Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobiele airco

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mei 2021 21:37

Mobiele airco

De wereld gaat kapot en ik maak dat mede mogelijk. Het was vandaag bij mij binnen al 25 graden, dus ik kan alleen maar raden hoe dat over een paar maanden is en ik ga dus toch heel egoïstisch een mobiele airco aanschaffen. Ik weet anders niet hoe ik het met thuiswerken moet gaan doen. Goed, al mijn smoesjes staan hier dus al en ik heb besloten.

Nu de vraag: heeft iemand een mobiele airco en een aanrader of afrader?

Het is voor een ruimte van ongeveer 40m2 met lage plafonds (2.30). Het is fijn als hij niet te luidruchtig is. Ik heb kiep-/klapramen.
Edit: een vaste airco is dus geen optie hier.
Laatst gewijzigd door June op 13 Mei 2021 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Mei 2021 21:45

Re: Mobiele airco

Waarom kies je voor een mobiele airco en niet voor een vaste? Of huur je? Een vaste airco lijkt mij veel fijner en dat zou dan m'n tip zijn.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mei 2021 22:19

Re: Mobiele airco

Ik huur inderdaad.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem308

Bericht 13 Mei 2021 22:22

Re: Mobiele airco

Je moet vooral kijken waar de slang naar buiten gaat. Dat raam staat open een stukje.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 22:48

Re: Mobiele airco

AMM schreef:Je moet vooral kijken waar de slang naar buiten gaat. Dat raam staat open een stukje.

Daar kun je weer speciale hoezen voor kopen, waar de slang precies door past. Die hoes sluit dan de rest van het geopende raam weer af.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mei 2021 22:49

Re: Mobiele airco

Ja, dat raam komt wel goed. Ik ben vooral benieuwd naar welke goed functioneert. Iemand goede of slechte ervaringen met een merk?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Mei 2021 08:32

Re: Mobiele airco

Ik heb de Justfire7000 en heb er veel schik van.
Hier zit een slang aan die naar buiten moet, maar dat is geen probleem. Ik heb hem in de slaapkamer staan, want het is echt niet te houden als het heet is buiten. Hij koelt deze ruimte goed. Ik slaap er weer lekker van.
Ik had hem bij Bol.com, maar zie dat ie daar niet meer leverbaar is.

https://www.bol.com/nl/p/justfire-airco ... androidapp
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mei 2021 13:30

Re: Mobiele airco

Dank, Japie! Ik krijg het idee dat dat merk sowieso nergens meer te krijgen is als ik Google. Heb je hem al lang?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Mei 2021 13:51

Re: Mobiele airco

O dat is jammer. Ik heb hem in juni 2019 gekocht zag ik net. Is al wel even geleden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 14 Mei 2021 16:14

Re: Mobiele airco

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar mijn man heeft er gisteren een besteld bij Lidl.
We kwamen er met alle onderzoeken (Consumentenbond ed) en reviews totaal niet uit, zagen door de bomen het bos niet meer. Nu op goed geluk maar een besteld.

Onze nieuwe thuiswerkplekken hebben we op zolder gemaakt, daar wordt het zomers zo warm dat een airco wel nodig is om er überhaupt te kunnen zitten.
We zijn voornemens op op zolder een speciale dakpan te (laten) installeren waar die afvoerslang op aangesloten kan worden, dan hoeft het raam niet open. Geen idee of dit voor jou ook mogelijk is, maar misschien nog een tip.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 14 Mei 2021 16:24

Re: Mobiele airco

Ik heb deze vorig jaar gekocht bij wehkamp.

Mijn werkplek was op zolder en het was heerlijk met deze airco. Maakt niet veel lawaai. Er zit al een constructie bij wat tussen het raam geplaatst kan worden.

https://www.wehkamp.nl/app/product/1626 ... =pdp_share
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mei 2021 16:58

Re: Mobiele airco

Green_Pepper schreef:Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar mijn man heeft er gisteren een besteld bij Lidl.
We kwamen er met alle onderzoeken (Consumentenbond ed) en reviews totaal niet uit, zagen door de bomen het bos niet meer. Nu op goed geluk maar een besteld.

Onze nieuwe thuiswerkplekken hebben we op zolder gemaakt, daar wordt het zomers zo warm dat een airco wel nodig is om er überhaupt te kunnen zitten.
We zijn voornemens op op zolder een speciale dakpan te (laten) installeren waar die afvoerslang op aangesloten kan worden, dan hoeft het raam niet open. Geen idee of dit voor jou ook mogelijk is, maar misschien nog een tip.

Oh fijn om de herkenning te lezen. Ik vind het ook erg onoverzichtelijk allemaal. Ik denk dat mijn bovenburen wat raar kijken als ik mijn slang door hun dakpannen wil 😎.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mei 2021 16:58

Re: Mobiele airco

Elisabeth schreef:Ik heb deze vorig jaar gekocht bij wehkamp.

Mijn werkplek was op zolder en het was heerlijk met deze airco. Maakt niet veel lawaai. Er zit al een constructie bij wat tussen het raam geplaatst kan worden.

https://www.wehkamp.nl/app/product/1626 ... =pdp_share

Thanks! Klinkt goed.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2021 16:59

Re: Mobiele airco

Wij hebben 2 van de Lidl en zijn er erg blij mee.

Maar eind deze maand krijgen we 'echte' airco boven. Yes!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mei 2021 18:35

Re: Mobiele airco

Welk merk is dat van de Lidl, Savi?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2021 22:00

Re: Mobiele airco

Comfee
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 14 Mei 2021 22:40

Re: Mobiele airco

June schreef:
Green_Pepper schreef:Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar mijn man heeft er gisteren een besteld bij Lidl.
We kwamen er met alle onderzoeken (Consumentenbond ed) en reviews totaal niet uit, zagen door de bomen het bos niet meer. Nu op goed geluk maar een besteld.

Onze nieuwe thuiswerkplekken hebben we op zolder gemaakt, daar wordt het zomers zo warm dat een airco wel nodig is om er überhaupt te kunnen zitten.
We zijn voornemens op op zolder een speciale dakpan te (laten) installeren waar die afvoerslang op aangesloten kan worden, dan hoeft het raam niet open. Geen idee of dit voor jou ook mogelijk is, maar misschien nog een tip.

Oh fijn om de herkenning te lezen. Ik vind het ook erg onoverzichtelijk allemaal. Ik denk dat mijn bovenburen wat raar kijken als ik mijn slang door hun dakpannen wil 😎.


Hahaha je kunt het altijd vragen :D

Hopelijk lukt het om een keuze te maken, succes!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2021 22:51

Re: Mobiele airco

Wij hadden altijd een mobiele airco, want zo vaak was het niet warm. Ding was stok oud en lelijk, maar koelde als de beste! Ooit gratis en kapot via marktplaats opgehaald en gemaakt. Let vooral op het vermogen icm oppervlakte die je wil koelen!

Mijn man heeft vorig jaar hier een vaste airco geïnstalleerd hier. Van de week heeft hij bij mijn zusje er ook 2 opgehangen.

Daarnaast is warmte buiten houden ook halve werk. Binnenkort bestellen we 2 rolluiken om ook boven de warmte beter buiten te houden, beneden zijn bij hitte zonneschermen altijd uit.
08/2018
05/2021
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mei 2021 23:05

Re: Mobiele airco

Thanks voor het meedenken allemaal! Ik heb inmiddels inderdaad ontdekt dat het vermogen zeer belangrijk is en ik heb toch wel minstens 14000 btu nodig schat ik. Dat is al snel ook een hogere prijsklasse. Wat prima is. Als het dan maar werkt!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mei 2021 20:53

Re: Mobiele airco

Heb je er al één aangeschaft, June? Ik zit er ook over te denken om er één voor op zolder te kopen. Ik werk daar namelijk en het is daar in de zomer niet te harden!
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 08 Jun 2021 08:30

Re: Mobiele airco

Collega van mij heeft een Fauve gekocht bij Coolblue en is daar erg blij mee. Ik heb een Honeywell tweedekans en ik moet hem nog testen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2021 11:10

Re: Mobiele airco

Ik ben benieuwd naar je ervaring June! Wij moeten er ook aan gaan geloven maar ik wil zo graag niet zo’n buis naar buiten. Zo’n ding van dyson lijkt me wel wat maar zet waarschijnlijk te weinig zoden aan de dijk…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2021 11:17

Re: Mobiele airco

Niet te vergelijken met een echte airco, maar omdat mijn baas weigert een airco te installeren op het werk en we onder een plat dak werken hebben mijn collega's en ik allemaal deze dingen aangeschaft een paar jaar geleden. Je doet er koud water in en het blaast koele lucht. Heel fijn en daardoor net uit te houden.

https://www.bol.com/nl/p/auctic-2-in-1-mobiele-airco-ventilator-luchtbevochtiger-aircooler-luchtkoeler/9300000037974701/?bltgh=qklOmmkZxfrF9gGRhEFOpA.2_20.26.ProductImage

Ik zie dat de reviews niet fantastisch zijn trouwens, maar als het alleen gaat om wat koelte tijdens het werken is het voor de prijs m.i. het proberen waard!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 08 Jun 2021 23:21

Re: Mobiele airco

Die hebben wij inderdaad voor in de caravan Teun, prima voor dat inderdaad.

Wij hebben er 1 die al oud is met een slang naar buiten. Niet fantastisch maar het doet wat.
⁠♡♡♡
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 08 Jun 2021 23:43

Re: Mobiele airco

Zora schreef:Ik ben benieuwd naar je ervaring June! Wij moeten er ook aan gaan geloven maar ik wil zo graag niet zo’n buis naar buiten. Zo’n ding van dyson lijkt me wel wat maar zet waarschijnlijk te weinig zoden aan de dijk…

Zonder buis naar buiten geloof ik niet in een mobiele airco. Waar moet die warme lucht dan heen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers