Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen isofix?

Wel of geen isofix?

Jazeker
17
59%
Nee gewoon met de gordel vast
12
41%
 
Aantal stemmen : 29
<<

Anoniem335

Bericht 15 Mei 2021 17:22

Re: Wel of geen isofix?

De maxi cosi axissfix spreekt me wel erg aan als vervolg stoel, maar om nou dan nu 150-250 euro te betalen voor een isofix base die je alleen het eerste jaar gebruikt vind ik ook wel weer erg prijzig. :smile:

Tuurlijk gaat het om veiligheid, maar in de gordels schijnt het ook erg veilig te zijn...
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Mei 2021 17:27

Re: Wel of geen isofix?

Wij hadden de assixfix plus, dan kun je hem vanaf 0 maanden gebruiken en ben je (denk ik) ook niet duurder uit. Die kan dus niet de auto uit, maar wij hebben dat niet gemist. Heb wel een extra Maxi-Cosi maar die nog geen 5 keer gebruikt voor 2 kinderen tot nu toe. Maar voor veel mensen schijnt de Maxi-Cosi die ook op de kinderwagen of in ieder geval uit de auto kan wel onmisbaar te zijn :).
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Mei 2021 17:33

Re: Wel of geen isofix?

Zo’n base kun je waarschijnlijk ook op Marktplaats kopen, dat scheelt weer wat! Wij hebben hem ook en ik vind het enorm handig in gebruik. De autostoel heb ik ook veel op de kinderwagen gedaan, zeker bij de eerste. Hij sliep snel in de auto en sliep sowieso beter in de autostoel dan reiswieg, ook met wandelen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mei 2021 17:38

Re: Wel of geen isofix?

Niet gehad en ook niet gemist. Ik had toen J klein was een aygo dus sowieso weinig ruimte en anders gingen we met de auto van mijn ouders. Bij de vervolgstoel ook zonder isofix daarin heeft hij tot hij 4 was achterstevoren gezeten. De stoel waar hij nu in zit heeft wel isofix maar dat is vooral omdat ik het irritant vind met die Stoelverhogers dat ze anders los staan en beide auto’s hebben de mogelijkheid.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2021 18:22

Re: Wel of geen isofix?

Kexter schreef:De maxi cosi axissfix spreekt me wel erg aan als vervolg stoel, maar om nou dan nu 150-250 euro te betalen voor een isofix base die je alleen het eerste jaar gebruikt vind ik ook wel weer erg prijzig. :smile:

Tuurlijk gaat het om veiligheid, maar in de gordels schijnt het ook erg veilig te zijn...

Hij is er ook gewoon met gordel ;). Dan heet ie gewoon Axiss en ziet hij met een bepaald systeem heel goed vast.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Mei 2021 22:44

Re: Wel of geen isofix?

Elliot schreef:Miccie, die paal zit niet verder naar voren dan de autostoel zelf, dus de stoel kan volgens mij net zover naar achter ongeacht of je de base gebruikt. Kan me overigens wel goed voorstellen dat een autostoeltje in de weg zit als je zo lang bent 😅

Marin, zo’n base kost ook bijna net zoveel als het stoeltje zelf natuurlijk, dus ik snap op zich wel dat mensen ervoor kiezen om de stoel gewoon met de gordel vast te zetten.


Haha oke, in mijn beleving zat die paal altijd een stuk naar voren. Zo zag het er altijd uit voor mij.
Maar ook met alleen maxi cosi had hij dus al problemen vanwege zijn lengte. De stoel kon dan niet zo ver naar achteren als dat hij wilde en dat reed erg vervelend voor hem. Zijn knieën zaten altijd tegen de sleutel aan te botsen.
En dan hebben we niet eens een kleine auto (Toyota Corolla Verso).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 16 Mei 2021 08:32

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben gewoon de gordel gebruikt. Hadden wel isofix in de auto zitten, maar gingen zo weinig weg met de auto dat ik het onzin vond om een base aan te schaffen. Overigens zat de gordel er ook zo omheen, dus niet gemist.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Mei 2021 09:08

Re: Wel of geen isofix?

Miccie schreef:
Elliot schreef:Miccie, die paal zit niet verder naar voren dan de autostoel zelf, dus de stoel kan volgens mij net zover naar achter ongeacht of je de base gebruikt. Kan me overigens wel goed voorstellen dat een autostoeltje in de weg zit als je zo lang bent 😅

Marin, zo’n base kost ook bijna net zoveel als het stoeltje zelf natuurlijk, dus ik snap op zich wel dat mensen ervoor kiezen om de stoel gewoon met de gordel vast te zetten.


Haha oke, in mijn beleving zat die paal altijd een stuk naar voren. Zo zag het er altijd uit voor mij.
Maar ook met alleen maxi cosi had hij dus al problemen vanwege zijn lengte. De stoel kon dan niet zo ver naar achteren als dat hij wilde en dat reed erg vervelend voor hem. Zijn knieën zaten altijd tegen de sleutel aan te botsen.
En dan hebben we niet eens een kleine auto (Toyota Corolla Verso).


Ik ben het wel met je eens hoor Miccie. Wij hadden wel een base en ik had weinig beenruimte voorin. Normaal zou je de maxi cosi tegen de achterbank aan kunnen zetten en hem dan in de gordel kunnen doen. Nu komt hij echt een flink stuk van de achterbank af door die base. De maxi cosi komt dan inderdaad gelijk met de poot. Maar dat is verder dan wanneer je geen base gebruikt.
Wij vonden de base ideaal maar de beenruimte voorin wel echt een nadeel.

Onze vervolgstoel heeft ook een poot (maxi cosi Mica) deze komt voorbij de achterbank.
In de andere auto hebben wij een stoel zonder poot (maxi cosi tobi) en deze steekt niet uit voorbij de achterbank.

Edit;
Net even een foto opgezocht en onze maxi cosi kwam zelfs voorbij de poot.
Laatst gewijzigd door Summerlovin op 16 Mei 2021 09:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 16 Mei 2021 09:09

Re: Wel of geen isofix?

Geen isofix! Nooit gehad en vonden de gordel prima te doen. 3 sec en hij zat vast😉
Lijkt me ook onhandig als je meer mensen/kinderen meeneemt vanwege zo'n vast ding.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Mei 2021 13:32

Re: Wel of geen isofix?

Dee schreef:
Kexter schreef:De maxi cosi axissfix spreekt me wel erg aan als vervolg stoel, maar om nou dan nu 150-250 euro te betalen voor een isofix base die je alleen het eerste jaar gebruikt vind ik ook wel weer erg prijzig. :smile:

Tuurlijk gaat het om veiligheid, maar in de gordels schijnt het ook erg veilig te zijn...

Hij is er ook gewoon met gordel ;). Dan heet ie gewoon Axiss en ziet hij met een bepaald systeem heel goed vast.


Wij hadden de axiss en die staat superstevig met alleen de gordel.

Het is wel wat veiliger met isofix. Omdat de stoel bij een botsing afremt met het chassis van de auto en als hij in de gordel zit afremt op de gordel. Dan is de impact wat groter.

Ik heb nu wel isofix in de auto ingebouwd voor de 2/3 stoel want daar zit het kind samen met de stoel in de 3punt gordel en ik had geen zin om telkens als ik geen kinderen in de auto heb de gordel om de stoel te doen, zodat die niet gaat schuiven. Al bleek daar later ook vanalles voor te zijn om de stoel aan de hoofdsteun vast te maken 😅😂.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 18 Mei 2021 16:09

Re: Wel of geen isofix?

Bij de 1e en de 2e wel gebruikt, vanaf nummer 3 niet meer omdat er dan geen 3 personen meer achterin passen. Inmiddels hebben we ook een 9 persoons bus, maar die is zonder isofix, dus ook daarin gaat de stoel van de jongste vast met de gordel. Het nadeel van zo'n base vind ik dat als je baby zwaarder wordt je deze moeilijker los krijgt, je moet trekken met de ene en tillen met de andere hand, dat vond ik altijd best lastig.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Mei 2021 20:26

Re: Wel of geen isofix?

Ohja zo had ik er nog niet over nagedacht Puck! Dat is wel een nadeel ja. Dat vond ik ook irritant als ik de maxi-cosi op de wagen had.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie, Lexi