Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen isofix?

Wel of geen isofix?

Jazeker
17
59%
Nee gewoon met de gordel vast
12
41%
 
Aantal stemmen : 29
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mei 2021 12:31

Re: Wel of geen isofix?

Ja fantastisch ding, zo handig. Ik vind dat gepruts met een gordel maar gedoe.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2021 12:41

Re: Wel of geen isofix?

Maar wat voor gepruts? Het is nog geen 10 seconden werk 😅
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Mei 2021 12:50

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben het wel, ik vind het heel fijn.
We hebben ook stoeltjes zonder (bij opa en oma), maar die met isofix krijg ik er sneller in. En voelt ook veiliger, steviger vast.

Of je er nog voor past hangt af van je auto, maar ook heel erg van hoe lang je bent.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem325

Bericht 14 Mei 2021 12:52

Re: Wel of geen isofix?

Dee schreef:Maar wat voor gepruts? Het is nog geen 10 seconden werk 😅


Gaat inderdaad best snel ook, even handigheid erin vinden.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 14 Mei 2021 12:54

Re: Wel of geen isofix?

Wel isofix. Ik had een Peugeot 108 en ik ervaarde niet een probleem dat het te krap was ofzo.

Maar ik zou als ik jou was bij twijfel een afspraak maken bij een babywinkel en het eens uitproberen in je auto. Dan weet je het gelijk.
Laatst gewijzigd door Gympie op 14 Mei 2021 17:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mei 2021 12:59

Re: Wel of geen isofix?

Dee schreef:Maar wat voor gepruts? Het is nog geen 10 seconden werk 😅

Tegenover 1 seconden!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Mei 2021 13:03

Re: Wel of geen isofix?

Haha ja! Ik vind het ook wel fijn dat ik dan niet over de MC heen hoef te buigen om de gordel vast te klikken.

Ik heb nu ook een autostoel die kan draaien. Ook fijner voor mijn rug.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2021 13:29

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben het wel en ik vind het ideaal.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Mei 2021 14:31

Re: Wel of geen isofix?

We hadden het niet en zou het volgende keer denk ik wel doen. Het is prima hoor met de gordel maar even snel inklikken lijkt me nog beter.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 14 Mei 2021 15:46

Re: Wel of geen isofix?

Nooit gehad, nooit gemist. Met de gordels gaat het vastzetten ook heel snel.

Toevoeging; Enige keren dat ik het gemist heb, ik heb bij alle 3 de kids denk ik wel 1x gehad dat de ik de maxi cosi vergat vast te zetten 😳 niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Mei 2021 17:40

Re: Wel of geen isofix?

Het lijkt me een vaststaand feit dat “klik-en-klaar” sneller is dan de gordel op drie punten achter een daarvoor bestemd “haakje” vastmaken en vastklikken. Hoe handig je er ook in wordt, even vastklikken in een base is maar 1 handeling tegenover 4.

Daarnaast zit een isofix base vast aan het chassis van je auto, dat is net iets steviger dan enkel met de gordel. Tuurlijk is een gordel ook veilig genoeg, anders zouden ze het inderdaad niet mogen verkopen. Maar de isofix base is net wat veiliger. Er zit minder speling en bij een botsing klapt de stoel niet snel voorover tegen de rugleuning van de stoel of bank aan, terwijl dat bij een maxi cosi die vast zit met een gordel wel snel gebeurt. Het is dus, zeker als je geen isofix gebruikt, heel belangrijk om altijd tijdens het vervoer de draagbeugel van de stoel omhoog te zetten zodat je kind beschermd wordt tijdens zo’n klap. Ander punt wat maakt dat de veiligheid bij een base wat beter is, is dat de gordels heel vaak verkeerd bevestigd worden. De heupgordel moet over de beentjes en het lange stuk moet achter de stoel langs. Veel mensen doen dat verkeerd om.

Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit, als je het niet erg vindt om de gordel elke keer vast te moeten klikken is het prima veilig (zolang je de stoel maar goed vastmaakt).

♥♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Mei 2021 17:44

Re: Wel of geen isofix?

Het is net wat je gewend bent denk ik. Onze auto heeft isofix, maar wij kregen een maxicosi van vrienden en die kon niet op een base. We vonden het een beetje zonde van het geld om een nieuwe maxicosi te gaan kopen (en een base) terwijl we gratis een prima maxicosi hadden. Als je het gewend bent, heb je dat ding ook in no time in de gordels. En wij rijden een drie deurs Renault clio 😉
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Mei 2021 17:51

Re: Wel of geen isofix?

Maxi cosi hadden we zonder, die hebben we overgenomen van schoonzus. Vervolgstoel had het wel, was wel fijn die 3x dat hij eruit moest en het voelde gewoon net wat veiliger. De huidige stoel heeft het ook.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Mei 2021 20:41

Re: Wel of geen isofix?

Niet gehad en nooit gemist.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 14 Mei 2021 21:10

Re: Wel of geen isofix?

We hebben het bij de jongste gehad. Was erg handig, maar eerlijk is eerlijk: even de gordel vastklikken is echt ook maar een hele kleine moeite.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2021 21:13

Re: Wel of geen isofix?

Lady schreef:Niet gehad en nooit gemist.

Same here.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 21:14

Re: Wel of geen isofix?

Oh joh dat verbaast me Savi. Zit dat niet in jullie auto? Of gewoon niet gedaan?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2021 21:18

Re: Wel of geen isofix?

Toen G geboren werd hadden we een auto waar het niet in zat. En met een vervolgstoel zie ik sowieso de meerwaarde er niet echt van.
En ik laat de maxi cosi ook vaak gewoon staan. Losmaken, kwartslag draaien, baby eruit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 21:30

Re: Wel of geen isofix?

Ah oke! Ja maar net wat handig is inderdaad. M zou nu over kunnen naar de draaistoel van O omdat hij een nieuwe stoel heeft gekregen (4-12 jaar) maar ik vind het dus juist ideaal om het maxicosi model zo hoppa erin te klikken en los te tillen, vooral als ze slaapt en ik klik m ook nog met regelmaat op de kinderwagen. Wat dat betreft is het allemaal ook zo afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Het enige wat ik niet heel goed snap is dat áls het past en je hebt het in je auto zitten, waarom je het dan niet zou doen. Dan weegt voor mij de veiligheidsfactor gewoon het zwaarst.
Maar verder zal het gewoon kwestie van gewenning zijn welke kant op ook.
Let's discover the world together.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Mei 2021 21:39

Re: Wel of geen isofix?

Hier ook niet gehad en ook niet gemist.
Gordels erom heen doen ging gewoon soepeltjes na een paar keer doen.

Daarnaast had mijn man nooit kunnen autorijden vanwege zijn lengte (bijna 2 meter) met die paal er achter.
Nu met een normale stoel (de jongste is inmiddels 5) passen haar beentjes nog net tussen de stoel en de bank.
Ik heb dus ook veel gereden de afgelopen jaren.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Mei 2021 22:09

Re: Wel of geen isofix?

Miccie, die paal zit niet verder naar voren dan de autostoel zelf, dus de stoel kan volgens mij net zover naar achter ongeacht of je de base gebruikt. Kan me overigens wel goed voorstellen dat een autostoeltje in de weg zit als je zo lang bent 😅

Marin, zo’n base kost ook bijna net zoveel als het stoeltje zelf natuurlijk, dus ik snap op zich wel dat mensen ervoor kiezen om de stoel gewoon met de gordel vast te zetten.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Mei 2021 22:10

Re: Wel of geen isofix?

Wij hadden het wel. Ook ideaal omdat je daarmee de stand van de maxi cosi kon aanpassen. Jongste zat op die manier tot een maand of 18 in de cosi.

Vervolgstoelen ook op isofix, behalve oudste in mijn auto. Bij mij zit hij voorin. Bij mij man achterin dus isofix.
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Mei 2021 11:38

Re: Wel of geen isofix?

In onze auto zit wel isofix maar dacht boeie, die riem is net zo makkelijk. Het is ook makkelijk maar klik en klaar is nog makkelijker. Nu hebben we een axxissfix die wel met de isofix vast zit en dat is toch best handig. Ondanks het feit dat we nu die stoel er bijna nooit meer uit hoeven te halen haha. Dus kan niet zeggen dat ik het echt gemist heb maar gemak dient de mens. Al vind ik zo’n base wel best prijzig, zeker als je hem alleen voor het eerste stoeltje gebruikt.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 15 Mei 2021 12:02

Re: Wel of geen isofix?

Bij onze oudste hadden we het niet, omdat onze toenmalige auto geen Isofix had. Kort daarna een nieuwe auto gekocht en de vervolgstoel hebben we dus met Isofix gekocht. Onze jongste heeft dus met Maxi-Cosi op het Isofix onderstel gezeten. Ik vind het een fantastische uitvinding, geen geouwehoer met gordels en des te belangrijker het is veiliger!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Mei 2021 12:17

Re: Wel of geen isofix?

Wij hebben voor de isofix gekozen ivm de veiligheid. We hebben een (nu twee) assixfix en die draait. Daar zou ik al niet zonder willen. Gemak went snel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster