gisteravond mijzelf echt heeel goed te voelen. Komt vanmiddag de koorts weer opzetten en lig ik te klappertanden in bed.
Het gekke is ook gewoon, ik voel wel druk op m’n holtes maar m’n neus is gewoon goed toegankelijk. Keel doet wel een beetje pijn, maar ook weer niet enorm. Dus qua klachten vind ik het zo gek met maar die koorts.

Dus ik blijf maar weer in bed liggen en slik netjes elke zes uur m’n paracetamol 🤒
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Mei 2021 08:28

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Ik slikte toen ik een jaar of 17/18 was zoveel pijnstillers voor mijn rug dat ik medicatie afhankelijke hoofdpijn kreeg. Dat wist ik eerst niet en dus slikte ik nog meer pijnstillers om die hoofdpijn onder controle te krijgen. Uiteindelijk kwam ik op de hoofdpijnpolie terecht en moest ik echt afkicken van de pijnstillers. Nu ben ik dus altijd vrij huiverig voor pijnstillers, maar ik slik ze wel. Zoon heeft ook wel eens een zetpil gehad maar zoals iemand hierboven al schreef, zeker nog geen doosje leeg gemaakt.
Mijn vriend slikte echt nooit pijnstillers maar de laatste tijd door gebitsproblemen soms wel. Bij hem werkt een paracetamol of ibuprofen dan al heel goed, terwijl ik daar dus echt niets van merk. Ik slik bij pijn altijd een hogere dosering voordat ik resultaat voel.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Mei 2021 08:32

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

AMM schreef:Ik ben ook zo ongeduldig hoor. Ik wil gewoon zo graag opknappen. Dacht ik gisteravond mijzelf echt heeel goed te voelen. Komt vanmiddag de koorts weer opzetten en lig ik te klappertanden in bed.
Het gekke is ook gewoon, ik voel wel druk op m’n holtes maar m’n neus is gewoon goed toegankelijk. Keel doet wel een beetje pijn, maar ook weer niet enorm. Dus qua klachten vind ik het zo gek met maar die koorts.

Dus ik blijf maar weer in bed liggen en slik netjes elke zes uur m’n paracetamol 🤒


Ik kreeg ooit de tip van mijn schoonmoeder om plakken rettich op mijn holtes te leggen toen ik voorhoofdsholte ontsteking had en geen medicatie wilde ivm borstvoeding. Dat moet je dan laten liggen totdat het branderig aan begint te voelen. Ik vond het echt heel gek klinken, maar het hielp ontzettend goed en ik ben nog nooit zo snel van een voorhoofdsholte ontsteking afgeweest.
Beterschap!
10.04.17
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Mei 2021 08:40

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Zeker paracetamol, maar ik heb ook standaard ibuprofen en naproxen in huis. Dat laatste neem ik tijdens mijn menstruatie als dat pijn doet en heftig is. Wat niet elke maand zo is.
2015 💙
<<

Anoniem308

Bericht 18 Mei 2021 13:48

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Ik ga even een houten tafel opzoeken, maar ik ben sinds vanochtend voor het eerst qua temperatuur onder de 38, zelfs 36,8 maar. Met paracetamol. Dus ik hoop zo erg dat m’n lichaam eindelijk klaar is met ziek zijn.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Mei 2021 20:41

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Housebird schreef:Hier ook paracetamol en een Rhino Horn voor je neus holtes te spoelen. Wat een verademing (letterlijk en figuurlijk) is dat!
Als je het niet in huis hebt kan je even een filmpje kijken hoe het werkt en het zelfde doen met een bidon, lauw water en een schepje zout.

Beterschap!

Helemaal eens met de rhino Horn, hij helpt zo erg bij volle holtes.

PCM ben ik wisselend in, bij koorts ed neem ik hem wel en opbouwend ivm de spiegel. Wanneer ik geneigd ben te veel te gaan doen, gebruik ik het niet.
<<

Anoniem308

Bericht 18 Mei 2021 21:16

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Wolfinschaapskleren schreef:
Housebird schreef:Hier ook paracetamol en een Rhino Horn voor je neus holtes te spoelen. Wat een verademing (letterlijk en figuurlijk) is dat!
Als je het niet in huis hebt kan je even een filmpje kijken hoe het werkt en het zelfde doen met een bidon, lauw water en een schepje zout.

Beterschap!

Helemaal eens met de rhino Horn, hij helpt zo erg bij volle holtes.

PCM ben ik wisselend in, bij koorts ed neem ik hem wel en opbouwend ivm de spiegel. Wanneer ik geneigd ben te veel te gaan doen, gebruik ik het niet.


Bij gebrek aan een bidon en rhinohorn voldoet een poffertjesfles ook 😄
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Mei 2021 22:01

Re: Griep / koorts - team paracetamol of niet

Haha geweldig! Zo fijn als er weer wat ruimte komt in je hoofd en je de druk voelt wegtrekken.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers