Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&trics

<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 20:07

Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&trics

Was een topic als deze er al?

Ik heb meteen een vraag: wat te doen met meubels etc als er een nieuwe vloer gelegd gaat worden in het huis waar je op dit moment al woont?

Alle losse spullen kunnen we zoveel mogelijk in dozen doen, spullen uit kasten etc ook. Eetkamerstoelen en kleine meubels kunnen ook wel even weg. Maar de bank, eettafel, boxspring, kledingkasten en onze enorme Liatorp kast kunnen we niet zoveel mee.
De vloer laten we leggen, de meubels van de ene kant van de kamer naar de andere kant van de kamer slepen halverwege het leggen lijkt me niet echt iets wenselijks denk ik?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mei 2021 20:18

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Onze vloer is gelegd terwijl we hier al woonden. Maarja, ons huis is behoorlijk minimalistisch, hebben niet heel veel meubels. Wij hebben dus zoveel mogelijk op één plek gezet en alles aan de andere kant gezet toen de helft van de vloer klaar was. Je zou ook wat dingen op het balkon kunnen zetten als het droog is? Ik denk dat het ook handig is om met het vloerenbedrijf te overleggen wat zij wenselijk vinden.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 20:22

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Overleggen doen we sowieso idd! Maar ik kan me daar op voorhand al super druk om maken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2021 20:27

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Hier zouden we alles buiten zetten onder de afdak en dan afdekken of in de tuinkamer.
Mijn ouders hebben tijdens de mega verbouwing alles in een opslag van vrienden/kennissen mogen zetten. Misschien dat is dan een optie
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Mei 2021 21:59

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Hier idd eerst alles aan de ene kant en dan verslepen naar de andere kant.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 22:01

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Als dat geen probleem is (uiteraard helpen we daar zelf ook bij) dan doen we dat gewoon!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 14 Mei 2021 00:07

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Zoveel mogelijk de losse spullen weg halen, kabels los, dan moet het geen probleem zijn de spullen tijdens het leggen te verslepen. Houd er rekening mee dat niet iedere legger je hiermee wil helpen. Ik doe het zelf wel altijd, maar word niet heel blij van die situatie.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 14 Mei 2021 06:51

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Wij zitten met hetzelfde probleem, een oplossing heb ik alleen ook nog niet. Verslepen is geen optie, de vloer moet namelijk eerst geegaliseerd worden en daarvoor moet echt de hele ruimte leeg zijn.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 08:09

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ah kak dat is natuurlijk ook zo. Wij dachten voor clickpvc te gaan maar ik bedenk me nu dat dat niet uit het bouwdepot mag.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 14 Mei 2021 12:59

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Rixt schreef:Ah kak dat is natuurlijk ook zo. Wij dachten voor clickpvc te gaan maar ik bedenk me nu dat dat niet uit het bouwdepot mag.


Weet je dat zeker? Ik heb gewoon click pvc uit het bouwdepot gedeclareerd! Niet iedere verstrekker maakt daar een probleem van. Ik dacht ook dat het niet kon maar een vriendin had het gedaan bij een andere verstrekker en daar was het geen probleem. Na een telefoontje na de onze bleek dat dat bij ons ook geen probleem was. Kon ook het laminaat voor boven en zolder declareren.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 13:15

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Oh echt? Het huidige laminaat is destijds ook uit het bouwdepot gegaan maar ik weet niet of dat nou was omdat de winkel misschien mee gedacht heeft over een bepaald foefje om het onder het bouwdepot weg te schrijven. Maar clickpvc zou fijn zijn, hopelijk zijn de oneffenheden in de vloer dan niet erg. Scheelt toch weer de kosten van egaliseren.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 14 Mei 2021 13:36

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ja echt echt. 😄
Wij zitten bij Argenta. Vriendin bij De Munt volgens mij. Maar ik zou ze gewoon eens bellen om te vragen hoe het zit.

Bij mij gaven ze aan dat in principe geldt dat het vast moet zitten aan de woning en dat je dus echt geen gordijnen etc kunt declareren ondat vrijwel iedereen dat wel vervangt maar dat een vloer een vloer is en mensen die over het algemeen bij de verkoop van een woning wel laten liggen en niet meenemen naar een nieuw huis en het de woningwaarde wel degelijk verhoogt als er een goede/nieuwe vloer ligt.
En er maar weinig mensen de vloer meenemen en hergebruiken bij het verhuizen, tenzij het nog een vrij nieuwe vloer is waarvan de kopers hem niet willen behouden en dat het dan juist goed is om de vloer her te gebruiken, waar mogelijk ipv dat het wordt weggegooid en dat dat juist het voordeel is van een vloer die niet vastgenageld/geplakt zit.

Wij hebben rigid click pvc. Click pvc met geïntegreerdeondervloer waardoor er wel wat oneffenheden in de vloer mogen zitten. Vond ik zelf fijn/makkelijk leggen.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 14:04

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ah top, dat is fijn te weten! Ik weet nog niet naar welke verstrekker onze hypotheek over gaat (zitten nu bij Argenta), dat wordt as we speak uitgezocht. Hopelijk begin volgende week weet ik meer, dan ga ik ook meteen informeren!
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 12:00

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Even een up! Ik zou ook gewoon kunnen bellen met deze vraag, maar aangezien het weekend is, probeer ik het eerst even hier.

Wij hebben wat issues over de offerte gehad met het klusbedrijf wat een groot deel van onze verbouwing wilde doen. We hebben dus vriendelijk bedankt. Uiteindelijk hebben een aantal familieleden aangeboden om ons te helpen bij het verbouwen. Maar we willen het hen niet voor niets laten doen, ze zijn lang bezig, komen van ver enzo dus daar mag best wat tegenover staan. Wie weet of het mogelijk is om dit op een bepaalde manier vanuit het bouwdepot te financieren?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 31 Jul 2021 12:26

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Volgens mij heb je er echt een factuur voor nodig om iets uit je bouwdepot te halen.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 12:52

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Dat sowieso. Alleen vraag ik me af in hoeverre dat een factuur van een bedrijf moet zijn, of een dat een zelf opgestelde factuur om op die manier mensen te betalen, ook kan volstaan.

Mijn vriend en diegenen die willen helpen, gaan ervan uit dat het kan. Ik zelf denk (weet vrijwel zeker) van niet. Is enorm fraude gevoelig natuurlijk. Ik meen me te herinneren van m’n vorige hypotheek incl bouwdepot dat het een vereiste was dat er een KVK nummer op de factuur stond. Dat kan ik bij de nieuwe hypotheek in de kleine letters vooralsnog niet vinden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2021 13:28

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Volgens mij moet er idd een KVK nummer op staan of een officieel bedrijf zijn want anders is het idd veel te fraude gevoelig. Je zou constructies kunnen bedenken met bedrijven die familie dan ‘inhuurt’ maar dat wordt dan vaak weer veel duurder omdat je dan ook btw een loonheffing moet gaan betalen en het wit geregistreerd moet worden.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jul 2021 13:53

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Het moet idd een officiële factuur zijn, met KVK en zakelijke rekening enzo.
Wij moesten die gegevens allemaal invoeren en de factuur uploaden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jul 2021 13:55

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ik zou overigens nooit een verbouwing door familieleden laten doen, wat als je niet tevreden bent? Daar komt alleen maar gezeik van ben ik bang..
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jul 2021 13:56

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Lijkt me ook niet, want je betaald de mensen zwart. Als 1 van hun een klus bedrijf oid heeft, kan je natuurlijk een nep factuur maken.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 13:58

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Scandic schreef:Ik zou overigens nooit een verbouwing door familieleden laten doen, wat als je niet tevreden bent? Daar komt alleen maar gezeik van ben ik bang..

Da's een andere discussie die ik niet hier ga voeren :) Maar bedankt voor jullie reacties, wat ik al dacht dus. Gaan we even bedenken wat we dan willen.
<<

Anoniem320

Bericht 31 Jul 2021 13:58

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Een factuur zonder BTW (en dus BTW nummer) is niet legaal. In Nederland moet je altijd BTW betalen over materialen en services. De ontvanger moet deze BTW elk kwartaal afdragen aan de belastingdienst. Om een BTW nummer te ontvangen moet je officieel ingeschreven staan bij de KVK.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 17:49

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Bedankt! Duidelijk, gaat ‘m dus niet worden op deze manier.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Aug 2021 10:28

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Over 2,5 maand krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we de slaapkamers verven. Er zit nu echter behang op de muren dat er niet superstrak op zit. Is het dan slimmer om dat behang eraf te halen en de kale muur te verven, het behang toch te laten zitten en dat te verven of renovliesbehang erop te plakken en dát te verven? Terwijl ik het typ denk ik obviously het laatste, want dat lijkt me het mooiste. Wat jullie?
<<

Anoniem319

Bericht 01 Aug 2021 10:37

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Mij is verteld door een bouwbedrijf dat renovlies alleen voor nieuwbouw was (moet even nazoeken waarom ook alweer) en dat voor bestaande bouw glasvezelbehang wordt aangeraden. Dat is alleen wel met een motiefje, vaak met zo'n ruitje. Als je dan toch het huis nog leeg hebt, zou ik ervoor kiezen om het oude behang te verwijderen en glasvezel erop aan te brengen en vervolgens verven. Of, als je het strak wilt hebben, maar dat is natuurlijk duurder: direct laten stucen. Verven over behang wat er niet strak op zit zou ik niet doen, dat niet strakke gaat uiteindelijk alleen maar irriteren denk ik. De kale muur verven zou hier geen optie zijn, ik weet niet of dat overal zo is maar onze betonnen muren zit vol gaatjes/luchtbelletjes en oneffenheden.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers