Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&trics

<<

Linvi

Bericht 01 Aug 2021 11:43

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Wij hebben super mooi glad behang van kwantum gebruikt. Het heet gaia oid.

https://www.kwantum.nl/behang/glasweefs ... it-0313003

Het behang in de woonkamer wat erop zat was ouderwets, we wilden graag zo strak mogelijk. Behang eraf gehaald en tien kwamen er hele slechte muren voor terug, daarna dat behang bij kwantum geprobeerd, echt perfect! Uiteindelijk hebben we bijna alle kamers met dit behang gedaan.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 11:47

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ja stucen is gelijk weer een stuk duurder natuurlijk. Ik heb wel al gezocht op glasvezelbehang maar er zijn zoveel verschillende aanbieders en soorten en merken dat ik door de rollen het behang (haha) niet meer zie.

Ik zal eens kijken bij Kwantum voor dat behang wat jullie hebben, Linvi. Hebben jullie daar ook overheen geschilderd?
<<

Anoniem319

Bericht 01 Aug 2021 11:49

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ik volg even mee trouwens, wij hebben hier ook wat muren die gedaan moeten worden en ben op zoek naar een zo glad mogelijk glasvezel behang, of desnoods met een héél fijn motiefje. Vind de standaard glasvezelbehangmotieven er niet mooi uit zien.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 11:50

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Oh interessant! Behang is nu 3+1 gratis bij Kwantum, scheelt weer €40,-.
<<

Linvi

Bericht 01 Aug 2021 11:55

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van voor en na!
<<

Linvi

Bericht 01 Aug 2021 11:56

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Ja, we hebben inderdaad daarna erover heen geverfd met muurverf! Wel zorgen voor goede verf, het behang zuigt nog een beetje!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 12:16

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Oh ja ik ben wel benieuwd naar foto's!

Ik heb verf van Flexa, moet goed zijn toch?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Aug 2021 12:32

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Als je het echt glad glad wil zou ik het we behangen. Wel eerst het oude er af halen. Wat wij doen is structuren, en daar kun je nog wel wat oneffenheden mee weg werken. De grote gaten en scheuren werken we eerst bij met gips. Dat werkt sowieso fijner dan van die kant en klare muurvulpasta en is nog goedkoper ook.
2015 💙
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 01 Aug 2021 15:18

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Wij hebben op de bovenverdieping glad glasvezel behang. Ziet er geen strak uit. Als het goed behangen is, zie je ook nauwelijks naden. Dit moet wel overschilderd worden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Aug 2021 19:27

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Behang eraf, en stuccen voor het allermooiste resultaat. Anders behang eraf, kijken naar de staat van de muur en dan kijken of je: overschilderbaar glasvezelbehang doe, stuccen of voorstrijk en dan verven.
<<

Linvi

Bericht 02 Aug 2021 08:50

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Giselle schreef:Oh ja ik ben wel benieuwd naar foto's!

Ik heb verf van Flexa, moet goed zijn toch?


Ik kan nu niks vinden op mijn telefoon, zijn op vakantie maar zodra ik thuis ben zal ik wat foto's zoeken.

Wat betreft verf, ik hou zelf echt van sikkens maar flexa lijkt me prima!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Aug 2021 11:36

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Joe, ben ik weer! Ik zit een beetje te stoeien met een ruimte in huis waar we iets mee willen, maar niet weten wat. Het gaat om het stuk waar de huidige keuken nu zit. Die gaat daar weg en dit wordt de doorgang van de woonkamer naar de nieuwe keuken. Die komt waar nu de eetkamer is. De eettafel komt links te staan bij de schuifpui en is 240 cm lang (zie snelle schets, niet op schaal maar even voor het idee). We willen dus niet van alles neerzetten waardoor het rommelig en vol en druk wordt. Iemand een idee?

Afbeelding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 10 Aug 2021 13:05

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Waar heb je behoefte aan? Speelplek? Werkplek/bureautje? Kastenwand? Chillplek?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 10 Aug 2021 14:30

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Een (rustige) kastenwand zou kunnen.
Maar is misschien ook leuk om de eettafel juist een stukje in die ruimte te laten doorlopen (dus niet helemaal parallel aan het kookeiland, maar beetje half ervoor, dat ie net wat de ruimte in komt ), zodat je aan de andere kant van de eettafel bij t glas nog wat ruimte hebt voor een tof zitje/ leeshoekje/ hangstoel of zoiets 😍 (en evt een bar-gedeelte bij t eiland?)

Eettafel dan doen met een bankje aan de muurkant misschien?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Aug 2021 14:40

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Heb je behoefte aan die trapkast? Anders wellicht openbreken en de trap een mooie eyecatcher laten zijn. Eventueel dan een leuk speelhoekjes maken onder de trap.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Aug 2021 16:42

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Blue Phone schreef:Waar heb je behoefte aan? Speelplek? Werkplek/bureautje? Kastenwand? Chillplek?


Nou, dat weet ik dus niet precies. We dachten eerst aan een chillplek, het eerste plan voor de keuken was om de hoge kasten langs de lange muur te doen en dan aansluitend een nis te maken met zo'n toffe bank:

Afbeelding

Alleen we hebben nu dus geen kasten aan die kant en het is wel een hele lange muur. Speel- of werkplek hebben we elders in het huis, dus dat wordt het sowieso niet. Ik denk dat een chillplek misschien dan wel lekker is, maar hoe dan?

Tabbie schreef:Heb je behoefte aan die trapkast? Anders wellicht openbreken en de trap een mooie eyecatcher laten zijn. Eventueel dan een leuk speelhoekjes maken onder de trap.


Die trapkast willen we eigenlijk wel behouden ja, als we die weghalen komt er nog meer ruimte die ik dus moet vullen haha. Ik vind het nu al lastig.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Aug 2021 16:55

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

SophieZMY schreef:Een (rustige) kastenwand zou kunnen.
Maar is misschien ook leuk om de eettafel juist een stukje in die ruimte te laten doorlopen (dus niet helemaal parallel aan het kookeiland, maar beetje half ervoor, dat ie net wat de ruimte in komt ), zodat je aan de andere kant van de eettafel bij t glas nog wat ruimte hebt voor een tof zitje/ leeshoekje/ hangstoel of zoiets 😍 (en evt een bar-gedeelte bij t eiland?)

Eettafel dan doen met een bankje aan de muurkant misschien?


Ja bank aan de eettafel hebben we wel aan gedacht, maar we hebben al stoelen besteld haha. Lekker die twijfel. En we vinden het juist zo leuk om aan de eettafel te zitten met mooi uitzicht over de tuin. Dus ik denk dat we die tafel toch daar willen laten staan. Bar-gedeelte hebben we sowieso al bij het eiland.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Aug 2021 17:03

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Indeling is goed. Eettafel staat juist goed, want inderdaad zo kun je mooi van alle kanten de tuin in kijken. Ik heb hem ook zo staan thuis.

Ik neem aan dat waar nu een kruis staat op het keukenblok dat dit een oude keuken is die er uit zal gaan?
Dat gaat dan mogelijk een donkere plek gaan worden. Je kunt ervoor kiezen om daar bijv een kastenwand te plaatsen of juist een leeshoekje met een lampje en een plant.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Aug 2021 17:07

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Als je de kast wilt houden, dan zou ik er nu niet teveel over nadenken en pas inrichten na de keukenverbouwing en dat je er woont. Dan weet je het beste waar behoefte aan is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Aug 2021 17:21

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Inderdaad wachten tot de meubels er staan en anders een mooi schilderij. Het is een vrij ‘onlogische’ hoek als ik het zo zie dus ik zou echt wachten tot alle meubels er in staan.
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 10 Aug 2021 19:46

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Een plantenwand lijkt mij daar wel mooi.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Aug 2021 19:56

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Heb je het al een keer op schaal getekend en opgezocht wat de geadviseerde loopruimtes rondom je eiland en tafel zijn? Ik heb even snel zitten rekenen met de adviezen die wij destijds hebben gekregen en voor je huidige indeling met je keukenblok met eettafel zou je compromissen moeten sluiten op breedte van je eiland of loopruimtes.

De hoek zou ik voor nu open laten en met de tijd kijken wat je mist en daar wilt. Misschien een hoge, ronde tafel met vier stoelen, een plantenwand of leeshoekje.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Aug 2021 21:14

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Hee, wat leuk. We krijgen precies dezelfde keukenopstelling. Hoe lang en breed wordt jullie eiland?

Wij hebben dezelfde U-vorm van de benedenverdieping. Wij gaan in eerste instantie voor de speelhoek in het middenstuk. Wat het daarna wordt, dat zien we dan wel weer. Jullie hebben een heerlijk lange woning maar hij is niet erg breed dus daar zou ik wel rekening mee houden mbt jullie indeling.

Edit: ik zie nu dat jullie aan beide kanten een uitsparing hebben. Dan zou ik dat hoekje niet te vol zetten maar het ruimtelijk houden met bijvoorbeeld een mooie grote, groene plant.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem332

Bericht 11 Aug 2021 06:54

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Giselle schreef:Joe, ben ik weer! Ik zit een beetje te stoeien met een ruimte in huis waar we iets mee willen, maar niet weten wat. Het gaat om het stuk waar de huidige keuken nu zit. Die gaat daar weg en dit wordt de doorgang van de woonkamer naar de nieuwe keuken. Die komt waar nu de eetkamer is. De eettafel komt links te staan bij de schuifpui en is 240 cm lang (zie snelle schets, niet op schaal maar even voor het idee). We willen dus niet van alles neerzetten waardoor het rommelig en vol en druk wordt. Iemand een idee?

Afbeelding


Deze schets, heb je daar als iemand maar laten lijken die een keuken kan leveren? Je verhoudingen van je maten kloppen niet.
Een kasten wand is minimaal 60cm diep.

Een keuken eiland als je die aan beide kanten wilt gebruiken 120 cm en dan is het handig om
Minimaal 120 loop beweegruimte te hebben. Rond om. Dus dan zit je al op 360 cm. Dan een tafel erbij van 90 cm is totaal 450. Daar moeten nog stoelen aan. Lijkt mij erg krap voor een ruimte van 520 cm breed.

In de lengte zou je dan 2 meter over houden voor een keuken eiland. (500 -60 kasten 2x 120 cm loop ruimte)

Wellicht kan je er een schiereiland van maken en de keuken haaks tegen de grage muur zetten. Kan je richting de bar nog een kleine bar maken.

In je mis kan je dan een kasten wand van de keuken door trekken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Aug 2021 08:12

Re: Algemeen Verbouwingstopic - voortgangen, vragen, tips&tr

Klopt wat Housebird zegt.
Eigenlijk zit de deur van de bijkeuken / garage ongunstig zo midden in de muur van de keuken. Zat deze wat minder in het midden dan had je die muur beter kunnen gebruiken om inderdaad het eiland als het ware een kwartslag te kunnen draaien en dan tegen de muur te laten lopen. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om te koken met uitzicht op de tuin.

Nu zou ik de vaatwand op deze plaats laten vervallen en plaatsen waar de oude keuken is en het eiland doortrekken tot de muur. Gezien de beperkte ruimte creëer je dan meer aanrechtruimte. Meer aanrechtruimte betekent namelijk ook meer kastruimte onder het aanrecht. Ook voor bijv een vaatwasser en oven.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers