Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen isofix?

Wel of geen isofix?

Jazeker
17
59%
Nee gewoon met de gordel vast
12
41%
 
Aantal stemmen : 29
<<

Anoniem335

Bericht 14 Mei 2021 11:06

Wel of geen isofix?

Ik ben op zoek naar een newborn autostoel en twijfel of we wel of geen isofix nemen. We hebben een Ford Fiesta en ik weet niet of het allemaal lekker past met zo'n isofix. Vrienden van ons kunnen niet meer voor in zitten in hun auto door de isofix.

Wat hebben jullie? En wie heeft er ervaring met een Ford Fiesta (uit 2010)?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mei 2021 11:08

Re: Wel of geen isofix?

Ja, als je het in je auto hebt, zou ik er niet over twijfelen. Het is zoveel makkelijker en het is veiliger, waardoor je bij mij eigenlijk al uitgepraat bent.
Qua ruimte weet ik het niet, daar kan ik je geen advies over geven. Autostoeltjes zijn sowieso vrij bulky.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 14 Mei 2021 11:10

Re: Wel of geen isofix?

Wel Isofix om precies dezelfde redenen als Marin.

Onze base komt binnenkort te koop! 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2021 11:11

Re: Wel of geen isofix?

Als het past zeker doen. Echt het is zo ideaal. Heb vaak op mijn nichtje gepast waar je moeilijk moest doen met de gordels. Nu met isofix echt zoveel makkelijker
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 14 Mei 2021 11:11

Re: Wel of geen isofix?

Ik twijfelde of ik dat wilde, maar we hebben het gekregen en nu vind ik het toch wel heel fijn. Zit in de auto van mijn vriend (Kia Picanto, wij hebben allebei geen grote auto..) en ik kan nog gewoon op de bijrijdersstoel zitten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 14 Mei 2021 11:12

Re: Wel of geen isofix?

Marin schreef:Ja, als je het in je auto hebt, zou ik er niet over twijfelen. Het is zoveel makkelijker en het is veiliger, waardoor je bij mij eigenlijk al uitgepraat bent.
Qua ruimte weet ik het niet, daar kan ik je geen advies over geven. Autostoeltjes zijn sowieso vrij bulky.


Dit!

Alleen in onze kleine auto kun je als passagier voorin niet meer lekker zitten door de isofix.
Gelukkig hebben we nog een grote auto, daar hoeven de voorstoelen niet eens aangepast te worden door de isofix.
Dus als we met het gezin weg gaan, gaan we met de grote auto. Ga ik alleen met de baby, dan pak ik de kleine.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2021 11:12

Re: Wel of geen isofix?

Wij hadden in 1 auto de isofix. Tja, het is handig, maar een gordel omdoen gaat op den duur ook gemakkelijk en snel en het scheelt je een enorme unit in je auto.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 14 Mei 2021 11:19

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben geen isofix, zetten de maxicosi gewoon vast met de gordel. Ik vind het een kleine moeite en anders hadden we er twee moeten aanschaffen voor in beide auto’s.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mei 2021 11:22

Re: Wel of geen isofix?

Wij hadden geen isofix en ik heb hem ook totaal niet gemist!
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mei 2021 11:22

Re: Wel of geen isofix?

Wij hadden bij beide geen isofix. Heb het vastzetten met de gordel ook nooit als geklooi ervaren.

Qua veiligheid ga ik er vanuit dat beide opties nagenoeg even veilig zijn, anders zou het zonder isofix niet meer verkocht worden. Daar hebben wij ons dus niet door laten leiden.
Vond het ook vooral handig dat we konden wisselen van auto, bijvoorbeeld bij de opa’s en oma’s.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem332

Bericht 14 Mei 2021 11:30

Re: Wel of geen isofix?

Hoe vaak ga je je kind met een auto vervoeren?

Is dat dagelijks of een paar keer per jaar?
<<

Anoniem325

Bericht 14 Mei 2021 11:36

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben er trouwens wel maar 1. In mijn auto zit er geen, dus als ik weg ga met haar zet ik de maxicosi vast met de gordel, gaat ook prima.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 11:37

Re: Wel of geen isofix?

Met de Maxi-cosi vond het het ideaal. Daarna maakt het niet meer uit. Ik had niet het idee dat de Tobi minder vast in de auto zat dan de Pearl in de auto van mijn man.
Maar met de Maxi-Cosi was het klik en gaan.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Mei 2021 11:41

Re: Wel of geen isofix?

Dit topic gaat specifiek of een maxicosi of niet? Dus wel of niet met een base toch?
Want in alle soorten autostoelen heb je isofix modellen. Alleen bij de maxicosi is dat qua ruimte anders met de base denk ik.

Wij hadden een maxicosi zonder isofix omdat we geen auto hadden toen de oudste geboren werd en we de maxicosi dus bij opa en oma in de auto of in de bakfiets gebruikte. Die maxicosi bij de jongste ( toen we wel een auto hadden) ook gewoon gebruikt.
Maar alle autostoelen daarna wel met isofix, ik heb niet het idee dat het ook maar iets uit maakt qua ruimte bij vervolg stoelen.

Het stoeltje van de oudste kan volgens mij zowel met de isofix als met een riem vast gemaakt worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem335

Bericht 14 Mei 2021 11:42

Re: Wel of geen isofix?

Housebird schreef:Hoe vaak ga je je kind met een auto vervoeren?

Is dat dagelijks of een paar keer per jaar?


1 a 2 eer per week naar m'n schoonouders (8 km/80km weg), voor de rest rijden wij vrij weinig.

Maar ik liep een rondje door onze zeer kindrijke wijk en zag dat zeker minder dan de helft geen isofix had. Toen ging ik wel een beetje twijfelen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Mei 2021 11:43

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben bij de oudste zo’n base gekocht, ik vind het ideaal! Bij de andere twee ook vaak gebruikt, maar als we met iemand anders meereden ging het ook prima met de gordels. De jongste hadden we tussen zijn broer en zus zitten in de auto, daar had ik niet willen klooien met gordels, toen was ik dus extra blij met die base. Maar als ik alleen met de kinderen wegging nam ik vaak de kleine auto en zette ik hem naast mij op de bijrijdersstoel in de gordel, net zo makkelijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem332

Bericht 14 Mei 2021 11:57

Re: Wel of geen isofix?

Kexter schreef:
Housebird schreef:Hoe vaak ga je je kind met een auto vervoeren?

Is dat dagelijks of een paar keer per jaar?


1 a 2 eer per week naar m'n schoonouders (8 km/80km weg), voor de rest rijden wij vrij weinig.

Maar ik liep een rondje door onze zeer kindrijke wijk en zag dat zeker minder dan de helft geen isofix had. Toen ging ik wel een beetje twijfelen.



Ik heb er nooit overna gedacht. Voor onze situatie is isofix geen optie.
Die gordel zit er zo omheen.

Maar als je je kind dagelijks naar de opvang moet brengen in een auto. Veel onderweg bent en je je auto gebruikt om jezelf en je gezin te verplaatsen. Dan lijkt mij het makkelijk.
<<

Anoniem335

Bericht 14 Mei 2021 12:05

Re: Wel of geen isofix?

Ja wij hebben ook maar 1 auto, onze fiesta, en daarmee hopen we nog even te rijden voorlopig. Ik ga het wel even navragen bij buren verderop die ook een Fiesta hebben.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 12:08

Re: Wel of geen isofix?

In onze gezinsauto hebben we het wel en in mijn oude bakkie niet. Met mijn auto rijd ik toch niet ver met hem dus vind het prima.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mei 2021 12:25

Re: Wel of geen isofix?

Maar eigenlijk is je enige twijfel of het past? Dan zou ik dat idd even gaan navragen bij buren die dezelfde auto hebben. Ideaal!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 13:02

Re: Wel of geen isofix?

Het past ook in mijn polo. Dus ook wel in de fiesta.
Probleem is alleen die poot. Daardoor kan de bijrijdersstoel niet zo ver naar achter.
Ik kan er wel zitten maar mijn man bijv. niet.
Daar moet je dus wel ff rekening mee houden.
2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mei 2021 13:02

Re: Wel of geen isofix?

Hier past het ook in een Toyota Aygo. Nu heb ik niet vaak een bijrijder maar die moest dan wel wat naar voren zitten. Met lange benen misschien niet handig.

Ik vond het wel handig. Gewoon neerzetten en hij zit vast. En hij zit wat stabieler dan alleen met gordel vind ik.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 13:08

Re: Wel of geen isofix?

Ja dat was hier ook Lot.
Ik heb nooit een bijrijder.
Maar Kexter heeft alleen de Ford fiesta. Dus handig om te weten of haar man ook nog op de bijrijdersstoel past ☺️
2016
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2021 13:19

Re: Wel of geen isofix?

Hier ook geen isofix (kan wel in beide auto's), heb het ook nooit gemist. Neemt veel ruimte in in de auto en dat is met 3 kinderen ook niet praktisch.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 14 Mei 2021 13:28

Re: Wel of geen isofix?

Ik wilde het eerst ook niet maar mijn gordel was nét te kort om de maxicosi vast te maken. Ik heb het nu dus wel en vind het echt fantastisch!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers