Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PAX achterkant verven

<<

Anoniem313

Bericht 15 Mei 2021 20:24

PAX achterkant verven

Handige Yesserds: wie heeft er weleens een Pax geverfd van de achterkant? Ik ga de slaapkamer herinrichten en een thuiswerkplek creëren, en 1 stap in het geheel is een Pax kast een kwartslag draaien. Dan kijk ik tegen die bruine achterkant aan, en dat lijkt me niks. Dus die wil ik wit verven. Zou alleen grondverf genoeg zijn of heb ik ook een laagje lak nodig? En moet ie ook opgeschuurd?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Mei 2021 21:20

Re: PAX achterkant verven

Ik zou het behangen. Sneller en beter en mooier resultaat.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mei 2021 22:23

Re: PAX achterkant verven

Hmmm, maar dat heb ik nog ooit gedaan en heb ik ook geen spullen voor. Dus dan lijkt het me meer werk, of vergis ik me daarin? Waarom zou verf niet/minder mooi zijn?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 15 Mei 2021 22:27

Re: PAX achterkant verven

En witte plakfolie? Denk dat verf niet goed hecht, de achterkant is zulk dun materiaal. Denk dat folie een strakker resultaat geeft.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 15 Mei 2021 22:39

Re: PAX achterkant verven

Is zo’n achterkant van dat MDF materiaal? Kan me voorstellen dat het verf opzuigt en dat alleen grondverf niet genoeg is. Of is het van dat gladde materiaal? Voor een mooi wit resultaat zou ik sowieso een witte lak nog wel eroverheen doen.

Met verven zal je misschien nog schroeven en randen zien? Als je dat niet erg vindt, moet je dat ook gewoon doen natuurlijk.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Mei 2021 07:35

Re: PAX achterkant verven

Die bruine achterkant zuigt idd flink en is bijna niet mooi glad te verven.

Plakfolie kan ook, maar die zijn een stuk smaller dan een behangrol. En met kant en klare behanglijm is het echt niet heel moeilijk of veel werk om te behangen.

Je zou er ook kurk op kunnen doen. Die heb je ook op rollen en dan zelffklevend. Heb je gelijk een tof prikbord voor je kantoortje.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Mei 2021 08:00

Re: PAX achterkant verven

Da’s een leuk idee Tabbie! Staat ook tof vind ik. Wij hebben een kurkwandje in de keuken en da’s heel handig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Mei 2021 08:15

Re: PAX achterkant verven

Ja kurk! En volgens mij kan je dat (als je wil) ook gewoon schilderen. Ziet er denk ik wel profi uit.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mei 2021 08:27

Re: PAX achterkant verven

Thanks! Ga ik daar even naar kijken.

Uiteindelijk wil ik er een ixxi op bevestigen. Zou dat gaan op kurk? Of überhaupt op die achterkant van de pax?
En hoe erg valt het op dat ik geen klusser ben?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Mei 2021 08:48

Re: PAX achterkant verven

Valt totaal niet op hoor haha. Tegenwoordig is iemand die kan klussen best zeldzaam 😊 en die vragen zou ik een paar jaar terug ook hebben.

Een ixxi maak je vast met tesa strips die erbij zitten. Op kurk zal dat minder goed plakken, maar kan je het wel weer met punaises vast kunnen zetten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Mei 2021 09:29

Re: PAX achterkant verven

Ixxi kan heel goed met punaises, heb ik ook gedaan. Die tesastrips beschadigen toch wel je ondergrond. Vond ik zonde.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 16 Mei 2021 11:01

Re: PAX achterkant verven

Wat een goede ideeën, Tabbie! Daar zou ik zelf nooit opkomen.

Caulfield, valt helemaal niet op joh haha 😉 ik ben wel heel benieuwd naar het resultaat. Ga je het tzt delen?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 16 Mei 2021 13:38

Re: PAX achterkant verven

Haha!

Dat kurk is echt een goed idee van Tabbie!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Mei 2021 14:01

Re: PAX achterkant verven

Ik zou wel de kast aan de zijkant vastmaken aan de muur, zowel boven als onder, als je hem draait. En helemaal als je iets op de achterkant maakt.

De achterkant is overigens te verven, maar wel met grondverf er onder.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem332

Bericht 16 Mei 2021 17:49

Re: PAX achterkant verven

Je kan ook latex (muurverf) gebruiken op mdf. Dan hoef je niet speciaal een grondverf te kopen.

Het Iid wel iets krasgevoeliger
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Aug 2022 08:26

Re: PAX achterkant verven

Ik ben benieuwd hoe dit geworden is! Ik overweeg pax kasten als kamerverdeler te gaan gebruiken. Zodat ik van mijn slaapkamer twee kleine kamers kan maken. Eentje om te slapen en eentje om te hobby'en en sporten en kleding/hobbykasten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers